en iyi seçeneklerden biri peugeot 308 1.2 puretech 130 hp motoru ve eat6 şanzımanı kombinasyonudur. 2008 suv havası verir ancak iç mekanı 208 den farksızdır, 308 in kalitesi bambaşkadır. onun dışında megane hb 1.2 tce 130 hp edc de göz önünde bulundurabilirsiniz. yılda 10bin km yaptığınız için dizelleri hiç söylemedim düşük hacimli turbo motorlar sizi çok güzel idare edecektir.
bu listeye almadığım bir turbo araç var o da astra hb, çünkü fazla yakıyor. bir de efsane de olsa mazda 3 var o da 1.5 atmosferik benzinli olduğundan fazla yakabilir. ford focus da fiyat olarak 85 lere çıkıyor ve kronik olarak 1.0 litrelisi bile fazla yakıyor.
yani anlayacağınız, motor kalitesi ve ekonomi eğrisinde 1 numara fransızlardır. fransızdan şaşmayın derim ben.
sayın efaykaç arkadaşımız bilmediği için sormuş yanlış bilgilendirmeyelim lütfen altını çizdiğim kısımlarda tamamen yanılıyorsunuz.
1. 308 kalitesi bambaşka??? sanki maybach(golf 7 highline sahibi birisi beğeniyor astra k nın malzeme kalitesini bu arada)
2. astra j hb olsaydı evet haklısınız çok fark olurdu güncel hb astra k dır sizde öyle bir çok fazla yakar demişsinizki sanki %50 fark var hesap kitaba gelirsek fab verilerinden yola çıkarsak astra k için konuşuyorum şehir içi 1.3 lt fazla evet ş.dışı aynı hadi sizi kırmayayım ş.içi 1.5 lt ş dışı da 0.5 lt fazla yaksın diyelim karışıkta da 100 km de 1 lt fazla yaksın astra k hb yıllık 10bin km demiş soran arkadaş yani fazladan benzin düz hesap=5tl desek 500 tl benzin masrafı yaklaşık 370 tl de mtv fakından 870 tl astranın yıllık işletme maliyeti fazla 5 yıl binse kullanıcı yaklaşık 4350 tl cebinden fazla çıkacak evet ama birde başka boyutlar var astra 1.4 150 hp at6 dynamic liste fiyatı 82750 bunu 79 gibi bağlayabilirsiniz 308 1.2 130 at6 allure ise 85500 bunu da en iyi ihtimalle 81500 gibi alırsınız hadi bayi amcanızın oğlu olsun 80000 e alırsınız yani astradan 1000-1500 tl fazlaya mal olacak alımda şimdi diyeceksiniz ki ama astra dynamic demişsin 308 i allure birisi fullun bir altı diğeri full o işte öyle değil astra dynamic in donanım olarak allure den eskiği yok fazlası var dynamic astrada standart olan şerit takip ve çarpışma uyarı/önleme sistemi fullll 308 de bile opsiyon bunun dışındada dynamic astrada 308 allure de olan herşey var. Gelelim performansa biraz fazla yakan astra bunu yolada yansıtıyor tabi ki 0,8 sn 0-100 de üstün son hız olarakta 5 km görünüyor ama günlük kullanım ve ara hızlanmalarda bu kendini daha çok belli eder özellikle yüklü kullanım ve rampa tırmanışlarında yakıt verileri bile astradan yana kayabilir aradaki makas kapanabilir yakıt anlamında. Son olarak 308i aldınız ve 5 sene bindiniz yıllık işletme maliyetinden yukarıdaki gibi 4500 civarı toplamda karınız oldu ve mutlusunuz iş satmaya gelince o mutluluk bir anda sönecek ve donanım eksiğine rağmen 1000-1500 tl fazla verip aldığınız 308 inizi muadili astradan en iyi ihtimalle 5-6000 tl aşağı ancak satabileceksiniz hesabı yapın bakalım kim kar etti?
3. benim bildiğim fransızlar arıza çıkarmada (özellikle elektronik) ve kolay bozulan rot vs alt takımlarıyla ünlüler.
4. otomatik olmasaydı leonda tercih edilebilirdi ama ben olsam dsg ye çok dikkatli yaklaşırdım hele hele fr gibi yüksek torkta
5. And beyinde dediği gibi asta k nın gaddarca/hunharca yol tutuşunu da unutmamak lazım ne diyor testte "sınıfının galiba en iyi yol tutan arabası" bu diyor.
6. soruyu soran arkadaşım ne olursa olsun 80 bin tl gibi bir mebladan bahsediyorsunuz asla test etmeden araç almayınız imkanınız oldukça aklınızdaki modelleri test edin sonra alın kim ne derse desin.