Yıllardır ülkemizde de üretilen ve yüksek satış adetlerine sahip olan Toyota Corolla modeli makyajlandı.


1654514063782.png



3 modelde de makyaj operasyonu yapılmış ancak Sedan harici Türkiye'de tutulmadığı için diğer modeller hakkında pek bilgi sahibi değilim. Özellikle Touring Sport modeli gerçekten çok yakışıklı, ülkemizde üretimi olmadığı için SW,HB modellerinin fiyatları bir miktar yüksek bundan dolayı da piyasaları bir hayli az. Hele bir de ortadaki GR Spor modeli var ki neyse oralara girip canımızı iyice sıkmayalım :/


1654514190101.png



Gelelim makyajla gelen değişikliklere. Dış kısımda yeni ön hat ilk olarak gözümüze çarpıyor. Ön ızgara tasarımı değişmiş yatay çizgi yerine örgülü bir tasarım var, ben pek fark göremedim ama sitesinde sis farı çerçevesinde de değişiklik yapıldığı yazılmış. Arka tamponda da değişiklik olmuş gibi görünüyor. Kalan kısımlarda ben bir değişiklik göremedim. Ek olarak yeni renk ve jant seçenekleri gelmiş. Resimlerde bulunan mavi yeni renklerden. Diğer HB,SW modellerin farları Bİ-LED adlı bir teknoloji ile değiştirilmiş, otomatik uzun far asistanıyla beraber gelecekmiş.


corollaa.jpg

1654518540947.png

1654516765082.png







Makyajın en çok hissedildiği yer sanırım iç mekan. Önceki modelde bulunan yanlarında fiziksel tuşların bulunduğu multimedya yerine yeni nesil 10.5" bir sistem yerleştirilmiş. Bu ekran öncekine göre daha yüksek çözünürlükte, farklı grafiklere ve parlamayı önlemek üzere mat bir panele sahip olduğu belirtilmiş.

Ülkemizde çalışır mı bilinmez ama araca entegre GPS tabanlı navigasyon-eş zamanlı trafik izleme sistemi getirilmiş ve sesli komut sisteminin geliştirildiği belirtilmiş (Toyota camı aç kapa vs. diyerek komut verilebilecekmiş artık :D ).
Araca eklenen T-Mate paketinde en yeni nesil Safety Sense ve sürüş güvenlik eklentileri gelmiş. (Sokaktan çıkarken kör noktan gelen arabayı algılama, arka koltuk yolcu anlama, uyarı sistemi vs.).

Ayrıca yine ülkemizde sunulacak mı bilmiyorum ama , MyT uygulaması kullanılarak, sürücülerin telefondaki uygulama üzerinden araçlarını kilitlemelerine veya kilidini açmalarına, bir yolculuktan önce aracı ısıtmak veya soğutmak için klima kontrolünü çalıştırmalarına, dörtlü flaşörleri etkinleştirmelerine ve araçlarını bulmalarına olanak tanıyan bir dizi uzaktan hizmet eklenmiş.








Göstergede de bir değişikliğe gidilmiş. Önceki nesillerde kullanılan yarı analog yerine artık tam hayalet diye tabir edebileceğimiz 12.3" bir kişiselleştirilebilir dijital gösterge gelmiş. Orta paketten itibaren sunulacağı yazıyor ama ülkeye göre değişiklik gösterecektir.


1654514209023.png



Kablosuz şarjın bulunduğu kısmın altındaki boşluk değerlendirilmek istenmiş, açılıp kapanır bir ışıklı bir saklama gözü oluşturulmuş.


1654516344631.png




1654515905251.png











Firma iç mekan için, döşemelere, yüzeylere ve kaplamalara üç boyutlu derinlik ve dokunsal çekicilik katan yeni grafikler, süslemeler ve kabartmalı desenlerle ruh halinin daha modern ve kaliteli olduğunu söylüyor.
Döşeme ve koltuk döşeme kombinasyonları , kabine çağdaş, zarif bir his vermek için koordineli renkler ve kaplamalarla yeni Koyu ve Açık temalar kullanıldığı belirtilmiş.
















En tatmin edici makyaj operasyonu aslında motor kısmında yapılmış.


1654517200178.png
Makyajlı Corolla modellerinde Toyota'nın 5.Nesil hibrit sistemi kullanılmış. Önceki gibi yine 1.8 Hybrid ve ülkemizde olmayan 2.0 hybrid seçeneğiyle devam edilmiş.

Elektrik motorlarında değişiklik yapılmış. Güç kontrol ünitesi (PCU) ve transaks sistemi yeniden tasarlanmış. Lityum-İyon batarya sistemine geçilmiş, bu sayede kapasitesi arttırılarak 18 kg kadar ciddi bir ağırlık tasarrufu sağlanmış.

Genellikle kullanıcıların şikayet ettiği ve benim gözümde de en büyük eksiği olarak nitelendirebileceğim hantallık işine de iyi bir el atmışlar. 1.8 litrelik hybrid ünitenin gücü 140 hp'ye çıkarılmış. 0-100 hızlanma verisi 9.2 saniyeye indirilerek 1.7 saniyelik bir azalma olmuş.

Toyota'nın açıklamalarına göre yeni elektrik motoru ve PCU sistemiyle beraber gaz tepkisi çok daha iyileşmiş. Özellikle ayrı bir başlık altında geliştirilmiş sürüş ve hızlanma hissinin üzerinde durmuşlar. Eski nesillerdeki ıkınmalı, sağır hızlanma olayına el attıklarını daha keyifli bir CVT hissi (Yeni Yaris gibi.) yapmaya çalıştıklarını sanıyorum. Açıklamaları şöyle:
"Daha önce odak noktası doğrusal ivmeydi; şimdi, hibrit kontrolün yeniden kalibrasyonu, sürücünün niyetini ve gaz pedalını kullanmasını daha yakından yansıtan bir hızlanma üretti ve uygun G-hissi ve sezgisel bir his yarattı."
Ayrıca hızlanma sırasında güç aktarma organlarından gelen sesin ve motor sesinin azaltıldığı da yazılmış.

Fiyatlar hakkında tabii ki bir bilgi yok ancak umuyorum ki milyonları görmeyiz :D Markanın kendi açıklamalarından ve farklı bir kaç kaynaktan görüp-öğrendiğim kadarıyla değişiklikler böyle.

Genel olarak şikayetlerin ele alındığı çok kurcalanmadan başarılı bir operasyon yapılmış gibi görünüyor.
Sizin gözünüze takılan bir değişiklik yada yanlış varsa lütfen aşağıda belirtin :) Yeni Corolla'yı nasıl buldunuz ?


 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,027
3
4,917
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
şu 1.8 hybrid olayını aşmaları lazım ülkemizde cazip olması için,1.0 turbo bir motor üretip gücünü 130 beygirle sınırlandırıp hibritleseler aslında çok daha güzel olabilirmiş bence,tabii mühendislik bilgisi de lazım yapmıyorlarsa yapamadıklarından değildir :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım