Öncelikle yorum için teşekkür ederim fluence düşünüyordum ama EDC sorunluymuş dediğiniz gibi bu fiyat bandıda en mantıklı astra duruyorSahibinden'de bu kriterleri girerek arattığında accent blue, egea, fluence gibi düşük km'li araçlar çıkıyor. Onun haricindekilerin hepsi yüksek km'lerde diyebilirim. Ayrıca maksimum 70 bin lira limitte alınacak dizel bir araçta şanzımanın çift kavrama olmaması yararınıza olur. Zira bakımı, arıza ihtimalleri ve arıza maliyetleri baş ağrıtabilir. Dediğim gibi limitiniz yüksek olmadığı için temiz ve az km'li araç bulmak zor. Sizin yerinizde olsam şu iki modele bakardım;
Hyundai Elantra
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-temiz-dizel-otomatik-elantra-524349503/detay
Opel Astra j
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...den-otomatik-dizel-astra-elit-524348204/detay
Bu iki aracı sadece örnek olsun diye koydum. Benzinli araç düşünmüyorsanız dizel modellerde bunlara yönelmeniz mantıklı olacaktır.
Yani çift kavramalı şanzımana sahip araçlara direkt sorunludur diyemeyiz fakat 70 bin lira dolaylarında 2.el otomatik bir araç alırken çift kavrama şanzımanlar daha riskli. Fluence'ın hem Elantra hem de Astra'dan daha iyi veya kaliteli bir otomobil olduğunu düşünmüyorum. Buna çift kavrama şanzıman da eklenince diğer iki aracı eleyebilecek potansiyele sahip değil diye düşünüyorum. Derseniz ki 10-15 bin km'de, henüz sıfır sayılabilecek boş paket bir Egea alırım sıkıntı olmaz, o zaman çift kavrama düşünülebilir belki. Ama yinede sizin limitinizde Elantra ve Astra j oldukça mantıklı duruyor. Güzel motorları var, kaliteli araçlar, yeterince genişler, temizleri de bulunuyor, şanzımanları da oldukça sağlam..Öncelikle yorum için teşekkür ederim fluence düşünüyordum ama EDC sorunluymuş dediğiniz gibi bu fiyat bandıda en mantıklı astra duruyor
65.000 civarı temiz boş olmayan astra bulunmuyor 70 üstüne çıkıncada focus daha mantıklı geliyor sanırım manuel devam edeceğiz bir süre dahaYani çift kavramalı şanzımana sahip araçlara direkt sorunludur diyemeyiz fakat 70 bin lira dolaylarında 2.el otomatik bir araç alırken çift kavrama şanzımanlar daha riskli. Fluence'ın hem Elantra hem de Astra'dan daha iyi veya kaliteli bir otomobil olduğunu düşünmüyorum. Buna çift kavrama şanzıman da eklenince diğer iki aracı eleyebilecek potansiyele sahip değil diye düşünüyorum. Derseniz ki 10-15 bin km'de, henüz sıfır sayılabilecek boş paket bir Egea alırım sıkıntı olmaz, o zaman çift kavrama düşünülebilir belki. Ama yinede sizin limitinizde Elantra ve Astra j oldukça mantıklı duruyor. Güzel motorları var, kaliteli araçlar, yeterince genişler, temizleri de bulunuyor, şanzımanları da oldukça sağlam..
Focus"un 1.5 tdci powershift kombinasyonunda 70 kusure varsa ancak trend x donanim vardir. Ama onlarin da cogu beyaz ve filo araci oluyor. Hor kullanilmamistir demek zor. Hele bir de cift kavrama sanzimanla is daha zor.65.000 civarı temiz boş olmayan astra bulunmuyor 70 üstüne çıkıncada focus daha mantıklı geliyor sanırım manuel devam edeceğiz bir süre daha
Bence alınacak en ideal araba o ama değerinin de üzerinde satıldığını düşünüyorum. Temiz bir focus fiyatına rahatlıkla mondeo bulabiliyorsunuz.Peki 1.6 tdci style makyajsız focus nasıldır?
Muhtemelen doludandır. Malum bizim milletin dolu hasar araç almama takıntısı var. Halbuki hiç bir sorun teşkil etmiyor. Eskisi gibi çekiçle falan girişilmiyor arabaya. Vakumlu makineyle çekip eski haline getiriyorlar hepsi bu. Sırf dolu hasarıyla bu fiyattaysa koşa koşa alırdım astra'yı.Crdi biraz savurgandır yakıt konusunda. Tork konvertör + ağır bir araç; İ30 kullanıcıları çok yakıyor diyordu, aynısı geçerli olacaktır sanırım.
Astra sırf dolu yediği için mi bu kadar ucuz acaba ?
Başka sorunu yoksa Astra daha mantıklı duruyor. Bence Astra düşünülebilir.
Bir kapım çıkmayla değişmiş, bir tanesi boyalı; bir gün olsun da onların sıkıntısını çekmedim. Yürüyenine zarar gelmedikten sonra değişimin boyanın önemi yok bence. Hele birde böyle dolu yemişi falan 10-15 bin ucuza alınıyorsa mis gibi alınıp binilir.Muhtemelen doludandır. Malum bizim milletin dolu hasar araç almama takıntısı var. Halbuki hiç bir sorun teşkil etmiyor. Eskisi gibi çekiçle falan girişilmiyor arabaya. Vakumlu makineyle çekip eski haline getiriyorlar hepsi bu. Sırf dolu hasarıyla bu fiyattaysa koşa koşa alırdım astra'yı.
Bizim milleti bilirsin hocam lokal boyayı bile kafaya takarlar. Motor kaputu boyalı - değişmiş olsun ' aha kesin önden kazalı ' der araca bakmaz bile. Sormaz hiç acaba kaputun üstüne bir şey mi düştü ne oldu diye ? Pireyi deve yapanlar, dolu hasarına pert gözüyle bile bakar. Bu ülkede sıfır araçların bile orası burası boyalı, değişenli çıkabiliyor.Bir kapım çıkmayla değişmiş, bir tanesi boyalı; bir gün olsun da onların sıkıntısını çekmedim. Yürüyenine zarar gelmedikten sonra değişimin boyanın önemi yok bence. Hele birde böyle dolu yemişi falan 10-15 bin ucuza alınıyorsa mis gibi alınıp binilir.
Yalnız motor kaputu şüphe uyandırır. Onda bende şüphelenirimBizim milleti bilirsin hocam lokal boyayı bile kafaya takarlar. Motor kaputu boyalı - değişmiş olsun ' aha kesin önden kazalı ' der araca bakmaz bile. Sormaz hiç acaba kaputun üstüne bir şey mi düştü ne oldu diye ? Pireyi deve yapanlar, dolu hasarına pert gözüyle bile bakar. Bu ülkede sıfır araçların bile orası burası boyalı, değişenli çıkabiliyor.
Ee şüpheliyse gidersin eksper yaptırırsın. Kaput değişecek kadar kaza yapmışsa anında ortaya çıkar zaten. Ondan kolay ne var. Ama ilanı gören eksper kesilip kesin önden kazalı, girmiştir içeri kadar muamelesi yapıp araçları direkt eliyor. Gidip bakmaya, baktırmaya bile tenezzül etmiyor. Belki adam çok titiz kullandı aracını, belki yürüyeni, motoru on numara bir araç. Bir kaput için, kapı için, lokal boya için yahut dolu hasarı için ön yargılı davranıp daha araca bakmadan elemeye ne lüzum varYalnız motor kaputu şüphe uyandırır. Onda bende şüphelenirim
Kapıyı, tamponu falan sürtersin veya ufak vurursun olağandır ama kaputa sanmıyorum ki böyle basit bir senaryoyla zarar gelsin. On arabadan birinde anca bir şey düşmüştür, gerisi şüpheli hocam.
Özetle konu sahibi için yukarıdaki Astra piyango bildiğimiz. Emsallerinden neredeyse 18-20 bin lira daha ucuza gelecek. Şimdiki sahibi belli ki ileride sıkıntı olur korkusuna taze taze elden çıkarmaya çalışıyor. 20 bin ucuza alın ileride satarken 10-15 bin aşağı satarsınız en fazla. Hasar söylendiği gibi basit doluysa geçerli bu dediklerimiz ama ciddi başka sıkıntısı varsa bilemeyiz. İlan sahibinden hasar kaydını ve fotoları istemek lazım.Ee şüpheliyse gidersin eksper yaptırırsın. Kaput değişecek kadar kaza yapmışsa anında ortaya çıkar zaten. Ondan kolay ne var. Ama ilanı gören eksper kesilip kesin önden kazalı, girmiştir içeri kadar muamelesi yapıp araçları direkt eliyor. Gidip bakmaya, baktırmaya bile tenezzül etmiyor. Belki adam çok titiz kullandı aracını, belki yürüyeni, motoru on numara bir araç. Bir kaput için, kapı için, lokal boya için yahut dolu hasarı için ön yargılı davranıp daha araca bakmadan elemeye ne lüzum var
Servis kayıtlarına bakılır, en az 2 yere ekspertiz yaptırılır, dolu hasarı için tamir edilen yer ile görüşülür, kendi gözü de aracı tutarsa ve tüm bunların sonucunda ekstra bir şeyi yoksa alınır ve uzun yıllar paşa paşa kullanılır çok net.Özetle konu sahibi için yukarıdaki Astra piyango bildiğimiz. Emsallerinden neredeyse 18-20 bin lira daha ucuza gelecek. Şimdiki sahibi belli ki ileride sıkıntı olur korkusuna taze taze elden çıkarmaya çalışıyor. 20 bin ucuza alın ileride satarken 10-15 bin aşağı satarsınız en fazla. Hasar söylendiği gibi basit doluysa şayet bu dediklerimiz. İlan sahibinden hasar kaydını ve fotoları istemek lazım.
Yalnız motor kaputu şüphe uyandırır. Onda bende şüphelenirim
Kapıyı, tamponu falan sürtersin veya ufak vurursun olağandır ama kaputa sanmıyorum ki böyle basit bir senaryoyla zarar gelsin. On arabadan birinde anca bir şey düşmüştür, gerisi şüpheli hocam.