doruksamiloglu

Doruk Şamiloğlu
Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
5
1
595
Marka
Seat
Herkese merhabalar.
Uzun süredir siteyi ve forumu severek takip eden biri olarak sizlerin düşüncesine başvurmak istedim. Aracım 2017 Leon FR 18 jantlı kombinasyon. Orijinallerinde gelen Potenza lar miladını doldurduğu için yeni bir lastik arayışındayım. Şu an hem yanakların dar olması, Leonların sert oluşu hem de lastiklerin kötü durumundan dolayı araba baya sert ve rahatsız edici bir hal aldı. Aslında aklımda olan model Pilot Sport 4 tü fakat yakın bir tanıdığım çok kısa bir zamanda özelliğini kaybettiğini ve sertleştiğini söylemesinden dolayı kafam çok karıştı. Kendisi şu an Primacy 4 lere geçti ve aşırı memnun. Gittiğim lastikçi de aynı lastikleri önerdi. Arabanın şu anki durumundan dolayı lastiğin yumuşak olması istediğim bir şey o yüzden aklım Primacy 4'e gitti ama PS4 ler çok fazla övülen bir lastik olduğu için onlara da çok sıcak bakıyorum. Genel olarak sakin kullanan, fırsat olan virajlı yollarda arabayı zorlamayı seven biriyim. Bu lastikleri kullanan, kullanmış olan veya bu ebatta başka bir model önerebileceklerin fikirlerini bekliyorum.
Herkese selamlar.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,765
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Pilot sport 4 yuksek performansli bir lastiktir. Bu segmentte ki diger tum rakipleri gibi performansli modeller oldugundan kullanim omurleri bir alt segmentinde ki primacy 4 kadar olmaz. En azindan ayni kullanim sartlarinda.

Surekli patinaj ceken, sert kalkislar yapan, sert frenler yapan ve surekli viraj kasan birisinin kullanim sartlarinda erken bitebilme ihtimali yuksek. Genellikle normal surusler, arada da viraj kasma gibi durumlarda optimum kullanim omru 20 25 bin km civaridir. Sonrasinda tamamen ozelligini yitirmez ama dususe gecmeye baslar.

Asinma konusunda daha iyi sonuclar istiyorsaniz goodyear eagle f1 asym 5 oneririm. Pilot sport 4'e gore bir miktar daha iyidir omru.

Daha da iyi asinma performansi isterseniz premium contact 6 alabilirsiniz ama bu lastigin konforu dusuktur. Ama ust siralarda kendine yer bulabiliyor.

Belirttiginiz ebatta son Adac testinde pilot sport 4 ve premium contact 6 birinciligi paylasirken, ikinci sirada goodyear geldi.

Eger ben surekli sert kullanim yapmam arada gazlarim derseniz pilot sport 4 tercih edin derim. Boyle bir kullaniminiz yoksa goodyear oneririm.
 

doruksamiloglu

Doruk Şamiloğlu
Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
5
1
595
Marka
Seat
Pilot sport 4 yuksek performansli bir lastiktir. Bu segmentte ki diger tum rakipleri gibi performansli modeller oldugundan kullanim omurleri bir alt segmentinde ki primacy 4 kadar olmaz. En azindan ayni kullanim sartlarinda.

Surekli patinaj ceken, sert kalkislar yapan, sert frenler yapan ve surekli viraj kasan birisinin kullanim sartlarinda erken bitebilme ihtimali yuksek. Genellikle normal surusler, arada da viraj kasma gibi durumlarda optimum kullanim omru 20 25 bin km civaridir. Sonrasinda tamamen ozelligini yitirmez ama dususe gecmeye baslar.

Asinma konusunda daha iyi sonuclar istiyorsaniz goodyear eagle f1 asym 5 oneririm. Pilot sport 4'e gore bir miktar daha iyidir omru.

Daha da iyi asinma performansi isterseniz premium contact 6 alabilirsiniz ama bu lastigin konforu dusuktur. Ama ust siralarda kendine yer bulabiliyor.

Belirttiginiz ebatta son Adac testinde pilot sport 4 ve premium contact 6 birinciligi paylasirken, ikinci sirada goodyear geldi.

Eger ben surekli sert kullanim yapmam arada gazlarim derseniz pilot sport 4 tercih edin derim. Boyle bir kullaniminiz yoksa goodyear oneririm.
Çok teşekkür ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
bu ebatta en dengeli modelin Goodyear Eagle 1 Assymetric olduğunu düşünüyorum. Fiyat olarak da kısmen daha uygun. PS4 ler güzel ama Cenk'in dediği gibi ömrü düşük, Primacy serisi hiç beğenmediğim model. ilk başlarda çok iyi giden lastikler sonra aşırı saçma hale gelebiliyor. Conti tecrübe etmedim, kötü değildir kesin ama genellikle epey pahalı. ben assymetric 3 kullanıyorum aynı ebatları Focus'da oldukça memnunum.
 

doruksamiloglu

Doruk Şamiloğlu
Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
5
1
595
Marka
Seat
Bir de ses konusunu sorayım. PS4 özelinde, 10.000 den sonra inanılmaz ses yapmaya başladı veya ses yapmaması için aşırı ısıtmak gerekiyor şeklinde şeyler okudum. Performans lastikleri tasarım amaçları gereği yüksek ısılarda performans düşüşünün olmaması amacıyla tasarlanıyor özelliğini yitirmesi beklenebilir bir şey ama bu kadar düşük kilometrelerde böyle bir durum biraz mantıksız geldi bana. Araba çok az kullanılıyor. Senede 7000 km civarında yapıyoruz o yüzden lastiğin ömrü kilometreden değil yıldan dolayı bitecek muhtemelen. Şu an lastiklerin kötü durumunun en büyük sebebi ilk aldığımız sahibiydi o baya yakın takip yaparak kullanmış anladığım kadarıyla önlerde dişler arkaya göre hayli fazla aşınmıştı. Araç o zaman 20.000'deydi bu yüzden maddi sebepleri de düşünerek ön-arka yapıp 14.000 km daha kullandım. Gereksiz hızlanma ve frenden kaçınarak kullandığımdan neredeyse o durumdaki halinden çok da bir fark olmadı şu an üstündeki lastiklerin. O yüzden aşınma konusunda hepsinin benim işimi göreceğini düşünüyorum. Ses konusunu merak ediyorum. Özellikle performans serilerinde siz çok büyük ses artışı tecrübe ettiniz mi kısa sürelerde?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,765
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bir de ses konusunu sorayım. PS4 özelinde, 10.000 den sonra inanılmaz ses yapmaya başladı veya ses yapmaması için aşırı ısıtmak gerekiyor şeklinde şeyler okudum. Performans lastikleri tasarım amaçları gereği yüksek ısılarda performans düşüşünün olmaması amacıyla tasarlanıyor özelliğini yitirmesi beklenebilir bir şey ama bu kadar düşük kilometrelerde böyle bir durum biraz mantıksız geldi bana. Araba çok az kullanılıyor. Senede 7000 km civarında yapıyoruz o yüzden lastiğin ömrü kilometreden değil yıldan dolayı bitecek muhtemelen. Şu an lastiklerin kötü durumunun en büyük sebebi ilk aldığımız sahibiydi o baya yakın takip yaparak kullanmış anladığım kadarıyla önlerde dişler arkaya göre hayli fazla aşınmıştı. Araç o zaman 20.000'deydi bu yüzden maddi sebepleri de düşünerek ön-arka yapıp 14.000 km daha kullandım. Gereksiz hızlanma ve frenden kaçınarak kullandığımdan neredeyse o durumdaki halinden çok da bir fark olmadı şu an üstündeki lastiklerin. O yüzden aşınma konusunda hepsinin benim işimi göreceğini düşünüyorum. Ses konusunu merak ediyorum. Özellikle performans serilerinde siz çok büyük ses artışı tecrübe ettiniz mi kısa sürelerde?
40 yanak ve 18 jantta, üstelik c segment bir arabada lastik gürültüsü konusunda iyi bir model bulmak çok zor. Bu alanda en iyilerden biri Nokian Powerproof modelidir. Ama onun kullanım ömrü düşüktür. En azından goodyear ve michelin'e göre oldukça düşük. Çok başarılı bir lastik olsa da aşınma konusunda beklentinizi karşılamayacağını düşündüğüm için hiç tavsiye etmedim.

Lastik gürültüsü konusunda goodyear ile michelin benzer seviyede. Sizin ebatta ikisi de 71 db ses seviyesine sahip. Bir lastiğin sessiz sayılabilmesi için 70 db altında olması gerekiyor yuvarlanma gürültüsünün. Premium contact 6 zaten bunlardan daha gürültülü.

Lastiğin ömrünü ve gürültüsünü bu kadar ince eleyip sık dokuyorsanız goodyear asym 5 alın derim.
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Daha da iyi asinma performansi isterseniz premium contact 6 alabilirsiniz ama bu lastigin konforu dusuktur. Ama ust siralarda kendine yer bulabiliyor.
Hep Continental kullandığımız için konfor vs. konusunda karşılaştırma yapamam fakat kesin bir şekilde uzun ömürlü olduğunu söyleyebilirim. Bunun bedeli olarak da sertlik ve gürültü yönünden rakiplerinden bir tık zayıf kaldığı söyleniyor. Benim tercihim Continental olurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,765
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hep Continental kullandığımız için konfor vs. konusunda karşılaştırma yapamam fakat kesin bir şekilde uzun ömürlü olduğunu söyleyebilirim. Bunun bedeli olarak da sertlik ve gürültü yönünden rakiplerinden bir tık zayıf kaldığı söyleniyor. Benim tercihim Continental olurdu.
Pc6 testlerde de zaten daha uzun omur sunabiliyor. Rakiplerini de az cok bildigim icin gurultu, konfor gibi konularda onlardan geri kalabiliyor. Baktiginda her lastigin kendine gore bir avantaji var. Her alanda en iyisini sunan lastik bulamayiz zaten. Her alanda en iyisini isteyen ancak dengeli dedigimiz lastiklere yonelmeli. Continental lastikleri genel olarak iyiler, kaliteliler. Bende pc5 kullaniyorum kac yildir. Ama dengeli degiller iste maalesef.
 

doruksamiloglu

Doruk Şamiloğlu
Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
5
1
595
Marka
Seat
Çok teşekkür ederim görüşleriniz için.
40 yanak ve 18 jantta, üstelik c segment bir arabada lastik gürültüsü konusunda iyi bir model bulmak çok zor. Bu alanda en iyilerden biri Nokian Powerproof modelidir. Ama onun kullanım ömrü düşüktür. En azından goodyear ve michelin'e göre oldukça düşük. Çok başarılı bir lastik olsa da aşınma konusunda beklentinizi karşılamayacağını düşündüğüm için hiç tavsiye etmedim.

Lastik gürültüsü konusunda goodyear ile michelin benzer seviyede. Sizin ebatta ikisi de 71 db ses seviyesine sahip. Bir lastiğin sessiz sayılabilmesi için 70 db altında olması gerekiyor yuvarlanma gürültüsünün. Premium contact 6 zaten bunlardan daha gürültülü.

Lastiğin ömrünü ve gürültüsünü bu kadar ince eleyip sık dokuyorsanız goodyear asym 5 alın derim.
Hep Continental kullandığımız için konfor vs. konusunda karşılaştırma yapamam fakat kesin bir şekilde uzun ömürlü olduğunu söyleyebilirim. Bunun bedeli olarak da sertlik ve gürültü yönünden rakiplerinden bir tık zayıf kaldığı söyleniyor. Benim tercihim Continental olurdu.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım