robertoasley

Düz Yol Gazcısı
22
Merhaba, işe gidip gelmek için kullanacağım ve yıllık ortalama 25000km yapacağım bir otomobil bakıyorum. Fazla km yapacağım için dizel ve kmsi düşük bir araç olmasını istiyorum. Şu an elimdeki en güçlü seçenek 1.4 dizel motoruyla(manuel) Toyota Corolla olarak gözüküyor. Aracın manuel yada otomatik vites olmasının benim için pek bir önemi yok. Sorunsuz olması, az yakması ve birazcık dolu olması benim için önemli (geri görüş kamerasının bulunması, iyi güvenlik donanımları gibi). İlk başta fiesta, i20, clio gibi araçlara baktım fakat araçların içinin boyuma göre dar olması nedeniyle bu araçlardan vazgeçerek bir üst segmente yöneldim. Arabalardan çok fazla anlamadığım için bütçeme göre en iyi fiyat/performans derecesine sahip aracın hangisi olacağını seçmekte zorlanıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Toyota Corolla 1.4 Dizel Manuel için de yorumlarınızı bekliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Öncelikle foruma hoşgeldiniz.

Performans, hisli direksiyon, çevik şasi, sürüş keyfi gibi şeyler aramıyorsanız Corolla tam olarak ihtiyaçlarınızı karşılar. Doğru tercih yapmışsınız demektir. Tek sorunu vardır, yere yakın olması. Altını vurmamaya çalışın :)
Yakıtın biraz yükselmesini göze alırsanız Kia Cerato ve Cee'd, Hyundai'de de muadilleri i30 ve Elantra vardır. Bunlar daha performanslı ve karşılığında yakıtı biraz daha yüksektir. Ama hacim olarak Corolla'nın önündeler :) Sorunsuzluk olarak da memnun ederler.
 
Toyota Corolla'dan baktığım aracın ilanda belirtildiği gibi çıkmaması nedeniyle vazgeçtim. Temiz bir Corolla almaya kalktığımda ise fiyat oldukça artıyor. Dolayısıyla Corolla'yı bir kenara bırakarak diğer araçlara bakmam gerekiyor. Volkswagen Polo seçeneklerimden bir tanesi ve Fiesta, i20 gibi araçlara göre yakıt, iç hacim, kalite algısı vs. nedenler dolayısıyla benim gözümde öne çıkıyor. 70-75 bin tl aralığında dizel Polo hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Kia'ya maalesef güvenemiyorum, satarken de biraz hızlı bir pazarının olması da benim için tercih sebebi.
 
Toyota Corolla'dan baktığım aracın ilanda belirtildiği gibi çıkmaması nedeniyle vazgeçtim. Temiz bir Corolla almaya kalktığımda ise fiyat oldukça artıyor. Dolayısıyla Corolla'yı bir kenara bırakarak diğer araçlara bakmam gerekiyor. Volkswagen Polo seçeneklerimden bir tanesi ve Fiesta, i20 gibi araçlara göre yakıt, iç hacim, kalite algısı vs. nedenler dolayısıyla benim gözümde öne çıkıyor. 70-75 bin tl aralığında dizel Polo hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Kia'ya maalesef güvenemiyorum, satarken de biraz hızlı bir pazarının olması da benim için tercih sebebi.
Çok km yapan için Vag grubu sıkıntılı masrafı fazladır biz sorunsuz olduğu için Japon ve Korelileri önermiştik lakin masrafları sorun olmaz derseniz Polo alınabilir bir otomobil piyasası canlıdır lakin dizel piyasası o kadar iyi değil şuan henüz 20.000 de 2018 model 1.0 TSİ Pololar aşağı yukarı bu rakama alınıyor uzun yolda dizel ile zaten aynı yakar şehir içinde kullanan forum üyeleri de 4.5 5 ile geziyorlar yada 308 ve C4 de bakabilirsiniz dizel motorları taş gibidir ve çok az yakarlar sorunsuzluğu ise Volkswagenden bir tık iyidir piyasası ise bu devirde her araç satılıyorda tabi bir Polo değildir
 
İcon donanım fluence çok mantıklı olur. Şuanki aracımından önce dci edc icon fluence sahibiydim. Garaj bölümünde konusu var inceleyebilirsiniz. Yakıt ve yürütme maliyetleri olarak çok uygun
 
  • Beğeni
Tepkiler: robertoasley
Çok km yapan için Vag grubu sıkıntılı masrafı fazladır biz sorunsuz olduğu için Japon ve Korelileri önermiştik lakin masrafları sorun olmaz derseniz Polo alınabilir bir otomobil piyasası canlıdır lakin dizel piyasası o kadar iyi değil şuan henüz 20.000 de 2018 model 1.0 TSİ Pololar aşağı yukarı bu rakama alınıyor uzun yolda dizel ile zaten aynı yakar şehir içinde kullanan forum üyeleri de 4.5 5 ile geziyorlar yada 308 ve C4 de bakabilirsiniz dizel motorları taş gibidir ve çok az yakarlar sorunsuzluğu ise Volkswagenden bir tık iyidir piyasası ise bu devirde her araç satılıyorda tabi bir Polo değildir

İlginize çok teşekkür ederim. Polo 1.0TSI çok yakar diye düşünmemiştim açıkcası. Neticede benzinli motor. Yoksa yeni kasa Polo çok hoşuma giden bir araç. Ama dediğiniz gibi az yakıyorsa düşünebilirim. 308 ve C4'ü de listeme alıyorum. Ancak dizel ve az kmde istediğim zaman biraz bütçemi aşıyorlar maalesef.

