60k'ya Kadar Araba Önerisi ?

60k altına satılan nadir arabalardan birine biniyorum, tercihim belli :D Sizin aklınızdaki modelleri öğrenirsek aslında daha iyi olur öneri vermek açısından
 
Zor zanaat demek için gelmedim. Ama zor zanaat.🙃 Beklentiniz çok önemli yani muayeneli olabildiğince trafiğe hazır bir şeyler mi bekliyorsunuz yoksa projelik de olur sonra trafiğe ben sokarım çekme de olur mu diyorsunuz? Ya da sanayide sizi üzmeyecek usta çevreniz var mı yok mu? Daha önce eski araca bindiniz mi, aracı sürekli mi kullanacaksınız yoksa hafta sonu gezme mi, gibi gibi bilumum sorular.

Ben yıllardır hep düşük bütçe araçlara bakarım, 60k çok sınır bir değer 50 inin altına muayeneli araçlar yok 30 un altına ise evraklı arabalar yok. Normal bir binicinin, bineceği 65k gibi bir paraya Uno 60S(70'ler pahalıdır), R11, Ford Taunus ve Serçe gibi araçların trafiğe uygun muayeneli olanlarını bulma imkanı var.

Bu bütçelerde şehir dışına gitmemenizi öneririm, fakat İzmir yazıyor yaşadığınız yer İzmir'i binici kitlesi itibariyle severim(temiz araçları var) bulma ihtimaliniz yüksek ama yılbaşından önce.

Araç seçme imkanı pek olmuyor bu bütçelerde genelde araç denk geliyor, hangi aracın temizi denk gelirse onu alabilirsiniz. Muhtemelen 1.6 Taunuslar'ın, R11 Flash'ların, Serçe'lerin ve R21'lerin temizine rastlama ihtimaliniz var.
 
Ne bulursan al. Yarın 120'ye satarsın 😁

200.000TL altını hiç aklım almıyor ya.

Saçma sapan arabalar düzgün bir Vectra B'den nasıl daha pahalı oluyor mesela ?

Ya da düzgün bir B5 Passat'tın 2 katı fiyat istenen kevgire dönmüş E36 - E46 BMW'ler var.

200-250.000TL hala iyi para ulan. 10-12.000€'dan bahsediyoruz.
 
60k altına satılan nadir arabalardan birine biniyorum, tercihim belli :D Sizin aklınızdaki modelleri öğrenirsek aslında daha iyi olur öneri vermek açısından
Lada candır ya niva falan dağ keçisi

Ne bulursan al. Yarın 120'ye satarsın 😁

200.000TL altını hiç aklım almıyor ya.

Saçma sapan arabalar düzgün bir Vectra B'den nasıl daha pahalı oluyor mesela ?

Ya da düzgün bir B5 Passat'tın 2 katı fiyat istenen kevgire dönmüş E36 - E46 BMW'ler var.

200-250.000TL hala iyi para ulan. 10-12.000€'dan bahsediyoruz.
Aynen öyle usta ya

Hiç bulaşmayın bu bütçeyle derim.
Abi heves ettik ya 😂 8 yıllık hayalim

Zor zanaat demek için gelmedim. Ama zor zanaat.🙃 Beklentiniz çok önemli yani muayeneli olabildiğince trafiğe hazır bir şeyler mi bekliyorsunuz yoksa projelik de olur sonra trafiğe ben sokarım çekme de olur mu diyorsunuz? Ya da sanayide sizi üzmeyecek usta çevreniz var mı yok mu? Daha önce eski araca bindiniz mi, aracı sürekli mi kullanacaksınız yoksa hafta sonu gezme mi, gibi gibi bilumum sorular.

Ben yıllardır hep düşük bütçe araçlara bakarım, 60k çok sınır bir değer 50 inin altına muayeneli araçlar yok 30 un altına ise evraklı arabalar yok. Normal bir binicinin, bineceği 65k gibi bir paraya Uno 60S(70'ler pahalıdır), R11, Ford Taunus ve Serçe gibi araçların trafiğe uygun muayeneli olanlarını bulma imkanı var.

Bu bütçelerde şehir dışına gitmemenizi öneririm, fakat İzmir yazıyor yaşadığınız yer İzmir'i binici kitlesi itibariyle severim(temiz araçları var) bulma ihtimaliniz yüksek ama yılbaşından önce.

Araç seçme imkanı pek olmuyor bu bütçelerde genelde araç denk geliyor, hangi aracın temizi denk gelirse onu alabilirsiniz. Muhtemelen 1.6 Taunuslar'ın, R11 Flash'ların, Serçe'lerin ve R21'lerin temizine rastlama ihtimaliniz var.
Eyvallah ustam

1.6 taunus / favorit / serçe / 131 ancak ne kadar temiz olurlar o da ayrı konu
Aynen öyle usta ya
Ya zaten onlar var aklımda ya 😂
 
Önce sanayide nazlanmadan eski arabaya bakacak usta edinmek gerek. Ondan sonra 60k bütçe varsa 45-50 k vererek bi araba alınır, bütçenin kalanıyla da yüzü gözü toplanır, ciğerleri açılır, gönyesi düzeltilir, teker kopmayacak fren boşalmayacak direksiyon boşa çıkmayacak kadar asgari emniyet sağlanır.

O bütçelerde Suzuki Swift 1.0 benim favorim. Tabii markaya modele bakmadan diğerlerinden daha temiz olan arabaya öncelik vermek gerek.
 
Bu kritere sahip bir otomobilin 2+ yıllık kullanıcısı olarak önemli noktaları belirteyim.

-Şu zamanda en zor işçilik çürük işçiliği. Eğer tanıdığınız yoksa çeşitli pozisyonlarda keyifsiz anlar yaşamadan kaporta boya yaptırmak pek kolay değil.
-Otomobil ne kadar eski olursa olsun mekanik olarak toparlanabilir. @bt abimizin dediği gibi biraz bütçe ayırmak iyi olur. Ancak burada da tercih edilecek aracın parça bulunabilirliği ön plana çıkıyor.
-Makyaj ögeleri ve mekanik detaylar toparlanabiliyor ancak eski otomobilde dağınık iç mekanı toparlamak her zaman kolay olmayabiliyor.
-Bu bütçede bulunacak modeller güvenlik yönünden çok zayıf evet, ancak imkanlar dahilinde daha iyisi mümkün olmadığı için bu konuyu irdelemeyeceğim.

Özetle; normalde bir model belirleyin en temizini alın denir ancak bu seçimde birden fazla model belirleyin. Aceleci davranmayın optimum otomobili bulduğunuzdan eminseniz alın. Sonra güle güle kullanın :)
 
Lada candır ya niva falan dağ keçisi
Dur skodacıyız biz :D 3.5 yıldır falan kullanıyorum ben kendi arabam özelinde söylecek olursam parçası pahalı, işçiliği büyük şehirlerde sorun değil. Bu alternatifler arasında alım fiyatı en düşüklerden biri çünkü yürütmesi biraz pahalı kalıyor diğerlerine göre.
Yukarıda da dedikleri gibi en zor çözümü olan şey çürük, ne alırsanız alın tabanı, kuleleri gibi yerleri çürüksüz alın. Diğer seçeneklerde pek mümkün değil ama favoritte yeni muayeneli bulunabiliyor 50 civarlarına bu da aslında basit bi ekspertiz muayeneden geçebildiyse fena değildir diyerek. Tofaş-renault gibi modelleri yürütmesi çok daha kolay olur ama alırken fazla para vermek lazım onlara da.

Ben bu arabayı alırken 10bin tl altı olarak açıyorduk bu konuları, o zamanlar taunus, r11, lada, favorit, 131-serçe-eski kasa doğan, gibi seçenekler mevcuttu yine aşağı yukarı aynıdır herhalde
 
Önce sanayide nazlanmadan eski arabaya bakacak usta edinmek gerek. Ondan sonra 60k bütçe varsa 45-50 k vererek bi araba alınır, bütçenin kalanıyla da yüzü gözü toplanır, ciğerleri açılır, gönyesi düzeltilir, teker kopmayacak fren boşalmayacak direksiyon boşa çıkmayacak kadar asgari emniyet sağlanır.

O bütçelerde Suzuki Swift 1.0 benim favorim. Tabii markaya modele bakmadan diğerlerinden daha temiz olan arabaya öncelik vermek gerek.
Eyvallah ustam

Dur skodacıyız biz :D 3.5 yıldır falan kullanıyorum ben kendi arabam özelinde söylecek olursam parçası pahalı, işçiliği büyük şehirlerde sorun değil. Bu alternatifler arasında alım fiyatı en düşüklerden biri çünkü yürütmesi biraz pahalı kalıyor diğerlerine göre.
Yukarıda da dedikleri gibi en zor çözümü olan şey çürük, ne alırsanız alın tabanı, kuleleri gibi yerleri çürüksüz alın. Diğer seçeneklerde pek mümkün değil ama favoritte yeni muayeneli bulunabiliyor 50 civarlarına bu da aslında basit bi ekspertiz muayeneden geçebildiyse fena değildir diyerek. Tofaş-renault gibi modelleri yürütmesi çok daha kolay olur ama alırken fazla para vermek lazım onlara da.

Ben bu arabayı alırken 10bin tl altı olarak açıyorduk bu konuları, o zamanlar taunus, r11, lada, favorit, 131-serçe-eski kasa doğan, gibi seçenekler mevcuttu yine aşağı yukarı aynıdır herhalde
Skoda da güzeldir

Bu kritere sahip bir otomobilin 2+ yıllık kullanıcısı olarak önemli noktaları belirteyim.

-Şu zamanda en zor işçilik çürük işçiliği. Eğer tanıdığınız yoksa çeşitli pozisyonlarda keyifsiz anlar yaşamadan kaporta boya yaptırmak pek kolay değil.
-Otomobil ne kadar eski olursa olsun mekanik olarak toparlanabilir. @bt abimizin dediği gibi biraz bütçe ayırmak iyi olur. Ancak burada da tercih edilecek aracın parça bulunabilirliği ön plana çıkıyor.
-Makyaj ögeleri ve mekanik detaylar toparlanabiliyor ancak eski otomobilde dağınık iç mekanı toparlamak her zaman kolay olmayabiliyor.
-Bu bütçede bulunacak modeller güvenlik yönünden çok zayıf evet, ancak imkanlar dahilinde daha iyisi mümkün olmadığı için bu konuyu irdelemeyeceğim.

Özetle; normalde bir model belirleyin en temizini alın denir ancak bu seçimde birden fazla model belirleyin. Aceleci davranmayın optimum otomobili bulduğunuzdan eminseniz alın. Sonra güle güle kullanın :)
Eyvallah ustam sağ ol
 
Aynı hevesle öz kardeşim 3 tane araba değiştirdi. Üstelik parasının tamamı krediydi. Hepsinde tuhaf tuhaf işler arızalarla uğraştı. Finalde 60bin kredi çekerek başladığı yolda elinde nakit 20bin kaldı. Oda krediye ödediği ana paradan bile az. Yani küllüm zarar. Üstüne pek çok masrafınıda ben karşıladım. Değilse o bütçe ile alınacak arabaya bir o kadarda arıza vs için bütçe ayırmanız gerek. Bu işin finalinde harcadığınız paraya bakınca o paraya bilsem bunu alırdım diyeceksiniz. Aklınıza gelebilecek hemen her türlü olumsuzluğu yıllardır yaşamış biri söylüyor bunu. Arabaya harcayacağınız binlerce liranın sonunda dönüp bakınca harcadığınız hiçbirşey görünmeyecek ve ben neye harcadım bu kadar parayı diyeceksiniz. Hevesiniz kırılmasın yinede ama bir abi bir dost tavsiyesi olarak asla böyle bir riske girmeyin derim. Eğer bu paraya kredisiz sahipseniz birikiminizi farklı şekillerde değerlendirin. Yahutta bir miktar kredi ödeme imkanınız var ise en azından alacağınız aracın masrafını karşılamak adına biraz kenarda para dursun maksatlı bir bütçe oluşturun.

Araç olarak önerim her zaman denk gelmez o kadar uyguna ama kaportasına bakmaksızın motoru ve şanzımanı sağlam 1.9 kangoo, 1.9 partner berlingo veyahutta citroen saxo 1.5 dizel önerebilirim. Eğer dağ bayır bir yerde yaşamıyorsanız klimalı saxo sizi tahmin edebileceğinizden daha çok memnun edecektir. Direkt bu modelleri hatrı sayılır süreler kullanmış biri olarak yazıyorum. Pejo grubunda parça işi biraz sıkıntı olabilir bu arada.
 
Gerekli şeyler söylenmiş ama illa almak istiyorsanız
- Bu yaştaki ve fiyattaki araçların en önemli sorunu çürüktür. Mekanik problemler bir şekilde çözülür ancak @OguzhanC dediği gibi çürüğü çözmek zor iş
- 150k ya kadar alacağın her araç az-çok masraflı olacaktır(Bu bütçede çok masraflı olması daha muhtemel). Bu yüzden kenarda bir miktar paran ya da olası bir masrafta para bulabilme kolaylığın olması lazım
- Muayeneli araç almaya bak sırf ucuz diye çekme belgeli alma görmediğin yerlerinde sorun olması muhtemeldir. Muayeneden geçme tarihi ne kadar yakında çürüksüz olma ihtimali o kadar fazladır. Yeni muayeneli almaya çalış.
- Araç bazında değerlendirme yapacaksak taunus: 2.0 olanı bu bütçede bulmak zor 1.6 bulunabilir onlarda 4 ileridir. Taunuslarda beli kırık muhabbeti var kırılmamış olanı almaya bak. / favorit hakkında @Toprak varken fazla bir şey demeye gerek yok genelde hararet muhabbeti döner. Conta yakmamışlarını almaya çalış. / R11: 1.7 flashlar güzeldir ancak 1.4 gts olanları yürütmek daha kolay olur. / uno60: kaporta parçalarını bulursun ancak motor konusunda emin değilim parça ve ustası var mıdır bilemiyorum. / serçe-131 : iki yerli araç parça-usta sıkıntısı daha az olur diye düşünüyorum. Serçe toplamış @OguzhanC bu konuda daha bilgilidir.
- ben de düşük bütçe ile uzun zamandır araç arıyorum piyasaya yetişemediğim gibi zamanla düşük bütçedeki araçları yürütmenin zor olduğunu anlayan biri olarak dikkatli olmanızı ve mümkünse araç alımını ertelemenizi tavsiye ederim..