AÇIK 2019 Opel Insıgnıa 1.6 CDTI Islık Sorunu / 1.6 CDTI Motordan Gelen Islık Sesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sabri28
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sabri28

Sabri Mert Ayrılmaz
Asfalt Kurutucu
69
23
Marka
Yok
Herkese selamlar öncelikle, ilk konumu bir sorunumla beraber açmış bulunuyorum. 2019 model Aralık ayı çıkışlı bir adet Insignia 1.6 CDTI GS Excellence aracımız var. Aracımız şuan 122.000 KM'de aktif olarak kullanıyoruz.

WhatsApp Image 2022-06-07 at 16.48.21.jpeg


Aracımıza 118.000 KM'de iken, Opel konusunda kendini kanıtlamış bir firmada yazılım attırma kararı aldık. Yazılım atıldıktan sonra partikül filtresinin dolu olduğunu söylediler ve iptal etmemin iyi olacağını söylediler. Bende dediklerini yaptım ve partikül filtresi, EGR, AdBlue sistemini komple iptal ettirdim ve son olarak da yağ bakımını yaptık LiquiMoly TopTec4100 5w40 yağ koyarak yaptık bu bakımı da. Normalde son 3 bakımdır Motul 5w30 yağ kullanıyordum.

Bu işlemlerden sonra araçtan öyle bir keyif artışı oldu ki anlatamam. Hiç bir sorunum yoktu. Fakat yaklaşık 2.000 KM sonra aşağıda belirttiğim video da ki ses meydana geldi. Kendilerine gittiğimde partikül iptal olduğu için emiş sesi olduğunu fazla dert etmeye gerek olmadığını eğer ses artarsa iyice getir söker bakarız dedi sese. Bu arada kesinlikle yanlış anlaşılma olmasın herhangi bir şikayet vs. değil bu attığım konu.


Ardından ordan çıkıp böyle olmayacak diyip kendi kafama göre iş yapıp turbocuya gittim. Turboyu söktük turbomda herhangi bir sorun ile karşılaşmadık. Ön tarafta ki tüm partikül vs ne varsa söktük tek tek baktık sorunu bulamadık. Daha doğrusu sökülüp bakılabilecek her yere baktık. Sadece tek bakmadığımız yer kaldı manifold contası onu da yarın alıp değiştirip deneyeceğiz. Bakmama sebebimiz de etrafında kurum gözükmemesinden dolayıdır.

Fazla uzattım kusuruma bakmayın sizlere sorum şudur; siz daha önce böyle bir şey ile karşılaştınız mı? Ben bir kaç kişi ile görüştüm partikül vs iptal edenle hiç böyle bir ses duymadıklarını söyledi. Eğer fikirleriniz varsa benim için değerlidir. Ses bir kaçak sesi o kadarını anlayabildim fakat nereden olduğunu bulamadım.

Herkese İyi Günler Dilerim.
 
Sesin kayıştan gelme ihtimali var mı? Bana kayış sesi gibi geldi.
V kayışından bahsediyorsanız V kayışı değişeli yaklaşık 40.000 KM oldu. Kayışta da bir problem gözükmüyor. Ses aşırı nadir bir şekilde bazen kesiliyor. Triger de bu araçta zincirli bu tarz ses yapacağını sanmıyorum.

İnternette bir kaç baktım bu sesin aynısı manifold tarafından gelen var. Şöyle bir video ile karşılaştım internette gezinirken ses biraz yakın benim araçtan çıkan sese. Videoda ki araçta 2.0cdti. Bugün manifoldu söküp bakacağız tek kontrol etmediğimiz orası kaldı inşallah oradan çıkar. Yoksa motor içine girmek gerekicek o da külfetli. :(

 
Öncelikle geçmiş olsun. Yazılımcı sesin emiş sesi olabileceğini söylemiş ama 2bin km sorunsuz kullandığınızı söylemişsiniz. O kadar km boyunca araba emiş yapmadan mi çalışıyordu :). Bir problem olduğu aşikar. Şüpheli olan tarafları kontrol etmişsiniz zaten umarım manifold tarafındaki değişiklikle sorun çözülür de en kısa zamanda tekrar keyifle binersiniz aracınıza.
 
Evet v kayışı bahsettiğim. Aracı farklı ustalara göstermenizde fayda var. Sesin sebebi net olarak tespit edilmeden araca masraf yapılmasına müsade etmemeye çalışın.
 
Herkese selamlar öncelikle, ilk konumu bir sorunumla beraber açmış bulunuyorum. 2019 model Aralık ayı çıkışlı bir adet Insignia 1.6 CDTI GS Excellence aracımız var. Aracımız şuan 122.000 KM'de aktif olarak kullanıyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 39942

Aracımıza 118.000 KM'de iken, Opel konusunda kendini kanıtlamış bir firmada yazılım attırma kararı aldık. Yazılım atıldıktan sonra partikül filtresinin dolu olduğunu söylediler ve iptal etmemin iyi olacağını söylediler. Bende dediklerini yaptım ve partikül filtresi, EGR, AdBlue sistemini komple iptal ettirdim ve son olarak da yağ bakımını yaptık LiquiMoly TopTec4100 5w40 yağ koyarak yaptık bu bakımı da. Normalde son 3 bakımdır Motul 5w30 yağ kullanıyordum.

Bu işlemlerden sonra araçtan öyle bir keyif artışı oldu ki anlatamam. Hiç bir sorunum yoktu. Fakat yaklaşık 2.000 KM sonra aşağıda belirttiğim video da ki ses meydana geldi. Kendilerine gittiğimde partikül iptal olduğu için emiş sesi olduğunu fazla dert etmeye gerek olmadığını eğer ses artarsa iyice getir söker bakarız dedi sese. Bu arada kesinlikle yanlış anlaşılma olmasın herhangi bir şikayet vs. değil bu attığım konu.


Ardından ordan çıkıp böyle olmayacak diyip kendi kafama göre iş yapıp turbocuya gittim. Turboyu söktük turbomda herhangi bir sorun ile karşılaşmadık. Ön tarafta ki tüm partikül vs ne varsa söktük tek tek baktık sorunu bulamadık. Daha doğrusu sökülüp bakılabilecek her yere baktık. Sadece tek bakmadığımız yer kaldı manifold contası onu da yarın alıp değiştirip deneyeceğiz. Bakmama sebebimiz de etrafında kurum gözükmemesinden dolayıdır.

Fazla uzattım kusuruma bakmayın sizlere sorum şudur; siz daha önce böyle bir şey ile karşılaştınız mı? Ben bir kaç kişi ile görüştüm partikül vs iptal edenle hiç böyle bir ses duymadıklarını söyledi. Eğer fikirleriniz varsa benim için değerlidir. Ses bir kaçak sesi o kadarını anlayabildim fakat nereden olduğunu bulamadım.

Herkese İyi Günler Dilerim.
Bu ses bence egzoz manifoldu semalarından geliyor. Egzoz manifold contası kaçırıyor olabilir. EGR'yi yazılımla iptal ettirdiğinizi varsayıyorum, iptal ettirdiğiniz egr'nin oralara baktırın, yine egzoz manifolduyla bağlantısı olan turbo hortumlarını kontrol ettirin. Bahsettiğim yerlerde bir şey çıkmazsa küçük bir ihtimalle geriye turbo kalıyor.
 
Bu ses bence egzoz manifoldu semalarından geliyor. Egzoz manifold contası kaçırıyor olabilir. EGR'yi yazılımla iptal ettirdiğinizi varsayıyorum, iptal ettirdiğiniz egr'nin oralara baktırın, yine egzoz manifolduyla bağlantısı olan turbo hortumlarını kontrol ettirin. Bahsettiğim yerlerde bir şey çıkmazsa küçük bir ihtimalle geriye turbo kalıyor.
Turboyu söktük, balans cihazında testini vs. yaptık, sadece gövde de hafif kaçak vardı gövdeyi değiştirdik turbom şuan sıkıntısız.

EGR hem yazılım ile hem de fiziki olarak iptal edildi. Fiziki olarak bir tarafı kör yapılarak iptal edildi. Bugün kontrolleri devam ettik egzozcuya gittim ve egzoz manifold contasının oradan duman çıkmaya başladığını gördük sanırsam sorunu bulduk gibi. Egzozcunun tavsiyesi de turboyla manifoldun birleştiği yerde bir conta daha olduğunu onu da değiştirmeyi tavsiye etti. Yarın sabah gidip contayı değiştireceğiz. Umarım çözülür ve sorunu yaşayan olursa benim gibi onlar için de ilk bakılacak yer olur.
 
Evet v kayışı bahsettiğim. Aracı farklı ustalara göstermenizde fayda var. Sesin sebebi net olarak tespit edilmeden araca masraf yapılmasına müsade etmemeye çalışın.
V kayışını kontrol ettik herhangi bir sorun gözükmüyor. Masraf yapılmasına müsade etmemeye çalışıyoruz ama sanayiye girince biliyorsunuz bir şekilde bir şeyleri çıkarıyorlar.

Şuan boşa masraf olarak diyebileceğim turbonun göbek kısmında klapenin ordan ufak bir kaçak vardı. Değişmesinin aciliyeti yoktu belki 100.000 km daha bu şekilde kullanabilirdim ama kaçak olduğu için göze de gözüken ilk orası olduğu için değiştik mecbur. Ha belki biraz daha uzun ömürlü olmuş oldu ama değişemese de olurdu. En azından manifold contasını takarken tekrar sök tak parası almayacaklar. Takmak için Turbo, partikül kazanı vs. hepsi iniyor. Söküp takması yaklaşık 2-3 saat sürüyor.
 
Öncelikle geçmiş olsun. Yazılımcı sesin emiş sesi olabileceğini söylemiş ama 2bin km sorunsuz kullandığınızı söylemişsiniz. O kadar km boyunca araba emiş yapmadan mi çalışıyordu :). Bir problem olduğu aşikar. Şüpheli olan tarafları kontrol etmişsiniz zaten umarım manifold tarafındaki değişiklikle sorun çözülür de en kısa zamanda tekrar keyifle binersiniz aracınıza.
Teşekkür ederim. Dediğiniz gibi bana da garip gelen şey o oldu.

Manifoldun contası yarın değişecek. Bugün hem iş yoğunluğumdan hem de başka bir ustaya götürüp downpipe yaptırılınca geçeceğini söylediği için yaklaşık 40 km yol gittim egzozcu için ve sonucunda egzozcunun orda manifoldun orada kaçağın çoğalmasıyla ve dumanı salmasından dolayı %99 olarak çözdük diye düşünüyorum. Hatta egzozcuya göre %100 sorun manifold contası. Adam çünkü hazır parça zaten taksam takarım senin sorunun manifold contası demesiyle biraz daha ikna oldum. Yarın sonucu göreceğim ve umarım bir kaç kişiye başına gelirse faydası olur.

Konuyu açma sebeplerimden biri de başka kişileri interneti arattıklarında emsal konu olması için. Ben çünkü arattığımda fazla bir sonuç bulamadım.
 
Teşekkür ederim. Dediğiniz gibi bana da garip gelen şey o oldu.

Manifoldun contası yarın değişecek. Bugün hem iş yoğunluğumdan hem de başka bir ustaya götürüp downpipe yaptırılınca geçeceğini söylediği için yaklaşık 40 km yol gittim egzozcu için ve sonucunda egzozcunun orda manifoldun orada kaçağın çoğalmasıyla ve dumanı salmasından dolayı %99 olarak çözdük diye düşünüyorum. Hatta egzozcuya göre %100 sorun manifold contası. Adam çünkü hazır parça zaten taksam takarım senin sorunun manifold contası demesiyle biraz daha ikna oldum. Yarın sonucu göreceğim ve umarım bir kaç kişiye başına gelirse faydası olur.

Konuyu açma sebeplerimden biri de başka kişileri interneti arattıklarında emsal konu olması için. Ben çünkü arattığımda fazla bir sonuç bulamadım.
Ek olarak downpipe gerek olmama sebebi zaten biz partikül filtresinin arkasından kesip içini kırdığımız için gerek olmadığını söyledi egzozcu. Yani takmamızın gereksiz olacağını söyledi. Manifold contasını değiştirdiğimde sorunun çözüleceğini söyledi. Egzozcum bu arada Beykoz'da Engin Egzoz.
 
Evet bugün sorun çözüldü ve sorun egzoz manifold contası çıktı. 120.000 KM'de arabada olmaz dedi çoğu kişi ama bizim başımıza geldi. Ağırlıklı olarak kurum ok ile işaretlediğim resmin olduğu yerdeydi. Temizlemeye başladıktan sonra resmini çektim. Resimlerini bırakıyorum buraya söküldükten sonra ki halini ve contanın olması gereken halini. Cidden 3-4 gün neredeyse uğraştık ve sorunu bulduk. Umarım başkalarına da yardımcı olur. :) Artık keyifle gazlayabiliriz :) :) Herkese teşekkürler.
55496050-eksoz-manifolt-contasi.jpg

WhatsApp Image 2022-07-08 at 13.51.41.jpeg

WhatsApp Image 2022-07-08 at 13.51.45.jpeg

WhatsApp Image 2022-07-08 at 13.51.55.jpeg

WhatsApp Image 2022-07-08 at 13.52.07.jpeg
 
Son düzenleme:
Evet bugün sorun çözüldü ve sorun egzoz manifold contası çıktı. 120.000 KM'de arabada olmaz dedi çoğu kişi ama bizim başımıza geldi. Ağırlıklı olarak kurum ok ile işaretlediğim resmin olduğu yerdeydi. Temizlemeye başladıktan sonra resmini çektim. Resimlerini bırakıyorum buraya söküldükten sonra ki halini ve contanın olması gereken halini. Cidden 3-4 gün neredeyse uğraştık ve sorunu bulduk. Umarım başkalarına da yardımcı olur. :) Artık keyifle gazlayabiliriz :) :) Herkese teşekkürler.
Ekli dosyayı görüntüle 39978
Ekli dosyayı görüntüle 39974
Ekli dosyayı görüntüle 39975
Ekli dosyayı görüntüle 39976
Ekli dosyayı görüntüle 39977
Büyük geçmiş olsun. Biz bunnarı hep dedik :d egr iptali, yazılım gibi şeyler buna yol açabilir. Bir de üstüne ağır kasaya bağlı olarak yük altında sarsıntılı şekilde çalışan dizel motor böyle şeyler yapabilir. Çok kafaya takmayın.
 
Son düzenleme: