2016 yılında ortaya çıkan Peugeot 308 Racing Cup şimdi daha da dallanıp 308 TCR olarak karşımıza çıkıyor. Fransız üreticiyi 2018 TCR sezonunda temsil edecek olan otomobil, kendisinden önce üretilen ve üretimine devam edilecek olan Racing Cup gibi 308 GTI temelleri üzerine geliştirilmiş. Önceki araçtan farklı bir duruş benimseyen otomobilde değişen şey bol. İz genişliği artan modelin süspansiyon sistemi de yeni.
308 TCR'ın kaputu altında tanıdık 1.6 litre hacimli motor görev yapıyor. Turbo beslemeli bu ünite 6.000 d/d'da 350 beygir güç, 3.000 d/d'da 420 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, sıralı şanzımana sahip olan aracın gücü ön aksa iletilirken 18 inç çaplı jantların içerisinde, önde altı, arkadaysa iki pistonlu kaliperler kullanan alüminyum fren diskleri görev yapıyor.
Tasarıma bakıldığında 308 Racing Cup günlerinden beri çok yol alındığı görülebiliyor. Yapılan değişiklikler hem aerodinamik hem de soğutmaya yardım edici etkiler sağlıyor. Arkaya yerleştirilen daha büyük difüzör ve önde görülen splitter yere bastırma kuvvetini artırıyor.
Peugeot Sport, bu aracı TCR ve Uluslararası Touring Otomobil yarışmalarına katılabilmek için tasarlamış. Bu yarışlardan bazıları Almanya'da koşulan VLN ve 24 Saat serileri. Siparişleri açık olan 308 TCR'ın fiyatıysa vergiler hariç 109.000 Euro.
Otomobilin rakipleriyse bol: Volkswaen Golf GTI, Hyundai i30 N, Honda Civic Type R, Audi RS3 LMS ve Renault Megane RS bu araçlardan bazıları. Bütün bu modeller yetmiyormuş gibi Volvo ve Poletar'ın da TCR araçları üzerinde çalıştıkları gibi söylentiler ortalıkta dolaşıyor.
2018 Peugeot 308 TCR

19 fotoğraflar



















https://tr.motor1.com/news/226134/2018-peugeot-308-tcr-tanitildi/
308 TCR'ın kaputu altında tanıdık 1.6 litre hacimli motor görev yapıyor. Turbo beslemeli bu ünite 6.000 d/d'da 350 beygir güç, 3.000 d/d'da 420 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, sıralı şanzımana sahip olan aracın gücü ön aksa iletilirken 18 inç çaplı jantların içerisinde, önde altı, arkadaysa iki pistonlu kaliperler kullanan alüminyum fren diskleri görev yapıyor.
Tasarıma bakıldığında 308 Racing Cup günlerinden beri çok yol alındığı görülebiliyor. Yapılan değişiklikler hem aerodinamik hem de soğutmaya yardım edici etkiler sağlıyor. Arkaya yerleştirilen daha büyük difüzör ve önde görülen splitter yere bastırma kuvvetini artırıyor.
Peugeot Sport, bu aracı TCR ve Uluslararası Touring Otomobil yarışmalarına katılabilmek için tasarlamış. Bu yarışlardan bazıları Almanya'da koşulan VLN ve 24 Saat serileri. Siparişleri açık olan 308 TCR'ın fiyatıysa vergiler hariç 109.000 Euro.
Otomobilin rakipleriyse bol: Volkswaen Golf GTI, Hyundai i30 N, Honda Civic Type R, Audi RS3 LMS ve Renault Megane RS bu araçlardan bazıları. Bütün bu modeller yetmiyormuş gibi Volvo ve Poletar'ın da TCR araçları üzerinde çalıştıkları gibi söylentiler ortalıkta dolaşıyor.
2018 Peugeot 308 TCR

19 fotoğraflar



















https://tr.motor1.com/news/226134/2018-peugeot-308-tcr-tanitildi/