AÇIK 800 Bin TL Otomatik Araç Önerisi

mtacar

Taha
Takipçi
4
21
Marka
Ford
Merhaba, ailemiz için 800 bin TL bandında otomatik bir araç arayışındayız. Araçtan performans noktasında çok beklentimiz yok, bizi yokuşlarda vs. yormasa yeterli. 4 kişilik bir aileyiz, bagaj hacmi 420 litre ve üzeri bizim için yeterli olur sanırsam. Bunun haricinde yere çok fazla yakın olmaması bizim için önemli. İlk etapta 2010-2014 arası Nissan Qashqai'lere baktık fakat otomatik seçeneği sadece 1.6 motorlarda vardı ve bu motorun bu kasaya yeterli gelmediğini öğrenince vazgeçtik. Ardından Civic'lerin FB7 kasalarına ve Corolla'nın E170 kasalarına baktık fakat her ikisinin de temizini bulmakta zorlandık. Son olarak da Egea'nın 1.6 atmosferik otomatik şanzımanlı modellerine baktık, bu araçlarda temizini bulmak biraz daha kolay gibi geldi fakat araba hakkında bir bilgimiz olmadığı için iyi midir kötü müdür karar veremedik. Aracı neredeyse tamamen babam kullanıyor, kendisi biraz arabada titizdir; en ufak şeyde midesi bulanır ayrıca o da ben de ikinci el araç alım satımında oldukça tecrübesiz ve bilgisiziz ve bu yüzden şuan büyük bir çıkmazdayız. Ne bir modele karar verebildik ne de bulduğumuz aracın pahalı olup olmadığına, çünkü temiz bir araç bulduğumuzda genellikle o para etmez dendiği için bir arabada karar kılamadık. Siz forum üyeleri bu fiyat bandında bizi üzmeyecek ne önerirsiniz?
 
Merhaba, yokuşlarda yormama kriteri varsa ve LPG ile kullanım düşünülmüyorsa atmosferik motorlardan uzak durmanızı öneririm. Aile kullanımı olacaksa A7 kasa Octavia 1.2 TSI Optimal paketler benzer fiyatlara gelir, hacmiyle performansıyla epey memnun eder. Örnek ilan;

 
Civic, Corolla vb. seçenekleri yere fazla yakın olmaması kriterinden eleyin.
Egea 1.6 e-torq güzel, keyifli bir motordur. Fakat bir sıkıntısı var: Motora bir zeval gelirse en basitinden üst kapak contasını bile bulması çok zor. Motor Brezilya menşeili olduğu için bildiğimiz 1.4, 1.2 vb. Fire motorları gibi yaygın parçaya sahip değildir. Bunu göze alarak tercih edebilirsiniz. Şanzımanı filan gayet iyidir çünkü.
Egea Cross (veya Cross Wagon) 1.6 multijet DCT öneririm. Sarı site ilanlarındaki fiyatlardan 100k düşüğe araçları alabilirsiniz.
Vitara 1.4 BoosterJet bakabilirsiniz.
 
Düşük yakıt tüketimi,nalburda parçası bulunan 1.5 dci motor,nispeten yeterli performans,kriterinizin üstünde bagaj hacmi ile 2018 ve üzeri Dacia Duster öneririm.
 
Son düzenleme:
Merhaba, yokuşlarda yormama kriteri varsa ve LPG ile kullanım düşünülmüyorsa atmosferik motorlardan uzak durmanızı öneririm. Aile kullanımı olacaksa A7 kasa Octavia 1.2 TSI Optimal paketler benzer fiyatlara gelir, hacmiyle performansıyla epey memnun eder. Örnek ilan;

Hocam şuanki aracımız birinci nesil Ford Focus, 1.6 atmosferik tüplü. Yokuşlarda bu araca göre biraz daha rahat ettirmesi bizim için yeterli, çok da büyük bir beklentimiz yok açıkçası. Octavia'ları iç tasarım ve kullanışlılık açısından beğeniyorum fakat DSG beni tedirgin ediyor. Ayrıca 1.2 TSI yerine 1.6 TDI önerir misiniz?
Egea 1.6 multijet
Civic, Corolla vb. seçenekleri yere fazla yakın olmaması kriterinden eleyin.
Egea 1.6 e-torq güzel, keyifli bir motordur. Fakat bir sıkıntısı var: Motora bir zeval gelirse en basitinden üst kapak contasını bile bulması çok zor. Motor Brezilya menşeili olduğu için bildiğimiz 1.4, 1.2 vb. Fire motorları gibi yaygın parçaya sahip değildir. Bunu göze alarak tercih edebilirsiniz. Şanzımanı filan gayet iyidir çünkü.
Egea Cross (veya Cross Wagon) 1.6 multijet DCT öneririm. Sarı site ilanlarındaki fiyatlardan 100k düşüğe araçları alabilirsiniz.
Vitara 1.4 BoosterJet bakabilirsiniz.
Egea'yı station olarak çok beğeniyorum fakat cross modellerinin de station modellerinin de fiyatları sarı sitede genellikle bütçemizi aşıyor, pazarlık yapsalar ne kadar yaparlar bilemiyorum. 1.6 e-torq için söylediklerinizi bilmiyordum, teşekkür ederim. Peki bu motor sorun çıkarmaya meyilli midir? Ayrıca söylediklerime ters gidecektir fakat Civic veya Corolla'nın bu bütçede daha mantıklı olduğunu düşünüyorsanız yerden yükseklik konusunu biraz göz ardı edebiliriz (Ben de babamı bu konuda caydırmaya çalışıyorum, sedan gibi kasaların yerden yüksek olması bana garip geliyor 😅.)
Düşük yakıt tüketimi,nalburda parçası bulunan 1.5 dci motor,nispeten yeterli performans,kriterinizin üstünde bagaj hacmi ile 2018 ve üzeri Dacia Duster öneririm.
Bu aracın otomatiği tercih edilir mi hocam?





Bir de ek olarak, alacağımız aracın modeline göre elbet değişecektir fakat km sınırımız kaç olsun? Şuanki aracımız yılına göre km'si düşük, 2001 model 190 binde. Bu yüzden çok fazla 200 bin üstündeki araçlara bakmıyoruz fakat doğru yapıyor muyuz bilmiyoruz.
 
Fiat 500L tercih edilebilir, aile otomobili alacak olsam bakacağım ilk araçlardan biri olurdu. 7 kişilik modelleri de mevcut. Parça usta konusunda da problem olmaz. Tasarımı belki babanıza hitap etmeyebilir. O tarz bir durumda da Egea'ya yönelebilirsiniz. Fiat grubu araç istenmezse, biraz daha lüks aranırsa temiz bir Insignia bulunabiliyor bu paralara, öneririm.
 
Fiat Egea 1.6 Multijet DCT bütçe dahilinde tercih edilebilecek iyi seçimlerden biri gibi görünüyor. (1.6 Mjet performansı makul fiyatıyla yüz güldürür cinsten, bagaj konusunda da endişeniz olmasın 520 LT gibi büyükçe bir bagaja sahip) 👍
 
Hocam şuanki aracımız birinci nesil Ford Focus, 1.6 atmosferik tüplü. Yokuşlarda bu araca göre biraz daha rahat ettirmesi bizim için yeterli, çok da büyük bir beklentimiz yok açıkçası. Octavia'ları iç tasarım ve kullanışlılık açısından beğeniyorum fakat DSG beni tedirgin ediyor. Ayrıca 1.2 TSI yerine 1.6 TDI önerir misiniz?


