Valf dediğimiz aslında subaptır. Subaplar emme ve egzoz olmak üzere 2 çeşittir, pistonun hareketine göre uygun zamanlarda açılırlar. Biri hava yakıt karışımını içeri alan emme diğeri ise yanmış gazları dışarı atan egzoz subabıdır.
Buna göre her silindirde minimum 2 adet subap bulunur. 4 silindirli bir araçta 4 emme 4 egzoz olmak üzere 8 subap olabilir.
Gelelim 16 Valf yani 16 subaplara. Çift egzantirikli motorlarda olur. Egzantirik dediğimiz parça üzerindeki profiller sayesinde valflerin açılıp kapanmasını kontrol eden mildir. Şöyle:
DOHC
Bunlarda ise her silindire 2 emme 2 egzoz olacak şekilde 4 subap düşer. 4 silindirli bir motorda 4x4 16 Subap-Valf bulunabilir.
2'si arasında ki farkı aşağıdaki görsel üzerinden daha iyi anlayabilirsin.
8 VALF
16 VALF
Valf sayısının artması daha fazla emme-egzoz subabı olması anlamına gelir. Bu nedenle içeri daha seri-fazla hava-yakıt alınabilir ve daha kolay bir şekilde çıkan gazlar tahliye edilebilir. Bunlarda motorun daha fazla devir çevirebilmesinde, performansında, ve istenilen yakıt değerlerine ulaşılmasında konusunda önemli rol oynar.