KAPALI 70-85 K Otomatik

Cbukowski

Takipçi
3
33
Herkese selamlar,

Aranıza yeni katıldım ve direk bir soru ile başlamak istiyorum :)

Normalde 70-75 bandında araç bakıyordum ama 85'lere kadar zorluyorum diyelim :)

Bu maceraya Clio mu alsak Polo mu para denkleştirsekde C4 Cactus mü alsak derken Cactus'un vites geçişlerinin çok kötü olduğu yorumu ile yıkıldık çünkü baya meyillenmiştik :) (otopark.com'dan Doğan Kabak'a ve daha bir çok kanala hepsinin neredeyse tüm araç videolarını izleyerek sürekli bir kararsızlık yaşadım)

Şimdi Renault Captur'a sarsak mı yoksa Clio Polo ikilisi ile mi yola devam etsek ya da bambaşka bir seçenek var mıdır size sormak istedim en doğru sonuç buradan çıkar diye düşünüyorum.

Kriter: Çok yakmasın, piyasası çok kötü olmasın ki elde kalmasın, yedek parçası üzmesin :) Tabi bu fiyat aralığına da tramersizi bulunabilsin :D

Dizel/Benzin şartım çok yakan bir model olmadığı sürece yok ama otomatik şart :) Şuan kullandığım araç şehir içinde 17 litreye bana mısın demeyen benzinli yaşını başını almış bir Getz olduğundan yakıt konusunda ne alsak bi oh çekeriz sanırım :D
(Captur ve Cactus'ten anlamışsınızdır ki asıl sevdalısı olduğum sınıf crossover)
 
Crossover'da en mantıklı seçenek 1.2 captur ve yine 1.2 tsi Skoda Yeti'dir. Sizin bütçenize en uygun, düşük km'de, az yakabilecek, çabuk satılabilecek araçlar bunlar.

Bunun haricinde 80-85'e kadar çıkabilirseniz Peugeot 308 1.2 puretech otomatik size göre olacaktır. Haricinde 2012-13 dizel otomatik kia ceed bulabilirsiniz. Hatta aile kullanımı için sw versiyonları bile var. Tek eksisi dizele göre yakıtı biraz fazladır.
 
Peugeot 2008'lerin piyasası nasıl peki? Ve dezavantajları var mı?

C4 Cactüs denildiği gibi çok kötü vites geçişlerine mi sahip?

Peugeot 308'ler dışarıda benimde hoşuma gidiyor aslında ama bütçeyi zorlamamk gerek. Aslında Captur'da bütçeyi biraz aşabiliyor ilanlarda temizini bulunca fiyat yükseliyor. Yeti için bir arkadaş baya kesin al diyor ama üretimi durmuş sanırım piyasası da zayıf.
 
Peugeot 2008'lerin piyasası nasıl peki? Ve dezavantajları var mı?

C4 Cactüs denildiği gibi çok kötü vites geçişlerine mi sahip?

Peugeot 308'ler dışarıda benimde hoşuma gidiyor aslında ama bütçeyi zorlamamk gerek. Aslında Captur'da bütçeyi biraz aşabiliyor ilanlarda temizini bulunca fiyat yükseliyor. Yeti için bir arkadaş baya kesin al diyor ama üretimi durmuş sanırım piyasası da zayıf.

En kotu diye simariklik yapipta begenilmeyen otomatik bile duz kullanimizdan daha verimli ve keyifli olur. Bu begenilmeyenleri cok kafaya takiyorsaniz tork konverter li tam otomatik sanzimana sahip bir arac bakin.

Degilse yari otomatik robotizeler bile duz vitesten daha hizli, daha konforlu.

Yok yari otomatik hizli degilmis: sanki manuelde cok hizli yada f1 pilotuyuz.

Yok yari otomatik vites gecislerinde hissediliyomus: sanki manuelde kaymak gibi vites degistiriyoruz
 
Son düzenleme:
En kotu diye simariklik yapipta begenilmeyen otomatik bile duz kullanimizdan daha verimli ve keyifli olur. Bu begenilmeyenleri cok kafaya takiyorsaniz tork konverter li tam otomatik sanzimana sahip bir arac bakin.

Degilse yari otomatik robotizeler bile duz vitesten daha hizli, daha konforlu.

Yok yari otomatik hizli degilmis: sanki manuelde cok hizli yada f1 pilotuyuz.

Yok yari otomatik vites gecislerinde hissediliyomus: sanki manuelde kaymak gibi vites degistiriyoruz
Daha önce hiç otomobil kullandınız mı ?
 
En kotu diye simariklik yapipta begenilmeyen otomatik bile duz kullanimizdan daha verimli ve keyifli olur. Bu begenilmeyenleri cok kafaya takiyorsaniz tork konverter li tam otomatik sanzimana sahip bir arac bakin.

Degilse yari otomatik robotizeler bile duz vitesten daha hizli, daha konforlu.

Yok yari otomatik hizli degilmis: sanki manuelde cok hizli yada f1 pilotuyuz.