Egea'yı station olarak çok beğeniyorum fakat cross modellerinin de station modellerinin de fiyatları sarı sitede genellikle bütçemizi aşıyor, pazarlık yapsalar ne kadar yaparlar bilemiyorum. 1.6 e-torq için söylediklerinizi bilmiyordum, teşekkür ederim. Peki bu motor sorun çıkarmaya meyilli midir? Ayrıca söylediklerime ters gidecektir fakat Civic veya Corolla'nın bu bütçede daha mantıklı olduğunu düşünüyorsanız yerden yükseklik konusunu biraz göz ardı edebiliriz (Ben de babamı bu konuda caydırmaya çalışıyorum, sedan gibi kasaların yerden yüksek olması bana garip geliyor 😅.)

Bu aracın otomatiği tercih edilir mi hocam?





Bir de ek olarak, alacağımız aracın modeline göre elbet değişecektir fakat km sınırımız kaç olsun? Şuanki aracımız yılına göre km'si düşük, 2001 model 190 binde. Bu yüzden çok fazla 200 bin üstündeki araçlara bakmıyoruz fakat doğru yapıyor muyuz bilmiyoruz.

1.6 TDI en çok bulunan ve daha dolu paketini bulabileceğiniz bir kombinasyon olur, ben benzinli tercih edersiniz diye düşündüğüm için 1.2 TSI demiştim elbette önerebilirim, DSG içinse bu devirde çokta korkmaya gerek yok her türlü arızasını çözüyorlar. 50-60 bin km kullanan arkadaşlarım oldu herhangi bir sorun yaşamadılar, biz de 8-9 farklı arabada 2009'dan beri sıfırdan ortalama 50 bin km kadar kullandık biri hariç o kmlere kadar hiç sorun çıkarmadılar.

Daha yeni bir araç tercih edilecekse ben de Egea önerebilirim, Octavia kadar geniş ve kaliteli olmayabilir lakin motoru, yeni olması, daha düşük kmlerde bulunabilmesi nedeniyle kesinlikle mantıklı bir tercih gibi görünüyor.
 
Altı corolladan biraz daha yüksek olan Kia cee'd'lere de bakabilirsiniz,
2015 öncesinde genelde tam otomatik şanzıman bulunuyor, SW versiyonları skoda octaviadan daha pratik, dizel olduğu için fazla yakmaz, motorları ve alt takımı dayanıklı genel olarak,
Konfor olarak focus kadar serttir yalnız, onun dışında parça maliyeti bir tık yüksek, harici güzel araçtır

Örnek bir ilan: https://shbd.io/s/8cenOFdI
 
Son düzenleme:
Benim tavsiyem kendimin de şu an aktif kullandığım Elantra'dır. Benimki her ne kadar 2012 1.6 D-CVVT otomatik olsa da bu paraya 2018 model düşük km'lerde bulabilirsiniz motor ve şanzıman olarak da 1.6 egea'ya kıyasla daha performaslı ve atik şanzıman olarak da uzun ömürlü ve sorunsuz periyodik bakımlar ile uzun km'ler sorunsuz binebilirsiniz donanım olarak da 1.6 D-CVVT'ler için konuşulduğunda yeni kasalarda sadece style paket var o yüzden çok dolu denemez ama otomatik far vb bazı donanımları da bulunmakta fakat launge paket bir Egea kadar da dolu değil. Dizelleri için de mümkünse 150k km altı olmalı çünkü kuru tip çift kavrama bulunduğu için 200k km civarında (genelde daha altında sorun çıkarmaz ama üstü biraz sıkıntı) baskı balata değişimi isteyebilir buna okeyim derseniz dizeli de oldukça iyi bir seçenek

Dipnot: benzinlisinde sorun çıkarma ihtimali çok çok az olan H-Matic benim de şuan aktif kullandığım 6 ileri tork konvertörlü şanzıman bulunurken dizellerinde 7 ileri kuru tip çift kavrama bulunmakta.


Örnek ilan: https://shbd.io/s/NkPI06iE
 
Son düzenleme: