Herkese merhaba,
Opel'in 1.6 turbo SIDI motorunun 2 versiyonu var. 170 beygir 260 Nm olan A16XHT ve 200 beygir 280 Nm olan A16SHT. İlki çok araçta kullanıldı ama ikincisi Türkiye'ye sadece Astra ile geldi.
Aracım Insignia 1.6 turbo SIDI düz vites. Yukarıda ilk bahsettiğim motordan. 10 yıldır 170 bin kmdir kullanıyorum. Şu ana kadar performans anlamında sadece kutu içi hava filtresi ve Sprintbooster kullandım. Daha fazla ne yapılabilir diye araştırınca yazılımdan fazla verim alınamadığını öğrendim. İlla ki mekanik müdahale gerekiyormuş. Bahsedilen şey ise downpipe. Katalizatörü iptal etmek bana da mantıklı geliyor çünkü uzun süre üst devirde gidince şişme hep vardı bu motorda.
Madem böyle bir yola girmek gerekiyor benim de aklıma daha başka ne yapılabilir diye geldi ve baktım ki iki motor arasında yazılımdan başka mekanik anlamda fark turbo pervanesi. Böylece kabaca bir rota çizdim kendime:
1- Downpipe+yazılım
2- SHT turbosu ( Hazırı varken hibrid turbo işine yeltenmek pek makul gelmiyor)
3- Gerekirse tekrar yazılım
4- Radyatörlerin daha verimli hale getirilmesi gerekecektir diye tahmin ediyorum, en azından intercooler sanki şimdi bile ucu ucuna yetiyor.
5- Varolan geliştirmeler başıma iş açmasın diye bobinler + buji kabloları + triger zincirinin yenilenmesi.
6- Aklıma gelmeyen gereken ne varsa...
Bu maddelerin hepsi veya birkaçı maddi duruma göre yapılabilir diye düşünüyorum. İlk işlem yeterli gelirse devamını getirmeyebilirim bile. Tüm görüşlere açığım şu an.
Opel'in 1.6 turbo SIDI motorunun 2 versiyonu var. 170 beygir 260 Nm olan A16XHT ve 200 beygir 280 Nm olan A16SHT. İlki çok araçta kullanıldı ama ikincisi Türkiye'ye sadece Astra ile geldi.
Aracım Insignia 1.6 turbo SIDI düz vites. Yukarıda ilk bahsettiğim motordan. 10 yıldır 170 bin kmdir kullanıyorum. Şu ana kadar performans anlamında sadece kutu içi hava filtresi ve Sprintbooster kullandım. Daha fazla ne yapılabilir diye araştırınca yazılımdan fazla verim alınamadığını öğrendim. İlla ki mekanik müdahale gerekiyormuş. Bahsedilen şey ise downpipe. Katalizatörü iptal etmek bana da mantıklı geliyor çünkü uzun süre üst devirde gidince şişme hep vardı bu motorda.
Madem böyle bir yola girmek gerekiyor benim de aklıma daha başka ne yapılabilir diye geldi ve baktım ki iki motor arasında yazılımdan başka mekanik anlamda fark turbo pervanesi. Böylece kabaca bir rota çizdim kendime:
1- Downpipe+yazılım
2- SHT turbosu ( Hazırı varken hibrid turbo işine yeltenmek pek makul gelmiyor)
3- Gerekirse tekrar yazılım
4- Radyatörlerin daha verimli hale getirilmesi gerekecektir diye tahmin ediyorum, en azından intercooler sanki şimdi bile ucu ucuna yetiyor.
5- Varolan geliştirmeler başıma iş açmasın diye bobinler + buji kabloları + triger zincirinin yenilenmesi.
6- Aklıma gelmeyen gereken ne varsa...
Bu maddelerin hepsi veya birkaçı maddi duruma göre yapılabilir diye düşünüyorum. İlk işlem yeterli gelirse devamını getirmeyebilirim bile. Tüm görüşlere açığım şu an.