KAPALI Accent Era Düşük Viteste Gaz Yemedi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ömer.

Profesör
57
Marka
Fiat
Herkese merhabalar.

Geçen Hyundai Accent Era 1.5 110 bg dizel araba ile uzun yol yaptım. Çift şerit giden yol teke düştü. Çok dik olmayan ama dik bir yokuşu çıkarken önümüzde de bir Taunus yavaş yavaş seyrediyordu. Yol müsait olmadığı için ben de yavaşladım. 3. vitese düştüm sonra, sonra iyice yavaş gittiğimiz için 2'ye düştüm. Buraya kadar sıkıntı yok. Daha sonra geçmek için (2. vitesteyim hala) gaza bastım çok bir tepki vermedi. İyice bastım, tam gaz yaptım ama araba (bence) kafasını kaldırıp sarması gerekirken sanki %30-40 gaz veriyormuşum gibi ağır ağır devirlendi. Sollamaya başladığım için yaklaşık 4500 çevirdikten sonra 3'e attım aynı şekilde ağır ağır devirleniyor. Anlam veremedim açıkçası. Tek şeritli yolu aştıktan sonra 5. viteste denedim aracı, gayet gidiyor torku hissediyorum :).

Acaba bir sorun mu var, ne gibi bir sorun olabilir?

Benim aklıma düşük viteslerin basıncını kısmış olabilecekleri geldi, motoru korumak için. Biz de yokuş çıktığımız için araç pek tepki veremedi. Ama bilemiyorum, aracı ilk kez uzun yolda kullandım, arabayla uzun bir geçmişim yok yani. Tüm Era 1.5'ler mi bu şekilde yoksa?

Yazı biraz uzun oldu. Cevap vereceklere şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:
Hocam araç hakkında bilgi sahibi değilim ancak 1.4 benzinli , 1.5 dizel ve 1.6 benzinli motora sahip modelleri var diye biliyorum .
Sizin aracınızda 1.5 CRDİ motor olmalı .
 
Herkese merhabalar.

Geçen Hyundai Accent Era 1.5 110 bg dizel araba ile uzun yol yaptım. Çift şerit giden yol teke düştü. Çok dik olmayan ama dik bir yokuşu çıkarken önümüzde de bir Taunus yavaş yavaş seyrediyordu. Yol müsait olmadığı için ben de yavaşladım. 3. vitese düştüm sonra, sonra iyice yavaş gittiğimiz için 2'ye düştüm. Buraya kadar sıkıntı yok. Daha sonra geçmek için (2. vitesteyim hala) gaza bastım çok bir tepki vermedi. İyice bastım, tam gaz yaptım ama araba (bence) kafasını kaldırıp sarması gerekirken sanki %30-40 gaz veriyormuşum gibi ağır ağır devirlendi. Sollamaya başladığım için yaklaşık 4500 çevirdikten sonra 3'e attım aynı şekilde ağır ağır devirleniyor. Anlam veremedim açıkçası. Tek şeritli yolu aştıktan sonra 5. viteste denedim aracı, gayet gidiyor torku hissediyorum :).

Acaba bir sorun mu var, ne gibi bir sorun olabilir?

Benim aklıma düşük viteslerin basıncını kısmış olabilecekleri geldi, motoru korumak için. Biz de yokuş çıktığımız için araç pek tepki veremedi. Ama bilemiyorum, aracı ilk kez uzun yolda kullandım, arabayla uzun bir geçmişim yok yani. Tüm Era 1.5'ler mi bu şekilde yoksa?

Yazı biraz uzun oldu. Cevap vereceklere şimdiden teşekkürler
Trafik yavaşlayıp dip dibe gidilmeye başlanınca emilecek hava aşırı ısınmış olabilir. Hız düşük olunca -olduğunu varsayıyorum- intercooler da hava soğutmalı olduğu için işlevini yerine getirememiştir. Basınçlı sıcak hava emişi nedeniyle (sıcak hava da düşük oranda oksijen içerdiği için) motor bilinçli şekilde geçici olarak yakıtı kısmış olabilir. Sonradan düzeldiyse fazla dert etmeyiniz.
 
Sorun bununla alakalı olabilir.Yokuştan sonra düzeldiyse ve anlık yaptıysa muhtemelen sıkıntı bu.

Pahalı bir parçaymış hocam. Kesin bu parça olduğunu anlayabilir miyiz acaba. Bir de şöyle, yavaş gittiğimiz yokuştan sonra 5. viteste yokuşda da denedim, sıkıntı hissetmedim

Trafik yavaşlayıp dip dibe gidilmeye başlanınca emilecek hava aşırı ısınmış olabilir. Hız düşük olunca -olduğunu varsayıyorum- intercooler da hava soğutmalı olduğu için işlevini yerine getirememiştir. Basınçlı sıcak hava emişi nedeniyle (sıcak hava da düşük oranda oksijen içerdiği için) motor bilinçli şekilde geçici olarak yakıtı kısmış olabilir. Sonradan düzeldiyse fazla dert etmeyiniz.
Söylediğiniz gayet mantıklı geldi. Evet hızımız düşüktü bu durumu yaşarken ve bundan önce yokuş tırmanmıştık. Sonradan 5. viteste yokuşda da denedim, çıkıyordu rahat bir şekilde. Sağolun hocam 🙂
 
Son düzenleme:
Pahalı bir parçaymış hocam. Kesin bu parça olduğunu anlayabilir miyiz acaba. Bir de şöyle, yavaş gittiğimiz yokuştan sonra 5. viteste yokuşda da denedim, sıkıntı hissetmedim


Söylediğiniz gayet mantıklı geldi. Evet hızımız düşüktü bu durumu yaşarken. Sonradan 5. viteste yokuşda da denedim, çıkıyordu rahat bir şekilde. Sağolun hocam 🙂

Durum tekrarlarsa oradan şüphelenirsiniz, kesin diye bir şey diyemem çünkü bu motora sahip bir aracım olmadı veya olsa bile arıza açmadı, çevremden de duymadım ama bu arızalar genel olarak bu parça ile alakalı oluyor.

Şu an sıkıntı yoksa ellemeyin, ilerleyen süreçlerde bakarsınız duruma göre.
 
Durum tekrarlarsa oradan şüphelenirsiniz, kesin diye bir şey diyemem çünkü bu motora sahip bir aracım olmadı veya olsa bile arıza açmadı, çevremden de duymadım ama bu arızalar genel olarak bu parça ile alakalı oluyor.

Şu an sıkıntı yoksa ellemeyin, ilerleyen süreçlerde bakarsınız duruma göre.
Şu an sıkıntı yok. Bir daha tekrarlarsa duruma göre buraya da yazarım zaten. Teşekkür ederim yardımınız için.
 
Son düzenleme:
Geçen Hyundai Accent Era 1.5 110 bg dizel araba ile uzun yol yaptım. Çift şerit giden yol teke düştü. Çok dik olmayan ama dik bir yokuşu çıkarken önümüzde de bir Taunus yavaş yavaş seyrediyordu. Yol müsait olmadığı için ben de yavaşladım. 3. vitese düştüm sonra, sonra iyice yavaş gittiğimiz için 2'ye düştüm. Buraya kadar sıkıntı yok. Daha sonra geçmek için (2. vitesteyim hala) gaza bastım çok bir tepki vermedi. İyice bastım, tam gaz yaptım ama araba (bence) kafasını kaldırıp sarması gerekirken sanki %30-40 gaz veriyormuşum gibi ağır ağır devirlendi. Sollamaya başladığım için yaklaşık 4500 çevirdikten sonra 3'e attım aynı şekilde ağır ağır devirleniyor. Anlam veremedim açıkçası. Tek şeritli yolu aştıktan sonra 5. viteste denedim aracı, gayet gidiyor torku hissediyorum :).
Bildiğiniz bir yokuş mu yoksa ilk defa mı gidiyorsunuz? Bazı yokuşlar çok dik gibi görünmez ama bir bakarsınız araba çıkarken zorlanır.
Yani dediklerinize göre ilk yorumum bu oldu.

Eğer bu değilse hava sıcaklığı, o anki havanın kalitesi (toz falan), hava filtrenizin ne durumda olduğu da önemli. Yukarıdaki yorumlar da ihtimal dahilinde olabilir.

Öte taraftan enjektörünüz, turbonuz da kötü durumda olup ilk sinyali böyle almış olma ihtimaliniz de olabilir ama ihtimal hep bunlar, pek sanmıyorum.

Tavsiyem ilk iş olarak hava filtresini kontrol etmeniz ve gerekirse değiştirmeniz yönünde olacaktır.
 
Bildiğiniz bir yokuş mu yoksa ilk defa mı gidiyorsunuz? Bazı yokuşlar çok dik gibi görünmez ama bir bakarsınız araba çıkarken zorlanır.
Yani dediklerinize göre ilk yorumum bu oldu.

Eğer bu değilse hava sıcaklığı, o anki havanın kalitesi (toz falan), hava filtrenizin ne durumda olduğu da önemli. Yukarıdaki yorumlar da ihtimal dahilinde olabilir.

Öte taraftan enjektörünüz, turbonuz da kötü durumda olup ilk sinyali böyle almış olma ihtimaliniz de olabilir ama ihtimal hep bunlar, pek sanmıyorum.

Tavsiyem ilk iş olarak hava filtresini kontrol etmeniz ve gerekirse değiştirmeniz yönünde olacaktır.
bazen bizim araçlarda da aynı durum olabiliyor.. düz yol gibi gözüküyor ama aslında yokuş.. bas bas gitmiyor araba.

Önerileriniz için teşekkür ederim. İlk defa çıktığım bir yokuş değil ama bu arabayla ilk defa çıktım. Dik olmasına dik ancak 110 bg turbo dizel için sıkıntı olmayacak bir diklikti. Yüksek vites olsa ben de öyle düşünürdüm belki ama 2.viteste rahatça ivmeyi hissettirmesi lazımdı. @bt nin yazdığı mantıklı geldi açıkçası, tekrarlamaması ümidiyle 🙂
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...