HABER 2019 BMW 3 Serisi'nin motor detayları ortaya çıktı

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
BMW, popüler sedan modeli 3 Serisi’nin yeni jenerasyonunda artık son dokunuşları yapıyor. Ekim ayındaki Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkacak BMW 3 Serisi’nin motor seçenekleri ortaya çıktı.

Yeni BMW 3 Serisi fazlasıyla güçlü ve hala arkadan itişli!

BMW’ye yakın İspanyol kaynaklardan gelen bilgilere göre yeni 3 Serisi, 318i adlı başlangıç modelinde 150 beygir gücündeki bir motor ile gelecek. Mevcut modele göre 14 beygir güçlenen arkadan itişli otomobil, 6 ileri manuel veya 8 ileri otomatik şanzıman seçenekleriyle satışa sunulacak. Benzinli modeller arasında en güçlü olan 330i ise 265 beygirlik motorunda 8 ileri otomatik şanzımanı standart olarak sunacak. 320i ve 330i’nin xDrive çekiş moduyla satın alınabildiğini belirtelim.

Dizel tarafında ise bizleri mevcut jenerasyondan daha güçlü motor seçenekleri karşılıyor. 316d modeli 136 beygir gücü ile 20 beygirden fazla avantaj sağlarken, şanzıman ve aktarma seçimler 318i ile benzer olacak. En performanslı dizel motoru barındıran 330d ise 265 beygir güç üretecek ve 8 ileri otomatik şanzıman ile gelecek.

Eğer bu motor verileri sizi tatmin etmediyse M Performance versiyonları daha fazla ilginizi çekecek gibi gözüküyor. Dizel motor tarafında M340D 320-340 beygir arası güç üretecekken, M340i ise tam 380 beygirlik performansa sahip. İki modelin de 8 ileri otomatik şanzıman ve xDrive sisteme sahip olduğunu belirtelim.

ModelGüçVites seçimleriÇekiş
BMW 316d
136 beygir6 ileri manuel – 8 ileri otomatikArkadan itiş
BMW 318d163 beygir6 ileri manuel – 8 ileri otomatikArkadan itiş
BMW 320d204 beygir6 ileri manuel – 8 ileri otomatikArkadan itiş – xDrive
BMW 325d238 beygir8 ileri otomatikArkadan itiş – xDrive
BMW 330d265 beygir8 ileri otomatikArkadan itiş – xDrive
BMW M340d320-340 beygir8 ileri otomatikxDrive
BMW 325e iPerformance230 beygir8 ileri otomatikxDrive
BMW 330e iPerformance265 beygir8 ileri otomatikxDrive
BMW 318i150 beygir6 ileri manuel – 8 ileri otomatikArkadan itiş
BMW 320i204 beygir6 ileri manuel – 8 ileri otomatikArkadan itiş – xDrive
BMW 320i Efficient Dynamics170 beygir6 ileri manuel – 8 ileri otomatikArkadan itiş
BMW 330i265 beygir8 ileri otomatikArkadan itiş – xDrive
BMW M340i380 beygir8 ileri otomatikxDrive​


Read the whole post here.
 
320i Efficient Dynamics ise muhtemelen 2.0 benzinli 170 beygirdir. N13 artık kullanılmıyor çünkü.

Yani kısaca toparlarsak, ileride ülkemizde muhtemelen göreceğimiz G20 kasa kodlu 3 serileri:

318i: 3 silindirli B38. 150 beygir gücünde, tork muhtemelen 250 nM olur.
318d: 4 silindirli B47, 160 beygir gücünde, tork muhtemelen 350-370 nM civarında olur.
320d: 4 silindirli B47, 204 beygir gücünde, tork muhtemelen 400 nM olur.
Belki, inşallah: 330i: 4 silindirli B48, 265 beygir gücünde, muhtemelen 300 nM tork.

Uçuk kaçık fiyatlar olacağını biliyorum, umarım çok uçmazlar. Hayırlısı...