KAPALI 40-45.000 TL B sınıfı Otomatik Önerisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Machine
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Machine

Profesör
92
Yengeme araç bakıyoruz. İkide küçük kuzenim var... Araç bakımını aksatmadan bizi üzmeyecek bir araç bakıyoruz. 2012 üstü düşünüyoruz.Motorda ve otomatik viteste sorun yaşamamak çok önemli...
Önerilere açığım...
 
Son jenerasyon yaris. 1.33 vvti motor (1329 cc) ve cvt şanzıman var arabada.
Son jenerasyon 2012'de çıktı. Bir süre önce 40-45 bin civarına temizleri vardı, 48-49 seviyesine çıkmış ama aransa 45'e de bulunur diye düşünüyorum.

Micra 1.2 cvt, i20 1.4 otomatik, fiesta 1.6 otomatik aklıma gelen diğer arabalar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Doğrusunu söylemek gerekirse Pejo'ya o kadar para vermek bana oldukça saçma geliyor. Ben nedense güvenemiyorum... Ne kadar mükemmel, olağan üstü araç yaptıklarını söyleseler de olmuyor işte...
 
Ben i10 tavsiye ederim. Atmosferik motor ve tork konvertörlü şanzıman, bakımları yetkili serviste 400-500 lira civarı. Yakıtı biraz fazla ama katlanılmayacak gibi değil. 1.2 olan için istanbul şehir içi normal-yoğun trafikte 7.5 civarı, yoğun trafik 8.5 civarı diyeyim.
 
Ben i10 tavsiye ederim. Atmosferik motor ve tork konvertörlü şanzıman, bakımları yetkili serviste 400-500 lira civarı. Yakıtı biraz fazla ama katlanılmayacak gibi değil. 1.2 olan için istanbul şehir içi normal-yoğun trafikte 7.5 civarı, yoğun trafik 8.5 civarı diyeyim.

O araba bence Hyundai'nin başarısız benzinli arabalarına bir örnek. O kadar küçük araba 8lt civarı yakmamalı. Hatta geçen bir konu açıldı i10'dan Cerato'ya geçmek diye, kullanıcı orada 9lt yaktığını yazmış. 1.0 motorlusu otomatiği kaldırmıyor gibi duruyor verileri. Şehir içi 7,3lt yakıyormuş 0-100'ü 16,8sn. 1.2'nin şehir içi 7,4lt 0-100'ü 13,8sn.

Onun rakibi Türkiye'de fazla yok. 107 vardı, 108'i getirmedi Pöjo. C1 vardı en son o da kaldı mı bilmiyorum. C1'de 1.0vti motor ve yarı otomatik şanzıman var. Şehir içi verisi 5lt, şehir dışı 3,8lt. A sınıfı alacak olsam Smart'a falan çıkmayacaksam direkt Citröen alırdım. Çoğu B sınıfı araba bile i10 kadar yakmıyor, i20 1.4 otomatik, Rio 1.4 otomatik, Corsa 1.4 otomatik gibi arabalar o kadar fazla yakıyor.
 
O araba bence Hyundai'nin başarısız benzinli arabalarına bir örnek. O kadar küçük araba 8lt civarı yakmamalı. Hatta geçen bir konu açıldı i10'dan Cerato'ya geçmek diye, kullanıcı orada 9lt yaktığını yazmış. 1.0 motorlusu otomatiği kaldırmıyor gibi duruyor verileri. Şehir içi 7,3lt yakıyormuş 0-100'ü 16,8sn. 1.2'nin şehir içi 7,4lt 0-100'ü 13,8sn.

Onun rakibi Türkiye'de fazla yok. 107 vardı, 108'i getirmedi Pöjo. C1 vardı en son o da kaldı mı bilmiyorum. C1'de 1.0vti motor ve yarı otomatik şanzıman var. Şehir içi verisi 5lt, şehir dışı 3,8lt. A sınıfı alacak olsam Smart'a falan çıkmayacaksam direkt Citröen alırdım. Çoğu B sınıfı araba bile i10 kadar yakmıyor, i20 1.4 otomatik, Rio 1.4 otomatik, Corsa 1.4 otomatik gibi arabalar o kadar fazla yakıyor.
Haklısınız hocam ben i10'u genel olarak başarılı bulduğum için tavsiye ettim ve yakıt sorunundan da bahsettim. Çok km yapmayacak biri için bence dert olmaz.
C1 hiç binmedim, sürmedim ama otopark testlerine göre karşılaştırdığımda yakıt hariç i10 üstün gözüküyor. Tek kavramalı şanzıman benim tahammül sınırlarımı aştığı için c1 daha geride kalıyor. Tabi herkes kendi zevkine isteğine göre seçim yapar, her iki arabayla da mutlu olabilir :D
 
i10'u bende düşündüm doğrusu. Hatta forumdaki bir konuda baya açıklayıcı bir yazı var, onu okudum İstanbul kullanıcı adlı kişinin... Şehir içinde kullanılacağından yakıt çok önemli değil bir depoyla 1 ay rahat rahat gezilir bence... Ancak beni güvenlik olarak tatmin etmeyen durumlar var o araçta... Arkada da pusetlerinde iki bebek oturacak ve kaza anında ilk darbeyi onlar alacak. Alınacak araçta tamponu silikonla kaplamayı bile düşünüyorum şu anda. Çarpan geri seksin... :D
İlgilenen herkese teşekkürler, başka fikri olan varsa memnuniyetle söyleyebilir.
 
O araba bence Hyundai'nin başarısız benzinli arabalarına bir örnek. O kadar küçük araba 8lt civarı yakmamalı. Hatta geçen bir konu açıldı i10'dan Cerato'ya geçmek diye, kullanıcı orada 9lt yaktığını yazmış. 1.0 motorlusu otomatiği kaldırmıyor gibi duruyor verileri. Şehir içi 7,3lt yakıyormuş 0-100'ü 16,8sn. 1.2'nin şehir içi 7,4lt 0-100'ü 13,8sn.

Onun rakibi Türkiye'de fazla yok. 107 vardı, 108'i getirmedi Pöjo. C1 vardı en son o da kaldı mı bilmiyorum. C1'de 1.0vti motor ve yarı otomatik şanzıman var. Şehir içi verisi 5lt, şehir dışı 3,8lt. A sınıfı alacak olsam Smart'a falan çıkmayacaksam direkt Citröen alırdım. Çoğu B sınıfı araba bile i10 kadar yakmıyor, i20 1.4 otomatik, Rio 1.4 otomatik, Corsa 1.4 otomatik gibi arabalar o kadar fazla yakıyor.
1,0 motorlu i10 maalesef sıkıntı yaratacak bir kombinasyon çünkü kasa B sınıfı ağırlığında. Corsa C Eco'lar vardır 1.0 motorla birlikte aerodinamik özel tasarım detayları vardır. i10'da da 1.0 için hafifletici çalışmalar ve aerodinamik iyileştirmeler yapmaları gerekir. Başka türlü o motor o arabayı çekerken çok yakıt tükettirir. 1.2 motor bence ideal ama otm. şanzımanında direk B sınıfı tüketimine geçiyor çünkü sebep 4ileri tork konvertörlü şanzıman kadar yine B sınıfı seviyesinde ağırlık. aynı kombinasyon i20 ile +200kg gördü mü 9,5-10 lt'lere geliyor.

Benim favori B sınıfı otomatik tavsiyelerim Toyota Yaris ve Nissan Micra olur. İkisi de sorunsuzluklarıyla meşhur ve ekonomik seçenekler. Yakıtı önemli değil derseniz yine sorunsuz denebilecek Fiesta 1.4 ve i20 1.4 seçenekleri var. 10 lt yakarlar :D
Micra'nın 1.2 cvt şanzımanlısından forumda bir üyemiz almıştı. Hatta şöyle linkini de bulup aşağıya bırakayım
 
Son düzenleme:
Mazda 2. İkinci el önemli değil uzun süre kullanacam derseniz olabilir kısa bir tecrübem oldu ayrıca yarın inşallah bir tane kiralayıp tadına bakacağım :)
 
Nissan Micra en iyi seçenektir bence. Hem kendi için hem de yavruları için 6 hava yastığı+ESP'nin standart olduğu cvt şanzımanlı 2011 üstü bir Micra sorunsuzluğuyla da mutlu edecektir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...