205 60 16 lastikten 205 55 16 geçmek

caner yılmaz

caner yılmaz
Düz Yol Gazcısı
45
21
Marka
Opel
merhaba bizim aracın orijinal lastikleri 60 yanak ama geçen kışın kış lastiği aldığımız zaman 55 yanak aldık daha uygun olduğu için ama ufak araştırma sonucu aralarında %-3.24 fark olduğunu öğrendim ve %3 fazla fark olması sorunmuş lastik hesaplama sitesinde hesapladım %-3.24 fark çıktı orijinaline göre bu yüzdelik farkın (-)eksi olması aracın orijinal laskilerine göre daha az mı ölçüm yapar yoksa daha fazla mı şöyle diyim 60 yanak lastikle kadranda 100 yazarken araç 90 ile gidiyor diyelim 55 yanak ile kadranda 100 yazarsa gerçekte kaç km ile gider?
 
Tabanı sabit bırakarak yanağı düşürdüyseniz, 100 gösterirken önceki lastikle 90la gidiyorsa bu lastikle 90dan biraz daha yavaş olur. Tam hesaplayamıyorum ama tahmini 87-88
 
  • Beğeni
Tepkiler: caner yılmaz
Tabanı sabit bırakarak yanağı düşürdüyseniz, 100 gösterirken önceki lastikle 90la gidiyorsa bu lastikle 90dan biraz daha yavaş olur. Tam hesaplayamıyorum ama tahmini 87-88
tam tahmin önemli değil daha fazla mı az mı gidiyor onu öğrenmek istiyordum cevabınız için teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
205 55 16 lastiğin çevresi 632mm, 205 60 16 lastiğin çevresi 653mm. Arada 21mm bir fark var bu da %3,14'e tekabül eder. Bu iki tekerleği de aynı devirle çevirdiğimizi düşünelim (Hız genellikle şanzımanın çıkış milinde bulunan hız sensöründen alınan verilerle göstergeye aktarılır.), çapları farklı olduğu için aralarında ki farkla orantılı olarak aldıkları yol ve hız da değişkenlik gösterecektir (Lastik basıncı da önemli bir parametredir burada.) . Aracın gösterge verileri orjinal lastiklerine göre kalibre edilmiş olarak düşünürsek, ufak çaplı olan lastik ile gösterge 100 kmh gösterirken aracın sürati 96,86 kmh (%3,14 daha az) olacaktır.

Burada bir diğer değişken aracın aldığı yol, genellikle bu veri tekerleğin tur sayısından hesaplandığı için bu sapma bu sefer ters orantılı bir şekilde yani 100 km yol gittiğinizi var sayalım aracın km sayacı sizin 103,1 km yol aldığınızı hesaplayacaktır. ( Basit bir hesapla 100km yol için 0,63cm çaplı lastik 158.228 devir yapacaktır ancak 65,2 cm çapa sahip olan lastik 153.374 devir dönerek aynı mesafeyi gitmiş olacaktır aradaki yaklaşık fark gene çap orantısına ≌%3,16.) Bunu art niyetle kullanan taksiciler olduğunu duymuştum :D
 
205 55 16 lastiğin çevresi 632mm, 205 60 16 lastiğin çevresi 653mm. Arada 21mm bir fark var bu da %3,14'e tekabül eder. Bu iki tekerleği de aynı devirle çevirdiğimizi düşünelim (Hız genellikle şanzımanın çıkış milinde bulunan hız sensöründen alınan verilerle göstergeye aktarılır.), çapları farklı olduğu için aralarında ki farkla orantılı olarak aldıkları yol ve hız da değişkenlik gösterecektir (Lastik basıncı da önemli bir parametredir burada.) . Aracın gösterge verileri orjinal lastiklerine göre kalibre edilmiş olarak düşünürsek, ufak çaplı olan lastik ile gösterge 100 kmh gösterirken aracın sürati 96,86 kmh (%3,14 daha az) olacaktır.

Burada bir diğer değişken aracın aldığı yol, genellikle bu veri tekerleğin tur sayısından hesaplandığı için bu sapma bu sefer ters orantılı bir şekilde yani 100 km yol gittiğinizi var sayalım aracın km sayacı sizin 103,1 km yol aldığınızı hesaplayacaktır. ( Basit bir hesapla 100km yol için 0,63cm çaplı lastik 158.228 devir yapacaktır ancak 65,2 cm çapa sahip olan lastik 153.374 devir dönerek aynı mesafeyi gitmiş olacaktır aradaki yaklaşık fark gene çap orantısına ≌%3,16.) Bunu art niyetle kullanan taksiciler olduğunu duymuştum :D
evet bende duymuştum o taksici olayını teşekkürler güzel bir açıklama olmuş.
 
Ben de doğru yazılanlara ekleme yapayım: Lastik çapı küçülünce aracın çukurları geçerkenki rahatlığı azalır. Hem süspansiyon elemanlarının hem de sizin konfor kaybınız olacaktır. Bazı çukurları vurma etkisi yaşamadan geçebilecekken şu anda pat küt ediyor olabilir. Kaçındığınız lastik maliyet farkı, lastiğin ömrü tamamlanana kadar artan yakıt tüketimi, basit zrot, salıncak burçları vb. parçalar ve fazladan bir rot balans işlemi gibi kalemlere harcama yaparak tekrar sizi yakalayabilir. =)
 
Ben de doğru yazılanlara ekleme yapayım: Lastik çapı küçülünce aracın çukurları geçerkenki rahatlığı azalır. Hem süspansiyon elemanlarının hem de sizin konfor kaybınız olacaktır. Bazı çukurları vurma etkisi yaşamadan geçebilecekken şu anda pat küt ediyor olabilir. Kaçındığınız lastik maliyet farkı, lastiğin ömrü tamamlanana kadar artan yakıt tüketimi, basit zrot, salıncak burçları vb. parçalar ve fazladan bir rot balans işlemi gibi kalemlere harcama yaparak tekrar sizi yakalayabilir. =)
gerçekten güzel ele almışsınız konuyu maalesef babamlar öle karar verdiğin için kendi şahsi arabam olsa dikkat ederim çocuk(19) olunca elimizden bir şey gelmiyor