Aracınız çok temiz gözüküyor ancak çok fazla km yapacağım için biraz az düşük kmli bir araç alıp 5 6 sene kullanmak istiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yehanohaa
İlginize çok teşekkür ederim. Polo 1.0TSI çok yakar diye düşünmemiştim açıkcası. Neticede benzinli motor. Yoksa yeni kasa Polo çok hoşuma giden bir araç. Ama dediğiniz gibi az yakıyorsa düşünebilirim. 308 ve C4'ü de listeme alıyorum. Ancak dizel ve az kmde istediğim zaman biraz bütçemi aşıyorlar.
Çok yakmıyorlar sadece benzinli olduğu için yukarıyı görmek mümkün. Yazdığım gibi uzun yolda 4 litre rahatlıkla yakalanıyor şehir içinde de 4.5 5 ler ile dolaşmak mümkün lakin tabi dizel kullanır gibi kullanılırsa 8 9 yakma potansiyeli de var tabi mtv ve bakım avantajı da var
Forumda 1.0 Polo kullanan @dthhasan vardı diye hatırlıyorum o yazabilir
 
İlginize çok teşekkür ederim. Polo 1.0TSI çok yakar diye düşünmemiştim açıkcası. Neticede benzinli motor. Yoksa yeni kasa Polo çok hoşuma giden bir araç. Ama dediğiniz gibi az yakıyorsa düşünebilirim. 308 ve C4'ü de listeme alıyorum. Ancak dizel ve az kmde istediğim zaman biraz bütçemi aşıyorlar maalesef.


Aracınız çok temiz gözüküyor ancak çok fazla km yapacağım için biraz az düşük kmli bir araç alıp 5 6 sene kullanmak istiyorum.

Çok yakmıyorlar sadece benzinli olduğu için yukarıyı görmek mümkün. Yazdığım gibi uzun yolda 4 litre rahatlıkla yakalanıyor şehir içinde de 4.5 5 ler ile dolaşmak mümkün lakin tabi dizel kullanır gibi kullanılırsa 8 9 yakma potansiyeli de var tabi mtv ve bakım avantajı da var
Forumda 1.0 Polo kullanan @dthhasan vardı diye hatırlıyorum o yazabilir

Bende polo 1.0 tsi dsg var.abimde 1.0 tsi dsg ibiza var.ikimizinde 2018 model.her ikiside 10 bin civarı kullandım sayılır.polo nezdinde konuşayım.öyle 2 km gideyim durayım yada çok dur kalk trafiğe gireyim derseniz üzer.adanada antalyada klima fullde çalıştırayım derseniz üzer.üzer dediğim çekiş olarak değil 9-10 litreleri rahatlıkla görürsünüz.carviser doğan kabak otopark ın test videolarında en az yaktıran 7.8 yaktırdı.uzun yolda 3 leri falan görüyorum .ilk 9600 km nin ortalama yakıt tüketimi ise 5 litre.ama bunun 8500 km si uzun yol.hatta bugün malatyada üniye gidip geldim 3.6 litre ile(fabrika verisi4).çok alt tüketmleride çok üst tüketimleride yakalamak mümkün. Belki çok karıştırdım ama dur kalk trafik 10 litre altı imkansız.
bu arada bir bakım avantajı yok sonuçta doğuş oto tokatlamadan bırakmıyor.
15 bin bakımı 1100 lira.artık vw 30 binde buji değiştirtiyor 30 bin bakımı 1400 lira.
45 binde balatalar değişiyor 1700 lira.mtv avantajı var evet en alt seviye ama yılda 900 lirada o.
 
Bende polo 1.0 tsi dsg var.abimde 1.0 tsi dsg ibiza var.ikimizinde 2018 model.her ikiside 10 bin civarı kullandım sayılır.polo nezdinde konuşayım.öyle 2 km gideyim durayım yada çok dur kalk trafiğe gireyim derseniz üzer.adanada antalyada klima fullde çalıştırayım derseniz üzer.üzer dediğim çekiş olarak değil 9-10 litreleri rahatlıkla görürsünüz.carviser doğan kabak otopark ın test videolarında en az yaktıran 7.8 yaktırdı.uzun yolda 3 leri falan görüyorum .ilk 9600 km nin ortalama yakıt tüketimi ise 5 litre.ama bunun 8500 km si uzun yol.hatta bugün malatyada üniye gidip geldim 3.6 litre ile(fabrika verisi4).çok alt tüketmleride çok üst tüketimleride yakalamak mümkün. Belki çok karıştırdım ama dur kalk trafik 10 litre altı imkansız.
bu arada bir bakım avantajı yok sonuçta doğuş oto tokatlamadan bırakmıyor.
15 bin bakımı 1100 lira.artık vw 30 binde buji değiştirtiyor 30 bin bakımı 1400 lira.
45 binde balatalar değişiyor 1700 lira.mtv avantajı var evet en alt seviye ama yılda 900 lirada o.
Ben antalyada ort 6.5 la geziyorum a3 1.0, klimasız. Uzun yolu 5 olur. Golf de aşşağı yukarı bu kadar yakar, o fiyatlara golf de bulunabilir. Şıkışık 8-8.5 diyorum ben.
 
