Alfa Romeo 156 konumdan sonra hem sizin 156'ya verdiğiniz güzel tepkiler, hem de Vosvosumuzu da sizlerle tanıştırmak istediğimden fazla duramadım, yıkadım ve fotoğraflarını da çekerek konu açmaya hazır hale getirdim.
49 senedir hiç LPG takılmamış, doğuştan fıstık yeşili, sonradan Vw orijinal rengi olan LY3D Tornado kırmızısına boyattığımız, resmiyette 4 ama özünde 3. sahibi olduğumuz 1300cc 1974 model 1303 baz donanıma sahip, daha ilk plakası üzerinde duran ve Ankara dışında bir ilde sahibi olmamış, Vw Beetle nam-ı diğer adıyla Vosvos'un; alınış hikayesi, neler yaptıklarımızı, neler yapacaklarımızı, ekstra olarak bir Volkswagen kullanırken-alırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini paylaşacağım bir forum konusuna hoş geldiniz .
Baştan söylemeliyim ki benden çok daha tecrübeli Kapumbağacılar lütfen bana kızmasın, 1 yıllık tecrübemi sizlere aktarıyorum. Yanlış bilgilerimi düzeltir, bildiklerinizi bana da öğretirseniz çok sevinirim .
Alınış Hikayesi:
Klasik arabalardan nefret eden ben, sadece bu Volkswagen serilerine ayrı bir ilgi duyuyordum. Karşı binamızda da rengi dahi aynı olan bir 1303LS olmasının da ekstra getirdiği ilgi ile Volkswagen ilanlarından bu araç 1 sene önce gözüme çarptı, hemen kuzenime yolladım. Araç sahibi (maalesef Volkswagen camiasında bilinen bir al-satçıymış, sonradan öğrendik) ile telefonda konuştuk, 0 bilgi ile gittik, eksiklerini üç aşağı beş yukarı belirledik ve satın aldık.
İlk sahibi vefat eden bir amcaymış, 2019'a kadar amcamız vefat ettikten sonra miras kalan kızlarının evinin önünde durmuş. Şaşmaz'da ''Kaplumbağa'' ustası olan Hacı Usta her sene gidip yağını değiştirir, gerekli bakımlarını yapar ve geri gelirmiş. İkinci sahibi 40 yaşlarında bir aile babası olarak alıyor ve döşemelerini Ankara/Bahçelievler'de sadece ''Kaplumbağa'' döşemeciliği yapan Vahit Usta'da sıfırlamış, Ankara/İvedik'te Mustafa Eker Usta'da motoru aşağı indirip karbüratör, benzin pompası, yağ kaçakları için değişmesi gereken bütün parçalarını değiştirmiş ve aciliyetten ötürü bizim aldığımız al-satçıya satmış.
Bizim aldığımız al-satçı yukarıda saydığım tüm işlemleri kendi yapmış gibi anlattı ve aracı bize sattı.
Eve getirip yıkamadan sonra ilk görüş:
Biz neler yaptık? :
Ankara'da Kaplumbağa ile ilgili hiçbir tanıdığımız usta,eş-dost olmamasından dolayı internetten araştırmaya girdim ve bir kaç yanlış dükkan deneyiminden sonra Facebook'tan ''Tekno Vosvos Harun Ekinci'' ile tanıştım.
Konunun devamında Harun Usta değil Harun abi diyeceğim çünkü Harun abi bize gerçekten abilik yaptı, her işimizle A'dan Z'ye ilgilendi, bize Kaplumbağa'da nelerin doğru, nelerin yanlış, neyin ne şekilde olmasını gerektiğini öğretti, her dükkanına gittiğimde kendi arabasıymış gibi ilgilendi, ilgilenmeye de devam ediyor.
Aracı ilk aldığımızda boyasında eksikler vardı ve komple boyatmaya karar verdik. Tekno Vosvos'un beraber çalıştığı kaportacı ve boyacı Mehmet abi kaportada çürükleri giderdi, boya zeminini boyaya hazırladı ve Tornado kırmızı rengine boyadı.
Bitmiş halini en son paylaşacağım, sabır .
Şaşmaz'daki Hacı usta arabayı aldığımız ilk hafta daha Harun abi ile tanışmadan önce baskı-balata setini, motor yağını, hava-benzin filtresini, şanzıman yağını, platin-meksefesini ve benzin hortumlarını değiştirdi.
Harun abi komple elektrik tesisatını sıfırladı, sinyal ve silecek koluyla birlikte direksiyon kütüğünü değiştirdi, bize bütün bu olanlarda resim atarak habersiz bırakmamayı ve işi denetleyerek kafamızın rahat olmasını sağladı.
İskitler'de bulunan PirelHan Oto Reklam arka plakamızı restore etti, öne plaka bastı. (10 numara esnaf, plaka/plakalık işlerinde kesinlike bir fikir almalısınız).
Şaşmaz'da döşemeci Hakverdi usta bizi zaman konusunda ciddi anlamda sinirden çıldırtsa da göğüsünü sıfırından farksız olacak şekilde harika bir işçilikle kapladı.
Tekno Vosvos'ta çalışan Hacı Usta ön düzeninde eksik olan bir sürü parçayı değiştirdi, aynı zamanda son susturucu görevini gören eksoz uçlarını ve dört bujisini sıfırladı, ön-arka teker poryalarını değiştirdi, fren ayarını yaptı, benzin tahliye sistemini yeniledi.
Üzerinde beğenmediğimiz far kaşını, çingene gibi gözükmesini sağlayan kırmızı jantlarını, orijinal olmayan radyosunu, orijinal olmayan vites topuzunu, sinek konmuş D) gibi duran 3. stop lambası gibi şeyleri söktük, olması gereken hale getirdik.
Ön-arka far, çevre nikelaj takımı, beyaz kalın yanak, City model jant, yağmurlu havalarda istek değil ihtiyaç olan yağmurluk, 1.3 motor orijinal hava filtre kazanı (1.6'larınki takılıydı), aracın dışındaki ve kapılarda bulunan bütün fitiller, 1974 senesinde çıkan orijinal radyosu, cam sekmanları gibi hem buraya sığmayacak kadar hem de aklımda tutamayacak kadar fazla parça Harun abinin tedariği ile değişti.
Kaplumbağa nasıl bir araba/alınırken nelere dikkat edilmeli?
Uzun bir Kaplumbağa tecrübeme sahip olmamama rağmen bu yazdıklarımı şimdiye kadar öğrendiğim tecrübelerden yararlanarak yazıyorum.
Klişe her yerde söylenen 2. Dünya Savaşı zamanında Adolf Hitler istediği için yapıldı gibi Wikipedia bilgileriyle sizleri sıkmak istemiyorum.
Kaplumbağayı günlük binmek için almayı düşünüyorsanız sert direksiyon harici gayet kullanışlı olduğunu ve her marşa basıp arkadan horulhorul motor sesini duyduğunuzda yüzünüzü güldüreceğine emin olduğumu söyleyebilirim.
Yolda yürüyen herkes size bakıyor, arabalar korna çalıyor, yayalar parmakla gösteriyor, köpekler havlayarak size koşuyor. Farklı bir arabada olduğunuz her yerinden belli.
Kafaya bir Volkswagen Kaplumbağa almaya kodyuysanız bagajın içindeki amortisör kulelerinde çatlamalarına, taban sacında/tavan kordonundaki/cam fitillerinin arasındaki çürüklere, kasnaktaki boşluğa, şanzımanda ötme/atma durumlarına mutlaka dikkat etmelisiniz. Ankara'da bakıyorsanız da Harun abiye (Ankara/Keçiören, isteyene özelden de açık adresi ve cep numarasını yazarım) göstermeniz yeterlidir.
