Ford Otosan Gölcük Fabrikasında üretimi devam eden Ford Tourneo/Transit Custom Modelinin makyajlı 2018 modeli satışa sunuldu. CUSTOM MCA (Mid Cycle Action) modelinde dikkat çeken bölge aracın önü. Yeni dizayn edilmiş modern farlar, üst donanımlarda Bi-xenon opsiyonu ile alınabilmekte. Standart halojen mercekli farlarda ise gündüz ledleri ile çok dikkat çekiyor. Yeni nesil Ford'ların genini taşıyan geniş panjuru ile de oldukça agresif görünmekte.
Aracın iç kısmında ise ön konsol yeni nesil Fiesta ile tanıştığımız multimedia sistemi ile karşımıza çıkıyor. Tabi bu multimedia sistemi üst donanım seçeneklerinde yer alıyor. Ayrıca Titanium ve üstü donanımlarda konsol plastiğinin ve kapı iç trimlerin de sınıf atladığını söyleyebiliriz. Üst kısımlarda elle temas eden bölgelerdeki yumuşak plastik Ticari bir aracın üstünde kalite algısı yaratıyor.
Yenilenen far tasarımı ile birlikte baz donanımda halojen farlar yer alırken, camlı araçlarda halojen mercek ve gündüz farlı veya opsiyon olarak bi-xenon mercekli far ile birlikte gündüz led seçeneği alınabiliyor.
Yeni Custom eşya gözü olarak da fazlasıyla olanak sağlıyor. Konsolda geniş kapaklı bir göz içerisinde 2 bardaklık ve derin eşya gözü, geniş torpidosu, vites altındaki yuvası ile oldukça kullanışlı. Far kumandası altında da bir göz yer almakta. Kapı içleri ise mükemmel dizayn edilmiş. Kapı içi geniş olduğundan her noktası verimli kullanılmış. En altta geniş her zaman gördüğümüz kapı içi yer alırken, el seviyesinde de bir kat raf bulunmakta ve el altında bulunması gereken ufak eşyaların yerleştirilmesine olanak sağlamakta.
Konsol'a yerleştirilen yeni nesil multimedia sistemi aracın kalitesini ticarilikten çok daha üst noktalara taşımakta. Tabi bu donanım üst donanım seçeneklerinde yer almakta.
Aracın bu modeli ile birlikte gelen 2 yeni renk seçeneği "Karnaval Turuncu" ve "Pasific Mavi" canlı halde çok dikkat çekiyor. Özellikle turuncu Türkiye'de ticari kullanımlarda çok kullanılacağını düşünmesem de özel kullanımlar için çok güzel bir tercih olacağını düşünüyorum.
Yeni Custom'da bir binekte bulunan neredeyse tüm sürücü destek sistemleri yer almakta. Günümüzde çoğu premium markanın üst donanımlarında bile göremeyeceğimiz sürücü destek sistemlerini Ford'da cüzi miktarlarda opsiyon paketi ile elde edebiliyoruz.
-Çarpışma Önleme
-Yaya Çarpışma Önleme
-Çarpraz trafik uyarısı
-Şerit takip asistanı
-Trafik işaret okuma
-Adaptif Cruise Control
-Geri Görüş Kamerası & Ön-Arka Park Sensörü
-Ford Sync Acil Durum Yardımı
Yeni Motor 2.0L EcoBlue
2.2L TDCİ motor ülkemiz için özellikle 200cc yüzünden bir üst vergi dilimine tabii olunuyor ve rakipleri 2.0L motorların satış payını kaybediyordu. Yeni 2.0L motor ile birlikte hem Euro 6 düşük emisyon değerleri hem de sessiz çalışması, performansı ile oldukça verimli. 6 İleri Tork Konvertörlü tam otomatik şanzıman ile birlikte de sunulan bu motor özel taksi ve turizm işlerinde çok güzel işler çıkartacağa benziyor. 130-150-170ps olmak üzere 3 farklı güç seçeneği ile alınabiliyor.
Koltuk Düzenleri
Yeni Custom 30 farklı koltuk konfrigasyonu ile ihtiyaca göre düzenlenmesine olanak sağlıyor. Bu koltuklar konferans düzeninde karşılıklı olduğu gibi, minibüs dizaynı da yapılabiliyor. Aynı zamanda koltukların sırt kısmı yatarak masa düzenine de kavuşabiliyor. Bagaja ihtiyaç olduğunda da koltuklar yatırılıp öne doğru çekilebiliyor.
Sonuç olarak,
Yeni Custom özellikle yeni motor hacmi ile vergi avantajını da kullanarak Türkiye pazarında önceki modeline göre daha fazla pazar payına sahip olacaktır. Uber, Turizm gibi kullanımlarda iç dizayna ihtiyaç duymayan lüks ve konforlu iç dizaynı ile fabrikasyon halde kullanımı mümkün olacaktır. Elektronik sürücü destekleri ve yüksek donanım seviyesi ile ticari değil, günlük binek kullanımı için de çok uygun bir araç olduğunu düşünüyorum. Özellikle tork konvertörlü şanzımanı ile yüksek güce rağmen sağlam ve güven veren şanzıman tercih sebebi olacaktır. (Dsg karşısında)
Araç şuan Titanium + opsiyon seçenekleri ile otomobil ruhsatı ile birlikte 150 bin tl civarında bir liste fiyatına kavuşuyor.
Aracın iç kısmında ise ön konsol yeni nesil Fiesta ile tanıştığımız multimedia sistemi ile karşımıza çıkıyor. Tabi bu multimedia sistemi üst donanım seçeneklerinde yer alıyor. Ayrıca Titanium ve üstü donanımlarda konsol plastiğinin ve kapı iç trimlerin de sınıf atladığını söyleyebiliriz. Üst kısımlarda elle temas eden bölgelerdeki yumuşak plastik Ticari bir aracın üstünde kalite algısı yaratıyor.
Yenilenen far tasarımı ile birlikte baz donanımda halojen farlar yer alırken, camlı araçlarda halojen mercek ve gündüz farlı veya opsiyon olarak bi-xenon mercekli far ile birlikte gündüz led seçeneği alınabiliyor.
Yeni Custom eşya gözü olarak da fazlasıyla olanak sağlıyor. Konsolda geniş kapaklı bir göz içerisinde 2 bardaklık ve derin eşya gözü, geniş torpidosu, vites altındaki yuvası ile oldukça kullanışlı. Far kumandası altında da bir göz yer almakta. Kapı içleri ise mükemmel dizayn edilmiş. Kapı içi geniş olduğundan her noktası verimli kullanılmış. En altta geniş her zaman gördüğümüz kapı içi yer alırken, el seviyesinde de bir kat raf bulunmakta ve el altında bulunması gereken ufak eşyaların yerleştirilmesine olanak sağlamakta.
Konsol'a yerleştirilen yeni nesil multimedia sistemi aracın kalitesini ticarilikten çok daha üst noktalara taşımakta. Tabi bu donanım üst donanım seçeneklerinde yer almakta.
Aracın bu modeli ile birlikte gelen 2 yeni renk seçeneği "Karnaval Turuncu" ve "Pasific Mavi" canlı halde çok dikkat çekiyor. Özellikle turuncu Türkiye'de ticari kullanımlarda çok kullanılacağını düşünmesem de özel kullanımlar için çok güzel bir tercih olacağını düşünüyorum.
Yeni Custom'da bir binekte bulunan neredeyse tüm sürücü destek sistemleri yer almakta. Günümüzde çoğu premium markanın üst donanımlarında bile göremeyeceğimiz sürücü destek sistemlerini Ford'da cüzi miktarlarda opsiyon paketi ile elde edebiliyoruz.
-Çarpışma Önleme
-Yaya Çarpışma Önleme
-Çarpraz trafik uyarısı
-Şerit takip asistanı
-Trafik işaret okuma
-Adaptif Cruise Control
-Geri Görüş Kamerası & Ön-Arka Park Sensörü
-Ford Sync Acil Durum Yardımı
Yeni Motor 2.0L EcoBlue
2.2L TDCİ motor ülkemiz için özellikle 200cc yüzünden bir üst vergi dilimine tabii olunuyor ve rakipleri 2.0L motorların satış payını kaybediyordu. Yeni 2.0L motor ile birlikte hem Euro 6 düşük emisyon değerleri hem de sessiz çalışması, performansı ile oldukça verimli. 6 İleri Tork Konvertörlü tam otomatik şanzıman ile birlikte de sunulan bu motor özel taksi ve turizm işlerinde çok güzel işler çıkartacağa benziyor. 130-150-170ps olmak üzere 3 farklı güç seçeneği ile alınabiliyor.
Koltuk Düzenleri
Yeni Custom 30 farklı koltuk konfrigasyonu ile ihtiyaca göre düzenlenmesine olanak sağlıyor. Bu koltuklar konferans düzeninde karşılıklı olduğu gibi, minibüs dizaynı da yapılabiliyor. Aynı zamanda koltukların sırt kısmı yatarak masa düzenine de kavuşabiliyor. Bagaja ihtiyaç olduğunda da koltuklar yatırılıp öne doğru çekilebiliyor.
Sonuç olarak,
Yeni Custom özellikle yeni motor hacmi ile vergi avantajını da kullanarak Türkiye pazarında önceki modeline göre daha fazla pazar payına sahip olacaktır. Uber, Turizm gibi kullanımlarda iç dizayna ihtiyaç duymayan lüks ve konforlu iç dizaynı ile fabrikasyon halde kullanımı mümkün olacaktır. Elektronik sürücü destekleri ve yüksek donanım seviyesi ile ticari değil, günlük binek kullanımı için de çok uygun bir araç olduğunu düşünüyorum. Özellikle tork konvertörlü şanzımanı ile yüksek güce rağmen sağlam ve güven veren şanzıman tercih sebebi olacaktır. (Dsg karşısında)
Araç şuan Titanium + opsiyon seçenekleri ile otomobil ruhsatı ile birlikte 150 bin tl civarında bir liste fiyatına kavuşuyor.