  • Beğeni
Tepkiler: robertoasley
Ben antalyada ort 6.5 la geziyorum a3 1.0, klimasız. Uzun yolu 5 olur. Golf de aşşağı yukarı bu kadar yakar, o fiyatlara golf de bulunabilir. Şıkışık 8-8.5 diyorum ben.
Ama o manuel değil miydi.ben bu ağustosta adanada şehir içi 35 km yaptım tek seferde.arabada 3 kişiyiz 9.9 yakmıştı.aslında 10 du altına düşsün diye klimayı kapattım :).
 
Ama o manuel değil miydi.ben bu ağustosta adanada şehir içi 35 km yaptım tek seferde.arabada 3 kişiyiz 9.9 yakmıştı.aslında 10 du altına düşsün diye klimayı kapattım :).
Dsg manuel çok fark etmez bence ya, bi ara 10 km sıkışıkta ortalamam 10 du bidaha da olmadı. 8.5 üstü nadir gördüm, zaten kısa mesefede oluyor onlar. Bugün mesela aşırı sıkışığa girmeden 4 kişi 6 yaktım 40 km antalya. Ort hız 25 falandır. Genel ort 6.2.
 
Dsg manuel çok fark etmez bence ya, bi ara 10 km sıkışıkta ortalamam 10 du bidaha da olmadı. 8.5 üstü nadir gördüm, zaten kısa mesefede oluyor onlar. Bugün mesela aşırı sıkışığa girmeden 4 kişi 6 yaktım 40 km antalya. Ort hız 25 falandır. Genel ort 6.2.
Bu arada ben çok memnunum yanlış anlaşılmasın.ben sadece çok dur kalklı yola yada 1-2 km lik sürekli durup devam etmeli kullanlıcaksa sıkıntı çıkarıcağından bahsettim.yoksa ilk 9 bin km ortalamam 5 lt li o da mükemmel.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve At
Bu arada ben çok memnunum yanlış anlaşılmasın.ben sadece çok dur kalklı yola yada 1-2 km lik sürekli durup devam etmeli kullanlıcaksa sıkıntı çıkarıcağından bahsettim.yoksa ilk 9 bin km ortalamam 5 lt li o da mükemmel.
Ben de farklı otomobiller olmasına rağmen ekonomik olduğunu düşüniyorum ondan şeyettim :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Bende polo 1.0 tsi dsg var.abimde 1.0 tsi dsg ibiza var.ikimizinde 2018 model.her ikiside 10 bin civarı kullandım sayılır.polo nezdinde konuşayım.öyle 2 km gideyim durayım yada çok dur kalk trafiğe gireyim derseniz üzer.adanada antalyada klima fullde çalıştırayım derseniz üzer.üzer dediğim çekiş olarak değil 9-10 litreleri rahatlıkla görürsünüz.carviser doğan kabak otopark ın test videolarında en az yaktıran 7.8 yaktırdı.uzun yolda 3 leri falan görüyorum .ilk 9600 km nin ortalama yakıt tüketimi ise 5 litre.ama bunun 8500 km si uzun yol.hatta bugün malatyada üniye gidip geldim 3.6 litre ile(fabrika verisi4).çok alt tüketmleride çok üst tüketimleride yakalamak mümkün. Belki çok karıştırdım ama dur kalk trafik 10 litre altı imkansız.
bu arada bir bakım avantajı yok sonuçta doğuş oto tokatlamadan bırakmıyor.
15 bin bakımı 1100 lira.artık vw 30 binde buji değiştirtiyor 30 bin bakımı 1400 lira.
45 binde balatalar değişiyor 1700 lira.mtv avantajı var evet en alt seviye ama yılda 900 lirada o.
VW cidden abartmış bu bakım işini en son işyerindeki Connect bakıma girdi nasıl olsa Ticari vergiden düşülüyor diye biraz da Ford abarttı lakin 105.000 bakımı ara bakım yani 740 tl tuttu 90.000 Ağır bakımı ise 1200 Tl civarı tutmuştu ki dizel
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
VW cidden abartmış bu bakım işini en son işyerindeki Connect bakıma girdi nasıl olsa Ticari vergiden düşülüyor diye biraz da Ford abarttı lakin 105.000 bakımı ara bakım yani 740 tl tuttu 90.000 Ağır bakımı ise 1200 Tl civarı tutmuştu ki dizel
Yok ya bugün pejo 301 için bakım ücreti sordum 1050 lira dediler .iki sene önce mersolar o fiyatlara bakıma giriyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca