Selamlar dostlar, öncelikle 40 yıl düşünsem kendime Megane alıp onun konusunu foruma açacağım aklıma gelmezdi. Benim gibi spor sürüşten keyif alıp virajlı yol görünce yüzü gülen birinin yapabilceği bir tercih değil gibi. Ama bu ara nedense mantığım kalbimin önüne geçmeye başladı. Neyse lafı çok uzatmadan neden bu aracı seçtim ondan bahsedeyim.
Aslında araç değiştirme düşüncem çok anlık gelişti. 17 Eylülde evlilik sonrası eşimin de daha rahat kullanabileceği bir otomatik aracım olsa daha iyi olabilir diye düşündüm. Artı olarak tatile gidip gelirkende çok sevdiğim Fiesta'mın 290 litrelik bagajı 1 büyük 1 orta boy bavuldan fazlasını alamaz hale geldiği için bu düşüncem biraz daha körüklendi. Velhasıl kelam geçtiğimiz hafta sonu Cumartesi çıkıp eşimle birlikte bütün 0 araç bayilerini dolaşıp bütçemiz (500-650bin tl) dahilinde neler var görmek istedik.
Kriterlerimiz çok detaylı değildi. İlk kriter otomatik olması - ikinci kriter ise bagajı büyük olmasıydı. Tabi otomatik şanzımanlarda bile isteye sorunlu bilinen şanzımanlardan istemiyordum. Daha çok tork konvertörü - cvt gibi şanzımanlara daha sıcaktım. Bir de aracı uzun süre elimde tutmayı istemiyordum açıkçası 2-3 sene sonra hızlıca elden de çıkarabilirim yurtdışı vs gibi durumlarda. Bu kriterlerle çıkıp gezmeye başladık.
İlk durak Honda oldu. Bu fiyatlarda verebildikleri tek araç City 1.5 Executive aracıydı. Araç şaşırtıcı derecede iç mekan ve bagaj genişliği sunuyordu ama ben nedense City yi tip olarak arada derede sıkışmış bir araç gibi görüyorum. Bir türlü ısınamıyorum araca dışarıdan baktığımda. Ayrıca 1.5 atmosferik motorun ara hızlanmaları beni yıllarca turbo dizel kullandıktan sonra biraz da olsa üzdü o nedenle bu seçeneği eredim.
Sonra Toyota da Corolla 1.5 FlamePack bulduk 647bin tl fiyat verdiler. Tamam olabilir hem C segmenti hem daha konforlu gözüküyor içi dedik ama deneyimleyemedik test sürüşleri yokmuş. Bilgileri alıp yolumuza devam ettik.
Skoda küçük araç istemiyorum dememe rağmen Fabia 1.0 gösterdi. İlgilenmedim başka da bu fiyatlarda araç yokmuş devam ettik.
Hyundai da Bayon yokmuş gelecekmiş 1.4mpi için 550k dediler. Elantra vardı 1.6 cvt boş oğlu boş paket 630bin dediler. Biraz inceledik. Test sürüşü, pandemi falan dediler onu da deneyemedik. Hem ikinci elde beni yoracağını da düşündüğüm için çok sıcak bakmadım bu Elantraya da. Belki 1.4 Bayon beklerim dedim ama 1.5 City nin bile gidişi beni tatmin etmemişken anlık hızlanmalarda 1.4 mpi nasıl olurdu şüphe düştü içime.
Fiata gittim Egea bakayım diye. Led far yok elimizde o nedenle orta ve üst paket üretemiyoruz. Boş paketleri opsiyonlarla orta paket seviyesine çıkarıyoruz dediler. 650k fiyat verdiler 1.6 multijet dct cross için. Dizel fiyatının benzin fiyatını aşması beni biraz daha benzinli araçlara yönlendirdiği için tamam dedik bilgi alıp devam ettik.
Ford zaten sağolsun 668 e Ecosport 1.0 Style paket verebilirim. Focus isterseniz 725 lere çıkmak lazım dedi. Eyvallah diyip devam ettik.
Son olarak Renault kalmıştı. Renaulta gidip 1.3tce edc Joy Comfort sordum. Ellerinde olmadığını ama ilerleyen yakın dönemde gelecek 3 tane aracının olduğunu ve beyaz rengi 606 bin den verebileceğini söyledi. Araç boş Joy paketin üzerine Comfort diye bir eklenti ile Yağmur sensörü, far sensörü, çift bölge dijital klima, arka yolcular için hava menfezi, karartılmış arka camlar, park sensörü ve yedek lastik opsiyonu eklenmiş hali oluyordu. Aracın içi hoşumuza gitti. Deneme sürüşüne çıktık. 1.3tce motor gerçekten çok güzel yürüyor. Kullanılan EDC şanzımanı Getrag 7 ileri ıslak çift kavramalı şanzıman. Sport modu yok fakat manuel modu koymuş en azından. Araç kısacası hoşumuza gitti. Takas için aracımın bilgilerini söyledim 310 bin tl verebileceklerini söylediler. Tabi ben kısa bir sürede bunun daha fazlasına kendim satabileceğimi bildiğim için pazar akşamı ilanı oluşturup aracımı satışa koydum.
Zam yememek ve gelen araçları kaçırıpta araç yok durumuna düşmemek için de normalde 380 bin tl lere satabilecekken 350 yazdım. Aracım için ilanı açtıktan 2 saat sonra biri kapora gönderip salı günü sabahta erkenden alıp gitti aracı. Tabi bende hemen renaultu arıyıp bu akşam geliyorum kapora falan halledelim fiyat sabitlemesi yapalim dedim. Bir de ne duyayım. Pazartesi akşam renault araçlara 25bin tl zam yapmış. 606 bin işi yalan oldu tabi. Biraz uğraşarak konuşarak falan 626 ya Yoğun kırmızı metalik renkli araca ok verdim.
Gelelim kısaca araca. Araç Megane 4 Faz 2 olarak geçiyor. Hafif makyaj var açıkçası ben arka difüzor dışında çok farklı bir şey göremedim. Yalıtım konusunda da ufak iyileştirmeler var diyorlar tam bilmiyorum.
Araçta mercekli ama halojen farlar mevcut. Gündüz farları bu pakette C şeklinde komple sarmıyor sadece alttaki çıkıntı şeklinde yanıyor. Ayrıca dönüşe duyarlı sis farları mevcut araçta.
Aracın iç kadranı Faz 2 ile birlikte değişmiş. Cliolarda da kullanılan kadran gelmiş.
Ortadaki ekranda çok olmasada bazı bilgiler var. Tork ve Beygir % gibi ilginç şeylerde mevcut. Ama genel olarak hep tüketim üzerine ekranlar var.
Multimedya namına çok birşey yok, açıkçası beklentimde yoktu. Bluetooth benim Fiestada en çok hissettiğim eksiklikti bu araçta en azından mevcut. Ayrıca ses kalitesi konusunda beklentimi o kadar düşürmüştüm ki Megane için, satın aldıktan sonra telefonumu bağlayıp ilk açtığım şarkıda beni şaşırttı. Beklediğimden çok daha iyi. Yine de benim Fiesta gibi dolu bir ses veremiyor ama orta üzeri diyebilirim.
Kırmızı renk acaba arka stop gruplarınında ağırlıklı olarak kırmızı olmasından dolayı boğabilir mi diye düşünüyordum görüntüyü ama beklediğimden daha güzel duruyor renk.
Bagajı zaten beklediğim gibi kocaman. Yanlış hatırlamıyorsam 500 litreydi. Sağdaki soldaki metal kolların kaplamanın içine girmesi güzel bir detay.
Gelelim beni en çok şaşırtan özelliğine: amortisörlü kaput .Gerçekten beklemiyordum.İlk gördüğümde en çok şaşırdığım şey bu olmuştu.
Motorumuz 1332cc 4 silindir. 4 Silindir olduğu için sarsıntısı yok gayet stabil ve sessiz bir motor. 140 beygir güç ve 240nm tork sunuyor. 0-100 9.7 diyorlar henüz kendim deneyimlemedim. Rodaj döneminde olabildiğince sakin kullanıyorum. İlginçtir Renault servisi aracın rodaj bakımının olmadığını ve 1000km sonra değil 20bin km sonra beklediklerini söylediler beni. Bu gerçekten doğru mu başka bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim.
Anahtarımız kart olsa daha şekil olabilirmiş ama yinede üstündeki beyaz kısım ayrı bir hava katmış. Kullandığım Ford araçların anahtarlarından sonra daha şık durduğunu itiraf edebilirim.
Kış-yağmur-çamur 3lüsü artık geldiği için acilen havuz paspaslarımı sipariş ettim. Yoksa bu halı paspasları temiz tutamayacağım.
Araç hakkında daha net bir görüşüm yok. 30Km deki izlenimlerimi aktarabilirim. Konfor olarak benim beklentimi karşıladı. Hem aracın yumuşak yapısı hem motorun sessiz ve titreşimsiz oluşu buna katkıda bulunuyor. Direksiyon hissiz tabi, size ön takımda neler olup bittiğini çok söylemiyor. Ama bu aracı kullanırken böyle bir amaçla kullanacağımıda düşünmüyorum. Yakıt olarak dün aldıktan sonra fulledim şu anlık ortalamam 8.1 gözüküyor ama tabi ilerleyen dönemde daha net ve detaylı bilgiler paylaşabilirim bu konu ile alakalı.
Araca yapacağım bazı şeyler var aslında şu an aklımda. İlki üstündeki yaz lastiklerini satmak. Turanza T005 ile birlikte geldi. Ama ben yazlık için 17 inç jant alıp muhtemelen Ventus Prime 4 gibi bi 205 50 R17 bir jant-lastik kombinasyonuna geçeceğim. Kışlık olarak Continental TS870 almıştım zaten 1-2 güne onları üzerinde gelen jant kapaklı saç jantlara taktırırım.
Tavana siyah folyo yapasım var. Kontrast oluşturup kırmızı ile çok güzel durduğu düşünüyorum. Belki bir de kaliteli bir tesla ekran bulursam çin işi durmayan bir tesla ekran da düşünebilirim. Zaman neler gösterir göreceğiz.
Çok uzun olduysa kusura bakmayın lütfen. Burayı araç ile ilgili tüketim-bakım-kullanım gibi tecrübelerle yeşillendirmeye çalışacağım.
Aslında araç değiştirme düşüncem çok anlık gelişti. 17 Eylülde evlilik sonrası eşimin de daha rahat kullanabileceği bir otomatik aracım olsa daha iyi olabilir diye düşündüm. Artı olarak tatile gidip gelirkende çok sevdiğim Fiesta'mın 290 litrelik bagajı 1 büyük 1 orta boy bavuldan fazlasını alamaz hale geldiği için bu düşüncem biraz daha körüklendi. Velhasıl kelam geçtiğimiz hafta sonu Cumartesi çıkıp eşimle birlikte bütün 0 araç bayilerini dolaşıp bütçemiz (500-650bin tl) dahilinde neler var görmek istedik.
Kriterlerimiz çok detaylı değildi. İlk kriter otomatik olması - ikinci kriter ise bagajı büyük olmasıydı. Tabi otomatik şanzımanlarda bile isteye sorunlu bilinen şanzımanlardan istemiyordum. Daha çok tork konvertörü - cvt gibi şanzımanlara daha sıcaktım. Bir de aracı uzun süre elimde tutmayı istemiyordum açıkçası 2-3 sene sonra hızlıca elden de çıkarabilirim yurtdışı vs gibi durumlarda. Bu kriterlerle çıkıp gezmeye başladık.
İlk durak Honda oldu. Bu fiyatlarda verebildikleri tek araç City 1.5 Executive aracıydı. Araç şaşırtıcı derecede iç mekan ve bagaj genişliği sunuyordu ama ben nedense City yi tip olarak arada derede sıkışmış bir araç gibi görüyorum. Bir türlü ısınamıyorum araca dışarıdan baktığımda. Ayrıca 1.5 atmosferik motorun ara hızlanmaları beni yıllarca turbo dizel kullandıktan sonra biraz da olsa üzdü o nedenle bu seçeneği eredim.
Sonra Toyota da Corolla 1.5 FlamePack bulduk 647bin tl fiyat verdiler. Tamam olabilir hem C segmenti hem daha konforlu gözüküyor içi dedik ama deneyimleyemedik test sürüşleri yokmuş. Bilgileri alıp yolumuza devam ettik.
Skoda küçük araç istemiyorum dememe rağmen Fabia 1.0 gösterdi. İlgilenmedim başka da bu fiyatlarda araç yokmuş devam ettik.
Hyundai da Bayon yokmuş gelecekmiş 1.4mpi için 550k dediler. Elantra vardı 1.6 cvt boş oğlu boş paket 630bin dediler. Biraz inceledik. Test sürüşü, pandemi falan dediler onu da deneyemedik. Hem ikinci elde beni yoracağını da düşündüğüm için çok sıcak bakmadım bu Elantraya da. Belki 1.4 Bayon beklerim dedim ama 1.5 City nin bile gidişi beni tatmin etmemişken anlık hızlanmalarda 1.4 mpi nasıl olurdu şüphe düştü içime.
Fiata gittim Egea bakayım diye. Led far yok elimizde o nedenle orta ve üst paket üretemiyoruz. Boş paketleri opsiyonlarla orta paket seviyesine çıkarıyoruz dediler. 650k fiyat verdiler 1.6 multijet dct cross için. Dizel fiyatının benzin fiyatını aşması beni biraz daha benzinli araçlara yönlendirdiği için tamam dedik bilgi alıp devam ettik.
Ford zaten sağolsun 668 e Ecosport 1.0 Style paket verebilirim. Focus isterseniz 725 lere çıkmak lazım dedi. Eyvallah diyip devam ettik.
Son olarak Renault kalmıştı. Renaulta gidip 1.3tce edc Joy Comfort sordum. Ellerinde olmadığını ama ilerleyen yakın dönemde gelecek 3 tane aracının olduğunu ve beyaz rengi 606 bin den verebileceğini söyledi. Araç boş Joy paketin üzerine Comfort diye bir eklenti ile Yağmur sensörü, far sensörü, çift bölge dijital klima, arka yolcular için hava menfezi, karartılmış arka camlar, park sensörü ve yedek lastik opsiyonu eklenmiş hali oluyordu. Aracın içi hoşumuza gitti. Deneme sürüşüne çıktık. 1.3tce motor gerçekten çok güzel yürüyor. Kullanılan EDC şanzımanı Getrag 7 ileri ıslak çift kavramalı şanzıman. Sport modu yok fakat manuel modu koymuş en azından. Araç kısacası hoşumuza gitti. Takas için aracımın bilgilerini söyledim 310 bin tl verebileceklerini söylediler. Tabi ben kısa bir sürede bunun daha fazlasına kendim satabileceğimi bildiğim için pazar akşamı ilanı oluşturup aracımı satışa koydum.
Zam yememek ve gelen araçları kaçırıpta araç yok durumuna düşmemek için de normalde 380 bin tl lere satabilecekken 350 yazdım. Aracım için ilanı açtıktan 2 saat sonra biri kapora gönderip salı günü sabahta erkenden alıp gitti aracı. Tabi bende hemen renaultu arıyıp bu akşam geliyorum kapora falan halledelim fiyat sabitlemesi yapalim dedim. Bir de ne duyayım. Pazartesi akşam renault araçlara 25bin tl zam yapmış. 606 bin işi yalan oldu tabi. Biraz uğraşarak konuşarak falan 626 ya Yoğun kırmızı metalik renkli araca ok verdim.
Gelelim kısaca araca. Araç Megane 4 Faz 2 olarak geçiyor. Hafif makyaj var açıkçası ben arka difüzor dışında çok farklı bir şey göremedim. Yalıtım konusunda da ufak iyileştirmeler var diyorlar tam bilmiyorum.
Araçta mercekli ama halojen farlar mevcut. Gündüz farları bu pakette C şeklinde komple sarmıyor sadece alttaki çıkıntı şeklinde yanıyor. Ayrıca dönüşe duyarlı sis farları mevcut araçta.
Aracın iç kadranı Faz 2 ile birlikte değişmiş. Cliolarda da kullanılan kadran gelmiş.
Ortadaki ekranda çok olmasada bazı bilgiler var. Tork ve Beygir % gibi ilginç şeylerde mevcut. Ama genel olarak hep tüketim üzerine ekranlar var.
Multimedya namına çok birşey yok, açıkçası beklentimde yoktu. Bluetooth benim Fiestada en çok hissettiğim eksiklikti bu araçta en azından mevcut. Ayrıca ses kalitesi konusunda beklentimi o kadar düşürmüştüm ki Megane için, satın aldıktan sonra telefonumu bağlayıp ilk açtığım şarkıda beni şaşırttı. Beklediğimden çok daha iyi. Yine de benim Fiesta gibi dolu bir ses veremiyor ama orta üzeri diyebilirim.
Kırmızı renk acaba arka stop gruplarınında ağırlıklı olarak kırmızı olmasından dolayı boğabilir mi diye düşünüyordum görüntüyü ama beklediğimden daha güzel duruyor renk.
Bagajı zaten beklediğim gibi kocaman. Yanlış hatırlamıyorsam 500 litreydi. Sağdaki soldaki metal kolların kaplamanın içine girmesi güzel bir detay.
Gelelim beni en çok şaşırtan özelliğine: amortisörlü kaput .Gerçekten beklemiyordum.İlk gördüğümde en çok şaşırdığım şey bu olmuştu.
Motorumuz 1332cc 4 silindir. 4 Silindir olduğu için sarsıntısı yok gayet stabil ve sessiz bir motor. 140 beygir güç ve 240nm tork sunuyor. 0-100 9.7 diyorlar henüz kendim deneyimlemedim. Rodaj döneminde olabildiğince sakin kullanıyorum. İlginçtir Renault servisi aracın rodaj bakımının olmadığını ve 1000km sonra değil 20bin km sonra beklediklerini söylediler beni. Bu gerçekten doğru mu başka bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim.
Anahtarımız kart olsa daha şekil olabilirmiş ama yinede üstündeki beyaz kısım ayrı bir hava katmış. Kullandığım Ford araçların anahtarlarından sonra daha şık durduğunu itiraf edebilirim.
Kış-yağmur-çamur 3lüsü artık geldiği için acilen havuz paspaslarımı sipariş ettim. Yoksa bu halı paspasları temiz tutamayacağım.
Araç hakkında daha net bir görüşüm yok. 30Km deki izlenimlerimi aktarabilirim. Konfor olarak benim beklentimi karşıladı. Hem aracın yumuşak yapısı hem motorun sessiz ve titreşimsiz oluşu buna katkıda bulunuyor. Direksiyon hissiz tabi, size ön takımda neler olup bittiğini çok söylemiyor. Ama bu aracı kullanırken böyle bir amaçla kullanacağımıda düşünmüyorum. Yakıt olarak dün aldıktan sonra fulledim şu anlık ortalamam 8.1 gözüküyor ama tabi ilerleyen dönemde daha net ve detaylı bilgiler paylaşabilirim bu konu ile alakalı.
Araca yapacağım bazı şeyler var aslında şu an aklımda. İlki üstündeki yaz lastiklerini satmak. Turanza T005 ile birlikte geldi. Ama ben yazlık için 17 inç jant alıp muhtemelen Ventus Prime 4 gibi bi 205 50 R17 bir jant-lastik kombinasyonuna geçeceğim. Kışlık olarak Continental TS870 almıştım zaten 1-2 güne onları üzerinde gelen jant kapaklı saç jantlara taktırırım.
Tavana siyah folyo yapasım var. Kontrast oluşturup kırmızı ile çok güzel durduğu düşünüyorum. Belki bir de kaliteli bir tesla ekran bulursam çin işi durmayan bir tesla ekran da düşünebilirim. Zaman neler gösterir göreceğiz.
Çok uzun olduysa kusura bakmayın lütfen. Burayı araç ile ilgili tüketim-bakım-kullanım gibi tecrübelerle yeşillendirmeye çalışacağım.
Son düzenleme: