'22 BMW 218i Gran Coupe Sportline - Storm Bay Gray

BorgaXxX

Panpa
505
Marka
BMW
Öncelikle herkese selamlar, Megane'ı 40 saat gibi bir sürede elden çıkardıktan sonra bu sefer biraz daha keyif ve kalite odaklı bir araba bakmaya başlamıştım. Zaten seçim konusunda sizlerin fikrine/tecrübelerine danıştığım konuyu da bazılarınız hatırlar muhtemelen. Ve o sürecin sonunda 5 şubatta almış olduğum aracımla şuana kadar 2bin km ye yakın yol yaptım. Artık birbirimize aşina olacak kadar vakit geçirdik diye düşünüyorum ve garaj konusunda şuana kadar ki fikirlerimi sizlerle paylaşmanın vakti geldi bence.

Front Cross Pose.jpeg


Öncelikle araç '22 Model BMW 218i Sportline donanım fakat rengi BMW Individual paletinden Stormbay Gri seçilmiş (iyiki de seçilmiş). Aracın ilk sahibi eski bir Borusan İnovasyon genel müdürü. Aracı eşi için almış fakat arka koltuklara 2 çocuk koltuğu ve bir de dadı oturtmaya çalışınca bu aracın kendilerine küçük geleceğini anlayıp Peugeot 408 almışlar. Bu garibanı da şirketlerinin olduğu gökdelenin otoparkına çekip 8 ay boyunca varlığını bile unutmuşlar. Aslında benim en büyük şansımda bu oldu, bu sayede araç İstanbul trafiğinde daha az vakit geçirip daha az zarar görmüş.
Right Back Quarter.jpeg


Aracın devrini 8570 km de iken üzerime aldım fakat yanlış kullanımdan ve yıkmadan dolayı aracın boyası istediğim kondisyonda değildi. O nedenle Eskişehire dönmeden boya düzeltme (paint correction) ve komple poliüretan koruma filmi (tpu ppf) kaplama randevularımı almıştım. Şu anki kondisyonundan gayet memnunum.

Aracın tasarımını genel olarak hoş buluyorum, M Sport kadar sert durmuyor belki ama yine de hem hırçın hem dingin bir yanı var. Ama bunda üzerindeki rengin de büyük katkısı var bence.
Side Profile Left.jpeg

Boyutları çok büyük bir araç değil, şehir içinde sürmek çok rahatsız etmiyor o nedenle ama benim gibi çoğunlukla 2 kişi binen insanlar için fazlası ile yeterli hacim sunuyor.

Bazelles Doors.jpeg

Normalde coupe ismini tam olarak hak etmesekte bu eki almamızı sağlayan 2 önemli özellik var. Bunlardan ilki çerçevesiz kapılarımız. Görüntü olarak çok güzel duruyorlar, rüzgar sesi olarak herhangi bir kötü yanını görmedim fakat kapı kapanmalarında çok sert çarpma sesi çıkarıyor çerçeve olmadan cam fitile çarptığı için. Bir de dar yerlerde arabaya binmeye çalışırken camın göğsünüze saplanmasından dolayı zor binme durumu vardı fakat BMW bunu düşünerek konforlu biniş özelliği koymuş. Araca binerken ya da inerken anahtardan iki kere açma butonuna basarsanız camlar 1 parmak inmek yerine yarıya kadar iniyor, sizde bu şekilde daha rahat bir şekilde araca bine biliyorsunuz.
Front Door Panel.jpeg

Kapı döşemeleri oldukça kaliteli, ellediğiniz her yer yumuşak ya da yapay deri. Hoparlörlerin konumlandırılması iyi, alt tarafta kalıp kulağınıza gelirken bir çok engelle karşılaşmadan size gönderebiliyor sesi. Cam açma butonlarının mekanizması kalitesini hissettiriyor fakat butonların plastiği için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Uç kısımları çok sivri hissettiriyor, keşke uçlarına krom görünümlü plastikler takar hissiyatı biraz daha iyi hale getirselerdi.

Cockpit.jpeg


Kokpitin rengi çoğunlukla siyah, biraz daha gri tonları ile hareketlendirebilirlermiş belki ama yapmamışlar (En azından bu pakette). Kalite hissiyatını ben çok beğendim. Direksiyonun butonları, vites kolu ve kontrol düğmeleri, klima kontrol kumandaları yani sürücünün dokunabileceği her yer çok kaliteli malzemeler seçilerek oluşturulmuş. Yabancı basında da BMW 'nin bu segmentte diğer premium rakiplerine kıyasla en kaliteli iç mekana sahip olduğu vurgulanıyordu, bende hak verdim.

Dijital kadran size çok bir bilgi sunamıyor ne yazık ki. Belirli bilgiler arasında seçim yapmanız gerekiyor. Hem ortalama tüketimimi görüp hem de son dolumdan itibaren kaç km yapmışım görmek istiyorum derseniz yapamıyorsunuz. Güzel bir ekranın verimsiz kullanıldığını düşünüyorum ben. Farklı görünüm tarzları yok sadece kırmızı yerine farklı sürüş moduna göre mavi falan olabiliyor ya da devir yerine tüketim/power gibi değişik veriler gelebiliyor o kadar.

En azından CarPlay deki navigasyon komutlarını getirebiliyor ortadaki alana onu sevdim.

Ent. System.jpeg

Kendi multimedya ekranının kullanımı kolay, isterseniz idrive tekerleği ile de her şeyi yapabiliyorsunuz. Araç giderken kontrol etmek çok daha kolay bir hal alıyor bu sayede. Aracın güvenlik sistemlerinin açılıp kapanması, iç ambiyans aydınlatmarlının renginin değiştirilmesi falan hepsi bu ekrandan yapılıyor. Klima kendi özgü ayrı bir ekrana sahip olmasına karşın Sirkülasyon Modu gibi bazı ayarları bu ekran içine koymuşlar, ilginç ve yanlış bir tercih olmuş bence.

Apple Car Play.jpeg

Kablosuz CarPlay mevcut araçta, müthiş kolaylık sağlıyor. Biner binmez 5 saniye içinde bağlanıyor telefonum ve müzik, navigasyon gibi şeyleri hızlıca kullanabiliyorum. Ses kalitesinde de beklentimin üzerinde bir sonuçla karşılaştım. Yalan yok eskiden çok bindiğim F20 BMW 1 kasaların standart ses sistemlerinin ne kadar kötü olduğunu bildiğim için bundan da beklentim oydu. Fakat çok daha tatmin edici, basları hissettirebilen ve dinlemesi keyifli bir sistemle karşılaştım. Sadece sesi çok açmanız gerekiyor, ben neredeyse %80-90 aralığında dinliyorum hep.

Driver Seat.jpeg

Koltuklarımız BMW'nin bu araçta sunduğu en baz koltuk. İçi kumaş kenarları deri sürücü tarafı elektrikli yolcu tarafı manuel olan koltuklar. Oturuş pozisyonu bir BMW den bekleyeceğiniz gibi alçak ve şaseye gömülü pozisyonda. Baldır desteği yeterince uzayabiliyor ama alçak oturduğunuz için diz arkalarınız koltuktan daha yüksekte kalıyor. Benim gibi 190 boyundaysanız koltuğu çok yükseltme şansınız da olmuyor. Yanal destekler elektrikli olarak şişirilebiliyor ve koltuk resmen sisi yanlardan sıkıştırıp ortada çivi gibi tutuyor. Aksiyonlu virajlarda yerinizden hiç kımıldamıyorsunuz. Aynı zamanda 2 hafızası da var sürücü koltuğunun ve yan ayna yükseklikleri ile birlikte tutuyor bu hafızayı.

Back Passenger Side.jpeg

Arka koltuklar oturuş olarak rahat fakat benim boyumda birinin oturması için dik oturmayıp kaykılması ve bükülmesi gerekiyor aşağı doğru alçalan baş mesafesi yüzünden. Arkada da genel kalite algısı oldukça yüksek. Kapı döşemeleri öne göre bir tık daha basit ama yine de yumuşak malzeme ve suni deri kullanılmış. Ortada havalandırma çıkışları ve 2 adet usb-c girişi sağlanmış.

