AÇIK 3.20i n46 motor yağ yakma beyaz duman

kalender23

mustafa kalender
Senkromeççi
16
25
Marka
MINI
Selamlar,

Bir ay önce E93 kasa 3.20i satın aldım, 90 bin km de. Aracın düşük kmli olmasına güvenip aracı görmeye gittim yaşı gereği yıpranmalar hariç araç ısındıktan sonra duman atması vardı, sahibi ateşleme ile ilgili bir problem 3000 km de 1LT yağ eksiltiyor dedi. Ekspertize götürdüğümüzde geniş kapsamlı bir paket seçtik dumana kendileride baktılar ama ağır bir şey yok dediler. Contalar sağlam üfleme vs yok dedi. Buna güvenerek aracı satın almış durumunda oldum. Sonrasına genel bir bakım için gittiğimde ustamız ya külbütör kapağından hava ile birlikte motora temas ediyor dedi ya da segman daralması var dedi. Külbütör ü değiştil tüm kaçaklar vs bakımı yapıldı. Yaklaşık 300km yol yaptım hala araç ısınınca güzel bir duman atıyor N46 ile tecrübesi, deneyimi, ustası olan birileri yardımcı olursa çok sevinirim.
 
Selamlar,

Bir ay önce E93 kasa 3.20i satın aldım, 90 bin km de. Aracın düşük kmli olmasına güvenip aracı görmeye gittim yaşı gereği yıpranmalar hariç araç ısındıktan sonra duman atması vardı, sahibi ateşleme ile ilgili bir problem 3000 km de 1LT yağ eksiltiyor dedi. Ekspertize götürdüğümüzde geniş kapsamlı bir paket seçtik dumana kendileride baktılar ama ağır bir şey yok dediler. Contalar sağlam üfleme vs yok dedi. Buna güvenerek aracı satın almış durumunda oldum. Sonrasına genel bir bakım için gittiğimde ustamız ya külbütör kapağından hava ile birlikte motora temas ediyor dedi ya da segman daralması var dedi. Külbütör ü değiştil tüm kaçaklar vs bakımı yapıldı. Yaklaşık 300km yol yaptım hala araç ısınınca güzel bir duman atıyor N46 ile tecrübesi, deneyimi, ustası olan birileri yardımcı olursa çok sevinirim.
Genelde karter havalandırma valfi ve subap contaları n40 serisinde yağ eksiltmeye sebep oluyor. Bunlar kontrol edilmeli. Bu motorlarda tecrübesi olan bmw ustasıyla devam etmenizi öneririm.
 
Genelde karter havalandırma valfi ve subap contaları n40 serisinde yağ eksiltmeye sebep oluyor. Bunlar kontrol edilmeli. Bu motorlarda tecrübesi olan bmw ustasıyla devam etmenizi öneririm.
karter valfimi emin değilim ama, valf kapağında sorun olabilir diye külbütör değişti, istanbul da iyi bir ustaya götürdüm. muhtmelen motor açılacak, ondan önce bilgisi tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi toplamak istedim. başka bir yöntem vs bulunur mu diye
 
Bu dumanla birlikte su eksiltmesi de var mı? Bu durumun takibi önemli, dikkat ettiniz ve eksiltmiyorsa büyük ihtimalle siklon valfi yani karter havalandırma valfi (CCV) arızası yaşıyorsunuz.

N46 motorda karter havalandırma valfinin arızası özellikle E9x'larda yaygındır. Buradaki yağ buharını manifolta basar ve beyaz duman atmasına sebebiyet verir. Yağ ısındıktan sonra duman atmaya başlaması da buna bir işaret.

Ben E46 318i'de uzunca ve daha yüksek km'lerde N46 motor kullandım. Bobin ve bir kaç sensör arızası harici arıza yaşamadım. Ancak kullanılan yağ tipine göre 3.000km'de 1 litre eksilttiği de oldu, 5.000km'de 0,5 litre de, yağ seçimi önemli onu uyarayım.

*Dumanın rengi beyazmış sonradan fark ettim editi.
 
Son düzenleme:
Genel duman bilgisi ile ilerlemekte fayda var. Aracın ısındıktan sonra duman atmaya başlaması yağın incelmesiyle ya da ısınmasıyla oluşan yağ buharıyla başladığını göstermekte. Bu dumanın rengi mavi mi beyaz mı bu konu önemli. Ayrıca su eksiltmeniz mevcut mu ? bu da önemli.

Diyelim ki dumanınızın rengi beyaz ve su eksiltmeniz de var. O zaman üst kapağa ya da contasına yönelmek lazım. Duman beyaz ancak su eksiltmeniz yok o zaman siklon valfi yani karter havalandırma valfini (CCV) kontrol etmek lazım.

Dumanın rengi mavi ve yoğunsa yağın ateşlendiği anlamına gelir yani yanma odasına yağ girdiğini gösterir. Burada iki seçenek var ya segmanlar aşındı yağ sızdırıyor (bunun tek çözümü var rektefiye) ya da supap lastikleri gevredi yağ kaçırıyor (supap lastik değişimi daha az maliyetli).

N46 motorda karter havalandırma valfinin arızası özellikle E9x'larda yaygındır. Buradaki yağ buharını manifolta basar ve beyaz duman atmasına sebebiyet verir. Yağ ısındıktan sonra duman atmaya başlaması da buna bir işaret. Ben E46 318i'de uzunca ve daha yüksek km'lerde N46 motor kullandım. Bobin ve bir kaç sensör arızası harici arıza yaşamadım. Ancak kullanılan yağ tipine göre 2.000km'de 1 litre eksilttiği de oldu, 5.000km'de 0,5 litre de, yağ seçimi önemli onu uyarayım.
abi çok teşekkürler bilgiler için, şöyle açıklayayım beyaz duman ve yanık gibi bir koku var. mavi olduğuna hiç rastlamadım. küçük su kaçarları vardı onları usta halletti rad. kapağı, hortumu vs değişti, şu anlık suda bir problem yok gibi. ama araç çalıştıktan sonra 10 dk ya duman çıkmaya başlıyor egzozdan dediğim gibi kokulu, ve frene basıp bekleyince duman birikiyor gazlayınca baya toplu şekilde atıyor. yağ olarak helix ultra 5w40 kullanıldı. bu bakımlardan sonra 300 km yaptım ve arada yağ işareti çıkmaya başladı, araç sogukken ölçtüm, OK yazısı bir de sıcakken park ettim tekrar ölçtürdüm tekrar ok yazısı çıktı. sonrasında ustaya gittim araç çalışırken ölçtü 1lt ekleyin dedi. segmanlar mı sorun bilmiyorum, biraz üzecek gibi
 
Kesinlikle motoru açtırmadan siklon valfini değiştirin ve deneyin. Söylediklerinizden ben bu çıkarımı rahat yaptım. Segman ya da silindir aşınmasından yağ yakma olsa dumanınızın rengi mavi olurdu. Doğru yağı kullanmışsınız 5.000km'de 1 litreye kadar eksiltme bu motor için uygun görülen bir durum. 300km'de 1 litre eksilten aracın segmanları problemli olsa mavi dumanı egzozda çok rahat görürsünüz. Bence sorununuz motor içi değil.
 
Kesinlikle motoru açtırmadan siklon valfini değiştirin ve deneyin. Söylediklerinizden ben bu çıkarımı rahat yaptım. Segman ya da silindir aşınmasından yağ yakma olsa dumanınızın rengi mavi olurdu. Doğru yağı kullanmışsınız 5.000km'de 1 litreye kadar eksiltme bu motor için uygun görülen bir durum. 300km'de 1 litre eksilten aracın segmanları problemli olsa mavi dumanı egzozda çok rahat görürsünüz. Bence sorununuz motor içi değil.
tamamdır abi, ilk olarak buna baktırıp test edeceğim, tekrardan teşekkürler 🙏
 
Kontrol edilmesi gereken her şey detaylıca söylendi başka cevap aramaya gerek yok diye düşünüyorum?
genel olarak bilgi ögrenmeyi seviyorum. @BavarianEngineer abim zaten detaylıca çok şey açıkladı, bundan ziyade bilmediğim binlerce detay var. hem ustalara gitmeden önce bilgi ögrenmek istiyorum, hem de kullandığım otomobiller hakkında benzer problemlerden başka çözümleri ulaşbilirlilik açısından şu anlık bekletiyorum. kendim aracı yaptırdıktan sonra kesin çözümüyle konuyu kapatabilirim. fazla bilgi göz çıkarmaz
 
genel olarak bilgi ögrenmeyi seviyorum. @BavarianEngineer abim zaten detaylıca çok şey açıkladı, bundan ziyade bilmediğim binlerce detay var. hem ustalara gitmeden önce bilgi ögrenmek istiyorum, hem de kullandığım otomobiller hakkında benzer problemlerden başka çözümleri ulaşbilirlilik açısından şu anlık bekletiyorum. kendim aracı yaptırdıktan sonra kesin çözümüyle konuyu kapatabilirim. fazla bilgi göz çıkarmaz

Tebrik ederim, çok güzel yaklaşım. Yabancı forum sitelerini ya da makale yayınlayan sitelerin de N46 ile ilgili paylaşımlarını araştırmanı ve incelemeni tavsiye ederim. Ben araçlarımda meydana gelen arızaları çoğu zaman yabancı sitelerin bilgilendirmesinden çözmüşümdür. Tabi OBD'den hata kodlarını okumaya başlayınca mümkün oldu çoğu şey , yoksa nokta atışı yapmak çok kolay değil.
 
genel olarak bilgi ögrenmeyi seviyorum. @BavarianEngineer abim zaten detaylıca çok şey açıkladı, bundan ziyade bilmediğim binlerce detay var. hem ustalara gitmeden önce bilgi ögrenmek istiyorum, hem de kullandığım otomobiller hakkında benzer problemlerden başka çözümleri ulaşbilirlilik açısından şu anlık bekletiyorum. kendim aracı yaptırdıktan sonra kesin çözümüyle konuyu kapatabilirim. fazla bilgi göz çıkarmaz
Yanlış anlaşılma olmasın ben sizin öğrenme hevesinizi eleştirmiyorum. Bahsettiğiniz konu hakkında @BavarianEngineer ile birlikte kontrol edilmesi gereken noktaları sizin de söylediğiniz gibi detaylıca açıkladık, aynı noktalara dikkat çektik. Defaatle aynı şeylerin yazılmasına rağmen hala aynı konuda cevap aranması bana abes görünüyor. Yazılanları kaale almadığınız intibası oluşturuyorsunuz. Yoksa başka sorunlar hakkında açılan başlıkları, sorulan soruları seve seve cevaplıyoruz.

Bmw özelinde çalışmayan, bu markada tecrübesiz ustalarla ilerlerseniz ezbere motor açtırırsınız. Bunun öncesinde bahsettiğimiz noktaların kontrol edilmesi gerekir. Ustanıza aracınızı götürüp bizim tecrübelerimizi aktarıp elde ettiğiniz sonucu bize aktarırsanız biz de seviniriz. Karşılıklı olarak bilgi edinme noktasında da daha anlamlı bir ilerleme kaydedilmiş olur.