KAPALI 2020 Citroen C3 1.2 Puretech İlk çalıştırmada Vuruntu ve Fan Devreye girmesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mertoffiziell

Mert
Asfalt Kurutucu
7
Marka
Citroen
Merhaba arkadaşlar,
2020 model Citreon C3 1.2 PureTech 110HP turbolu aracımda karşılaştığım bir sorun için sizlerden bilgi almak istedim. X bir markadan 50₺’lik benzin aldım eve geldim. Ertesi gün araç soğukken ilk çalıştırmada aracın ısınmasını beklerken titremeye başladı ve sanki kendi kendine gaz vermeye başladı. Devir saati sürekli böyle vın vın oynadı. El frenini indirsem yürücek şiddetinde sallanıyordu araç bu arada. Hemen ardından fan devreye girdi. Fan devreye girer girmez arıza ikaz lambaları yanmaya başladı. Servis lambası, ünlemli motor lambası ve yanıp sönen motor lambası ekrandaydı. 40-50 saniye kadar bekledim vuruntu ve titreme geçti. Yalnızca fan ve ikaz lambaları kaldı. Motoru kapatıp, tekrar açtığımda devir normal yerini aldı fan sustu ve ikaz lambaları silindi. Teste çıktım, araç sanki ilk fabrikadan alındığı gibi. Hiç bir sorun yok. Fakat ikaz lambalı ve fanlı bir şekildede teste çıktım (kapatıp açtığımda düzeliceğini bilmediğim için) araçta haddinden fazla yakıt yakma, güç kaybı ve boğulma yaşadım. Ortalam 5.9-6.5 aldığım araç ortalama 9-10lt’lerde geziyor. Cumhuriyet ve mağlum haftasonu tatili nedeniyle Citroen’e henüz gitmedim; yarın gideceğim inşallah. Fakat ricam ile sanayide bir ustama gösterdim. Diag’a falan bağlandı hiç bir arıza kaydı gözükmedi. Geçmişine dahi baktık yine sonuç yoktu. Videoyu falan izlettim, aynı şekilde oda gördü aracın durumunu ve pis yakıt dedi. Sevindim, hemen gittim Würth’ün enjektör temizleyicilerinden aldım üstünüde bir yarım depo benzin aldım Shell’den. Ortalama 100-150km yüksek devirde yol yaptım; düzeleceğini ve pisliği atıcağını ümit ederek. Neyse aracı park ettim, eve geldim. Araç baya bekledi, soğudu. Bir daha deneyeyim dedim ve sonuç yine aynı. Bir kaç tanıdığa eşe dosta sordum. Kimisi yakıt pompası diyor, kimisi buji diyor, kimisi bilmem ne müşürü diyor. Yine tabii ki en iyisini ve en mantıklısını Citroen söylücek fakat ben forumada bir danışmak istedim. Belki daha önce yaşamış olan vardır, tecrübesi olan vardır. Fikir edinebilmeniz adına çektiğim videoyu ekliyorum.

Araç içi:

Motor üstü:
 
Güç kaybı ,anormal yakıt tüketimi ,rölanti bozukluğu , oksijen sensörü kaynaklı olabilir mi acaba 🤔
krank devir sensörü ve maf sensörü ihtimallerini de ben ekleyeyim. =) Eksantrik mili konum sensörü de derdim ama o biraz daha ciddi belirtiler gösteriyor diye hatırlıyorum.
 
Hocam sadece soğukken yapıyorsa ısı müşürüde sebep olabilir. Motor su sıcaklığını soğukken sıcak sıcakkende soğuk görüyorsa sebep ondan olabilir.
 
Herkese selam cevap veren ilgilenen herkese teşekkür ederim. Araç şuanda tamamen düzelmiş durumda. Yaklaşık 1 haftadır herhangi bir sorun yaşamadım. Sadece araç haddinden bir tık fazla yakıt yakıyor. Enjektör temizleyi ve pis yakıtın kalıntılarından olduğunu düşündüğümden şuan bir aksiyon almadım.
 
Herkese selam cevap veren ilgilenen herkese teşekkür ederim. Araç şuanda tamamen düzelmiş durumda. Yaklaşık 1 haftadır herhangi bir sorun yaşamadım. Sadece araç haddinden bir tık fazla yakıt yakıyor. Enjektör temizleyi ve pis yakıtın kalıntılarından olduğunu düşündüğümden şuan bir aksiyon almadım.
Muhtemelen yakıt aldığınız zaman depoda 5 6 litre yakıt vardı. Siz 50 tl'lik bir yakıt aldınız ve depoda az yakıt olduğu için dipe çökmüş yakıt karıştı. Sabah kalktığınızda da pompa direk pis yakıtı çekti motorda soğuk olduğu için çiğ yakıt yaktı ve enjektörleri tıkadı.
Araç yakıtı yakamadığı için kendini de ayarlayamadı ve teklemeye başladı. Motor ısınınca da düzeldi diyorsunuz zaten o zaman yakıtı düzgün şekilde yaktı demek ki.
Würth enjektör temizleyici de uzun bir süre kullandık.
B7 1.6 dizel passat şakır şakır çalışıyordu yaklaşık 1 ay arayla 3 kutu enjektör temizleyici ve biraz sıkıştırma sonucunda araba saat gibi çalışmaya başladı.
Bu arada yeni model araçlarda arızaları kendi kendine siliyor. Fakat orjinal psa cihazı olsaydı( kendimde kullanıyorum) eğer bilgiler doğru girilirse beyinde tutulan arızaları , verdiği tarihi ve kilometreyi , arızanın silindiği tarihi ve kilometreyi gösteriyor.
 
Muhtemelen yakıt aldığınız zaman depoda 5 6 litre yakıt vardı. Siz 50 tl'lik bir yakıt aldınız ve depoda az yakıt olduğu için dipe çökmüş yakıt karıştı. Sabah kalktığınızda da pompa direk pis yakıtı çekti motorda soğuk olduğu için çiğ yakıt yaktı ve enjektörleri tıkadı.
Araç yakıtı yakamadığı için kendini de ayarlayamadı ve teklemeye başladı. Motor ısınınca da düzeldi diyorsunuz zaten o zaman yakıtı düzgün şekilde yaktı demek ki.
Würth enjektör temizleyici de uzun bir süre kullandık.
B7 1.6 dizel passat şakır şakır çalışıyordu yaklaşık 1 ay arayla 3 kutu enjektör temizleyici ve biraz sıkıştırma sonucunda araba saat gibi çalışmaya başladı.
Bu arada yeni model araçlarda arızaları kendi kendine siliyor. Fakat orjinal psa cihazı olsaydı( kendimde kullanıyorum) eğer bilgiler doğru girilirse beyinde tutulan arızaları , verdiği tarihi ve kilometreyi , arızanın silindiği tarihi ve kilometreyi gösteriyor.
Elinize sağlık hocam, tamda anlattığınız gibi işledi herşey. Şuan araç saat ayarında tıkır tıkır çalışıyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...