Back.jpeg


Arka tasarımını çok beğeniyorum, ama 1.5 litre 3 silindir bir motora göre fazla büyük bir egzoz çıkışı koymuşlar. 😄 Neredeyse yumruğum sığacak içine.

Bagaj standart hali ile 430 litre. 1 kasadan 50 litre fazlası var ve bagaj tabanı eşiği neredeyse hiç olmadığı için ağır bavulları yükleyip almak kolay oluyor.

Trunk.jpeg

Bir de stepne olmadığı için bagaj zeminin altında bir alan daha var o da bagajda tutmayı sevdiğim eşyaları saklamak için güzel bir alan sağlıyor bana.

Trunk False Floor.jpeg

Gelelim motora ve sürüşe. BMW'nin B38 kodlu 3 silindirli 1.5 litre hacimli 140ps güç ve 220Nm tork sunan motoru mevcut araçta. Şanzıman olarakta benim bir önceki aracım olan Megane 1.3 te kullanılan Getrag 7dct300 model çift kavramalı (ıslak) şanzıman ile tahriği ön tekerlere aktarıyor.

Engine Bay.jpeg

Öncelikle şunu söyleyebilirim, şanzıman davranışlarının Megane ile uzaktan yakından alakası yok. Burada aynı donanım çok daha iyi kalibre edilmiş. Daha kararlı, daha hassas ve hızlı çalışıyor. Sport moda alındığında da pedal sizin verdiğiniz komutlara çok hızlı tepkiler veriyor.

Motorun güç verme eğilimi Megane dan biraz daha farklı. Aslında benzer güçteler ama Megane'ın güç eğrisi turbo motor olduğunu daha rahat hissettiriyordu ve gaza yüklendiğinizde ilk an kopuk uçurtma gibi hızlanıyordu. BMW'de bu durum biraz daha farklı, araç atmosferik gibi daha lineer hızlanıyor gibi hissettirdi bana. Ama aktarma başarısından olsa gerek Megane'de 0-100 9.7sn civarlarındayken 2 serisinde bu değer 8.7 saniye.

Aracın sürüşü çok tok ve kendinden emin hissettiriyor, yüksek hızlarda olabildiğince stabil ve size güven veren bir hali var.. Virajlarda yatmalar olabildiğince az genel olarak sert bir yapısı var. Tabi bu sertliğin bir kısmı üstündeki run-flat lastiklerden geliyor. Her ne kadar run-flat lastikleri değiştirmek istesemde muhtemelen daha sonra garanti ile vs uğraşmak istemediğim için run-flatlerden devam ederim.

Havalar daha yeni yeni ısınmaya başladı ve üstündeki lastikleride henüz çok tanımadığım için aracın limitlerini öğrenmeye başlamadım. İlerleyen zamanlarda bildiğim güzel yollarda denk geldikçe kademe kademe öğrenmeye çalışacağım limitlerini burada yeniden gelişmeleri yazarım.


Left Front Quarter.jpeg


Biraz uzun olduysa kusura bakmayın, olabildiğince şu ana kadarki tecrübelerimi aktarmaya çalıştım. Araç ile ilgili sorunuz olursa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.
 

Ekli dosyalar

  • Trunk False Floor.jpeg
    Trunk False Floor.jpeg
    1.4 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Tekrar hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela göstermesin inşaallah.

Aracın genel itibariyle katı yapısı ve run flat lastikler düşünüldüğünde keskin bozukluklara karşı tepkisi nasıl ? Vuruntu, pat küt, sert bir karşılık oluyor mu ? Örneğin rögar kapakları, dik şekilde enine çıkıntı yapan asfalt yamaları vs gibi bozukluklar mesela.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Tekrar hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela göstermesin inşaallah.

Aracın genel itibariyle katı yapısı ve run flat lastikler düşünüldüğünde keskin bozukluklara karşı tepkisi nasıl ? Vuruntu, pat küt, sert bir karşılık oluyor mu ? Örneğin rögar kapakları, dik şekilde enine çıkıntı yapan asfalt yamaları vs gibi bozukluklar mesela.
Çok teşekkürler hocam daha iyileri isteyen herkese nasip olur inşaallah.

Evet yoldaki keskin bozuklukları ne yazık ki komple sönümleyemiyor. Ben bunu hem run flatlerin olan tüm darbeyi sönümlemeden alt takıma kadar iletmesine, hemede aracın konumlandırıldığı segmentte spor sürüşün konfordan önce gelmesine bağlıyorum.

Arabayı kullanırken lastiklerden gelen sertliği bariz bir şekilde hissedebiliyorum, hatta bu nedenle normal lastiklere geçmeyi istiyordum fakat bmw alt takımda oluşabilecek garantilik durumlarda lastiği öne sürerek sorumluluğu size atıyormuş. O nedenle elimi kolumu bağlıyor açıkçası, bir de sadece run flat olmasıda yetmiyor lastiğin. Bmw, Mini ve RR onaylı anlamına gelen üstünde yıldız ibaresi bulunan lastik kullanma zorunluluğu var yanlış bilmiyorsam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Cenk
Çok teşekkürler hocam daha iyileri isteyen herkese nasip olur inşaallah.

Evet yoldaki keskin bozuklukları ne yazık ki komple sönümleyemiyor. Ben bunu hem run flatlerin olan tüm darbeyi sönümlemeden alt takıma kadar iletmesine, hemede aracın konumlandırıldığı segmentte spor sürüşün konfordan önce gelmesine bağlıyorum.

Arabayı kullanırken lastiklerden gelen sertliği bariz bir şekilde hissedebiliyorum, hatta bu nedenle normal lastiklere geçmeyi istiyordum fakat bmw alt takımda oluşabilecek garantilik durumlarda lastiği öne sürerek sorumluluğu size atıyormuş. O nedenle elimi kolumu bağlıyor açıkçası, bir de sadece run flat olmasıda yetmiyor lastiğin. Bmw, Mini ve RR onaylı anlamına gelen üstünde yıldız ibaresi bulunan lastik kullanma zorunluluğu var yanlış bilmiyorsam.
Çok teşekkürler hocam.

Lastik konusunda bana kalırsa saçma konuşmuşlar. Rft lastige göre uretilmemis bir araca rtf takilamiyor ama rft'ye göre uretilmis, yani alt takımı darbelere karşı çok daha dayanıklı olarak uretilmis bir araçta normal lastik zaten alt takımları zorlamaz. Zorlamadigi gibi daha rahat çalışmasını da saglar. Bunun dışında lastik kullanma zorunluluğunu da anlayamadim. Yıldız ibaresi olmayan lastiklerden başka bir lastikle bu aracın süspansiyonları çalışmıyor mu ki sadece bu lastikleri kullanmak gerekiyor. Hani bu yağ degil ki 5 30 gerekirken 0 20 koydun denilsin. Zaten alacağınız lastik yine tüm standartlardan geçmiş üst düzey premium bir model olacak. Bana kalırsa garanti dışı bırakmak için ellerinden geleni yapmışlar. Biz F10 520yi kışlık lastiklerde yıllarca rft olmadan kullandık. Bozulması bir yana araba hep kendine geldi cok daha rahat ve özgür sonumlemeye başladı.
 
Çok teşekkürler hocam.

Lastik konusunda bana kalırsa saçma konuşmuşlar. Rft lastige göre uretilmemis bir araca rtf takilamiyor ama rft'ye göre uretilmis, yani alt takımı darbelere karşı çok daha dayanıklı olarak uretilmis bir araçta normal lastik zaten alt takımları zorlamaz. Zorlamadigi gibi daha rahat çalışmasını da saglar. Bunun dışında lastik kullanma zorunluluğunu da anlayamadim. Yıldız ibaresi olmayan lastiklerden başka bir lastikle bu aracın süspansiyonları çalışmıyor mu ki sadece bu lastikleri kullanmak gerekiyor. Hani bu yağ degil ki 5 30 gerekirken 0 20 koydun denilsin. Zaten alacağınız lastik yine tüm standartlardan geçmiş üst düzey premium bir model olacak. Bana kalırsa garanti dışı bırakmak için ellerinden geleni yapmışlar. Biz F10 520yi kışlık lastiklerde yıllarca rft olmadan kullandık. Bozulması bir yana araba hep kendine geldi cok daha rahat ve özgür sonumlemeye başladı.
Ben açıkçası 1-1 Borusan ya da Eskişehir'deki Teknik Oto ile konuşmadım fakat internette forumlarda okuduğum kadarıyla durum bunu gösteriyor. Geçenlerde Sekiz Silindir kanalının F90 316i videosunda Ethem abinin kendiside aynı konuyu vurgulayıp eğer run-flat olmayan lastik takarsanız garanti ve ya kasko da size karşı bunu öne sürebilirler, bunu göze alarak değiştirin diyordu.

Markalar problemleri garantiye dahil etmemek için elinden geleni yapar bunu bildiğim için sanırım bu kriterler dahilinde lastikler bakarak devam edeceğim elimden bir şey de gelmiyor açıkçası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb ve Cenk
Çok güzel araç hocam güle güle kullanın. Dönem dönem benim de aklımı hep karıştırıyor :) Uzunca incelemiştim ve malzeme kalitesi gerçekten iyi. Bu kasa + g20 3 serisi vs ile birlikte Mercedes’i yakaladı ve yer yer geçti bile yalıtım ve malzeme kalitesi konusunda.

Bu runflat lastik olayından bende muzdaribim. Mini Countrymande de öyle lastikler var ve normal lastikle değiştirmeyi önermiyorlar. Lastiğin esneme payının az olduğu gerçekten hissediliyor engellerden geçerken. Üstelik bir de yuvarlanma sesinin fazla olduğunu düşünüyorum. Avantajı mı fazla dezavantajı mı çözemedim.
 
güzel keyifli bir yazı olmuş elinize sağlık, allah ağız tadıyla bindirmeyi nasip etsin, kazasız belasız sürüşler dilerim :)
 
@diablo1905 Teşekkür ederim hocam. Evet hem yuvarlanma sesi fazla hemde yolda görmediğiniz bir çukura sert girerseniz lastik darbenin bir kısmını sönümleyemeyeceği için jant çatlatma vs gibi sonuçlarda doğurabiliyor. Ben bagajımda lastik tamir spreyi+kiti falan taşımaya razıyım ya. Run-flat lastiklerde seçenek te azalıyor.

@mavera97 Çok teşekkür ederim hocam.
 
Hayırlı olsun, Megane'dan sonra fiesta'daki holigan sürüş stiline cevap verebilen bi araç tercih etmek çok mantıklı olmuş. Rengiyle vs'de diğer 2 serilerinden ayrışıyor. Güzel seçim olmuş, kazasız belasız güzel anılar biriktirmeye devam
 
@2jzihtiyar Teşekkür ederim, Megane ve onun gibi araçlar bizleri A noktasından B noktasına götürüyor fakat içimizdeki sürüşten keyif alma dürtülerini körelityor. Megane ile bir yere gideceğim zaman arabaya oturduğumda düşündüğüm şeyler genelde trafik, park sorunu vs gibi şeyler oluyordu. Bu tarz sürüşü daha keyifli bir otomobile binince sürerken bunların hiç birini düşünmeden sadece sürüşün tadını çıkarmaya başlıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar ve g.c.
Aracın rengi ve jantlarına bayıldım.

Kumaş koltuklar egeadan çıkartılıp dikilmiş gibi sırıtıyor herhalde tek olumsuz söyleyeceğim şey kumaş döşeme.
Geri kalan her şey çok güzel duruyor. Keyifle, kazasız belasız sürün.
 
@g.c. Çok teşekkürler, kumaşların kalitesi kötü değil, kot kumaşı gibi sıkı bir kumaş ama daha albenili bir kumaş kullanılabilirmiş evet ya da deri koltuklar opsiyon değil standart sunulabilirmiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
güle güle kullanın, benim de özellikle koltuklar hoşuma gitti, deri görmekten sıkılmışım galiba :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX
Kullanışlılık açısından da minder ve sırt kısımlarının kumaş olması çok iyi. Diğer durumda yazın ateş kışın da buz olma durumu var. Baldır desteği de var recaro formunda. Bence gayet yeterli ve şık
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX ve Toprak
Hayırlı olsun hocam güzel günlerde kullanın 👍🏻

Bence BMW son yıllarda malzeme kalitesini ciddi artırdı. Bu araçta da öyle. Bagaja ayrıca bayıldım. Eşiksiz bagaj yükleme açısından harika ve bu sınıfta böyle olduğunu gördüğüm tek araç. Yine simsiyah iç mekan sıkıcı gibi görünse de uzun vadede çok kullanışlı bir şey. Aracın en güzel yanı ise bence jantlar ve tartışmasız olarak rengi. Bu rengin denk gelmesi çok büyük bir şans oldu size, iyi ki de oldu.

Negatif tarafta ise bu BMW’nin dijital ekranına bir türlü ısınamadım ben. Bizim X3’e de her binişimde en gıcık olduğum nokta bu. Bunun yanında BMW’de de 3 serisi altında motor ve şanzımanın üst sınıftan farklı olduğunu bilmiyordum. En azından şanzıman üstteki gibi ZF gelse çok iyi olabilirdi.

Garanti konusunda ise bence kafaya takmayın. Biraz saçmalamışlar ama. Lüks saat sektörü haricinde hemen her sektörde firmalar garanti konusunda kötüler. Bir sorun yaşadığınızda garantiden kaçmak için her şeyi deniyorlar ve ortam direkt gerginleşiyor. Bu bir müşteri olarak çok yorucu. Bu maalesef Almanya’da dahi böyle bu arada. O nedenle keyfini çıkarın kötü düşünmeyin derim.

Araçla ilgili merak ettiğim şey ise yol sesi. Yalıtım konusunda da bir cimrilik başladı çünkü. Bu araçta nasıl merak ettim. Önceki aracınızla arasında dramatik bir fark var mı mesela?
 
Ben açıkçası 1-1 Borusan ya da Eskişehir'deki Teknik Oto ile konuşmadım fakat internette forumlarda okuduğum kadarıyla durum bunu gösteriyor. Geçenlerde Sekiz Silindir kanalının F90 316i videosunda Ethem abinin kendiside aynı konuyu vurgulayıp eğer run-flat olmayan lastik takarsanız garanti ve ya kasko da size karşı bunu öne sürebilirler, bunu göze alarak değiştirin diyordu.

Markalar problemleri garantiye dahil etmemek için elinden geleni yapar bunu bildiğim için sanırım bu kriterler dahilinde lastikler bakarak devam edeceğim elimden bir şey de gelmiyor açıkçası.
Garanti konusunda gerekirse mahkemelik olup kazanabilirsiniz. Çünkü rftye göre uretilmis bir aracta normal lastik taktiginizda o aracın yuruyenine hiç bir zararı yok. Bunu teknik olarak açıklayamazlar. İstediği kadar garanti dışı bırakmaya çalışsınlar.

Kaskoda da şöyle; lastiğin yarilmasindan yahut patlamasından kaynaklı bir kaza yaparsanız evet burada kasko kesinlikle ödeme yapmayacaktır.

Rft lastik değişimi yapacağınız zaman normal lastiklere benzer bir başarı yakalayan 1 2 model vardı bildiğim kadariyla. Onlara yonelebiliriz
 
@mcb İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim hocam. Evet dijital kadran konusunda Focus 3.5 ların kadranının ortasındaki ufak ekrana bile bu koca ekrandakinden daha fazla bilgi sığdırabiliyordunuz. Bana tamamen harcanmış bir potansiyel gibi geliyor bu ekran. Çünkü büyüklüğü yeterli ve çözünürlüğü güzel ama bilgi ve özelleştirme fakiri.

