muhammed37

Panpa
2,775
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar 8 valf ve 16 valf arasındaki fark nedir? Sürüşte ne fark ediyor?
Benim bildiğim 8 valf çift silindir 16 valf 4 silindirde bulunur ama sürüşte nasıl bir fark oluyor bilmiyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Valf dediğimiz aslında subaptır. Subaplar emme ve egzoz olmak üzere 2 çeşittir, pistonun hareketine göre uygun zamanlarda açılırlar. Biri hava yakıt karışımını içeri alan emme diğeri ise yanmış gazları dışarı atan egzoz subabıdır.
supap.gif

Buna göre her silindirde minimum 2 adet subap bulunur. 4 silindirli bir araçta 4 emme 4 egzoz olmak üzere 8 subap olabilir.

Gelelim 16 Valf yani 16 subaplara. Genelde çift egzantirikli motorlarda olur. Egzantirik dediğimiz parça üzerindeki profiller sayesinde valflerin açılıp kapanmasını kontrol eden mildir. Şöyle:
I4_motor.gif

DOHC
Bunlarda ise her silindire 2 emme 2 egzoz olacak şekilde 4 subap düşer. 4 silindirli bir motorda 4x4 16 Subap-Valf bulunabilir.

2'si arasında ki farkı aşağıdaki görsel üzerinden daha iyi anlayabilirsin.
8 VALF
sohc_engine1.gif

16 VALF
engine_animation6b.gif


Valf sayısının artması daha fazla emme-egzoz subabı olması anlamına gelir. Bu nedenle içeri daha seri-fazla hava-yakıt alınabilir ve daha kolay bir şekilde çıkan gazlar tahliye edilebilir. Bunlarda motorun daha fazla devir çevirebilmesinde, performansında ve istenilen yakıt değerlerine ulaşılmasında konusunda önemli rol oynar.
 
Valf dediğimiz aslında subaptır. Subaplar emme ve egzoz olmak üzere 2 çeşittir, pistonun hareketine göre uygun zamanlarda açılırlar. Biri hava yakıt karışımını içeri alan emme diğeri ise yanmış gazları dışarı atan egzoz subabıdır.
supap.gif

Buna göre her silindirde minimum 2 adet subap bulunur. 4 silindirli bir araçta 4 emme 4 egzoz olmak üzere 8 subap olabilir.

Gelelim 16 Valf yani 16 subaplara. Çift egzantirikli motorlarda olur. Egzantirik dediğimiz parça üzerindeki profiller sayesinde valflerin açılıp kapanmasını kontrol eden mildir. Şöyle:
I4_motor.gif

DOHC
Bunlarda ise her silindire 2 emme 2 egzoz olacak şekilde 4 subap düşer. 4 silindirli bir motorda 4x4 16 Subap-Valf bulunabilir.

2'si arasında ki farkı aşağıdaki görsel üzerinden daha iyi anlayabilirsin.
8 VALF
sohc_engine1.gif

16 VALF
engine_animation6b.gif


Valf sayısının artması daha fazla emme-egzoz subabı olması anlamına gelir. Bu nedenle içeri daha seri-fazla hava-yakıt alınabilir ve daha kolay bir şekilde çıkan gazlar tahliye edilebilir. Bunlarda motorun daha fazla devir çevirebilmesinde, performansında, ve istenilen yakıt değerlerine ulaşılmasında konusunda önemli rol oynar.
Teşekkür ederim yazınız için
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Hortlatmak gibi olmasın forumu kurcalarken gördüm aklıma geldi. Bizim şu passat 4 silindirde 20valf olmak üzere silindir başına 5valfi olan bi motora sahipti. Bundaki sistem nedir?
 
Genel olarak 4 silindirli bir motor 8 valf ise 1 egzoz 1 emme subabı bulunuyor. 16v ise iki katına çıkıyor bu rakam. Valf sayısı arttıkça motorun içerisine alabileceği hava ve tahliye edebileceği egzoz gazı artıyor ancak bunu düşük hızlarda doldurması da bir o kadar zorlaşıyor. O sebepel 8v motorlar düşük devirlerde atak, 16v motorlar yüksek hızlarda daha iyidir.

Böyle de bir yazı var. https://www.arabahaberim.com/8v-16v-motorlar-hakkinda-merak-ettikleriniz-6340.html
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37