'22 Megane 1.33 TCe-EDC Joy Comfort

BorgaXxX

Panpa
505
Marka
BMW
Selamlar dostlar, öncelikle 40 yıl düşünsem kendime Megane alıp onun konusunu foruma açacağım aklıma gelmezdi. Benim gibi spor sürüşten keyif alıp virajlı yol görünce yüzü gülen birinin yapabilceği bir tercih değil gibi. Ama bu ara nedense mantığım kalbimin önüne geçmeye başladı. Neyse lafı çok uzatmadan neden bu aracı seçtim ondan bahsedeyim.

Aslında araç değiştirme düşüncem çok anlık gelişti. 17 Eylülde evlilik sonrası eşimin de daha rahat kullanabileceği bir otomatik aracım olsa daha iyi olabilir diye düşündüm. Artı olarak tatile gidip gelirkende çok sevdiğim Fiesta'mın 290 litrelik bagajı 1 büyük 1 orta boy bavuldan fazlasını alamaz hale geldiği için bu düşüncem biraz daha körüklendi. Velhasıl kelam geçtiğimiz hafta sonu Cumartesi çıkıp eşimle birlikte bütün 0 araç bayilerini dolaşıp bütçemiz (500-650bin tl) dahilinde neler var görmek istedik.

Kriterlerimiz çok detaylı değildi. İlk kriter otomatik olması - ikinci kriter ise bagajı büyük olmasıydı. Tabi otomatik şanzımanlarda bile isteye sorunlu bilinen şanzımanlardan istemiyordum. Daha çok tork konvertörü - cvt gibi şanzımanlara daha sıcaktım. Bir de aracı uzun süre elimde tutmayı istemiyordum açıkçası 2-3 sene sonra hızlıca elden de çıkarabilirim yurtdışı vs gibi durumlarda. Bu kriterlerle çıkıp gezmeye başladık.

İlk durak Honda oldu. Bu fiyatlarda verebildikleri tek araç City 1.5 Executive aracıydı. Araç şaşırtıcı derecede iç mekan ve bagaj genişliği sunuyordu ama ben nedense City yi tip olarak arada derede sıkışmış bir araç gibi görüyorum. Bir türlü ısınamıyorum araca dışarıdan baktığımda. Ayrıca 1.5 atmosferik motorun ara hızlanmaları beni yıllarca turbo dizel kullandıktan sonra biraz da olsa üzdü o nedenle bu seçeneği eredim.

Sonra Toyota da Corolla 1.5 FlamePack bulduk 647bin tl fiyat verdiler. Tamam olabilir hem C segmenti hem daha konforlu gözüküyor içi dedik ama deneyimleyemedik test sürüşleri yokmuş. Bilgileri alıp yolumuza devam ettik.

Skoda küçük araç istemiyorum dememe rağmen Fabia 1.0 gösterdi. İlgilenmedim başka da bu fiyatlarda araç yokmuş devam ettik.

Hyundai da Bayon yokmuş gelecekmiş 1.4mpi için 550k dediler. Elantra vardı 1.6 cvt boş oğlu boş paket 630bin dediler. Biraz inceledik. Test sürüşü, pandemi falan dediler onu da deneyemedik. Hem ikinci elde beni yoracağını da düşündüğüm için çok sıcak bakmadım bu Elantraya da. Belki 1.4 Bayon beklerim dedim ama 1.5 City nin bile gidişi beni tatmin etmemişken anlık hızlanmalarda 1.4 mpi nasıl olurdu şüphe düştü içime.

Fiata gittim Egea bakayım diye. Led far yok elimizde o nedenle orta ve üst paket üretemiyoruz. Boş paketleri opsiyonlarla orta paket seviyesine çıkarıyoruz dediler. 650k fiyat verdiler 1.6 multijet dct cross için. Dizel fiyatının benzin fiyatını aşması beni biraz daha benzinli araçlara yönlendirdiği için tamam dedik bilgi alıp devam ettik.

Ford zaten sağolsun 668 e Ecosport 1.0 Style paket verebilirim. Focus isterseniz 725 lere çıkmak lazım dedi. Eyvallah diyip devam ettik.

Son olarak Renault kalmıştı. Renaulta gidip 1.3tce edc Joy Comfort sordum. Ellerinde olmadığını ama ilerleyen yakın dönemde gelecek 3 tane aracının olduğunu ve beyaz rengi 606 bin den verebileceğini söyledi. Araç boş Joy paketin üzerine Comfort diye bir eklenti ile Yağmur sensörü, far sensörü, çift bölge dijital klima, arka yolcular için hava menfezi, karartılmış arka camlar, park sensörü ve yedek lastik opsiyonu eklenmiş hali oluyordu. Aracın içi hoşumuza gitti. Deneme sürüşüne çıktık. 1.3tce motor gerçekten çok güzel yürüyor. Kullanılan EDC şanzımanı Getrag 7 ileri ıslak çift kavramalı şanzıman. Sport modu yok fakat manuel modu koymuş en azından. Araç kısacası hoşumuza gitti. Takas için aracımın bilgilerini söyledim 310 bin tl verebileceklerini söylediler. Tabi ben kısa bir sürede bunun daha fazlasına kendim satabileceğimi bildiğim için pazar akşamı ilanı oluşturup aracımı satışa koydum.

Zam yememek ve gelen araçları kaçırıpta araç yok durumuna düşmemek için de normalde 380 bin tl lere satabilecekken 350 yazdım. Aracım için ilanı açtıktan 2 saat sonra biri kapora gönderip salı günü sabahta erkenden alıp gitti aracı. Tabi bende hemen renaultu arıyıp bu akşam geliyorum kapora falan halledelim fiyat sabitlemesi yapalim dedim. Bir de ne duyayım. Pazartesi akşam renault araçlara 25bin tl zam yapmış. 606 bin işi yalan oldu tabi. Biraz uğraşarak konuşarak falan 626 ya Yoğun kırmızı metalik renkli araca ok verdim.

Gelelim kısaca araca. Araç Megane 4 Faz 2 olarak geçiyor. Hafif makyaj var açıkçası ben arka difüzor dışında çok farklı bir şey göremedim. Yalıtım konusunda da ufak iyileştirmeler var diyorlar tam bilmiyorum.
WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.32.jpeg


Araçta mercekli ama halojen farlar mevcut. Gündüz farları bu pakette C şeklinde komple sarmıyor sadece alttaki çıkıntı şeklinde yanıyor. Ayrıca dönüşe duyarlı sis farları mevcut araçta.

Aracın iç kadranı Faz 2 ile birlikte değişmiş. Cliolarda da kullanılan kadran gelmiş.

WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.28.jpeg

Ortadaki ekranda çok olmasada bazı bilgiler var. Tork ve Beygir % gibi ilginç şeylerde mevcut. Ama genel olarak hep tüketim üzerine ekranlar var.


WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.34 (3).jpeg

Multimedya namına çok birşey yok, açıkçası beklentimde yoktu. Bluetooth benim Fiestada en çok hissettiğim eksiklikti bu araçta en azından mevcut. Ayrıca ses kalitesi konusunda beklentimi o kadar düşürmüştüm ki Megane için, satın aldıktan sonra telefonumu bağlayıp ilk açtığım şarkıda beni şaşırttı. Beklediğimden çok daha iyi. Yine de benim Fiesta gibi dolu bir ses veremiyor ama orta üzeri diyebilirim.

Kırmızı renk acaba arka stop gruplarınında ağırlıklı olarak kırmızı olmasından dolayı boğabilir mi diye düşünüyordum görüntüyü ama beklediğimden daha güzel duruyor renk.

WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.33.jpeg


Bagajı zaten beklediğim gibi kocaman. Yanlış hatırlamıyorsam 500 litreydi. Sağdaki soldaki metal kolların kaplamanın içine girmesi güzel bir detay.
WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.33 (1).jpeg



Gelelim beni en çok şaşırtan özelliğine: amortisörlü kaput 😄 .Gerçekten beklemiyordum.İlk gördüğümde en çok şaşırdığım şey bu olmuştu.
WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.30.jpeg


Motorumuz 1332cc 4 silindir. 4 Silindir olduğu için sarsıntısı yok gayet stabil ve sessiz bir motor. 140 beygir güç ve 240nm tork sunuyor. 0-100 9.7 diyorlar henüz kendim deneyimlemedim. Rodaj döneminde olabildiğince sakin kullanıyorum. İlginçtir Renault servisi aracın rodaj bakımının olmadığını ve 1000km sonra değil 20bin km sonra beklediklerini söylediler beni. Bu gerçekten doğru mu başka bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim.

WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.31 (1).jpeg


WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.31 (2).jpeg


Anahtarımız kart olsa daha şekil olabilirmiş ama yinede üstündeki beyaz kısım ayrı bir hava katmış. Kullandığım Ford araçların anahtarlarından sonra daha şık durduğunu itiraf edebilirim.

WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.34 (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-10-18 at 12.19.34.jpeg


Kış-yağmur-çamur 3lüsü artık geldiği için acilen havuz paspaslarımı sipariş ettim. Yoksa bu halı paspasları temiz tutamayacağım.

Araç hakkında daha net bir görüşüm yok. 30Km deki izlenimlerimi aktarabilirim. Konfor olarak benim beklentimi karşıladı. Hem aracın yumuşak yapısı hem motorun sessiz ve titreşimsiz oluşu buna katkıda bulunuyor. Direksiyon hissiz tabi, size ön takımda neler olup bittiğini çok söylemiyor. Ama bu aracı kullanırken böyle bir amaçla kullanacağımıda düşünmüyorum. Yakıt olarak dün aldıktan sonra fulledim şu anlık ortalamam 8.1 gözüküyor ama tabi ilerleyen dönemde daha net ve detaylı bilgiler paylaşabilirim bu konu ile alakalı.

Araca yapacağım bazı şeyler var aslında şu an aklımda. İlki üstündeki yaz lastiklerini satmak. Turanza T005 ile birlikte geldi. Ama ben yazlık için 17 inç jant alıp muhtemelen Ventus Prime 4 gibi bi 205 50 R17 bir jant-lastik kombinasyonuna geçeceğim. Kışlık olarak Continental TS870 almıştım zaten 1-2 güne onları üzerinde gelen jant kapaklı saç jantlara taktırırım.

Tavana siyah folyo yapasım var. Kontrast oluşturup kırmızı ile çok güzel durduğu düşünüyorum. Belki bir de kaliteli bir tesla ekran bulursam çin işi durmayan bir tesla ekran da düşünebilirim. Zaman neler gösterir göreceğiz.

Çok uzun olduysa kusura bakmayın lütfen. Burayı araç ile ilgili tüketim-bakım-kullanım gibi tecrübelerle yeşillendirmeye çalışacağım.
 
Son düzenleme:
Hayırlı uğurlu olsun bu aralar çok mantıklı olan bir model.Bizde de kiralık olarak Joy paket faz2 1.5 BlueDCi var,1.3 TCe olmasını çok isterdim :) Joy Comfort paketler şaşırtıcı derecede dolu oluyor temel çoğu özellik hatta fazlası var.Bizde Joy'a ek olarak adaptif sis farları ve park sensörü var sadece.Daha önceden de Touch faz1 vardı,süspansiyon ve yalıtım bakımından kesinlikle iyileştirme var.Göstergeler faz1'e göre hem daha işlevsel hem de daha şık görünüyor.En önemli değişiklik tabii ki şanzımanda,7 ileri getrag şanzımanın tepkileri 6 ileriden kat kat daha iyi,vites seçimleri daha yerinde.Tabii ki kafası şehir içinde bununda karışıyor ancak nadir oluyor bu durum.

Ben araca sahip olsam yapacağım birkaç şey olurdu bunların başında farları komple led yapmak gelirdi,tabii ki Philips Ultinon tercih ederdim.Zaten mercek olduğu için aydınlatma hem çağ atlayacak hem de görünüş açısından bir artı katacaktır.Halojen farları gerçekten vasat ve bu görüntüye hiç yakışmıyor.İkincisi o teyp ekranının acilen değiştirilmesi lazım çünkü hem kullanışsız hem de işlevsiz bir ekran,aracın pahasını doğrudan düşüren bir tasarımı var.Üçüncüsü tahmin edileceği gibi jantlar olurdu.Stok jantları kapaklı ancak tasarımı itibariyle kapak olduğu belli olmuyor,kışlık set olarak kesinlikle değerlendirilebilir hem de ebat olarak çok uygun,ancak araca 17 jantlar çok daha iyi yakışır,tabii ki kaliteli lastik olması şart.18 inç opsiyonu var bildiğiniz gibi ancak ara inanılmaz derecede sertleşiyor,maalesef Megane'ın süspansiyonları daha fazlasını kaldıracak altyapıya sahip değil.Yol sesi kaliteli bir lastikle bertaraf edilebilse de rüzgar sesi 120 civarında girmeye başlıyor,faz1 de bu eşik 100 civarıydı.Son olarak park sensörü ve geri görüş kamerası kesin lazım,ancak onun içinde teybin değişmesi lazım.

Bir de merak ettiğim bir durum var,bizim araçta denemedim ancak youtube'ta izlediğim bir kanalın sahibi şuanda bu aracın aynısını kullanıyor ve 210'dan sonra koşulsuz şartsız 7. vitese atma durumu var,araç daha da ivmelenebileceği halde elektronik olarak şanzıman kısıtından direkt 7'ye geçiyor,bu da performansı o hızlarda törpülüyor oran uzun geldiği için,bu durum sizin araçta da var mı bilgilendirebilirseniz sevinirim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Baktığınız araçlar içinde gayet mantıklı bir seçenek tercih etmişsiniz bence. İleride güzel bir tesla ekran takviyesiyle daha da eksiksiz hale gelir. Allah kaza bela göstermesin.
 
@AHU İyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Eski 6 ileri EDC ve Megane 3.5 kombinasyonunu çok yakın bir arkadaşımda vardı. 50 bin km istanbulda kullanıldıktan sonra stop edecek kıvama geldiğini söylüyordu. O nedenle ıslak getrag 7 ileriden dolayı içim bir tık daha rahat.

Farlar için led far takanları gördüm aslında benim de aklımdaydı. Fakat farların arkasındaki kapakları çıkarmak ve bir daha takmamak gerekiyor galiba led farların fanlarının rahat nefes alabilmesi ve sığması için. Bu da yağmur çamur gibi dış etkenlerin far grubunun içini kirletmesine veya bozmasına neden olabilir mi diye düşündüğüm için şu an için cesaret edemedim açıkçası. Ama photon gibi kaliteli bi led far alabilirim bir araştırma yaptıktan sonra.

18 jant hem konforu bozabileceğinden hemde lastikleri çok pahalı olacağından ötürü aslında mantıklı gelmiyor. 17 de keşke 225 45 kullanıp tutuşuda arttırabilsem fakat Renault 205 50 kullanıyor ölçü olarak. O nedenle sadece görüntü olarak artısı olacak sanırım.

Bahsettiğiniz durumu bende gördüm internetteki videolarda. Kendim henüz deneyimlemedim ama rodaj sonrası denedikten sonra bilgilendirebilirim tabiki.

@Cenk Teşekkür ederim hocam. Allah isteyen herkese daha iyilerini nasip etsin inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows ve Cenk
Hayırlı olsun tesla ekran olayını gizli özellik açan yerlerden halledebilirsiniz orijinal çıkma ekranlar bulunabiliyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX
@muhammed37 Bazı tesla ekranların ara yüzleri çok ucuz duruyor ve kilitlenme şikayetleri olduğu için o konuda iyi bir araştırma yapmak şart gibi. Ama aklıma yatan bir yer ve ürün bulursam kesinlikle yaptıracağım. Icon donanımda gelen çıkma orijinal Renault ekran bulursam çok daha iyi olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37
Yan koltukta 3-4 saatlik deneyimim var. Bence sınıfının ihtiyaçlarını kesinlikle karşılayan bir araç.
En azından egea gibi f/p diyebiliriz. Otomatik vites işin içine girince neredeyse yalnız kalıyor zirvede. Ben ilk bindiğimde çok şaşırmıştım gerçekten torku hissettiriyor ve yürümesi fazlasıyla tatmin ediyor. Eksikler yerinde tespit edilmiş. Siyah tavan kaplaması gerçekten görsele katkı yapar.

Kazasız belasız sürüşleriniz olsun.
 
@AHU İyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Eski 6 ileri EDC ve Megane 3.5 kombinasyonunu çok yakın bir arkadaşımda vardı. 50 bin km istanbulda kullanıldıktan sonra stop edecek kıvama geldiğini söylüyordu. O nedenle ıslak getrag 7 ileriden dolayı içim bir tık daha rahat.

Farlar için led far takanları gördüm aslında benim de aklımdaydı. Fakat farların arkasındaki kapakları çıkarmak ve bir daha takmamak gerekiyor galiba led farların fanlarının rahat nefes alabilmesi ve sığması için. Bu da yağmur çamur gibi dış etkenlerin far grubunun içini kirletmesine veya bozmasına neden olabilir mi diye düşündüğüm için şu an için cesaret edemedim açıkçası. Ama photon gibi kaliteli bi led far alabilirim bir araştırma yaptıktan sonra.

18 jant hem konforu bozabileceğinden hemde lastikleri çok pahalı olacağından ötürü aslında mantıklı gelmiyor. 17 de keşke 225 45 kullanıp tutuşuda arttırabilsem fakat Renault 205 50 kullanıyor ölçü olarak. O nedenle sadece görüntü olarak artısı olacak sanırım.

Bahsettiğiniz durumu bende gördüm internetteki videolarda. Kendim henüz deneyimlemedim ama rodaj sonrası denedikten sonra bilgilendirebilirim tabiki.

@Cenk Teşekkür ederim hocam. Allah isteyen herkese daha iyilerini nasip etsin inşallah.

Youtube'ta Muharrem Gökçe var bahsettiğim o,225 45 r17 PC6 takmıştı diye hatırlıyorum yol tutuşun epey yükseldiğini söylemişti.Far içinse o endişene hiç gerek yok çünkü bahsettiğim Ultinon'ların bir fanı yok soğutma metali var ve şekil değiştirebiliyor.Bizim Terios'ta o şekilde sığdırmıştım,3 senedir sorunsuz çalışıyorlar.
 
Öncelikle hayırlı olsun aracınız kazasız belasız sürüşler dilerim. Bende aynı aracın icon paketini kullanıyorum 1 yıldır benimde ön yargılarım vardı ama Renault beni şaşırttı beklentinin üzerinde çıktı resmen. Otomatik şanzıman konusunda şuan günceller arasında çok nazlı olmayan şanzıman kesinlikle. Motor ile zaten çok iyi çalışmakta bence çok uyumlu. İconda gelen Multisense seçeneği ile spor mod vs seçilebiliyor bu viteste kararsızlıktan kurtarıyor. Bildiğim kadarıyla gizli özellik olarak sport açılıyor aracınızda Renault Lock grupları var ilgilenmenizi tavsiye ederim sürüşe katkısı olacaktır
 
Hayırlı uğurlu olsun.Bundan önce bende de Megane 4 1.6 vardı.Tamam çekişi felan yetersizdi ancak aracın cüsseli duruşu, bagaj genişliği ve trim kalitesi bence güzel.Ön konsol yine güzel tasarlanmış.Bence güzel seçim olmuş.Tesla ekran zaten olmazsa olmaz.O kadar farkediyor.Güle güle kullanın.
 
@SerdarS Teşekkür ederim sağolun. Dediginiz Renault Lock grubunu araştıracağım 👍.

@Alper45 Sağolun çok teşekkür ederim.

@MehmetAydin Çok teşekkürler. Tesla ekran icin önereceğiniz yer/marka olursa tavsiyelere açığım.

@AHU Bahsettiginiz videolara gecen hafta denk gelmistim. Söyle bir soru var aslinda. Kapı içinde yazmayan lastik ölçüsü arabaya takılırsa muayeneden geçer mi? Şayet benim kapı içimde 205 50 17 ölçüsü bile yer almıyor. Megane broşüründe bu ölçü yazdığı icin muayeneye onunla gitmeyi düşünüyorum. Fakat 225 45 17 ölçüsü megane icin hic bir resmi baskida yok. Muayeneden gecmesinde sorun olmuyor mu bu hareket?
 
Hayırlı olsun, güle güle kullanın.

Bir süre tecrübem oldu hem 1.3 tce Clio hemde 1.3 tce Megane ile. İkiside gayet keyifli Clio ama bir tık daha zevkli gelmişti bana. Megane'da ani gaza bas çek yaptığınızda sol ayağınızın altından bol bol turbo çuflama sesi geliyor.
 
Çok mantıklı seçim olmuş. Renault candır, Türk insanının can yeleği :D Güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Periyodik olarak farklı koşullarda yakıt tüketimi verilerinizi de öğrenmek isterim.
 
@OguzhanC Teşekkür ediyorum. Bayilerde gezerken benimde en mantıklı gördüğüm seçenek Megane olmuştu turbo motor ve otomatik şanzıman açısından. Aracı tanıdıkça kullanım tecrübelerimi ve motorun tüketimini paylaşıyor olurum 👍 .
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC