245 40 19 - 275 35 19 Lastik Tavsiyesi / E220d Estate için Konforlu, Sessiz Lastik Önerileriniz

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mcb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mcb

Murat
Panpa
1,430
37
Marka
Mercedes
@Cenk hocam Pirelli P Zero'yu nasıl bilirsin? Bu yaza girerken yazlıkları değiştireceğim artık. Baktığım tüm lastikler MO (Mercedes Original), MOE (Mercedes Original Extended Runflat) ya da MOS (Mercedes Original Silent Tyre) denilen Mercedes'in lastik firmalarıyla birlikte geliştirdiği lastikler. Yazlıkta Michelin, kışlıkta Bridgestone severim aslen. Arabayla gelen Conti WinterContact'i kullanıyorum kışlıkta ve memnunum. Bridgestone kadar iyi buz ve kar performansı olmasa da daha az yakıyor ve daha konforlu. Daha önceki aracımda Conti PC5 kullanmıştım ve yol tutuş ve yol sesi olarak çok memnun kalmamıştım. En azından bir Michelin Primacy kadar memnun etmemişti beni. İstanbul'daki aracımda da aracın lastik ebatlarındaki neredeyse tek premium seçenek olan Conti EcoContact kullanıyorum ve oldukça memnun etti. Şimdi bu uzun intro'dan sonra geleyim sadede :D

Lastik ölçüleri 275x35x19'a 245x40x19. Alabileceğim lastikler arasında Pirelli P Zero ve Cinturato, GoodYear Eagle F1 Assymetric, Michelin Primacy 3, Pilot Sport, Conti tarafında da Premium Contact, Sport Contact ve Eco Contact gibi lastikler var. Bridgestone ve Dunlop'un da yine Mercedes için özel ürettiği lastikler var ancak onlara pek bakmıyorum. Aradığım en önemli özellikler ise yol tutuşu kötü olmasın (öyle çok limitleri zorlayan bir kullanıcı değilim ancak otobanda hızlı giderim), yol sesi en az olsun ve konforu en yüksek olsun. Yakıtı da tabii ne kadar az yakarsa o kadar iyi ancak en son kriter yakıt. Bu bahsettiğim lastikleri sıralayacak olursam şu şekilde:

Michelin:
  • Primacy 3 MOE Runflat, XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 72DB): Eski teknoloji bir lastik
  • Pilot Sport Cup 2 MO FSL (Jant Koruma), XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur C, Yakıt E, 72DB): Çok spor lastik, ıslak zemin performansı kötü, yakıt çok kötü, konfor?
Continental
  • EcoContact 6 MO, XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur B, Yakıt A, 73DB): Çok sesli, konfor?
  • SportContact 7 MO FR (Jant Koruma) XL (Extra Load) TL (Şambryelsiz) (EU Label Yağmur A, Yakıt D, 73DB): Çok sesli, konfor?
  • PremiumContact 6 MO FR (Jant Koruma) XL (Extra Load) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 72DB): Çok sesli
Pirelli
  • P Zero SC MO XL (Extra Load) FR (Jant Koruma) (EU Label Yağmur B, Yakıt A, 69DB)
  • Cinturato P7 MOE Runflat XL (Extra Load) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 70DB)
Tabloya Goodyear ve Bridgestone'u koymuyorum çünkü Bridgestone yazlıkta sert geliyor bana, Goodyear da çok ortalama lastik. Bu tabloya göre Michelin parasına göre kağıt üstünde en kötüsü görünüyor. Conti ise çok sesli bana göre ve öyle ölüp bittiğim bir marka değil. En mantıklısı kağıt üstünde bu durumda Pirelli geldi. Cinturato Runflat, P Zero normal versiyonu. En sessizi ve yol tutuşu da kötü gözükmüyor. Bunun yanında Michelin'e göre %25, Conti'ye göre %15 kadar da daha ucuz. Pirelli daha önce hiç kullanmadım. En son aileye alınan BMX X3'te Cinturato geldi ve bayağı beğendik açıkçası. Ancak daha bin km bile olmadığı için bir şey demek için erken. Runflat mi normal mi arasında da çok gidip geliyorum. Runflat bir yandan güzel bir güvenlik, yeri geliyor 200'ün üstünde otobanda gidiyoruz, normal lastik de konforlu ve daha sessiz. Düşüncem P Zero'ya yönelmek ancak bu tabloda senin önerin ne olurdu, duymak isterim :)
 
@Cenk hocam Pirelli P Zero'yu nasıl bilirsin? Bu yaza girerken yazlıkları değiştireceğim artık. Baktığım tüm lastikler MO (Mercedes Original), MOE (Mercedes Original Extended Runflat) ya da MOS (Mercedes Original Silent Tyre) denilen Mercedes'in lastik firmalarıyla birlikte geliştirdiği lastikler. Yazlıkta Michelin, kışlıkta Bridgestone severim aslen. Arabayla gelen Conti WinterContact'i kullanıyorum kışlıkta ve memnunum. Bridgestone kadar iyi buz ve kar performansı olmasa da daha az yakıyor ve daha konforlu. Daha önceki aracımda Conti PC5 kullanmıştım ve yol tutuş ve yol sesi olarak çok memnun kalmamıştım. En azından bir Michelin Primacy kadar memnun etmemişti beni. İstanbul'daki aracımda da aracın lastik ebatlarındaki neredeyse tek premium seçenek olan Conti EcoContact kullanıyorum ve oldukça memnun etti. Şimdi bu uzun intro'dan sonra geleyim sadede :D

Lastik ölçüleri 275x35x19'a 245x40x19. Alabileceğim lastikler arasında Pirelli P Zero ve Cinturato, GoodYear Eagle F1 Assymetric, Michelin Primacy 3, Pilot Sport, Conti tarafında da Premium Contact, Sport Contact ve Eco Contact gibi lastikler var. Bridgestone ve Dunlop'un da yine Mercedes için özel ürettiği lastikler var ancak onlara pek bakmıyorum. Aradığım en önemli özellikler ise yol tutuşu kötü olmasın (öyle çok limitleri zorlayan bir kullanıcı değilim ancak otobanda hızlı giderim), yol sesi en az olsun ve konforu en yüksek olsun. Yakıtı da tabii ne kadar az yakarsa o kadar iyi ancak en son kriter yakıt. Bu bahsettiğim lastikleri sıralayacak olursam şu şekilde:

Michelin:
  • Primacy 3 MOE Runflat, XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 72DB): Eski teknoloji bir lastik
  • Pilot Sport Cup 2 MO FSL (Jant Koruma), XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur C, Yakıt E, 72DB): Çok spor lastik, ıslak zemin performansı kötü, yakıt çok kötü, konfor?
Continental
  • EcoContact 6 MO, XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur B, Yakıt A, 73DB): Çok sesli, konfor?
  • SportContact 7 MO FR (Jant Koruma) XL (Extra Load) TL (Şambryelsiz) (EU Label Yağmur A, Yakıt D, 73DB): Çok sesli, konfor?
  • PremiumContact 6 MO FR (Jant Koruma) XL (Extra Load) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 72DB): Çok sesli
Pirelli
  • P Zero SC MO XL (Extra Load) FR (Jant Koruma) (EU Label Yağmur B, Yakıt A, 69DB)
  • Cinturato P7 MOE Runflat XL (Extra Load) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 70DB)
Tabloya Goodyear ve Bridgestone'u koymuyorum çünkü Bridgestone yazlıkta sert geliyor bana, Goodyear da çok ortalama lastik. Bu tabloya göre Michelin parasına göre kağıt üstünde en kötüsü görünüyor. Conti ise çok sesli bana göre ve öyle ölüp bittiğim bir marka değil. En mantıklısı kağıt üstünde bu durumda Pirelli geldi. Cinturato Runflat, P Zero normal versiyonu. En sessizi ve yol tutuşu da kötü gözükmüyor. Bunun yanında Michelin'e göre %25, Conti'ye göre %15 kadar da daha ucuz. Pirelli daha önce hiç kullanmadım. En son aileye alınan BMX X3'te Cinturato geldi ve bayağı beğendik açıkçası. Ancak daha bin km bile olmadığı için bir şey demek için erken. Runflat mi normal mi arasında da çok gidip geliyorum. Runflat bir yandan güzel bir güvenlik, yeri geliyor 200'ün üstünde otobanda gidiyoruz, normal lastik de konforlu ve daha sessiz. Düşüncem P Zero'ya yönelmek ancak bu tabloda senin önerin ne olurdu, duymak isterim :)

Pilot Sport 5 aslında fena alternatif olmaz,Cup 2 kadar sportif sürüş sağlamasa da konfor tarafına daha yakın
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Pilot Sport 5 aslında fena alternatif olmaz,Cup 2 kadar sportif sürüş sağlamasa da konfor tarafına daha yakın

Primacy kadar konforlu mu peki PS5? Bir de sesi çok daha fazla PZero'ya göre. Zira lastik başına 80-100euro fazla verip daha fazla ses, daha az konfor alırsam mutsuz olurum daha iyi yol tutuşu olsa dahi :)
 
Primacy kadar konforlu mu peki PS5? Bir de sesi çok daha fazla PZero'ya göre. Zira lastik başına 80-100euro fazla verip daha fazla ses, daha az konfor alırsam mutsuz olurum daha iyi yol tutuşu olsa dahi :)
Valla Primacy 4+ önerecektim o açıdan da 275 ebatta yokmuş,bu ebatlara çıkınca artık performans lastikleri yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlıyor.Primacy kadar konforlu değildir yol gürültüsü daha fazla diye hatırlıyorum ancak diğer her açıdan ondan daha iyi olduğu kesin tabii
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
@Cenk hocam Pirelli P Zero'yu nasıl bilirsin? Bu yaza girerken yazlıkları değiştireceğim artık. Baktığım tüm lastikler MO (Mercedes Original), MOE (Mercedes Original Extended Runflat) ya da MOS (Mercedes Original Silent Tyre) denilen Mercedes'in lastik firmalarıyla birlikte geliştirdiği lastikler. Yazlıkta Michelin, kışlıkta Bridgestone severim aslen. Arabayla gelen Conti WinterContact'i kullanıyorum kışlıkta ve memnunum. Bridgestone kadar iyi buz ve kar performansı olmasa da daha az yakıyor ve daha konforlu. Daha önceki aracımda Conti PC5 kullanmıştım ve yol tutuş ve yol sesi olarak çok memnun kalmamıştım. En azından bir Michelin Primacy kadar memnun etmemişti beni. İstanbul'daki aracımda da aracın lastik ebatlarındaki neredeyse tek premium seçenek olan Conti EcoContact kullanıyorum ve oldukça memnun etti. Şimdi bu uzun intro'dan sonra geleyim sadede :D

Lastik ölçüleri 275x35x19'a 245x40x19. Alabileceğim lastikler arasında Pirelli P Zero ve Cinturato, GoodYear Eagle F1 Assymetric, Michelin Primacy 3, Pilot Sport, Conti tarafında da Premium Contact, Sport Contact ve Eco Contact gibi lastikler var. Bridgestone ve Dunlop'un da yine Mercedes için özel ürettiği lastikler var ancak onlara pek bakmıyorum. Aradığım en önemli özellikler ise yol tutuşu kötü olmasın (öyle çok limitleri zorlayan bir kullanıcı değilim ancak otobanda hızlı giderim), yol sesi en az olsun ve konforu en yüksek olsun. Yakıtı da tabii ne kadar az yakarsa o kadar iyi ancak en son kriter yakıt. Bu bahsettiğim lastikleri sıralayacak olursam şu şekilde:

Michelin:
  • Primacy 3 MOE Runflat, XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 72DB): Eski teknoloji bir lastik
  • Pilot Sport Cup 2 MO FSL (Jant Koruma), XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur C, Yakıt E, 72DB): Çok spor lastik, ıslak zemin performansı kötü, yakıt çok kötü, konfor?
Continental
  • EcoContact 6 MO, XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur B, Yakıt A, 73DB): Çok sesli, konfor?
  • SportContact 7 MO FR (Jant Koruma) XL (Extra Load) TL (Şambryelsiz) (EU Label Yağmur A, Yakıt D, 73DB): Çok sesli, konfor?
  • PremiumContact 6 MO FR (Jant Koruma) XL (Extra Load) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 72DB): Çok sesli
Pirelli
  • P Zero SC MO XL (Extra Load) FR (Jant Koruma) (EU Label Yağmur B, Yakıt A, 69DB)
  • Cinturato P7 MOE Runflat XL (Extra Load) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 70DB)
Tabloya Goodyear ve Bridgestone'u koymuyorum çünkü Bridgestone yazlıkta sert geliyor bana, Goodyear da çok ortalama lastik. Bu tabloya göre Michelin parasına göre kağıt üstünde en kötüsü görünüyor. Conti ise çok sesli bana göre ve öyle ölüp bittiğim bir marka değil. En mantıklısı kağıt üstünde bu durumda Pirelli geldi. Cinturato Runflat, P Zero normal versiyonu. En sessizi ve yol tutuşu da kötü gözükmüyor. Bunun yanında Michelin'e göre %25, Conti'ye göre %15 kadar da daha ucuz. Pirelli daha önce hiç kullanmadım. En son aileye alınan BMX X3'te Cinturato geldi ve bayağı beğendik açıkçası. Ancak daha bin km bile olmadığı için bir şey demek için erken. Runflat mi normal mi arasında da çok gidip geliyorum. Runflat bir yandan güzel bir güvenlik, yeri geliyor 200'ün üstünde otobanda gidiyoruz, normal lastik de konforlu ve daha sessiz. Düşüncem P Zero'ya yönelmek ancak bu tabloda senin önerin ne olurdu, duymak isterim :)

cok detaylı bilgim yok ama runflat ile ilgili kisisel hislerim su yonde, 2016 yilindaki ayni marka ebat runflat ile 2022 yilindaki arasinda konfor farki var, gelistirilmis, bunun reklamini niye yapmamislar diye de dusunmustum arada net fark hissettim, sahsi fikrim runflat eski runflat degil giderek arayi kapatiyorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
cok detaylı bilgim yok ama runflat ile ilgili kisisel hislerim su yonde, 2016 yilindaki ayni marka ebat runflat ile 2022 yilindaki arasinda konfor farki var, gelistirilmis, bunun reklamini niye yapmamislar diye de dusunmustum arada net fark hissettim, sahsi fikrim runflat eski runflat degil giderek arayi kapatiyorlar

Runflat'ler gerçekten çok daha konforlu hale geldi, bunu ben de fark ediyorum. Bu nedenle de Primacy 3 nispeten eski bir lastik olduğundan Pirelli'ye daha yakınım Runflat olacaksa. Bu arada aracın hacminden dolayı zaten tüm baktığım lastikler XL (Extra Load) denen güçlendirilmiş lastikler. Runflat ile arasındaki fark aslında çok da değil yani her halükarda. Burada benim aklımı kurcalayan konu ise şu: Ekstra güçlendirilmiş lastik olduğundan illa Runflat'e gerek var mı? Bunun yerine bir tık daha konfor tercih edilebilir zira. Öte yandan ise XL ile Runflat birbirine yakın, yani konfor ve ses olarak çok farklı değiller, bu nedenle Runflat alayım ekstra güvenlikli mi olsun? Neyi alırsam alayım farkların minimal olacağını da biliyorum elbette. Runflat versiyon bir tık daha fazla yakıyor, 1DB daha sesli ve ortalama toplamda 200€ kadar daha pahalı. Bu bağlamda bana P Zero, Cinturato'ya göre daha mantıklı geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
cok detaylı bilgim yok ama runflat ile ilgili kisisel hislerim su yonde, 2016 yilindaki ayni marka ebat runflat ile 2022 yilindaki arasinda konfor farki var, gelistirilmis, bunun reklamini niye yapmamislar diye de dusunmustum arada net fark hissettim, sahsi fikrim runflat eski runflat degil giderek arayi kapatiyorlar
Runflat'ler eskisi gibi değil doğru. Gerçekten geliştirildiler ama hangi runflat lastik markası ve modeli ne kadar geliştirildi, ne alemde çok bir bilgi elde edemiyoruz çünkü niyeyse lastik testi yapan kuruluşlar normal lastikleri test ettikleri gibi düzenli olarak runflat lastik testi yapmıyorlar.

Örneğin Hankook Kinergy 4S2 run flat çok güzel bir lastik olmuş belli ki. Ama bu model gibi başka hangi marka ve model geliştirilmiş, iyileştirilmiş çok bilgi elde edilemiyor ne yazık ki

@Cenk hocam Pirelli P Zero'yu nasıl bilirsin? Bu yaza girerken yazlıkları değiştireceğim artık. Baktığım tüm lastikler MO (Mercedes Original), MOE (Mercedes Original Extended Runflat) ya da MOS (Mercedes Original Silent Tyre) denilen Mercedes'in lastik firmalarıyla birlikte geliştirdiği lastikler. Yazlıkta Michelin, kışlıkta Bridgestone severim aslen. Arabayla gelen Conti WinterContact'i kullanıyorum kışlıkta ve memnunum. Bridgestone kadar iyi buz ve kar performansı olmasa da daha az yakıyor ve daha konforlu. Daha önceki aracımda Conti PC5 kullanmıştım ve yol tutuş ve yol sesi olarak çok memnun kalmamıştım. En azından bir Michelin Primacy kadar memnun etmemişti beni. İstanbul'daki aracımda da aracın lastik ebatlarındaki neredeyse tek premium seçenek olan Conti EcoContact kullanıyorum ve oldukça memnun etti. Şimdi bu uzun intro'dan sonra geleyim sadede :D

Lastik ölçüleri 275x35x19'a 245x40x19. Alabileceğim lastikler arasında Pirelli P Zero ve Cinturato, GoodYear Eagle F1 Assymetric, Michelin Primacy 3, Pilot Sport, Conti tarafında da Premium Contact, Sport Contact ve Eco Contact gibi lastikler var. Bridgestone ve Dunlop'un da yine Mercedes için özel ürettiği lastikler var ancak onlara pek bakmıyorum. Aradığım en önemli özellikler ise yol tutuşu kötü olmasın (öyle çok limitleri zorlayan bir kullanıcı değilim ancak otobanda hızlı giderim), yol sesi en az olsun ve konforu en yüksek olsun. Yakıtı da tabii ne kadar az yakarsa o kadar iyi ancak en son kriter yakıt. Bu bahsettiğim lastikleri sıralayacak olursam şu şekilde:

Michelin:
  • Primacy 3 MOE Runflat, XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 72DB): Eski teknoloji bir lastik
  • Pilot Sport Cup 2 MO FSL (Jant Koruma), XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur C, Yakıt E, 72DB): Çok spor lastik, ıslak zemin performansı kötü, yakıt çok kötü, konfor?
Continental
  • EcoContact 6 MO, XL (Extra Load) 100Y (800kg - 300km/h) (EU Label Yağmur B, Yakıt A, 73DB): Çok sesli, konfor?
  • SportContact 7 MO FR (Jant Koruma) XL (Extra Load) TL (Şambryelsiz) (EU Label Yağmur A, Yakıt D, 73DB): Çok sesli, konfor?
  • PremiumContact 6 MO FR (Jant Koruma) XL (Extra Load) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 72DB): Çok sesli
Pirelli
  • P Zero SC MO XL (Extra Load) FR (Jant Koruma) (EU Label Yağmur B, Yakıt A, 69DB)
  • Cinturato P7 MOE Runflat XL (Extra Load) (EU Label Yağmur A, Yakıt C, 70DB)
Tabloya Goodyear ve Bridgestone'u koymuyorum çünkü Bridgestone yazlıkta sert geliyor bana, Goodyear da çok ortalama lastik. Bu tabloya göre Michelin parasına göre kağıt üstünde en kötüsü görünüyor. Conti ise çok sesli bana göre ve öyle ölüp bittiğim bir marka değil. En mantıklısı kağıt üstünde bu durumda Pirelli geldi. Cinturato Runflat, P Zero normal versiyonu. En sessizi ve yol tutuşu da kötü gözükmüyor. Bunun yanında Michelin'e göre %25, Conti'ye göre %15 kadar da daha ucuz. Pirelli daha önce hiç kullanmadım. En son aileye alınan BMX X3'te Cinturato geldi ve bayağı beğendik açıkçası. Ancak daha bin km bile olmadığı için bir şey demek için erken. Runflat mi normal mi arasında da çok gidip geliyorum. Runflat bir yandan güzel bir güvenlik, yeri geliyor 200'ün üstünde otobanda gidiyoruz, normal lastik de konforlu ve daha sessiz. Düşüncem P Zero'ya yönelmek ancak bu tabloda senin önerin ne olurdu, duymak isterim :)
Hocam sizin beklentilerinizi anladım ve size uyan en iyi lastik Goodyear Asym 6'dır. Hem 19 jant ebatında olup hem konfor sunabilen hem de yol tutuştan ödün vermeyen neredeyse tek model diyebilirim. Rakiplerinden bir Conti Sport Contact 7 konfor anlamında geliştirmiş kendini ve Goodyear'a yaklaşmış ama gerek desibel değeri olsun gerek sürüş konforu olsun Goodyear kadar iyi değil.

19 jant ebatında girdiği tüm testlerde neredeyse 1.sırada yer alıyor Goodyear. Üstelik, yük ve hız endeksi farklılığına göre değişse de 19 jantta 70 db ses seviyesi sunabilen nadir modellerden diyebilirim.

Modellerinizi özetlemek gerkirse;

Pirelli P zero direkt bu lastiklere rakip olabilecek kalitede değil. P Zero PZ4 direkt rakip olabiliyor o da fena değil konfor yönünden ama yol tutuş konusunda rakipleri kadar üst sırada değil. Yine de ileri seviye tutuşa ihtiyacım yok diyorsanız konfor olarak Goodyear'dan sonraki iyi model diyebilirim. Pirelli Cinturato ise eski bir model. Runflat olanını da kullanmıştım yani öyle ahım şahım bir yanı yok. Ses olarak fena değil, gerisi vasattı. Pirelli Cinturato P7 C2 dediğimiz yeni serisi iyi durumda ama onun 19 inç jantta üretimi var mı, varsa durumu nedir testi falan pek yok. Pirelli'den sizin tercih etmenizi önereceğim tek model P Zero PZ4 olur.

Michelin cephesinde Pilot Sport cup 2 falan size göre değil, bu direkt track day gibi üst seviye yarış lastiği isteyenler için. Pilot Sport 5 çıktı ama testlerde rakiplerinden fazlaca geride kalıyor. Primacy serileri hakkında hiç iyi şeyler düşünmüyorum ki testler de o yönde ilerliyor.

Conti cephesinde direkt tercih edilecek lastik Sport Contact 7'dir. Eskiden bu seriler çok konforsuz olurdu ama 7 ile birlikte testlerde gösteriyor ki konfor konusu oldukça ilerletilmiş. Zaten testlerde de en üst sırada ya da o civarlarda. Yinede unutmamak lazım Conti'ler her zaman önceliği sportif sürüşe verir.

Sizin ilacınız ise Goodyear Asym 6'dır. Net.. Zaten hem 19 inç jant ebatında çoğunlukla birinci ya da ilk 3 içinde yer alır hem de konfor yönü oldukça kuvvetli.
 
Runflat'ler eskisi gibi değil doğru. Gerçekten geliştirildiler ama hangi runflat lastik markası ve modeli ne kadar geliştirildi, ne alemde çok bir bilgi elde edemiyoruz çünkü niyeyse lastik testi yapan kuruluşlar normal lastikleri test ettikleri gibi düzenli olarak runflat lastik testi yapmıyorlar.

Örneğin Hankook Kinergy 4S2 run flat çok güzel bir lastik olmuş belli ki. Ama bu model gibi başka hangi marka ve model geliştirilmiş, iyileştirilmiş çok bilgi elde edilemiyor ne yazık ki


Hocam sizin beklentilerinizi anladım ve size uyan en iyi lastik Goodyear Asym 6'dır. Hem 19 jant ebatında olup hem konfor sunabilen hem de yol tutuştan ödün vermeyen neredeyse tek model diyebilirim. Rakiplerinden bir Conti Sport Contact 7 konfor anlamında geliştirmiş kendini ve Goodyear'a yaklaşmış ama gerek desibel değeri olsun gerek sürüş konforu olsun Goodyear kadar iyi değil.

19 jant ebatında girdiği tüm testlerde neredeyse 1.sırada yer alıyor Goodyear. Üstelik, yük ve hız endeksi farklılığına göre değişse de 19 jantta 70 db ses seviyesi sunabilen nadir modellerden diyebilirim.

Modellerinizi özetlemek gerkirse;

Pirelli P zero direkt bu lastiklere rakip olabilecek kalitede değil. P Zero PZ4 direkt rakip olabiliyor o da fena değil konfor yönünden ama yol tutuş konusunda rakipleri kadar üst sırada değil. Yine de ileri seviye tutuşa ihtiyacım yok diyorsanız konfor olarak Goodyear'dan sonraki iyi model diyebilirim. Pirelli Cinturato ise eski bir model. Runflat olanını da kullanmıştım yani öyle ahım şahım bir yanı yok. Ses olarak fena değil, gerisi vasattı. Pirelli Cinturato P7 C2 dediğimiz yeni serisi iyi durumda ama onun 19 inç jantta üretimi var mı, varsa durumu nedir testi falan pek yok. Pirelli'den sizin tercih etmenizi önereceğim tek model P Zero PZ4 olur.

Michelin cephesinde Pilot Sport cup 2 falan size göre değil, bu direkt track day gibi üst seviye yarış lastiği isteyenler için. Pilot Sport 5 çıktı ama testlerde rakiplerinden fazlaca geride kalıyor. Primacy serileri hakkında hiç iyi şeyler düşünmüyorum ki testler de o yönde ilerliyor.

Conti cephesinde direkt tercih edilecek lastik Sport Contact 7'dir. Eskiden bu seriler çok konforsuz olurdu ama 7 ile birlikte testlerde gösteriyor ki konfor konusu oldukça ilerletilmiş. Zaten testlerde de en üst sırada ya da o civarlarda. Yinede unutmamak lazım Conti'ler her zaman önceliği sportif sürüşe verir.

Sizin ilacınız ise Goodyear Asym 6'dır. Net.. Zaten hem 19 inç jant ebatında çoğunlukla birinci ya da ilk 3 içinde yer alır hem de konfor yönü oldukça kuvvetli.

Hocam teşekkürler detaylı cevap için. Bu durumda bu kez Runflat'ten vazgeçeceğim sanırım. Goodyear Asymmetric 6'da MO özellikli bir lastik yok maalesef. Asymmetric 3'te var sadece. Bu damgalı lastikler fark yaratıyor ancak tabii ki çok hızlı güncellenmiyor her zaman. Pirelli'deki baktığım PZ4 olanmış bu arada. Çok ileri yol tutuş dediğim gibi çok önceliğim değil. En önemlisi konfor ve buna bağlı olarak yol sesi. PZ4, Asym. 6 ve 3'ten en uygunu fiyat olarak da Asym. 6 bu arada. Ses olarak PZ4 69DB, Asym. 3 72DB, Asym. 6 ise 70DB. Yakıt olarak da Asym. 6 C sınıfı, diğerleri A sınıfı çıkmış. 3 lastik de çeşitli dergilerde en iyilerden seçilmişler. Asym. 3'ü de 6 kadar önerir misin?
 
Hocam teşekkürler detaylı cevap için. Bu durumda bu kez Runflat'ten vazgeçeceğim sanırım. Goodyear Asymmetric 6'da MO özellikli bir lastik yok maalesef. Asymmetric 3'te var sadece. Bu damgalı lastikler fark yaratıyor ancak tabii ki çok hızlı güncellenmiyor her zaman. Pirelli'deki baktığım PZ4 olanmış bu arada. Çok ileri yol tutuş dediğim gibi çok önceliğim değil. En önemlisi konfor ve buna bağlı olarak yol sesi. PZ4, Asym. 6 ve 3'ten en uygunu fiyat olarak da Asym. 6 bu arada. Ses olarak PZ4 69DB, Asym. 3 72DB, Asym. 6 ise 70DB. Yakıt olarak da Asym. 6 C sınıfı, diğerleri A sınıfı çıkmış. 3 lastik de çeşitli dergilerde en iyilerden seçilmişler. Asym. 3'ü de 6 kadar önerir misin?
Rica ederim hocam ne demek. Hayır 3'ü önermem hocam. 5 nispeten iyidir, 6 ise artık iyice geliştirilmiş versiyondur ama 3'ü önermem.

MO lastikler aslında bildiğiniz tamamen hem otomobil üreticisinin, hem de lastik markasının birbirini pazarlaması adına yapılan bir reklam anlaşmasıdır. Araca özel üretilen lastik stratejisi, ancak otomobil üreticisinin çok özel bir model üretip, bu ürettiği özel modele uygun ve sadece buna uyan bir lastik seçmesiyle mümkün oluyor. Örneğin normal bir Pirelli Pzero PZ4 ile Pzero PZ4 MO arasında bariz bir fark görmezsiniz. Ama aşırı yüksek performanslı, özel üretim bir mercedes aracınız varsa ve üretici bu araca özel sadece bir lastik markasıyla anlaşıp buna uygun bir lastik modeli ürettiriyorsa bu genelde araca özel oluyor. Tabi içiniz rahat edecekse yine MO özellikli bir lastik alabilirsiniz.

Bu noktada asym 6'yı eleyecekseniz 3'ü hiç almayın kesinlikle. PZ4 kafanıza yattıysa ki o da güzel bir lastiktir, MO etikete de sahip olarak içinizi rahat ettiriyorsa onu tercih edebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve mcb
Rica ederim hocam ne demek. Hayır 3'ü önermem hocam. 5 nispeten iyidir, 6 ise artık iyice geliştirilmiş versiyondur ama 3'ü önermem.

MO lastikler aslında bildiğiniz tamamen hem otomobil üreticisinin, hem de lastik markasının birbirini pazarlaması adına yapılan bir reklam anlaşmasıdır. Araca özel üretilen lastik stratejisi, ancak otomobil üreticisinin çok özel bir model üretip, bu ürettiği özel modele uygun ve sadece buna uyan bir lastik seçmesiyle mümkün oluyor. Örneğin normal bir Pirelli Pzero PZ4 ile Pzero PZ4 MO arasında bariz bir fark görmezsiniz. Ama aşırı yüksek performanslı, özel üretim bir mercedes aracınız varsa ve üretici bu araca özel sadece bir lastik markasıyla anlaşıp buna uygun bir lastik modeli ürettiriyorsa bu genelde araca özel oluyor. Tabi içiniz rahat edecekse yine MO özellikli bir lastik alabilirsiniz.

Bu noktada asym 6'yı eleyecekseniz 3'ü hiç almayın kesinlikle. PZ4 kafanıza yattıysa ki o da güzel bir lastiktir, MO etikete de sahip olarak içinizi rahat ettiriyorsa onu tercih edebilirsiniz.

Eyvallah hocam. Ben yedek parça, servis vs. konusunda çok orijinalciyim :D Aslında doğru diyorsunuz sonuçta Mercedes'in belirlediği kriterleri yapınca MO damgasını yapıştırıyorlar. Aynı BMW için de var. birbirlerini şişirip fiyatı da yükseltiyorlar. Öte yandan buna bu damgayı verdiyse kötü değildir diye içim rahat ediyor. O zaman ben bir fiyat araştırmasına gireyim, PZ4 ya da Asym. 6'dan hangisi uyarsa alıp geçeyim. Ses dolayısıyla PZ4'e daha yakınım ama Asym. 6'da belli ki konforu iyi bir lastik. Tekrardan teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve Cenk
Eyvallah hocam. Ben yedek parça, servis vs. konusunda çok orijinalciyim :D Aslında doğru diyorsunuz sonuçta Mercedes'in belirlediği kriterleri yapınca MO damgasını yapıştırıyorlar. Aynı BMW için de var. birbirlerini şişirip fiyatı da yükseltiyorlar. Öte yandan buna bu damgayı verdiyse kötü değildir diye içim rahat ediyor. O zaman ben bir fiyat araştırmasına gireyim, PZ4 ya da Asym. 6'dan hangisi uyarsa alıp geçeyim. Ses dolayısıyla PZ4'e daha yakınım ama Asym. 6'da belli ki konforu iyi bir lastik. Tekrardan teşekkürler.
MO lastikler genelde dediğim gibi ' Ford ailesi olarak bizler X marka lastik üreticisini öneriyoruz ' gibisinden birbirinin reklam çalışmasını yapmaya benzeyen bir teknikle lanse ediliyorlar. Örneğin Sinan'ın Fiesta st testinde var. B segment hothatch'e michelin pilot super sport lastik seçilmiş. Ford mühendisleri bu aracın sürüşüne ve performansına uygun olduğunu düşünüp bunu seçmişler. Michelin ile anlaşıp oem ürün olarak da çıkarabilirlerdi ama gerek duymamışlar. Fiesta St kullanıcısı birisi gidip yine pilot super sport alabilir ya da bunun dengi başka bir marka alabilir. Bu araca özel olarak üretilmemiş sadece aracın performasına yakışan lastiğin bu olduğunu düşünmüşler. Mercedes'in MO lastikleri de bu anlayışla seçiliyor. Aynı MO'yu ya da dengi olan başka bir rakibi seçilebiliyor yeter ki aracın yapısına, sürüşüne uygun nitelikte olsun. Çok özel üretim, sadece o araca göre üretilen lastikleri genelde biz premium spor otomobillerde görebiliyoruz. Ama dediğim gibi içiniz rahat edecekse MO da her türlü alınır çünkü PZ4 de güzel lastiktir. Rica ederim hocam. Hangisini seçerseniz memnun kalırsınız diye düşünüyorum :D
 
MO lastikler genelde dediğim gibi ' Ford ailesi olarak bizler X marka lastik üreticisini öneriyoruz ' gibisinden birbirinin reklam çalışmasını yapmaya benzeyen bir teknikle lanse ediliyorlar. Örneğin Sinan'ın Fiesta st testinde var. B segment hothatch'e michelin pilot super sport lastik seçilmiş. Ford mühendisleri bu aracın sürüşüne ve performansına uygun olduğunu düşünüp bunu seçmişler. Michelin ile anlaşıp oem ürün olarak da çıkarabilirlerdi ama gerek duymamışlar. Fiesta St kullanıcısı birisi gidip yine pilot super sport alabilir ya da bunun dengi başka bir marka alabilir. Bu araca özel olarak üretilmemiş sadece aracın performasına yakışan lastiğin bu olduğunu düşünmüşler. Mercedes'in MO lastikleri de bu anlayışla seçiliyor. Aynı MO'yu ya da dengi olan başka bir rakibi seçilebiliyor yeter ki aracın yapısına, sürüşüne uygun nitelikte olsun. Çok özel üretim, sadece o araca göre üretilen lastikleri genelde biz premium spor otomobillerde görebiliyoruz. Ama dediğim gibi içiniz rahat edecekse MO da her türlü alınır çünkü PZ4 de güzel lastiktir. Rica ederim hocam. Hangisini seçerseniz memnun kalırsınız diye düşünüyorum :D

Aynen farkındayım hocam. Bu damganın bende tek etkisi aslında kağıt üstünde uygun dediğim ürünün firma tarafından da onaylanmış olması. Aslında en önemli seçim Runflat olsun mu olmasın mıydı. Michelin ve Conti de birinin eski teknoloji kalması, diğerinin spor sürüşe daha yatkın olması sebebiyle benim açımdan elenmiş oldu. Goodyear hiç düşünmüyordum açıkçası ancak sona kalan iki seçenekten biri oldu. Seçim artık kolaylaştı. Bir tarafta bir tık sessiz ve daha az yakan PZ4 diğer tarafta bir tık daha konforlu ve yol tutuşu daha iyi olan Asymmetric var. Fiyatlarını, stok durumunu falan da inceleyip birinden birini sipariş geçeceğim. Ben de hangisi olursa olsun memnun kalacağımı düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynen farkındayım hocam. Bu damganın bende tek etkisi aslında kağıt üstünde uygun dediğim ürünün firma tarafından da onaylanmış olması. Aslında en önemli seçim Runflat olsun mu olmasın mıydı. Michelin ve Conti de birinin eski teknoloji kalması, diğerinin spor sürüşe daha yatkın olması sebebiyle benim açımdan elenmiş oldu. Goodyear hiç düşünmüyordum açıkçası ancak sona kalan iki seçenekten biri oldu. Seçim artık kolaylaştı. Bir tarafta bir tık sessiz ve daha az yakan PZ4 diğer tarafta bir tık daha konforlu ve yol tutuşu daha iyi olan Asymmetric var. Fiyatlarını, stok durumunu falan da inceleyip birinden birini sipariş geçeceğim. Ben de hangisi olursa olsun memnun kalacağımı düşünüyorum.
Rft lastik açıkçası sevmiyorum. Evet günden güne geliştiriliyorlar ama hala normal lastikler kadar üzerine düşmüyor üreticiler. Lastiğim patlarsa alırım tamir kitini, köpüğü vs bagaja koyarım lastikçiye kadar şişirir idare eder beni. Lastik yarılırsa ona çözüm yok bir tek ama kaskoya onca para ödüyorum, yol yardımı bilmem nesi her şeyi var. Çağırırım gelirler ne yapayım. Zaten lastiğin yarılacak kadar zarar görmesi durumu bir sürücünün genelde hayatında 1-2 kez karşılaşacağı bir durum. Yılda 3-5 kez lastiğim patlamadı, direkt yarıldı diyen nadirdir. Yani alternatifleri varken ben normal lastiğin yol tutuş becerilerinden, konfor artısından pek vazgeçmek istemiyorum. O sebeple rft lastik tercih etmem. Tercihiniz de şimdiden hayırlı olsun hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve mcb
Rft lastik açıkçası sevmiyorum. Evet günden güne geliştiriliyorlar ama hala normal lastikler kadar üzerine düşmüyor üreticiler. Lastiğim patlarsa alırım tamir kitini, köpüğü vs bagaja koyarım lastikçiye kadar şişirir idare eder beni. Lastik yarılırsa ona çözüm yok bir tek ama kaskoya onca para ödüyorum, yol yardımı bilmem nesi her şeyi var. Çağırırım gelirler ne yapayım. Zaten lastiğin yarılacak kadar zarar görmesi durumu bir sürücünün genelde hayatında 1-2 kez karşılaşacağı bir durum. Yılda 3-5 kez lastiğim patlamadı, direkt yarıldı diyen nadirdir. Yani alternatifleri varken ben normal lastiğin yol tutuş becerilerinden, konfor artısından pek vazgeçmek istemiyorum. O sebeple rft lastik tercih etmem. Tercihiniz de şimdiden hayırlı olsun hocam.

Runflat bence de konforsuz ve yol tutuş olarak daha kötü her ne kadar çok gelişmiş olsalar da. Yalnız yüksek hızda giderken patlama gibi bir durum olursa hayat kurtarıcı olabilir. Onun dışındaki senaryolarada bence de tamir kiti ya da köpük fazlasıyla yeterli. Ben artık hatta sadece köpük tutuyorum arabada. Patlarsa beni bir sonraki servise götürsün yeter. Yüksek hızda patlama ise şu an ihmal edilebilecek kadar düşük bir ihtimal. Haberlerde bile görmüşlüğüm yok zira. Lastiklerde yarılma da yine fazlasıyla nadiren karşılaşılan bir şey. Benim başıma araba sürdüğüm 17 senede iki kere geldi. İkisinde de görüş açımın sıfır olduğu sağanak yağışta taşa vurmuşluğum oldu. Artık öyle bir şey olursa da kısmet deyip geçmek lazım. Teşekkürler hocam tekrar yorumlar için. Nisan itibariyle inşallah yeni lastiklerle yola devam edeceğim. Hatta yetişirse ilk olarak da uzun yola çıkacağım ve lastiği deneme fırsatını yakalamış olacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Runflat bence de konforsuz ve yol tutuş olarak daha kötü her ne kadar çok gelişmiş olsalar da. Yalnız yüksek hızda giderken patlama gibi bir durum olursa hayat kurtarıcı olabilir. Onun dışındaki senaryolarada bence de tamir kiti ya da köpük fazlasıyla yeterli. Ben artık hatta sadece köpük tutuyorum arabada. Patlarsa beni bir sonraki servise götürsün yeter. Yüksek hızda patlama ise şu an ihmal edilebilecek kadar düşük bir ihtimal. Haberlerde bile görmüşlüğüm yok zira. Lastiklerde yarılma da yine fazlasıyla nadiren karşılaşılan bir şey. Benim başıma araba sürdüğüm 17 senede iki kere geldi. İkisinde de görüş açımın sıfır olduğu sağanak yağışta taşa vurmuşluğum oldu. Artık öyle bir şey olursa da kısmet deyip geçmek lazım. Teşekkürler hocam tekrar yorumlar için. Nisan itibariyle inşallah yeni lastiklerle yola devam edeceğim. Hatta yetişirse ilk olarak da uzun yola çıkacağım ve lastiği deneme fırsatını yakalamış olacağım.
Lastiklerde üretim hatası olmadığı sürece yüksek hızda yarılma durumu ancak çok ciddi bir çukura girmek ya da büyük bir cismin üstünden geçmek gerekiyor kaçamayıp. Ancak o durumlarda yarılıyor. Lastiğin olağan yol koşullarında yarılma ihtimali düşük oluyor genelde hocam. Ötesi de kısmet yapacak bir şey yok. Normal lastiğin yol üzerindeki davranışlarını her halükarda daha güvenli, kararlı ve tutarlı bulduğum için bana daha mantıklı geliyor. Lastiği alınca bizle de deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim hocam. Geri bildirimler önemli malum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Lastiklerde üretim hatası olmadığı sürece yüksek hızda yarılma durumu ancak çok ciddi bir çukura girmek ya da büyük bir cismin üstünden geçmek gerekiyor kaçamayıp. Ancak o durumlarda yarılıyor. Lastiğin olağan yol koşullarında yarılma ihtimali düşük oluyor genelde hocam. Ötesi de kısmet yapacak bir şey yok. Normal lastiğin yol üzerindeki davranışlarını her halükarda daha güvenli, kararlı ve tutarlı bulduğum için bana daha mantıklı geliyor. Lastiği alınca bizle de deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim hocam. Geri bildirimler önemli malum :D

Alır almaz bir uzun yol yapmam gerekecek. Hatta 3-4 ay içinde iki adet uzun yol yapacağım. O nedenle iyice tanımış olacağım lastiği. Ben de merak ediyorum bakalım nasıl çıkacak diye. Sonrasında paylaşırım elbette. Yolda yarılma imkansız bence de ancak patlama olabilir. Allahtan hiç başıma gelmedi, umarım da gelmez ama tek tedirgin olduğum konu o. O da yine milyonda bir ihtimal, olursa da kısmet artık :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve Cenk
Selamlar, bugün Pirelli PZ4’ü sipariş geçtim, 5 Nisan’da takılacak, 6 Nisan’da yola çıkacağım. Bakalım performansı nasıl olacak? Memnuniyet durumuna göre güncellerim buraları. @Cenk hocam başta olmak üzere teşekkür ederim tekrar karar verme sürecinde yardımcı olduğunuz için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve Cenk
Selamlar, bugün Pirelli PZ4’ü sipariş geçtim, 5 Nisan’da takılacak, 6 Nisan’da yola çıkacağım. Bakalım performansı nasıl olacak? Memnuniyet durumuna göre güncellerim buraları. @Cenk hocam başta olmak üzere teşekkür ederim tekrar karar verme sürecinde yardımcı olduğunuz için.
Rica ederim hocam ne demek. Lastik güzel lastik. Ama tabi bir lastiğin güzelliği testlerin haricinde kullanan kişinin beklentileriyle de doğru orantılı olabiliyor. İnşaallah beklentilerini de karşılar, memnun eder hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Rica ederim hocam ne demek. Lastik güzel lastik. Ama tabi bir lastiğin güzelliği testlerin haricinde kullanan kişinin beklentileriyle de doğru orantılı olabiliyor. İnşaallah beklentilerini de karşılar, memnun eder hocam.
Eyvallah 🙏🏼 Aynen öyle, ilk kez kendi aracımda bir Pirelli kullanacağım. Ben de merak içindeyim açıkçası. Yakıt ve konfor da önemli elbette ancak en çok da sesi merak ediyorum. Ak koyun kara koyun yakında ortaya çıkacak benim için 😃 Kışlık Continental WinterContact’larla da Michelin Primacy 3’le de karşılaştırma yapabilir olacağım. Gerçi kışlık jantlarım da farklı olduğundan Primacy 3 de eski teknoloji bir lastik olduğundan doğru bir karşılaştırma olmaz ama göreceğiz yine de.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Eyvallah 🙏🏼 Aynen öyle, ilk kez kendi aracımda bir Pirelli kullanacağım. Ben de merak içindeyim açıkçası. Yakıt ve konfor da önemli elbette ancak en çok da sesi merak ediyorum. Ak koyun kara koyun yakında ortaya çıkacak benim için 😃 Kışlık Continental WinterContact’larla da Michelin Primacy 3’le de karşılaştırma yapabilir olacağım. Gerçi konuşalım jantlarım da farklı olduğundan Primacy 3 de eski teknoloji bir lastik olduğundan doğru bir karşılaştırma olmaz ama göreceğiz yine de.
Beklentileri karşılayabilsin de hangisiyle karşılaştırıldığı çok önemli değil hocam :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb