Açık hava filtresi ve kat iptali güç verir mi? 0-100 testi;

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Kagan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Kagan

Driver
Panpa
1,263
Micrada aynı yolda orijinal hava filtresiyle, açık hava filtresiyle ve katalizör iptaliyle test ettim.
Açık hava filtresi işe yarıyormuş ama kat iptali duyduğunuz sese asla değmez 😅
Alt devirleri de baya bi öldürdü en yakın zamanda geri takacağım...
Video;
 
Ya yorum üzerine videodan 60-100 arasını aldım da, her geliştirmede 0.2 saniye var. Alt devir öldüğü için kalkış yapmak decat sonrası çok zor oluyo ama o da güç vermiş anlaşılan.
 
Micrada aynı yolda orijinal hava filtresiyle, açık hava filtresiyle ve katalizör iptaliyle test ettim.
Açık hava filtresi işe yarıyormuş ama kat iptali duyduğunuz sese asla değmez 😅
Alt devirleri de baya bi öldürdü en yakın zamanda geri takacağım...
Video;

Decat ın sesi hariç(benim için güzel çok abartılı bir gürültü gelmedi ama başkası için tofaş gibi gelebilir, öznel bir konu) güzel eğer polis çevrilme vb gibi sıkıntıları gözardı edeceksen kalması düşünülebilir.👍 Yalnız 14sn’lerde olduğunu bilmiyordum bu aracın daha çok 12sn’lerdedir diye tahmin ediyordum.

Edit:Clio’da mesela aynı güçte ve aynı ağırlıkta olmasına rağmen 11.5-12.5 arası çeviriyordu.

Bu uygulamalardan sonra muhtemelen bir tık daha ısınmışsındır araca, senin adına mutluyum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Decat ın sesi hariç(benim için güzel çok abartılı bir gürültü gelmedi ama başkası için tofaş gibi gelebilir, öznel bir konu) güzel eğer polis çevrilme vb gibi sıkıntıları gözardı edeceksen kalması düşünülebilir.👍 Yalnız 14sn’lerde olduğunu bilmiyordum bu aracın daha çok 12sn’lerdedir diye tahmin ediyordum.

Bu uygulamalardan sonra muhtemelen bir tık daha ısınmışsındır araca, senin adına mutluyum.
eskiden 12 13 civarındaydı, boğaz kelebeği değişince bir sıkıntı oldu nedenini bilmiyorum, ayrıca kime sorsam boğaz kelebeği değişince ayar yapılmıyo diyor.
motor aşınıyor da olabilir tabi ki.
Ses konusu da bana gürültülü açıkçası çoğu insan normal der 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
eskiden 12 13 civarındaydı, boğaz kelebeği değişince bir sıkıntı oldu nedenini bilmiyorum, ayrıca kime sorsam boğaz kelebeği değişince ayar yapılmıyo diyor.
motor aşınıyor da olabilir tabi ki.
Ses konusu da bana gürültülü açıkçası çoğu insan normal der 😅
Biraz bir dene bakalım :) bazen kuru gürültü de olsa insanı mutlu ediyor.Mesela yüksek devir downshiftlerde pop & bangsler çok güzel hissettirir cam açıkken.Clio nun egzozu bir ara delinmişti bilerek motor freni yapıyordum patır patır patlatıyordu garibim :) RS hissiyatı için birebir :D .Aile ile kullandığım için sonradan yaptırmak zorunda kaldım yoksa araba dışarıdan efendi spec olduğu için polisler vs. çok süphelenmiyordu, bu ses bu arabadan gelmez diyorlardır muhtemelen. Zaten çok da gürültülü değildi ama uzun yolculuklarda baş ağrıtıyor.

Devir saati yoksa internetteki dökümanlardan vites oranlarına bir bak derim hatta onları aracın bir köşesine yapıştır(tercihen gösterge :) ) mesela 1. Vites 6500 58 km/h ya da işte ekonomi için 5 vites 3000 devir 102 km/h gibi eğer bunları yapıştırıp öyle alışırsan aracını devir saati olmadan da verimli kullanabilirsin.Ben bir ara Ford Ka lara bakıyordum devir saati olmayınca öyle bir uygulama aklıma gelmişti sana da öneriyorum.Bir iki post-it i dashboard a yapıştırsan biraz km yapsan alışırsın.

Muhtemelen 0-100 sürende bayağı açılır güvenli sınırda dibine kadar zorlarsın. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Biraz bir dene bakalım :) bazen kuru gürültü de olsa insanı mutlu ediyor.Mesela yüksek devir downshiftlerde pop & bangsler çok güzel hissettirir cam açıkken.Clio nun egzozu bir ara delinmişti bilerek motor freni yapıyordum patır patır patlatıyordu garibim :) RS hissiyatı için birebir :D .Aile ile kullandığım için sonradan yaptırmak zorunda kaldım yoksa araba dışarıdan efendi spec olduğu için polisler vs. çok süphelenmiyordu, bu ses bu arabadan gelmez diyorlardır muhtemelen. Zaten çok da gürültülü değildi ama uzun yolculuklarda baş ağrıtıyor.

Devir saati yoksa internetteki dökümanlardan vites oranlarına bir bak derim hatta onları aracın bir köşesine yapıştır(tercihen gösterge :) ) mesela 1. Vites 6500 58 km/h ya da işte ekonomi için 5 vites 3000 devir 102 km/h gibi eğer bunları yapıştırıp öyle alışırsan aracını devir saati olmadan da verimli kullanabilirsin.Ben bir ara Ford Ka lara bakıyordum devir saati olmayınca öyle bir uygulama aklıma gelmişti sana da öneriyorum.Bir iki post-it i dashboard a yapıştırsan biraz km yapsan alışırsın.

Muhtemelen 0-100 sürende bayağı açılır güvenli sınırda dibine kadar zorlarsın. :)
kırmızı kalemle nokta koymak mantıklı ya, küçültürken daha önemli 😅
 
  • Haha
Tepkiler: Mt.Akina
kırmızı kalemle nokta koymak mantıklı ya, küçültürken daha önemli 😅
Aaa aynen bak bu daha da mantıklı olabilir :D üst devir(güvenli sınırları) sınırlarını kırmızı kalemle alt devir(ekonomik) sınırlarını da maviyle işaretlersin :). Zevkli olur zevkli, kolay gelsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Decat ın sesi hariç(benim için güzel çok abartılı bir gürültü gelmedi ama başkası için tofaş gibi gelebilir, öznel bir konu) güzel eğer polis çevrilme vb gibi sıkıntıları gözardı edeceksen kalması düşünülebilir.👍 Yalnız 14sn’lerde olduğunu bilmiyordum bu aracın daha çok 12sn’lerdedir diye tahmin ediyordum.

Edit:Clio’da mesela aynı güçte ve aynı ağırlıkta olmasına rağmen 11.5-12.5 arası çeviriyordu.

Bu uygulamalardan sonra muhtemelen bir tık daha ısınmışsındır araca, senin adına mutluyum.
Ya abi ben önceden 12.5 ölçtüm de nasıl ölçtüm. videoda 0-110 ölçüyormuşum 2. vitesin dibi gerçek 100 3. vites de bitmiyor, arabanın lastik ölçüleri orijinalinden baya bi büyük 🤦‍♂️ 🤦‍♂️ 🤦‍♂️
Katalizörü de kesinlikle yarın temizleyip taktırcam, üst devir iyileşti eyvallah ama altları öldürmesine ve sesine kesinlikle katlanamayacağım...
 
Son düzenleme: