207 1.6 HDİ Turbo Arızası

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan remuss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

remuss

Elit Apaçi
59
Arkadaşlar herkese merhaba.
Aracım Peugeot 207 1.6 hdi dizel, son 1 haftadır 2 bin devire gelene kadar bi ıslık sesi geliyor tam torpidonun ordan. Sorunu araştırdım galiba turbo arızası. Araç soğukken her viteste motor sıcaklığı normal olunca 4. Viteste yapıyor bazen hiç yapmıyo ama genel olarak yapiyor ancak aracı bi 60-70 km kullaninca her viteste bu sefer 2200 devir civarına kadar gelmeye başlıyor kendini belli ederek yani öyle bağırmiyor ama geliyo yani duyuluyor ve bugün sanki rampalarda çekişten dustugunu hissettim aracın psikolojik mi acaba bilmiyorum ama sanki 1500 devir civari düştü gibi geldi. Bu ses gelmeden önce bi usta turboda yağ kaçağı mi hortumda yağ kaçağı mi var bisey demişti ama unuttum. Boşta devir çevirince yapmıyo rolantide de yapmiyor 2 bin devir ustu de kesinlikle yapmıyo sadece dusuk devirde gaza basınca geliyor. Tam torpidonun oralardan geliyor. Aracın km 176k 2006 model eski toprak :D herkese iyi forumlar şimdiden teşekkür ederim
 
Turbo ötmesi çok kötü bi ses panpa böyle kedi ağlaması gibi öyle değilse sıkıntı yok
Aga kesin bi sıkıntı var olmasa daha öncedende yapar. Zil sesi bildiğin, bi tanıdığım tamirciyle gorustum demin bi turbocu adresi verdi ona göster dedi büyük ihtimal turbo gidici dedi. Hortumdan yağ kaçırmaz turbonun kendi yağ kaçırıyodur dedi
 
Sanırım bıcaklarda eyilme olabilir oda çok tiz ses yapar içerdeki bıçaklar dış eksendeki bıcakları zorlar ve sonunda kaçınılmaz son bıçaklar işlevini kayıp eder güzel masraflar getirir beraberinde bence en kısa sürede bir turbocuya görünün balki ufak tamirle halledilebilir bir durumdurda fazla zarar etmeden kurtulursunuz.
 
Sanırım bıcaklarda eyilme olabilir oda çok tiz ses yapar içerdeki bıçaklar dış eksendeki bıcakları zorlar ve sonunda kaçınılmaz son bıçaklar işlevini kayıp eder güzel masraflar getirir beraberinde bence en kısa sürede bir turbocuya görünün balki ufak tamirle halledilebilir bir durumdurda fazla zarar etmeden kurtulursunuz.
Anladım rolantide ve iki bin devir üstü sesin kesilmesindenmi anladiniz bunu yorum için teşekkür ederim
 
Anladım rolantide ve iki bin devir üstü sesin kesilmesindenmi anladiniz bunu yorum için teşekkür ederim
Üniversitede arkadaşımda var oda 15 gün önce benzer bir sorundan bahsetti tanıdık turbocuya götürdük aracı iç bıçaklarda eyilme var içerdeki hava turboya baskı uyguluyor ya kurtulun arabadan yada bana 2binlira hazırlayın dedi :)
Ayrıca sendeki gibi devir yükseldikce susuyordu usta sebebi olarakda turbo balans ayarını buluyor susuyor bıçaklar yavaslayınca tekrar yalpalamaya baslıyor oda tiz sesi veriyor dedi.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...