Elektrik tesisatı kondisyonu da son derece öneme sahiptir çünkü Kaplumbağalar yanmasıyla meşhurdur, elektrik tesisatını yenileyerek bu riski ortadan kaldırabilirsiniz.
Kaplumbağa Toplama Maliyeti:
Kaplumbağa toplamadaki maliyet tamamen arabanın durumuna, sahibinin isteğine, ustanın fiyatlandırmasına bağlı ancak bizim kaportadaki çürük tamiratlarımız, boyaya hazırlık ve boya sürecimiz, göğüsün kaplanması, orijinal radyo, ön-arka far, komple elektrik tesisatı, baskı-balata ve ön düzendeki yapılanlar, mekanik olarak sıfırlama, eskimiş olan ya da durumunu beğenmediğimiz birçok aksesuar ya da üzerinde bulunan parçanın yenilenmesi (cam açmma kolundan silecek civata kapağına kadar her şey) toplam 80.000 TL civarına yaklaştı.
Eğer daha fazla aksesuar takmak (bagaj açma kolu nikelajı, ön-arka sis farı, merdiven, port bagaj vs vs) istesem, halihazırda önceki sahibinden yapılmış olan işlemleri beğenmeyip başka şeyleri de listeye eklesem 150.000-200.000'e kadar yolu var.
Arabanın durumu kötüyse fiyat da normal olarak daha da yükseklere çıkıyor (boya kabarması, çürüğü olmayan ya da mekanik eksiği olmayan Kaplumbağa sayısı her geçen gün azalıyor, aldığınız arabanın 50 yaşına yakın hatta fazla olabileceğini göz önünde bulundurarak düşünürseniz ) .
Kaplumbağamızın geldiği son halin fotoğraları :
Daha fazla yazamayacağım, Vosvos'a karşı duygularımı elimden geldiğince size anlatmaya çalıştım, güncellemelerde sizinle Alfa 156 SS konumda olduğu gibi paylaşırım.
Bana göre Volkswagen Beetle her araba sevenin mutlaka tatması gereken bir ''otomobil''.
Sormak istediklerinizi, önerilerinizi, yorumlarınızı paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Maşallahları eksik etmeyelim .
49 senedir hiç LPG takılmamış, doğuştan fıstık yeşili, sonradan Vw orijinal rengi olan LY3D Tornado kırmızısına boyattığımız, resmiyette 4 ama özünde 3. sahibi olduğumuz 1300cc 1974 model 1303 baz donanıma sahip, daha ilk plakası üzerinde duran ve Ankara dışında bir ilde sahibi olmamış, Vw Beetle nam-ı diğer adıyla Vosvos'un; alınış hikayesi, neler yaptıklarımızı, neler yapacaklarımızı, ekstra olarak bir Volkswagen kullanırken-alırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini paylaşacağım bir forum konusuna hoş geldiniz .
Baştan söylemeliyim ki benden çok daha tecrübeli Kapumbağacılar lütfen bana kızmasın, 1 yıllık tecrübemi sizlere aktarıyorum. Yanlış bilgilerimi düzeltir, bildiklerinizi bana da öğretirseniz çok sevinirim .
Alınış Hikayesi:
Klasik arabalardan nefret eden ben, sadece bu Volkswagen serilerine ayrı bir ilgi duyuyordum. Karşı binamızda da rengi dahi aynı olan bir 1303LS olmasının da ekstra getirdiği ilgi ile Volkswagen ilanlarından bu araç 1 sene önce gözüme çarptı, hemen kuzenime yolladım. Araç sahibi (maalesef Volkswagen camiasında bilinen bir al-satçıymış, sonradan öğrendik) ile telefonda konuştuk, 0 bilgi ile gittik, eksiklerini üç aşağı beş yukarı belirledik ve satın aldık.
İlk sahibi vefat eden bir amcaymış, 2019'a kadar amcamız vefat ettikten sonra miras kalan kızlarının evinin önünde durmuş. Şaşmaz'da ''Kaplumbağa'' ustası olan Hacı Usta her sene gidip yağını değiştirir, gerekli bakımlarını yapar ve geri gelirmiş. İkinci sahibi 40 yaşlarında bir aile babası olarak alıyor ve döşemelerini Ankara/Bahçelievler'de sadece ''Kaplumbağa'' döşemeciliği yapan Vahit Usta'da sıfırlamış, Ankara/İvedik'te Mustafa Eker Usta'da motoru aşağı indirip karbüratör, benzin pompası, yağ kaçakları için değişmesi gereken bütün parçalarını değiştirmiş ve aciliyetten ötürü bizim aldığımız al-satçıya satmış.
Bizim aldığımız al-satçı yukarıda saydığım tüm işlemleri kendi yapmış gibi anlattı ve aracı bize sattı.
Eve getirip yıkamadan sonra ilk görüş:
Biz neler yaptık? :
Ankara'da Kaplumbağa ile ilgili hiçbir tanıdığımız usta,eş-dost olmamasından dolayı internetten araştırmaya girdim ve bir kaç yanlış dükkan deneyiminden sonra Facebook'tan ''Tekno Vosvos Harun Ekinci'' ile tanıştım.
Konunun devamında Harun Usta değil Harun abi diyeceğim çünkü Harun abi bize gerçekten abilik yaptı, her işimizle A'dan Z'ye ilgilendi, bize Kaplumbağa'da nelerin doğru, nelerin yanlış, neyin ne şekilde olmasını gerektiğini öğretti, her dükkanına gittiğimde kendi arabasıymış gibi ilgilendi, ilgilenmeye de devam ediyor.
Aracı ilk aldığımızda boyasında eksikler vardı ve komple boyatmaya karar verdik. Tekno Vosvos'un beraber çalıştığı kaportacı ve boyacı Mehmet abi kaportada çürükleri giderdi, boya zeminini boyaya hazırladı ve Tornado kırmızı rengine boyadı.
Bitmiş halini en son paylaşacağım, sabır .
Şaşmaz'daki Hacı usta arabayı aldığımız ilk hafta daha Harun abi ile tanışmadan önce baskı-balata setini, motor yağını, hava-benzin filtresini, şanzıman yağını, platin-meksefesini ve benzin hortumlarını değiştirdi.
Harun abi komple elektrik tesisatını sıfırladı, sinyal ve silecek koluyla birlikte direksiyon kütüğünü değiştirdi, bize bütün bu olanlarda resim atarak habersiz bırakmamayı ve işi denetleyerek kafamızın rahat olmasını sağladı.
İskitler'de bulunan PirelHan Oto Reklam arka plakamızı restore etti, öne plaka bastı. (10 numara esnaf, plaka/plakalık işlerinde kesinlike bir fikir almalısınız).
Şaşmaz'da döşemeci Hakverdi usta bizi zaman konusunda ciddi anlamda sinirden çıldırtsa da göğüsünü sıfırından farksız olacak şekilde harika bir işçilikle kapladı.
Tekno Vosvos'ta çalışan Hacı Usta ön düzeninde eksik olan bir sürü parçayı değiştirdi, aynı zamanda son susturucu görevini gören eksoz uçlarını ve dört bujisini sıfırladı, ön-arka teker poryalarını değiştirdi, fren ayarını yaptı, benzin tahliye sistemini yeniledi.
Üzerinde beğenmediğimiz far kaşını, çingene gibi gözükmesini sağlayan kırmızı jantlarını, orijinal olmayan radyosunu, orijinal olmayan vites topuzunu, sinek konmuş D) gibi duran 3. stop lambası gibi şeyleri söktük, olması gereken hale getirdik.
Ön-arka far, çevre nikelaj takımı, beyaz kalın yanak, City model jant, yağmurlu havalarda istek değil ihtiyaç olan yağmurluk, 1.3 motor orijinal hava filtre kazanı (1.6'larınki takılıydı), aracın dışındaki ve kapılarda bulunan bütün fitiller, 1974 senesinde çıkan orijinal radyosu, cam sekmanları gibi hem buraya sığmayacak kadar hem de aklımda tutamayacak kadar fazla parça Harun abinin tedariği ile değişti.
Kaplumbağa nasıl bir araba/alınırken nelere dikkat edilmeli?
Uzun bir Kaplumbağa tecrübeme sahip olmamama rağmen bu yazdıklarımı şimdiye kadar öğrendiğim tecrübelerden yararlanarak yazıyorum.
Klişe her yerde söylenen 2. Dünya Savaşı zamanında Adolf Hitler istediği için yapıldı gibi Wikipedia bilgileriyle sizleri sıkmak istemiyorum.
Kaplumbağayı günlük binmek için almayı düşünüyorsanız sert direksiyon harici gayet kullanışlı olduğunu ve her marşa basıp arkadan horulhorul motor sesini duyduğunuzda yüzünüzü güldüreceğine emin olduğumu söyleyebilirim.
Yolda yürüyen herkes size bakıyor, arabalar korna çalıyor, yayalar parmakla gösteriyor, köpekler havlayarak size koşuyor. Farklı bir arabada olduğunuz her yerinden belli.
Kafaya bir Volkswagen Kaplumbağa almaya kodyuysanız bagajın içindeki amortisör kulelerinde çatlamalarına, taban sacında/tavan kordonundaki/cam fitillerinin arasındaki çürüklere, kasnaktaki boşluğa, şanzımanda ötme/atma durumlarına mutlaka dikkat etmelisiniz. Ankara'da bakıyorsanız da Harun abiye (Ankara/Keçiören, isteyene özelden de açık adresi ve cep numarasını yazarım) göstermeniz yeterlidir.
Elektrik tesisatı kondisyonu da son derece öneme sahiptir çünkü Kaplumbağalar yanmasıyla meşhurdur, elektrik tesisatını yenileyerek bu riski ortadan kaldırabilirsiniz.
Kaplumbağa Toplama Maliyeti:
Kaplumbağa toplamadaki maliyet tamamen arabanın durumuna, sahibinin isteğine, ustanın fiyatlandırmasına bağlı ancak bizim kaportadaki çürük tamiratlarımız, boyaya hazırlık ve boya sürecimiz, göğüsün kaplanması, orijinal radyo, ön-arka far, komple elektrik tesisatı, baskı-balata ve ön düzendeki yapılanlar, mekanik olarak sıfırlama, eskimiş olan ya da durumunu beğenmediğimiz birçok aksesuar ya da üzerinde bulunan parçanın yenilenmesi (cam açmma kolundan silecek civata kapağına kadar her şey) toplam 80.000 TL civarına yaklaştı.
Eğer daha fazla aksesuar takmak (bagaj açma kolu nikelajı, ön-arka sis farı, merdiven, port bagaj vs vs) istesem, halihazırda önceki sahibinden yapılmış olan işlemleri beğenmeyip başka şeyleri de listeye eklesem 150.000-200.000'e kadar yolu var.
Arabanın durumu kötüyse fiyat da normal olarak daha da yükseklere çıkıyor (boya kabarması, çürüğü olmayan ya da mekanik eksiği olmayan Kaplumbağa sayısı her geçen gün azalıyor, aldığınız arabanın 50 yaşına yakın hatta fazla olabileceğini göz önünde bulundurarak düşünürseniz ) .
Kaplumbağamızın geldiği son halin fotoğraları :
Daha fazla yazamayacağım, Vosvos'a karşı duygularımı elimden geldiğince size anlatmaya çalıştım, güncellemelerde sizinle Alfa 156 SS konumda olduğu gibi paylaşırım.
Bana göre Volkswagen Beetle her araba sevenin mutlaka tatması gereken bir ''otomobil''.
Sormak istediklerinizi, önerilerinizi, yorumlarınızı paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Maşallahları eksik etmeyelim .
Son düzenleme: