KAPALI Accent Blue ASR sorunu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
2,313
24
Marka
Hyundai
Merhabalar,şuanda kullanmakta olduğum 2013 model Accent Blue 1.4 D-CVVT CVT aracımda müzdarip olduğum bir sorun var.Aracın üstündeki vasat Kumho Solus kh17 lastiklerden dolayı araç sürekli patinaja kalıyor,patinaja kalması bir problem değil lakin birşey patinaj çekmesini engelliyor.Sorun,ASR kapalıykende bu durumun aynı olması.Gaz pedalına asr kapalı iken yüklendiğim zaman 0'dan kalkışta bir duraklıyor.Tekerler boşa döndüğü zaman anında birşey birden müdahale ediyor,ASR kapalıyken bu müdahalenin olması canımı sıkıyor.Trafikte genellikle yokuşta,gaz pedalına yumuşak davransam bile patinaja kalıyor araç ve kendine gelmesi 5 saniyeyi buluyor.Böyleyken de araba bir türlü yerinden kalkmak bilmiyor.ESP tutuyor diyeceğim lakin ortada esp'lik bir durum yok.Esp,müdahale etmesi gereken yerde ediyor yani esplik bir sorun olduğunu düşünmüyorum,asr devreden bir türlü çıkmıyor kapatsam bile.Sorunu nerede aramalıyım bilmiyorum,yardım ederseniz sevinirim.Birde Dizel Accent Blue'larda esp kapanabiliyor,fakat bu araçta ben kapatamadım bir türlü.Normalde asr tuşuna 5 saniye basılı tutunca bir ses eşliğinde kapanıyor diye biliyorum,ben 5 saniye de bastım 30 saniye de kapanan birşey olmadı.Benzinlilerde mi kapanmıyor,yoksa kapanıp kapanmaması başka birşeye mi bağlı ? Şimdiden teşekkürler.
 
Çözüm
Bir kaç bilgi aldım Hyundai kullanıcılarından karda kalkarken patinaj cekmeye başladığında arkada salınım varsa ESP devre girer diyorlar. Zira Hyundai de ESP en ufak şeyde devreye girermiş. Şu videodaki arkadaş gibi yapıp denemenizi tavsiye ederim. 5 ay sonra :D
i30 ama sanıyorum sizinkiyle aynıdır.


Hocam tam okumadınız galiba,30 saniye bile bastığımı yazdım.Ama videodaki gibi olmuyor ne yazık ki,kapanmıyor bir türlü.Hyundaide esp hemen devreye giriyor kısmına katılıyorum cidden öyle ama lastiklerin payı bunda çok büyük.Kaliteli bir lastikle denenmeli.Esp olayı çok önemli değil zira Accent Blue nun limitleri yüksek değil ve direksiyon hissiyatı yok.Benim asıl sorunum Asr nin kapanmaması.Işık olarak kapanıyor...
Bazı araçlarda ESP nin tamamen kapanmadığını biliyorum. Başka bir forumda birisi TCS bizde tamamen kapanmıyor yazmış (hyundai ama modelini yazmamış ) .
Çözüm olarak şunu söylebilirim esp açık olsa bile lastikleriniz yeni ise(performans lastiği bile olsa) yine de lastik tırmanabiliyor. Eski giuletta aracım da (105hp) Dinamic moda alınca performans lastiği ile yokuş çıkmıştım karda. Lastikler 1 aylık Pirelli Cinturato Performans lastiği idi. Esp tamamen kapanmadığı için o modellerde aksları çok güzel harcamıştım :D Ama yine de bırakmadı beni karda .
 
Bazı araçlarda ESP nin tamamen kapanmadığını biliyorum. Başka bir forumda birisi TCS bizde tamamen kapanmıyor yazmış (hyundai ama modelini yazmamış ) .
Çözüm olarak şunu söylebilirim esp açık olsa bile lastikleriniz yeni ise(performans lastiği bile olsa) yine de lastik tırmanabiliyor. Eski giuletta aracım da (105hp) Dinamic moda alınca performans lastiği ile yokuş çıkmıştım karda. Lastikler 1 aylık Pirelli Cinturato Performans lastiği idi. Esp tamamen kapanmadığı için o modellerde aksları çok güzel harcamıştım :D Ama yine de bırakmadı beni karda .

Lastikler eski üstünde gelen lastikler ve oldukça vasatlar.Çoğu zaman o yüzden Asr ve esp kordineli olarak devreye giriyor.Ben asr tuşunu kapatınca patinaj çekmesini istiyorum,mantığa göre de bu böyle olmalı zaten ama bu araçta böyle değil sorun burada.
 
aynı konuyu ikame crdi dct blue'da yaşamıştım. araç 1de kalkarken asr yakıyor vitesi 2 ye atıyor orada yakmaya devam ediyor ve araba olduğu yerde bi anda çakılıyordu pat pat diye. ve bu sırada da zaten hareket edemiyordu. ciddi problemler var bence asr-esp ve şanzıman üçlüsünde.
 
Bir kaç bilgi aldım Hyundai kullanıcılarından karda kalkarken patinaj cekmeye başladığında arkada salınım varsa ESP devre girer diyorlar. Zira Hyundai de ESP en ufak şeyde devreye girermiş. Şu videodaki arkadaş gibi yapıp denemenizi tavsiye ederim. 5 ay sonra :D
i30 ama sanıyorum sizinkiyle aynıdır.

 
Bizdeki dizel dct accent blue da dediğiniz gibi asr tuşuna 3-5 saniye basılı tutunca esp de devre dışı kalıyor. Yokuşlarda kalkarke ağırlık dağılımından mıdır lastiklerden midir pedal hassasiyetinden midir bilmiyorum çok kolay patinaja düşüyor ve sonrasında araç tekerleklerden gazı tamamen kesiyor olduğunuz yerde kalıyorsunuz sistemden gelen tak tak tak sesleriyle birlikte. asr kapatılınca istediğiniz gibi patiye düşürebilmeniz lazım aracı lakin ben denemedim. gaz pedalına yumuşak müdahale ettikten sonra sıkıntı yaşamadım.
 
Bir kaç bilgi aldım Hyundai kullanıcılarından karda kalkarken patinaj cekmeye başladığında arkada salınım varsa ESP devre girer diyorlar. Zira Hyundai de ESP en ufak şeyde devreye girermiş. Şu videodaki arkadaş gibi yapıp denemenizi tavsiye ederim. 5 ay sonra :D
i30 ama sanıyorum sizinkiyle aynıdır.


Hocam tam okumadınız galiba,30 saniye bile bastığımı yazdım.Ama videodaki gibi olmuyor ne yazık ki,kapanmıyor bir türlü.Hyundaide esp hemen devreye giriyor kısmına katılıyorum cidden öyle ama lastiklerin payı bunda çok büyük.Kaliteli bir lastikle denenmeli.Esp olayı çok önemli değil zira Accent Blue nun limitleri yüksek değil ve direksiyon hissiyatı yok.Benim asıl sorunum Asr nin kapanmaması.Işık olarak kapanıyor diyor ama yine ön tarafta benden bağımsız bir şey arabanın gitmesini engelliyor.

aynı konuyu ikame crdi dct blue'da yaşamıştım. araç 1de kalkarken asr yakıyor vitesi 2 ye atıyor orada yakmaya devam ediyor ve araba olduğu yerde bi anda çakılıyordu pat pat diye. ve bu sırada da zaten hareket edemiyordu. ciddi problemler var bence asr-esp ve şanzıman üçlüsünde.
Dediğim gibi kaliteli lastik şart arabanın gerçek limitlerini keşfedebilmek için.Üstünde standart gelen lastikler cidden vasatlar,belki de arabaya karşı önyargıyı bu oluşturuyor.

Sol altta ki asr tuşuna basınca kapanmıyor mu ?
Basınca Asr off ışığı yanıyor,ama yine de patinaj çekmiyor araba birşey tutuyor.
 
Çözüm
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...