205/55/R16 ölçüleri için Continental Premium Contact 7 mi Ultracontact mı ?

jeocem

Asfalt Kurutucu
33
Arkadaşlar merhaba, aile aracımız için 205/55/r16 ölçülerinde Continental lastik bakıyoruz. Yıllardır kullanıyoruz bu markayı ve memnunuz o yüzden farklı marka önermeyiniz :) Üzerindeki ilk lastikten şu ana kadar hep Premium Contact ile devam ettik (2-5-6) fakat malum yeni bir seri çıktı ve adı Ultracontact.

Etiket değerlerine bakıldığında Ultracontact daha iyi görünüyor ama mantıken de Premium Contact seviyesinde bir tutuş sağlamaz, sağlarsa da saçma olur diye düşünüyorum.

Benim araştırdığım kadarı ile Ultracontact hamuru daha az aşınan bir seriymiş. Premium Contact'ların malum tutuş performansı çok yüksek. Arada stabilize yola da girdiğimizi ve Karadeniz Bölgesi'nde kullanılacağını (4 mevsim yağmur) göze aldığımızda hangi seriyi tercih etmeliyiz ?

not: bilmediğimden alakasız bir soru lastiklerin üzerindeki bu renkli çizgilerin anlamı/amacı nedir?

Etiket değerlerini ve desenlerini görselde ekledim.
CONTI.PNG
 
Lastiğin üzerindeki renkli çizgiler sadece lastik üreticilerinin anlayabileceği bir şeydir. Lastige ilk bakışta hangi model olduğunu ayırt edebilecekleri, kendi aralarındaki bir nevi kodlama gibi düşünülebilir.

Ultra contact ses seviyesi olarak daha düşük, surus konforu olarak da bir miktar daha iyi. Bununla birlikte pratikte fazla bir fark yaratmayacak kadar da ömrü biraz daha uzundur.

Premium contact 6'nin de ömrü uzundu, 7'nin de omru uzun. Düşük ses yalıtımı pek beklememek lazım. Konfor olarak yeterli seviyede. Bununla birlikte frenleme, yol tutuş ve direksiyon hissi bakımından bariz daha iyi.

Aracını sakın kullanan, viraj kasmayla işim olmaz, yeterli güvenlikte olsun, sessiz olsun, sakın sürücüyüm diyen ultra contact alabilir.

Makul konfor, makul yalıtımlı birlikte performanslı sürüsü severim diyen de Premium contact 7 alabilir.

Kisisel tercihlerden bağımsız olarak Premium contact 6 kullanıcısı olarak ben her türlü Premium contact 7 tercih ederim.
 
Araçta hali hazırda PC6 lar mevcut. Peki neden ultracontact diye bir seri çıkardılar ? Fiyat farkı da neredeyse yok. Keşke 195/50/r15 için de PC serisi olsa da Fiesta'ya da PC takabilseydik :(
 
Arkadaşlar merhaba, aile aracımız için 205/55/r16 ölçülerinde Continental lastik bakıyoruz. Yıllardır kullanıyoruz bu markayı ve memnunuz o yüzden farklı marka önermeyiniz :) Üzerindeki ilk lastikten şu ana kadar hep Premium Contact ile devam ettik (2-5-6) fakat malum yeni bir seri çıktı ve adı Ultracontact.

Etiket değerlerine bakıldığında Ultracontact daha iyi görünüyor ama mantıken de Premium Contact seviyesinde bir tutuş sağlamaz, sağlarsa da saçma olur diye düşünüyorum.

Benim araştırdığım kadarı ile Ultracontact hamuru daha az aşınan bir seriymiş. Premium Contact'ların malum tutuş performansı çok yüksek. Arada stabilize yola da girdiğimizi ve Karadeniz Bölgesi'nde kullanılacağını (4 mevsim yağmur) göze aldığımızda hangi seriyi tercih etmeliyiz ?

not: bilmediğimden alakasız bir soru lastiklerin üzerindeki bu renkli çizgilerin anlamı/amacı nedir?

Etiket değerlerini ve desenlerini görselde ekledim.
Ekli dosyayı görüntüle 41926
Karadeniz bölgesi, bozuk ve stabilize yollar vs. diyorsanız Continental'in söylediğine göre sizin UltraContact almanız gerekiyor. Islak zeminde yol tutuş & frenleme, bozuk yollarda deformasyona karşı daha dayanıklı strüktürel yapısı ve genel olarak uzun ömürlülüğü öne çıkarılmış. Belki pc7 kadar ileri seviye yol tutuşu yoktur ama hiç tutmayan lastiğe de A etiketini zaten vermezler =)

PremiumContact7 zaten gürültü dışında her yönüyle çok iyi lastik.

Çizgiler fabrika içerisinde çalışanların üst üste depolanmış lastiklerin model ve ebatlarını, her seferinde kaldırıp yanaklarına bakmaya gerek kalmadan kolay şekilde ayırt edebilmeleri için kullanılan bir yöntem. Tüketiciyi ilgilendiren bir durum yok.
 
Araçta hali hazırda PC6 lar mevcut. Peki neden ultracontact diye bir seri konumlardılar ? Fiyat farkı da neredeyse yok.

UltraContact PremiumContact'tan daha konforlu,dolayısıyla hem uzun ömürlü ve hem de daha konforlu bir lastiğe Continental'in uzun zamandır ihtiyacı vardı diye biliyorum.Örneğin Michelin Primacy serisine rakip olarak Ultracontact çıktı çünkü PremiumContact ondan daha konforsuzdu fakat daha performanslıydı,aslında neredeyse doğrudan Pilot Sport serisinin rakibiydi,kendi modelleri arasında hem uzun ömür sağlayıp hem de daha fazla konfor sağlayabilecek bir ara modele ihtiyaç duydukları için UltraContact serisini çıkarttılar denilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve jeocem
Araçta hali hazırda PC6 lar mevcut. Peki neden ultracontact diye bir seri konumlardılar ? Fiyat farkı da neredeyse yok.
Üreticiler lastikleri 2 farklı prensiple konumlandırıyorlar. Birincisi lastik ebatlarına göre, ikincisi kullanım amaçlarına göre.

Contilerde ekonomi odaklı lastikler eco contact serisi olarak geçiyor.

Premium touring dediğimiz çok amaçlı kullanım serisi ise premium contact modelleriydi. Özellikle premium contact 5 dahil bu şekilde üretilirdi. 6 ile birlikte üretim farkı oluşmaya başladı. Conti, premium contact serilerini günlük kullanılabilir sportif lastik kategorisine taşıdı. Ama bu sefer de söylediğim üzere çok amaçlı kullanım alanında satabileceği bir lastik modeli kalmamıştı. Bu sebeple ultracontact serisini çıkardılar.

Sport Contact serisi ise yüksek performanslı lastik kategorisinde kendine yer buluyor.

Conti ürün skalası sırasıyla eco contact, ultra contact, premium contact ve sport contact olarak sıralanaıyor.
 
Karadeniz bölgesi, bozuk ve stabilize yollar vs. diyorsanız Continental'in söylediğine göre sizin UltraContact almanız gerekiyor. Islak zeminde yol tutuş & frenleme, bozuk yollarda deformasyona karşı daha dayanıklı strüktürel yapısı ve genel olarak uzun ömürlülüğü öne çıkarılmış. Belki pc7 kadar ileri seviye yol tutuşu yoktur ama hiç tutmayan lastiğe de A etiketini zaten vermezler =)

PremiumContact7 zaten gürültü dışında her yönüyle çok iyi lastik.

Çizgiler fabrika içerisinde çalışanların üst üste depolanmış lastiklerin model ve ebatlarını, her seferinde kaldırıp yanaklarına bakmaya gerek kalmadan kolay şekilde ayırt edebilmeleri için kullanılan bir yöntem. Tüketiciyi ilgilendiren bir durum yok.
Konuyu açarken benim oyum UC'dan yanaydı. Ama görüş almak istedim yine de. PC'da hakikaten inanılmaz fark yaratan lastikler.
 
Eco Contact 6 pek düşünmüyorum açıkcası. Yaşlı insanlar kullanacak lastik olabildiğince iyi tutmalı ki riski minimize edelim hocam.
 
Eco Contact 6 pek düşünmüyorum açıkcası. Yaşlı insanlar kullanacak lastik olabildiğince iyi tutmalı ki riski minimize edelim hocam.
EC6 da da tutuş problemi yaşamazsınız ki gayet güvenilir bir lastik, özellikle ıslak tutuşundan çok memnundum ben kullandığımız süre boyunca. Sonra yenilenme vakti geldiğinde çok fiyat farkı yok diye premiuma geçmiştik ama yine az fark varsa premium alınır
 
  • Beğeni
Tepkiler: yrodop ve S.Asil
Eco Contact 6 pek düşünmüyorum açıkcası. Yaşlı insanlar kullanacak lastik olabildiğince iyi tutmalı ki riski minimize edelim hocam.
Valla burada konuya dalarım :D EC6 ve PC6 ortalama olarak aynı yol tutan lastiklerdir , PC6 70 ile virajda esp yakmazsa EC6 da yakmaz işin basiti ha konuya şöyle bakarsak yok efendim ben biraz aksiyon arıyorum virajdan viraja atarım aracı derseniz belki ortaya %1 bir kayıp çıkacaktır oda belki , EC6 - PC6 dan daha konforlu , sessiz ve ekonomik bir lastiktir :) Kaldı ki araç aile aracı ve (205in) 55 yanak olacak :) EC6-PC6 hangisi ucuzsa onu tercih ederdim ben olsam :)
 
Valla burada konuya dalarım :D EC6 ve PC6 ortalama olarak aynı yol tutan lastiklerdir , PC6 70 ile virajda esp yakmazsa EC6 da yakmaz işin basiti ha konuya şöyle bakarsak yok efendim ben biraz aksiyon arıyorum virajdan viraja atarım aracı derseniz belki ortaya %1 bir kayıp çıkacaktır oda belki , EC6 - PC6 dan daha konforlu , sessiz ve ekonomik bir lastiktir :) Kaldı ki araç aile aracı ve (205in) 55 yanak olacak :) EC6-PC6 hangisi ucuzsa onu tercih ederdim ben olsam :)
Hocam ikisi de ıslakta A ama detay testlerde aradaki fark baya açık EC6 ile PC6'nın o yüzden EC6 düşünmüyorum. Şuan UC kullanıyorum kendi aracımda biraz daha deneyimleyeyim. Uzun ömürlü yeni hamuru dolayısıyla UC alabiliriz ama onun da ıslak A etiketine rağmen detay testlerde PC7 ye yanaşması pek mümkün değil. Her mevsim yağmur olan ve bol bol su birikintilerine girileceği düşünüldüğünde biraz önemli bence bu detay bakalım...
 
Arkadaşlar an itibariyle Premium Contact 7 almış bulunuyoruz Astra'ya. Tek kelime ile inanılmaz bir lastik yağmurda performans için kesinlikle tavsiye ediyorum. Konu kapanmıştır ve doğru karar verilmiştir. Keşke 195/50/15 ölçüsünde de Premium Contact 7 üretilseymiş :(