KAPALI 65 bin tl ye kadar C sınıfı sedan seçimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan orcnd
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

orcnd

Asfalt Kurutucu
11
Merhaba

65 bin tl ye kadar C sınıfı sedan bakıyorum.
donanım ve yakıt tüketimi konusunda çok beklentim yok
kullanırken ve satarken üzmeyecek bir araç bakıyorum


bu fiyatlara bulduklarım

2017 astra j sedan 1.6 edition plus 62800 TL (bayiden alımış şubat 2017 fiyatı)
+sis farı, çelik jant, deri direksiyon, güzel iç ve dış tasarım, 1.6 motor, ücretsiz metalik boya
-rakiplerine göre daha küçük hacim daha fazla ağırlık ve yakıt tüketimi, kolçak yok

2016 toyota corolla 1.33 life donanım 61300 TL (bayiden alımış şubat 2017 fiyatı)
+geniş hacim, güzel dış tasarım,6 ileri vites
-sis farı ve çelik jant yok. 1.33 motor, metalik boya ücretli, iç tasarımı kötü buldum, 2016 model
(hele ki bej dedikleri sarı döşeme çok kötü duruyordu)

megane sedan 1.6 joy donanım 62500 TL (liste fiyatı)
+en uzun dingil mesafesi, en iyi dış ve iç tasarım,1.6 motor
-yeni kasa olduğundan kronik sorunlar henüz bilinmiyor, marka değeri

fiat egea'yı marka değerinden dolayı eledim. özellikle istanbulda taksi olarak çok kullanılıyor.
gerçi son zamanlarda toyotalar da taksiciler arasında popüler olmaya başladı.

seat toledoyu ve mitsubishi attrage'ı ikinci el piyasasında güçlü olmadığı için eledim
skoda octavia ve vw jetta 72 bin den başlıyor.

tavsiyeleriniz ve uyarılarınız nelerdir ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Şu sıra liste fiyarlarına takılmayın... bayiler ciddi indirimler verebiliyorlar... örneğin o octavia aslında 72 değil.. ben 3 hafta önce 107bin listesi olan bir model için 94500 fiyat aldım ... bir görüşmekte yarar var..

Bunlar dışında sanırım Toyotaların 1.6 ları daha makbul.. eğer olursa ona yönelin.... ikinci eli üzmez.
Megane 1.6 hangi motor emin değilim... ağırlıklı olarak dizel tercih edilsede yinede 2nci eli üzmez diye düşünyorum. Bencede yazdıklarınız arasından en çok öne çıkan model bu gibi geldi..

Daha iyi mi kötü mü bilemiyoroum ama alternatif olması bakımında Kia Cerato ve Hyundai Elentra.. nispeten daha güçlü benzinli motorlar ile geliyorlar.. bir bakılabilir.. ancak ikinci el piyasası Toyota ve Renault kadar hareketli olmaz... gerçi 0km alıp uzun yıllarda binersiniz.

Skoda dan bir fiyat alın .. donanımlı olmasa da 1.0 TSI yukarıdakilerden büyük ihtimalle daha iyi gidecek ve daha az yakacaktır.. hem iç hacim konusunda sınıf atlamış olursunuz..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve makif99
Merhaba, 65 bin TL'ye kadar C sınıfı araç tavsiyem Ford Focus'tur. Mesajınızda ifade ettiğiniz sürüş keyfi ve satarken üzmeyecek olması kriterlerini fazlasıyla sağlayacak bir araç olduğunu düşünüyorum.. Ayrıca, Style paket ve üst donanımı (Titanium ve Titanium X) 115 hp'lik gücü ve 270 nm'lik torku ile sizi sürüş zevkinin doruklarına çıkartabilir. Focus'un yol tutuşundan ayrıca bahsetmeye gerek yok emsallerine göre üst sıralarda yer aldığı herkesçe bilinen bir gerçek..
 
Üç aracında ikinci eli üzmez diye düşünüyorum, hele Corolla ve Megane hiç üzmez. Servis olarak bakınca içlerinde Opel olumsuz anlamda ayrılıyor. Aralarında en az Corolla yakar motoru küçük olduğu için, performans olarakta aynı sebepten yine en kötüsü o olacaktır ama Astra'yla aman aman bir fark olduğunu düşünmüyorum. Çünkü aralarında 100 kg civarında bir fark var. Megane deneyimim olmadı ama görüntü olarak beğeniyor gibiyim (tasarım olarak beğeniyorum aslında ama Talisman'ın bire bir aynısı, yavrusu olması pek hoşuma gitmiyor). Astra'nın içi Corolla'dan daha kaliteli duruyor (bindiğim Astra 2015 üretimiydi, Corolla'da makyajsız kasaydı).

Egea'yı elemişsiniz ama marka değerinin düşük olduğunu düşünmüyorum. Herkes Fiat diye kötülüyor internette orada burada ama tercih listelerinde hep tepeye oynayan bir marka, Egea'da çok tutuldu.
 
Son düzenleme:
Aks mesafesi en uzun Megane olarak belirtilmiş ama tam olarak bunun faydalarını sağlıyor mu, hayır. İç mekanı bunun getirisi olarak en geniş mi ya da yol tutuş konusunda en üstün olan mı, hayır. Ya da sis farını hayatınızda kaç kere kullanacaksınız vs vs. Bence daha önemli konulara bakılarak karar verilmeli.
Aranan sedan olduğundan geniş ic hacmi-bagaj, tüketim ve performans yönünden benim tercihim Jetta olur. Liste fiyatından indirim yaparak bütçeye uygun hale de getirirler diye düşünüyorum. Gözlemlediğim kadarıyla da VW'nin ikinci elde değer kaybı Renault ve Toyota'ya göre de daha az.
Edit: Mtv avantajı da var.
 
Son düzenleme:
Corollanin motoru bence o kasa için yetersiz kalır, araba dolunca iyice hantallaşır, gitmedikçe basarsiniz gaza ve çok yakar. Astra da iyice eskidi. 1.6 115 hp megan alıp lpg yaktirip binerdim ben olsam.
 
istanbulda yaşıyorum sisli hava o kadar da nadir değil.
büyük bir ihtiyaç değil elbette ama işlevsiz de değil.
öte yandan çelik jantı olmasını aramam mesela. kapaklı da işimi görüyor sonuçta

ek olarak c segmenti satış rakamlarını da koyayım ikinci el piyasası hakkında fikrimiz olsun diye.
c-segmenti-sedan-satis.png


tabloda görüldüğü üzere 2016 genelinde egea corolla ve astra önde görünüyor.
fakat megane aralıkta yani son düzlükte hepsini geçmiş.
yan ikinci el açısından 2017 yılında muhtemleen egea,megane,corolla,astra sıralaması olacak.
 
Son 3-4 aracımızda sis farı vardı açmak istesem yerini zor bulurum, ben de İstanbul'da yaşıyorum. Jetta'nın dizel satışının durdurulması ile beraber Civic'de de dizel motor yok. Hatta tüm diğer seçeneklerde dizel+otomatik de var. Bu sebepten satışları düşük olduğu gibi rakiplerinin de pastadaki payı artıyor. Farz-ı misal 85 bin liraya birer Jetta, Corolla ve Megane aldınız. 1 sene sonra satmak istediğinizde Jetta'nın piyasa değeri 79-80 iken Corolla ve Megane'ınki 75 oluyor, yani VW fiyatını biraz daha koruyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Atmosferik benzinli düşünüyorsanız toyota daha mantıklı olur. Motorları hem daha verimli hemde daha uzun ömürlü. Bunların haricinde 2. el az kullanılmış turbo benzinlide düşünebilirsiniz. Performans ve tutumluluk konusunda daha memnun eder.
 
Bence bu kadar para verip sırf sıfır olsun diye az donanım ve güçsüz motora yönelmeyin derim az ve temiz kullanılmış 2. El iyi bir araç alın derim . Kriterlerinizi de tam bilemiyoruz ya da ben atladıysam kusura bakmayın dizel mi benzinli mi otomatikmi manuelmi bu kriterler işin içine girdiğinde size daha mantıklı yorumlar da bulunabiliriz ve yardımcı oluruz . Araç almak bu devirde zor Allah yardımcınız olsun . Kolay gelsin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
2017 model yılı astra yerine 2016 model yılı astra sedanı da tercih edebilirsiniz, arada liste fiyatından 5-6 bin tl fark var değer mi bilmiyorum. Megane yeni kasanın tasarımı falan çok güzel ama ben astra'yı beğeniyorum. Yakıt tüketimi önemsiz demişsiniz ama istanbul trafiğinde önemli olabilir gibi pişman olmayın derim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
bugun focus sedan test ettim gerçekten çok seri bir araba, içi her ne kadar bana hitap etmesede sorunsuzluk ve uzun ömürlülük açısından tercih edilebilir
 
2017 model yılı astra yerine 2016 model yılı astra sedanı da tercih edebilirsiniz, arada liste fiyatından 5-6 bin tl fark var değer mi bilmiyorum. Megane yeni kasanın tasarımı falan çok güzel ama ben astra'yı beğeniyorum. Yakıt tüketimi önemsiz demişsiniz ama istanbul trafiğinde önemli olabilir gibi pişman olmayın derim
2016 yok ne yazık ki bayilerde. yoksa bende 2016 tercih edecektim. 3 bayiye sordum bulamadım.
daha detaylı aramadan önce model konusunda biraz daha danışayım dedim.
 
Seat Toledo'yu piyasasından ötürü elemişsiniz. Eğer başka bir sebebi yoksa muadili olan ve çok tutulan Skoda Rapid'e bakmanızı öneririm. Sınıfı B+ olarak geçiyor ama hacim bakımından eksiği yok. Belirttiğiniz ortalama bütçe için mantıklı arabadır. Eksisi ise bakım maliyetleri fazladır. Ortalama 600-800 arası değişir.

Egea hakkında benim görüşlerim olumlu. Artısı eksisi zaten hep göz önünde. Tercih etmiyorsanız üstüne bir şey söyleyemem. Sadece dayanıklılığı beni de şaşırtacak şekilde kanıtlandı. Şöyle bir videoda dünya turu anlatılıyor, dinlemenizi öneririm. Bakım maliyetleri tahminimce 500 lira altındadır.

Opel kullanıcısı olarak son yıllarda ailemizde ve çevremde yeni Opel modellerinden çok fazla ayıplı satılan araç gördüm. Bizzat benim de yaşadığım, çevremdekilerin de yaşadığı, hatta internete bile düşen büyük servis rezaletleri var. Arabaları showroom'da ve kağıt üstünde ne kadar mantıklı durursa dursun, satış sonrasında pişman olanları çok gördüm. Hatta bu forumda aracından da, servislerinden memnun olan Opel sahibi arkadaşlar var, imreniyorum :) Opel'in bakım maliyetleri gereksiz pahalı. 2001 Model benzinli arabamın 15bin bakımına 500lira üzeri bir fiyat verdiler.

Corolla, atmosferik motor için bence en ideal seçimdir. Ayrıca daha sonra dönüşümü uygulanmak istenirse LPG uyumu da diğer markalara göre daha iyi. Alaşım jant istendiği zaman tamamlanabilecek bir eksik. Döşemelerde farklı seçenekler sunuluyor mu bilemiyorum, ama en azından orijinal aksesuar olarak uygun koltuk döşemesi satılıyor olması muhtemel. Bir araştırmak lazım. Destekleyeceğim bir model olmasına rağmen iç mekan tasarımı hakkındaki görüşünüze katılıyorum, savunulacak bir tarafı yok. :) Bakım maliyeti hakkında hiçbir bilgim yok.

Megane hakkında bir yorum yapamıyorum. Sadece showroom'da full donanımlısına binmiştim. Gözlemlediğim kadarıyla orta konsol kalite olarak bayağı ileri gitmiş ama kapı trimleri hala bilinen Renault. Muhtemel kronik sorunu yine iç mekandan çıkar gibi gözüküyor. =) Yürüyen aksam ve motor konusunda kendini kanıtlamış, güvenilir bir marka. Bakım maliyetleri muhtemelen Egea civarlarındadır.

Bu sınıfta Hyundai Elantra'ya da göz atmanızı öneririm. Sorunsuz, geniş iç hacime sahip bir model. Detaylı incelemedim ama donanımı da diğer seçeneklere göre nispeten zengindir diye düşünüyorum. Genel bakım maliyetleri tahminimce uygundur, Benzinli i20 bakımı için 375 lira bir fiyat almıştım. Motor atmosferik olduğu için muhtemelen Elantra'da da fiyat çok farklı değildir.

Atmosferik benzinli ve düz vites düşününce kronik sorunlardan fazla bahsedemiyoruz, iş tamamen kişisel tercihinize kalmış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...