Yok yari otomatik vites gecislerinde hissediliyomus: sanki manuelde kaymak gibi vites degistiriyoruz
Keyif kişiseldir, verim açık açık bellidir. Son zamanlarda kullanılan kavramalı (tam adını bilmiyorum) tork konvertörlü şanzımanlar hariç tüm tam otomatikler daha verimsizdir. Kavramalıların da verimi tartışılır. Çift kavrama yarı otomatikler manuelden az yakabilir itirazım yok.

Tek kavrama otomatiklere bakın bakalım manuelden hızlı mı.

Manuelde kaymak gibi vites değiştiremiyorsanız eğer bu da sizin sorununuz.

Tersliyor gibi yazmam yanlış anlaşılmasın size sizin üslubunuzla cevap verdim
 
Keyif kişiseldir, verim açık açık bellidir. Son zamanlarda kullanılan kavramalı (tam adını bilmiyorum) tork konvertörlü şanzımanlar hariç tüm tam otomatikler daha verimsizdir. Kavramalıların da verimi tartışılır. Çift kavrama yarı otomatikler manuelden az yakabilir itirazım yok.

Tek kavrama otomatiklere bakın bakalım manuelden hızlı mı.

Manuelde kaymak gibi vites değiştiremiyorsanız eğer bu da sizin sorununuz.

Tersliyor gibi yazmam yanlış anlaşılmasın size sizin üslubunuzla cevap verdim

Ben size atifta bulunmadim, herhangi bir uslubuda size takinmis degilim. Ukalaligida sevmem, yapanada musade etmemeye gayret ederim. Muhtemelen sizin yasiniz kadarda ehliyet tarihim ve soforlugum vardir.

Simdi usluba uslup konusabiliriz dicemde bunada edebim musade etmiyor. (Beni tanimazsiniz etmezsiniz)

Donelim konumuza..
Once kriterleri tekrar belirleyelim konu dagilmasin.
Sanziman talebi otomatik, butcede belli.

Simdi bu kriterlerde uygun kronik sikintisi olmayan, bakim masrafi dusuk, olasi hatalarda buyuk masraf yaratmayacak cift kavrama tavsiyesi verin gorelim.

Sizin atarinizada luzum yoktu ama madem yorumumdan rahatsiz olup yazdiniz bende soyle diyim..
Verim dediginiz sey sadece hizli gecisler degil taktir edersiniz ki..
F1 pilotu degilseniz saniyenin bilmem kacta kaci kadar degisim hizlarinada ihtiyaciniz yoktur.

Ozetle alinti yapip cevapladigim arkadasin mesajinda bahsettigim, robotize diye goz ardi edilen sanzimanlarin arkadas icin tatminkar olabilicegini anlatma cabamdi.

200 bin uzeri araclarin sanzimanlarini begenmeyip 40-50 binlik araclara bindigini unutanlara benzemeyelim, tas yerinde agir.
 
Ben size atifta bulunmadim, herhangi bir uslubuda size takinmis degilim. Ukalaligida sevmem, yapanada musade etmemeye gayret ederim. Muhtemelen sizin yasiniz kadarda ehliyet tarihim ve soforlugum vardir.

Simdi usluba uslup konusabiliriz dicemde bunada edebim musade etmiyor. (Beni tanimazsiniz etmezsiniz)

Donelim konumuza..
Once kriterleri tekrar belirleyelim konu dagilmasin.
Sanziman talebi otomatik, butcede belli.

Simdi bu kriterlerde uygun kronik sikintisi olmayan, bakim masrafi dusuk, olasi hatalarda buyuk masraf yaratmayacak cift kavrama tavsiyesi verin gorelim.

Sizin atarinizada luzum yoktu ama madem yorumumdan rahatsiz olup yazdiniz bende soyle diyim..
Verim dediginiz sey sadece hizli gecisler degil taktir edersiniz ki..
F1 pilotu degilseniz saniyenin bilmem kacta kaci kadar degisim hizlarinada ihtiyaciniz yoktur.

Ozetle alinti yapip cevapladigim arkadasin mesajinda bahsettigim, robotize diye goz ardi edilen sanzimanlarin arkadas icin tatminkar olabilicegini anlatma cabamdi.

200 bin uzeri araclarin sanzimanlarini begenmeyip 40-50 binlik araclara bindigini unutanlara benzemeyelim, tas yerinde agir.
Yaşınıza, tecrübenize lafım yok, haddim de değil. Robotize-tam otomatik karşılaştırmasında Manuelin zevkine, hızına, konforuna sözünüzde yer verdiğiniz için cevap verdim.
Verimden kastınızın hız olmadığının ben de farkındayım ki zaten hız benim umurumda değil. Verim dediğimiz şey (şanzıman kısmında) motordan gelen gücü lastiğe aktarmak ise eski tam otomatiklerin bu konuda kayıp yaşattığını hepimiz biliyoruz. Yıllarca otomatik çok yakar diye boşa denmedi bir dönem yakıyordu gerçekten.

Siz en kötü denilen otomatik bile manuelden bu konularda daha iyidir derseniz böyle bi karşılık görmeniz gayet doğaldır
 
Siz en kötü denilen otomatik bile manuelden bu konularda daha iyidir derseniz böyle bi karşılık görmeniz gayet doğaldır

Daha iyidir demiyorum mesajımı tekrar okuyun lütfen.
Araç için önemli kriterinin otomatik olduğu bir sürücüden bahsedince yinede karşılığınızı yersiz buluyorum. Haklı bir yanı yok, sebebi ise...

Manuele göre robotizelerde arkadaş için keyif verici ve kullanımı dahilinde verimli olabileceği kanaatindeyim.
Değilse herkesin gönlünde ZF, Getrag, Aisin vb şanzımanlar geçiyordur eminim ki. Ne kadar ekmek o kadar köfte.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Ben yıllarca Citroen'in robotize şanzımanını kullandım, deneyimledim. İlla otomatik alacağım ve bundan başka seçeneğim de yok denirse ancak alınır. Robotize şanzımanlar tamamen acemi bir manuel sürücüsünün göstereceği tepkilerle vites değişimi yapıyor. Uzun yolda hiç sıkıntı yok ama şehir içinde, trafikte, yokuşta, 1-2 ve 2-1 gibi değişimlerde gerek karar verme mekanizması olsun gerek karar verdikten sonra ki uygulama süreci olsun ciddi acemice tepkilere sahip bir şanzıman. Sürekli gözünüz üzerinde, şanzımanın hareketlerini ve yaptığı kusurları telafi etmekle uğraşıyorsunuz. Yokuş çıkarken 1.vites 4000 devire kadar ( ki 4000 devir dizel araç için aşırı yüksektir ) çıktığınızda kendisi 2'ye almaz. Siz 2'ye aldığınızda da beğenmeyip tekrar 1'e düşürür kendisini. Oysa o yokuşu rahatlıkla 2.vites çıkabilecekken bunları yapar. Yani robotize şanzımanlar ancak mecburiyet olduğu vakit alınabilir. Ama alırken de acemi bir manuel sürücüsü tepkileriyle bu şanzımanları aldığınızı unutmamalısınız.

Vites geçiş hızı, motor performansı kaybı, güç kaybı gibi konulara hiç girmiyorum zira o konularda zaten içler acısıdır. 115 hp dizel otomatik Citroen c4 ile Mk3,5 1.6 tdci 115 hp Focus'un motorları aynıdır. İkisi de Psa grubu motorudur. Bu iki araç arasında dişe dokunur bir ağırlık farkı olmamasına, aynı motorlara sahip olmasına rağmen robotize şanzımanlı C4 boy boy fark yiyor yolda. He, yarışa çıkmıyoruz bu ayrı bir mevzu. Ama güçten de ciddi şekilde çaldığı ortada.
 
Bende uzun yillar ishift jazz kullanmis biri olarak her robotizenin bazi sartlarda benzer kararsizliklar sergiledigi ve buyuk olmasada aktarmadan guc kaybi yasadigi halde surekli ayni davranmadigini rahatlikla soyleyebilirim.

Peugeot 2008 in robotizesi ile honda jazz in robotizesi arasinda bile fark oldugu asikardir. Dizelde robotize kullanmadim fakat atmosferik benzin bir jazz icin kullaniminin kendi sinif, yas ve fiyat kistasinda yeterli oldugunu dusunuyorum. Ne kadar kararli veya hizlida olsa canli bomba dsg tercih edecegime tek alternatifim bile kalsa robotizeyi tercih ederdim. Gonlum tam otomatige gitti crv ye biniyorum o ayri.

Devirini bilir nerde hangi viteste olacagini bilirsen (cokta amator suruye gore degil aslinda) kulakciklar ile cokta keyifli kullaniliyor hondanin robotizesi.

C4 u bilmem ama Jazz 6500 ceviren bir arac, motor isinana kadar 1 vites yuksek devir calisiyor, akabinde yokuslar dahil buyuk kararsizlik yasatmadi ki.. kulakcik vitesleriyle manuel mudaheleye acik.

Burada su bundan iyi kistasi yapmak amacinda degilim istemiyorum, herkesin tatmin noktasi farkli. Herkes yine butcesine gore haraket edecek, denesin gorsun alacak arkadas.

Kullanip deneyimlemek isteyen varsa esimin jazz ini kullanima acarim, o kadarda iddaliyim.

Not: Yanlis anlasilmasin iddaam esimin aracini teste acabilecek olmak. :)
 
Son düzenleme:
Zaten 85K vermisken kimse gidip robotize almaz sanirim (karar verilecek arac cok begenilmiyor yada takintili degilseniz)

Ama sans vermekte gerekir, en azindan bir test surusu imkani verilmeli.

İdtec dizel civic te kullandim 9 ileri zf sanziman ile woow dedirtmedi, fakat rolingte farkini gosteriyor (kim kac kere roling yapacaksa)

Yil 2019 hala cvt civic sport var, cokta guzel gidiyor ama guc kaybi yuzunden sanzimani begenilmiyor. Neyle neye gore kiyasliniyorsa artik. Japon bilmiyormu bu araca cift kavramali bir sanziman koymayi? Elbet biliyor, ama sorunsuzluk maliyet vb sevepleri var. Buna ragmen dunyalar kadar satti cvt civic.