Hocam sağolun fakat araç almayı şuan düşünmüyorum. Şuan sadece ufak çaplı araştırma peşindeyim.
Size de teşekkür ederim fakat dediğim gibi şimdiki amacım biraz araştırma.
Hocam gerçekten teşekkür etmek isterim. Hiç bu açıdan düşünmemiştim. Afyon'da okuyorum ve geçen sene hariç bayaa bir kar oluyormuş burada.
1.0 ve 1.2 haricinde benzinli düşünmüyorum zaten. Asıl tercihim dizel.
Bir de imzanız da Fiesta var. Sanırım benzinli. Kaç model? Memnun musunuz? Kısaca artıları ve eksilerinden bahsederseniz memnun olurum.
Rica ederim ne demek.
Fiesta 2010 1.4 benzinli TitaniumX
Artıları: Bilinen yol tutuş, sürüş zevki, tasarım vs.
Detaya girersem, yan rüzgarlardan etkilenme minimumda. Uzun yollarda rahatça ilerleyebilirsiniz. Standart ses sistemi bile sınıfı ortalamalarının üstünde, hatta trimler için fazla kaliteli kalıyor. 2010 TitaniumX'lerde elektrikli katlanır ayna var. güzel donanım. Ön taraf geniş ve rahattır. Kolay kolay ampul patlatmaz. Kliması kuvvetlidir, ama polen filtresi sağlam tıkanabiliyor. O zaman da sıfıra yaklaşıyor etkisi. Ön tarafta yol konforu iyidir. Bu yüzden testlerde genelde konforlu olarak belirtilir. Ön konsolun üstü yumuşak plastiktir ve ciddi kaliteli görünür. Yakıt tüketimi hiç fena değldir. Kullanıldığı güzergah ve trafiğe göre 5.5-7.5 arası yakıyoruz, uzun yolda 5'e kadar inebiliyor. Performans yeterli, max.hız olarak düzde bir kaç kez 200'ü gördüm, ama en fazla 205 filan yapabilirdi bence. Dış dikiz aynaları başarılı. Çift açılı olması kör noktayı azaltıyor. araba 167.000'e geldi, yağmur-far-iç dikiz aynası otm.karartma sensörlerinin hiçbirinde en ufak bir arıza yaşanmadı. Bu tarz mekanizmaları tıkır tıkır çalışıyor. Koltuk döşemeleri kalitesiz görünse de, aslında gayet dayanıklı ve çok terletmiyor. El freni dayanıklıdır. Bir çok arabada kolayca gevşer, neredeyse her bakımda sıktırmak ister. Bu öyle değil, bir de tam elinin altında çok kısa mesafede az güçle çekilebiliyor. Hiç yoktan insanın el freni çekip çekip yanlayası geliyor =). Tüm Ford'lar gibi boyası çok dayanıklıdır. Küçük sürtmelerden hemen çizilmez. Küçük temaslarda genelde karşı tarafın boyası bizimkine bulaşır. (Babam geçenlerde CLA'nın çamurluğunu öpmüş, yan tarafı kıpkırmızıydı. Silince çıktı, bir şey kalmadı
) Temas demişken, ön tampon çok esnektir ve montaj tırnakları filan kolay kolay kırılmaz. Arka da hemen hemen aynıdır ve çok ciddi bir darbe almasına rağmen dayanmıştı bir keresinde. Debriyaj genel olarak dayanıklıdır. Sınıfında bir çok araba kullandım, dik yokuşta park manevrası veya sıkışık trafiğe yakalanma gibi debriyaj yaktıracak olumsuzluklarda hep beklediğimden iyi dayandı. Pedalların ve vites kolunun konumu çok rahat. Dönüş çapı gayet iyi. Tampon köşelerinin aşırı yuvarlatılarak tasarlanmış olması, dar alanlarda manevra kabiliyetini arttırıyor.
Eksileri: Ön taraf için yazdıklarımın tam tersi arka koltuk için geçerli. Konfor Lada Niva'dan hallice oluyor. =) Sanki başka arabadaymışsınız gibi. Arabanın önü 100 ile giderken arka taraf sanki 180 ile gidiyor. Arka koltuk minderleri de ince ve yumuşak. 1saat oturduktan sonra inceden altındaki menteşeleri hissetmeye başlıyor insan. Arkada baş mesafesi fena değil ama diz mesafesi bayağı kötü. Ön konsol üstü ne kadar kaliteliyse altı da o kadar dandik, ancak Dacia ile yarışır. Ön far kumanda altındaki göz her an elde kalacak gibi bir kalitede. Çok geniş de değil zaten, çok nadiren kullanıyoruz. Torpidoda soğutma, amortisör ve aydınlatma yok. Plastiği zaten çıplak. Yeni modellerde soğutma veya ışık geldiyse bilemiyorum. Ambiyans aydınlatma 100.000km yi görmeden ışığı azalmaya başladı. Komple kapattım gözüme takılmasın diye. Standart donanımda park sensörü yok. Şaka gibi ama öyle. Arka görüş yeni nesil çoğu araba gibi tasarıma feda edilmiş, kötü sayılır. Ön koltuk minderleri de çok dayanıklı değil. En azından yüksek km'ye dayanıklı değil. Döşeme deformasyonu veya sünger yumuşaması değil de, komple koltuktan çıkmaya meyilli diyeyim. Servisi diğer Alman markaları gibidir, hiç ucuz değil. Standart 15bin bakımı 500'den aşağıya gelirse şanslı sayılırsınız. Arka tampon her ne kadar dayanıklıysa da, ters darbelerde alttaki plastik kısım komple çıkabiliyor. Ayrıca, çeki demirini gizleyen plastik kapak da darbelere karşı biraz zayıf arka tamponda. Direksiyon kutusu kronik derdidir. Belli bir zamandan sonra düşük hızdaki manevralarda tıkırtı yapıyor. Ama sürüş güvenliğine bir etkisi yok. Sadece insan sebebini bilene kadar endişeleniyor. Ani panik frende iyice durmadıkça 4lü flaşörleri yakmıyor. Yakarsa da hemen söndürüyor. Makyaj öncesi modellerde cam açma butonları çok ters bir yerde kalıyor. Önü arkayı karıştırıyor insan açarken, zaten kolu geriye atıp ancak açabiliyor camları. Böyle bir ergonomi sorunu var.
Arabaya 15" jant karar, 16" zarardır. 2009 modeli vardı ilk çıktığında almıştık. Üzerinde 16" jantlar vardı ve araba çok sertti. 1 yılda 3-4 kez baloncuk çıkarttı lastikler, jant yamuldu vs. Aynı şöförler aynı yol koşullarında 15" jantla hiç böyle sorunlar yaşamadık 6 yıldır. Rölantide daha sessiz bir arabaya hala binmedim. Ama devir yükseldikçe ve hız arttıkça o müthiş sessizlik gidiyor, ses seviyesi vasat hale geliyor. Hararet göstergesi yok ama bugüne kadar hiç aratmadı, zaten her ihtimale karşı bir hararet uyarı ışığı var. Sustalı anahtarları çok dayanıklı olmuyor ama eski tip anahtarları yıllara meydan okuyor, üzerindeki kumanda düğmeleri neredeyse ilk günkü gibi.
Fiesta için genel olarak çok dayanıklı bir araba diyebilirim. Beklentileri boşa çıkarmaz, dakika başı arıza vermez. Ama bir önceki kasaları daha da dayanıklıydı. Onun da 235.000km testini yapmıştık =)
Arabadan kısaca değil detaylıca bahsettim ama uzun süreli kullanım tecrübelerinin ciddi alıcı için faydası olur diye düşünüyorum.