Bende ZF 8HP isterdim valla en azından çift kavrama kadar kırılgan olmazdı diye düşünüyorum. B38 motoru bildiğim kadarıyla BMW'nin kendine ait motoru, eski 1 ve 3 kasalarda kullanılan 1.6 136/170 lik motorlar Pegueot tarafından gelen motorlardı diye biliyorum tabi yanlış biliyorsam arkadaşlar beni düzeltebilir.

Yalıtım konusunda ben sadece kendi fikrimi aktarabilirim. Megane'dan daha az yol sesi ve lastik sesi alıyor. Cupra Formentor'dan da daha sessiz geldi bana kabin 90-110 km aralığında. Ama kendi rakiplerine göre nerededir açıkçası şuanki tecrübelerimle ona bir yorum yapmam doğru olmaz.

@Cenk Hocam haklısın tabiki belki adaletin daha hızlı ve keskin tecelli ettiği bir ülkede olsa çatışma yoluna gidilebilirdi fakat bizim ülkemizde hem vakit hem nakit kaybı ile sonuçlanır muhtemelen bu sürecin sonu. Ben mutlaka rahatsız edeceğim seni lastik bakarken şimdiden özür dilerim 😄 .
 
@Cenk Hocam haklısın tabiki belki adaletin daha hızlı ve keskin tecelli ettiği bir ülkede olsa çatışma yoluna gidilebilirdi fakat bizim ülkemizde hem vakit hem nakit kaybı ile sonuçlanır muhtemelen bu sürecin sonu. Ben mutlaka rahatsız edeceğim seni lastik bakarken şimdiden özür dilerim 😄 .
Estağfurullah hocam elimden geleni yaparım seve seve 😂
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX
@mcb İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim hocam. Evet dijital kadran konusunda Focus 3.5 ların kadranının ortasındaki ufak ekrana bile bu koca ekrandakinden daha fazla bilgi sığdırabiliyordunuz. Bana tamamen harcanmış bir potansiyel gibi geliyor bu ekran. Çünkü büyüklüğü yeterli ve çözünürlüğü güzel ama bilgi ve özelleştirme fakiri.

Bende ZF 8HP isterdim valla en azından çift kavrama kadar kırılgan olmazdı diye düşünüyorum. B38 motoru bildiğim kadarıyla BMW'nin kendine ait motoru, eski 1 ve 3 kasalarda kullanılan 1.6 136/170 lik motorlar Pegueot tarafından gelen motorlardı diye biliyorum tabi yanlış biliyorsam arkadaşlar beni düzeltebilir.

Yalıtım konusunda ben sadece kendi fikrimi aktarabilirim. Megane'dan daha az yol sesi ve lastik sesi alıyor. Cupra Formentor'dan da daha sessiz geldi bana kabin 90-110 km aralığında. Ama kendi rakiplerine göre nerededir açıkçası şuanki tecrübelerimle ona bir yorum yapmam doğru olmaz.

@Cenk Hocam haklısın tabiki belki adaletin daha hızlı ve keskin tecelli ettiği bir ülkede olsa çatışma yoluna gidilebilirdi fakat bizim ülkemizde hem vakit hem nakit kaybı ile sonuçlanır muhtemelen bu sürecin sonu. Ben mutlaka rahatsız edeceğim seni lastik bakarken şimdiden özür dilerim 😄 .
Yalıtıma sevindim. Kısmamışlar belli ki. ZF de çift kavrama değil miydi? Sağlamlık olarak çok korkmayın çünkü BMW'nin şanzıman kalibresi için çalışan ekiplerden birinin yöneticisi arkadaşım. Sağlamlık olarak çok fark yok ancak tepki süresi ve bakım sıklığı olarak ZF hala çok önde. Motor da evet 1 serisinde PSA motorları kullanıldı, 3 silindir 3 serisi ve üzerinde yerini 4 silindire bırakıyor diye biliyorum. Bu anlamda bir ayrım yapılmış. Yine de fazlasıyla yeterli ve iyi bir motor var üzerinde. Keyfini çıkarın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX