Merhabalar değerli forum üyeleri,
Yaklaşık 3 hafta önce Bursa'dan 600.000 TL'ye almış olduğumuz şuanda 193.500 kmdeki Astra J'nin konusunu yeni açmaya fırsat buldum,
Nereden aldık, almaya nasıl karar verdik, alırken neler yaptık, ne gibi sorunlar var onlardan bahsedeceğim, ayriyeten kısa bir inceleme yazısı da olacak.
Araç bakma ve alma aşaması
Aracı almadan önce bir sürü farklı model araçlara da baktık tabiki. Fluence, megane, focus, astra, egea, ceed diye gidiyordu.
İlk başta focus tarafına çok yoğunlaşıyorduk lakin bütçeye uygun düzgün araba yoktu. Aynı şey diğer araçlar için de geçerliydi, sadece egea tarafında temiz örnek fazlaydı ama bizimkiler istemediği için onu eledik.
Sonrasında babam bana birkaç tane favori ilan gösterdi, hepsini eledim. Ya düzgün değillerdi ya da çok boş pakettiler.
Tabi pes etmeyip biraz daha araştırdım ve almış olduğumuz aracı gördüm. Baktığımda kmsi 192k kmydi, 1 değişen, yan taraf lokal boya - tam boya şeklindeydi, trameri yoktu. Aracın duruşu da düzgündü. Babama söylemem üzerine satıcıyla iletişime geçti. Aracın çoğunlukla uzun yolda kullanıldığını öğrendik. Yan tarafın bariyere sürtülmesi sonucu yukarıdaki bahsi geçen hasar durumu olmuş. Aynı zamanda satıcı aracın 2. sahibiymiş.
Neyse biz 1-1.5 hafta sonrasında ekspere sokup arabayı aldık. Alt takım, motor, airbaglar düzgün çıktı. Kozmetik olarak iyi değildi sadece. Aynı zamanda satıcı 4 kış lastiğini de verdi bize.
Neler yaptık? Ne gibi sorunlar oldu?
Arabayı alır almaz ilk önce kasko yaptırdık tabi, totalde 30k'ya kasko sigorta yapılmış oldu.
Kontrol amaçlı ustaya götürdük, araç servis uyarısı veriyordu. Bilgisayara bağlayınca kızdırma bujisinde problem olduğu için uyarı verdiğini öğrendik. 700 TL ile o iş halledildi. Diğer aksamların düzgün olduğunu teyit ettik tekrardan. Zaten bakımı 190k kmde yapılmış.
Kontrolden sonra aracı ilk kez yıkamak için garaja çekip yıkadım. Tabi yıkamadan sonra bir lastikte yarık olduğunu gördüm. Bunun üzerine hazır kış yaklaşıyorken lastik değişimi yapalım dedik ve birlas bayisine gidince aracın üzerindeki 4 lastiğin de kötü durumda olduğunu öğrendik. Direkt kışlıkları taktırdık tabi (onlarda problem yok). Balans, lastik değişimi için 500-1k TL verdik.
bahsi geçen yarık,
Bunlar dışında aracın bazı yerlerinde ufak sürtme izleri vardı. Onlar gereksiz geldiği için yaptırmadık.
Lakin silecekler berbattı, hemen ön - arka değiştirdik. Tabi arkayı sökmek zorladı biraz.
Bide içi çok tozluydu, içini tanıdık birine yıkattık.
Onun dışında tavan kumaşında sarkma mevcut. Henüz yaptırmadık ama aklımızda.
Bunlar haricinde herhangi bir şey ya da problem yok araçta. Benzer örnekleri genelde 700k civarı ilanlarda,
İnceleme
Şimdi aracın kendisinden bahsedeyim,
2014 model 2015 çıkışlı, hatchback, 1.6 dizel 136hp, manuel, Sport paket (orta paket de denilebilir), simli gri renk aynı zamanda,
Genel olarak ne dolu ne de boş bir araç, hayati özellikleri sunuyor, ama sunmadığı spesifik özellik de var tabi,
fotoğraflar üzerinden anlatacağım,
önde gündüz ledleri ve geri kalanı halojen yanan aydınlatma grubu var, far gücü ve mesafesi olarak tatminkar,
ön park sensörü, far yıkama yok; far, yağmur sensörü mevcut,
sis farı ve panjur etrafındaki krom detaylar şık duruyor, şirket paketlere kıyasla cidden aracın havasını iyileştiriyor,
1.6 litrelik dizel ünite böyle karşılıyor bizi, B16DTH olarak geçiyor,
136hp güç ve 320nm tork üretiyor, Sport paketler hariç otomatik şanzımanlı olanları da var bu motorun,
Genel olarak düzenli bir motor yapısı var,
Start-stop özelliği olduğu için akü normallere nazaran farklı,
kaputta yalıtım var, ufaktan sarkma var tabi,
Turboyu ise gözümüzün önüne koymuşlar,
Genel olarak iyi bir motor, hem az yakıyor hem de performanslı. Gaz tepkisi de güzel. Start-stop çok sarsıntılı değil ama motorun kendisi biraz titreşimli.
Çaprazdan böyle gözüküyor. Yine krom detaylar eşlik ediyor camın etrafında.
boyutları;
uzunluk: 442cm, genişlik: 181cm, yükseklik: 1.5m, ağırlık: 1500kg (kitapçık verisi),
Jantlar Sport pakete özel geliyor,
5 kollu, 17 inç, 5x112 bijon aralığına sahip. 225/50/r17 ebatlarında geliyor.
Bu ebatlarla konfor ve yol tutuş dengesi gayet iyi.
Boyutları C sınıfı için çok büyük değil ama hem ağırlık hem lastik ebatları D sınıfı ayarında. 2017 sonrası insignialar ile aynı ağırlıkta. Mondeo ile aynı çapta lastiklere sahip ,
Sinyal çamurluk üzerinde; aynalar elektrikli ayarlanma ve ısıtmaya sahip.
Camlar anahtardan açılıp kapanabiliyor.
Teknolojik başka bir şey yok.
Önde Macpherson tipi, arkada ise Watts bağlantılı süspansiyon var.
Bilmeyen biri ilk bakışta bağımsız zannedebilir arkayı ama V tipi torsiyon çubuğu da mevcut maalesef.
O kolların yol tutuşuna katkısı büyük tabi..
arkadaki tüm aydınlatmalar halojen olarak yanıyor. Sis ve geri vites lambası 1'er tane.
Arkada park sensörü var ama kötü çalışıyor (gecikmeli).
Yine krom detaylar var alt tarafta.
Bagajı 370 litre, boyutlarına göre küçük, kullanışlılık detayları fazla.
Sağda solda eşya koyma gözü var ama kaplama yok, direkt sac gözüküyor, ses yapmayan eşya koymak lazım.
Bagaj malzeme kalitesi iyi, bagaj halısı 3 kademeye sahip,
Pandizot küçük, ve üstüne fazla eşya koyulmuyor.
Koltuklar katlandığı zaman dümdüz oluyor,
Mk2.5 focusun bagajı bundan verilerde 15 litre büyük sadece ama iki araç arasında ciddi hacim farkı var. Aynı eşyalar focusta iken şöyle duruyordu;
Arka kapılar geniş, malzemeler genel olarak iyi; tok ve sıkı, üstler sert, kol dayama kumaş kaplama,
eşya koyma gözü büyük değil ama yarım litre şişe rahat sığıyor,
bide arkada sadece kapılarda hoparlör var, focustan sonra gözler tweeter aradı,
camlar baya açılıyor,
Arka koltuklar böyle duruyor, 3 kafalık mevcut, kol dayama yok, isofix var, kumaşları kaliteli AMA koltuk dolguları sert, uzun yolda ağrı yapabilir, şehir içinde de rahat hissettirmiyor, sünger koyup öyle oturmak lazım,
omuz mesafesi dar,
diz mesafesi 3 parmak, baş mesafesi 4-5 parmak (boy 1.84, bana göre ayarlı ön koltuk),
arkaya inip binmek zor,
ortaya 3. yolcunun oturması zor, ayak şaft tünelinden zor geçiyor, koltuk kızakları da ayağı engelliyor,
koltuk arkalarında eşya koyma cebi var,
ön kol dayamanın arkasında küçük eşya koyma gözü ve 12v soket var,
2 taraflı aydınlatma lambası var,
Ön kapıda biraz daha farklı detaylar var arkaya nazaran,
kapı üstleri hafif yumuşak, ayriyeten kapı tutma kolu da var, üzerinde piano black kaplama var ama biraz deforme olmuş,
geri kalan aynı arkada olduğu gibi,
eşya koyma gözüne yangın tüpü sığıyor,
şöför tarafında yükseklik ayarı var, yanda yok, her iki koltukta da bel destek ayarı yok,
koltuk yanal destekleri çok iyi, kafalığın ileri geri ayarı yok ama cuk diye kafanıza oturuyor,
kumaşların kalitesi yine iyi,
şöför koltuğunun oturuş pozisyonu mükemmel, ideal ayarı bulmak kolay ve geniş bir ayar aralığı var,
kullandığım sürede ağrı falan yapmadı,
kadranlar bu şekilde,
dijital ekrandan 2 tane yol verisini, lastik basınçlarını, elektronik şeylerin yakıta ne kadar etki ettiğini, anlık hız gibi şeyleri görebiliyorsunuz,
fazlasına da ihtiyaç duymuyorsunuz,
yol bilgisayarını sinyal kolundan kontrol ediyorsunuz,
konsol da bu şekilde gözüküyor,
soldan sağa doğru gidecek olursak;
en solda far kumandaları var, uzunlar hariç hepsini oradan kontrol ediyorsunuz, uzunlar için sinyal kolunu kullanmak gerekiyor,
aynı zamanda kumandanın hemen altında eşya koyma gözü var. Kablo, garaj kumandası gibi şeyler rahat sığar.
Direksiyon 3 kollu yapıda ve sport pakete özel altı düz geliyor.
Korna için göbeğin aşağısından basmanız gerekiyor,
Hız sabitleyici ayarı solda, multimedya kontrolü sağda,
Krom detaylar menfezler etrafında ve direksiyon göbeğinin kenarında yer alıyor, kontrast açısından güzel,
Aynı zamanda orta menfezlerden vitese doğru gelen piano black kaplama da var, ekstra şıklık katıyor,
Vitesin etrafında kırmızı ambiyans aydınlatma var,
Konsol herkese göre dizayn edilmiş,
Tuş sayısı kafa karıştırabilir ama alışınca ele oldukça kolay geliyor,
Üstte multimedya ekranı var, turuncu yapıda casio saat görselliğinde geliyor,
hemen altında kapı kilit tuşu, dörtlü ikaz tuşu var,
onların da altında ESP-TCS off, eco mod, park sensörü off tuşları yer alıyor,
ESP tam kapanıyor, kapamak için uzun uzun basmak lazım,
Eco modu açınca durağan haldeyken aracı kapatıyor, gaz tepkisi ölüyor, ne kadar etkili bilmiyorum,
multimedya CD, AUX, USB destekliyor lakin cd400 plus yazmasına rağmen Bluetooth özelliği yok, normalde olması lazım,
büyük ihtimal içindeki ünite cd400, o yüzden yok,
bide ses kalitesi çok iyi değil,
60 kademeye sahip, tizleri fullememe rağmen 15-20. kademeye kadar tizler sönük kalıyor,
basslar ise 50ye kadar iyi (sadece iyi),
20-50 arası dinlenebilir ve tüm frekanslar bu aralıkta duyuluyor,
50den sonra sesler patlamaya başlıyor,
Focus'tan sonra kötü geldi baya,
Bide USB üzerinden dinlerken klasör arasında geçiş yapmak biraz uğraştırıcı, dikkat dağıtabilir,
Altta klima kontrol ünitesi var, otomatik özelliği var ama denemedim, ısıtması güzel,
lakin sıcaklığı ayarlamak için 2 taraftan ayarlamak gerekiyor eşit olması için,
bide fan kısma tuşu yıpranmış biraz,
tuşların bi kısmında yıpranma var, basma hissiyatları kötüleşmiş,
daha önceden 0 sahibi olduğumuz için o farkı net görebiliyorum,
vitesin önünde USB, AUX, 12v soket girişleri var,
aynı zamanda telefon ve cüzdanın rahat sığdığı bir göz var, altında kaplama var
vitesin kendisi çok güzel,
hem ele oturması, vites geçişleri - yolları, malzemesi falan baya başarılı, focustan güzel,
vitesin arkasında 1 bardaklık ve hemen yanında elektronik park freni tuşu var,
yokuş kalkış desteği var arabada ama arabayı biraz fazla tutuyor, istemeden stop etme ihtimali artıyor,
elektronik fren gaza basınca kendisini indiriyor ama arabayı kapatıp kapıyı açtığınız zaman kendisini çekmiyor,
yolda giderken tuşu çekerseniz sert fren yapıyor,
el freni tuşunun arkasında kapaklı 2 bardaklık eşya koyma gözü daha çıkıyor,
bu gözün altında 2. bir saklama alanı daha var, gereksiz küçük eşyaları oraya koyabilirsiniz,
kol dayaması ileri geri ayara sahip,
üzerinde süngerli deri kaplama var, baya destekliyor kolunuzu,
içindeki göz ise yeterli boyutta,
torpidosu orta boyutta, iç dizaynı bi garip. amortisorlu ve aaydınlatması da var.
Güneşliklerde çift aydınlatma var ve ayna kapağını açtığınız gibi yanmaya başlıyor,
orta ayna otomatik kararmaya sahip, güzel de çalışıyor,
lakin boyutu biraz küçük, sadece arka camın biraz fazlasını görebiliyorsunuz,
iç detaylar böyleydi, sürüşünden bahsedelim biraz,
Konfor:
Lastiklerin de payıyla beraber konforlu ve tok hissettiriyor süspansiyonlar,
lakin yavaşlama şeritlerinden geçerken ve keskin kasislerden geçerken araba biraz fazla sarsılıyor,
sanki süspansiyon çalışma aralığına gelmemiş gibi arkası biraz oynuyor,
onun dışında oldukça rafine buldum süspansiyonları,
yalıtım konusunda mk2.5 focustan kesinlikle iyi,
şehir içinde motor sesini duyuyorsunuz ama uzun yolda 3500 deviri geçmediğiniz müddet içeriye çok ses almıyor,
tabi çok pürüzsüz bir motor değil, düşük devirde gaza oturduğunuz vakit titreşim oluyor,
yol yalıtımını kışlık lastiklere rağmen iyi buldum, şile yolunda kullandım çoğunlukla ve içeriye aşırı derecede yol sesi almadı hiç,
hatta belli bir hızdan sonra yol sesini çok duymuyorsunuz,
rüzgar sesini 110dan sonra almaya başlıyor, 150-160'dan sonra ses baya artıyor ve 180den sonra rahatsız edici düzeye ulaşıyor,
ama sınıfına göre yine de kabul edilebilir düzeyde,
koltuklar yukarda bahsettiğim gibi önler iyi ama arkalar kötü,
Motor performansı:
6. vites 2k devirde 116 yapıyor, 3k devirde 170 yapıyor,
1200 devirde bile dip gaz yapsanız araba dolu boş fark etmeksizin yürümeye başlıyor,
alt devir canlılığını beğendim,
max torkunu anlık 2k devirde veriyor, 3k devirde 300nm tork oluyo hâlâ daha,
3500-4100 devir arasında 136hp veriyor,
4500'e kadar güzel çeviriyor, sonrası kesici zaten,
fabrika verisi 0-100: 9.5 saniye, zorlarsanız 9 görülür,
ara hızlanmaları ağırlığına göre gayet iyi,
yokuş yukarı rüzgarlı yolda 180 gördüm,
bu da tork ve güç grafiği,
Yol tutuş ve sürüş hissi:
Direksiyon hissiz ve haddinden yumuşak, şehir içerisinde çok rahat ama uzun yol ve yüksek hızlar için yeteri kadar ağırlaşmıyor,
120 ile giderken tek parmak direksiyonu oynatabiliyorum,
aynı hızda mk2.5 focus için tek elimle sıkı sıkı tutmam gerekiyordu direksiyonu,
ayriyeten direktlik olarak da iyi değil, direksiyon boşluğu biraz fazla,
keskin hamlelerde de yaylı bir direksiyon varmış hissi veriyor, doğal değil kesinlikle,
frenin pedalı ve dozajlaması güzel, bastığınız kadar duruyor,
hassas fren rahat yapılıyor, dip frende ise arabayı yere gömüyor resmen,
lakin diskler biraz küçük, sürekli aşağı eğimli yolda yorulabilir,
debriyaj pedalının ilk %70lik kısmı sert, sonrası boş,
ilk başta garip geliyor ama sonrasında o sert olan kısmın kavrama noktası olduğunu fark ediyorsunuz, acemi biri için güzel nimet,
orta sertlikte aynı zamanda,
gaz pedalı çok yumuşak, focus ve mondeodan sonra yanlışlıkla fazla bastım bi kaç defa,
ilk gaz tepkisi de baya iyi, öndekine dokundurma ihtimali yüksek,
yolda giderken ki gaz tepkileri de baya iyi, fazla gecikme yok pedalda ama biraz daha sert olması lazımdı,
aracın limitleri yüksek,
kafadan kayabilir, bunun haberini vermiyor direksiyon,
ama önce arkayı salmayı başlıyor, ve gaz ile arkayı kontrol edebiliyorsunuz,
ESP'yi yakacak kadar zorlamadım ama o sınıra geldiğimi şasi sayesinde hissettim, arkası gelmeye başlıyordu yavaştan ve ufak direksiyon - gaz hamleleri ile esp yakmadan virajı dönebildim (110km/h),
bahsi geçen viraj,
Yakıt tüketimi:
5000km uzun vade ortalaması 6.2 litreydi,
sakin gidilirse uzun yolda 5 litre rahat görülür,
performanslı kullanımda 8-10 litre civarı yakar,
Start-stop kapalı dur-kalk trafikte 12-13 litreleri görebilir,
Genel olarak araç böyleydi, sonuna kadar okuyabilenleri tebrik ediyorum :d , merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz.
inceleme ve test sürüşü videosu:
Yaklaşık 3 hafta önce Bursa'dan 600.000 TL'ye almış olduğumuz şuanda 193.500 kmdeki Astra J'nin konusunu yeni açmaya fırsat buldum,
Nereden aldık, almaya nasıl karar verdik, alırken neler yaptık, ne gibi sorunlar var onlardan bahsedeceğim, ayriyeten kısa bir inceleme yazısı da olacak.
Araç bakma ve alma aşaması
Aracı almadan önce bir sürü farklı model araçlara da baktık tabiki. Fluence, megane, focus, astra, egea, ceed diye gidiyordu.
İlk başta focus tarafına çok yoğunlaşıyorduk lakin bütçeye uygun düzgün araba yoktu. Aynı şey diğer araçlar için de geçerliydi, sadece egea tarafında temiz örnek fazlaydı ama bizimkiler istemediği için onu eledik.
Sonrasında babam bana birkaç tane favori ilan gösterdi, hepsini eledim. Ya düzgün değillerdi ya da çok boş pakettiler.
Tabi pes etmeyip biraz daha araştırdım ve almış olduğumuz aracı gördüm. Baktığımda kmsi 192k kmydi, 1 değişen, yan taraf lokal boya - tam boya şeklindeydi, trameri yoktu. Aracın duruşu da düzgündü. Babama söylemem üzerine satıcıyla iletişime geçti. Aracın çoğunlukla uzun yolda kullanıldığını öğrendik. Yan tarafın bariyere sürtülmesi sonucu yukarıdaki bahsi geçen hasar durumu olmuş. Aynı zamanda satıcı aracın 2. sahibiymiş.
Neyse biz 1-1.5 hafta sonrasında ekspere sokup arabayı aldık. Alt takım, motor, airbaglar düzgün çıktı. Kozmetik olarak iyi değildi sadece. Aynı zamanda satıcı 4 kış lastiğini de verdi bize.
Neler yaptık? Ne gibi sorunlar oldu?
Arabayı alır almaz ilk önce kasko yaptırdık tabi, totalde 30k'ya kasko sigorta yapılmış oldu.
Kontrol amaçlı ustaya götürdük, araç servis uyarısı veriyordu. Bilgisayara bağlayınca kızdırma bujisinde problem olduğu için uyarı verdiğini öğrendik. 700 TL ile o iş halledildi. Diğer aksamların düzgün olduğunu teyit ettik tekrardan. Zaten bakımı 190k kmde yapılmış.
Kontrolden sonra aracı ilk kez yıkamak için garaja çekip yıkadım. Tabi yıkamadan sonra bir lastikte yarık olduğunu gördüm. Bunun üzerine hazır kış yaklaşıyorken lastik değişimi yapalım dedik ve birlas bayisine gidince aracın üzerindeki 4 lastiğin de kötü durumda olduğunu öğrendik. Direkt kışlıkları taktırdık tabi (onlarda problem yok). Balans, lastik değişimi için 500-1k TL verdik.
bahsi geçen yarık,
Bunlar dışında aracın bazı yerlerinde ufak sürtme izleri vardı. Onlar gereksiz geldiği için yaptırmadık.
Lakin silecekler berbattı, hemen ön - arka değiştirdik. Tabi arkayı sökmek zorladı biraz.
Bide içi çok tozluydu, içini tanıdık birine yıkattık.
Onun dışında tavan kumaşında sarkma mevcut. Henüz yaptırmadık ama aklımızda.
Bunlar haricinde herhangi bir şey ya da problem yok araçta. Benzer örnekleri genelde 700k civarı ilanlarda,
İnceleme
Şimdi aracın kendisinden bahsedeyim,
2014 model 2015 çıkışlı, hatchback, 1.6 dizel 136hp, manuel, Sport paket (orta paket de denilebilir), simli gri renk aynı zamanda,
Genel olarak ne dolu ne de boş bir araç, hayati özellikleri sunuyor, ama sunmadığı spesifik özellik de var tabi,
fotoğraflar üzerinden anlatacağım,
önde gündüz ledleri ve geri kalanı halojen yanan aydınlatma grubu var, far gücü ve mesafesi olarak tatminkar,
ön park sensörü, far yıkama yok; far, yağmur sensörü mevcut,
sis farı ve panjur etrafındaki krom detaylar şık duruyor, şirket paketlere kıyasla cidden aracın havasını iyileştiriyor,
1.6 litrelik dizel ünite böyle karşılıyor bizi, B16DTH olarak geçiyor,
136hp güç ve 320nm tork üretiyor, Sport paketler hariç otomatik şanzımanlı olanları da var bu motorun,
Genel olarak düzenli bir motor yapısı var,
Start-stop özelliği olduğu için akü normallere nazaran farklı,
kaputta yalıtım var, ufaktan sarkma var tabi,
Turboyu ise gözümüzün önüne koymuşlar,
Genel olarak iyi bir motor, hem az yakıyor hem de performanslı. Gaz tepkisi de güzel. Start-stop çok sarsıntılı değil ama motorun kendisi biraz titreşimli.
Çaprazdan böyle gözüküyor. Yine krom detaylar eşlik ediyor camın etrafında.
boyutları;
uzunluk: 442cm, genişlik: 181cm, yükseklik: 1.5m, ağırlık: 1500kg (kitapçık verisi),
Jantlar Sport pakete özel geliyor,
5 kollu, 17 inç, 5x112 bijon aralığına sahip. 225/50/r17 ebatlarında geliyor.
Bu ebatlarla konfor ve yol tutuş dengesi gayet iyi.
Boyutları C sınıfı için çok büyük değil ama hem ağırlık hem lastik ebatları D sınıfı ayarında. 2017 sonrası insignialar ile aynı ağırlıkta. Mondeo ile aynı çapta lastiklere sahip ,
Sinyal çamurluk üzerinde; aynalar elektrikli ayarlanma ve ısıtmaya sahip.
Camlar anahtardan açılıp kapanabiliyor.
Teknolojik başka bir şey yok.
Önde Macpherson tipi, arkada ise Watts bağlantılı süspansiyon var.
Bilmeyen biri ilk bakışta bağımsız zannedebilir arkayı ama V tipi torsiyon çubuğu da mevcut maalesef.
O kolların yol tutuşuna katkısı büyük tabi..
arkadaki tüm aydınlatmalar halojen olarak yanıyor. Sis ve geri vites lambası 1'er tane.
Arkada park sensörü var ama kötü çalışıyor (gecikmeli).
Yine krom detaylar var alt tarafta.
Bagajı 370 litre, boyutlarına göre küçük, kullanışlılık detayları fazla.
Sağda solda eşya koyma gözü var ama kaplama yok, direkt sac gözüküyor, ses yapmayan eşya koymak lazım.
Bagaj malzeme kalitesi iyi, bagaj halısı 3 kademeye sahip,
Pandizot küçük, ve üstüne fazla eşya koyulmuyor.
Koltuklar katlandığı zaman dümdüz oluyor,
Mk2.5 focusun bagajı bundan verilerde 15 litre büyük sadece ama iki araç arasında ciddi hacim farkı var. Aynı eşyalar focusta iken şöyle duruyordu;
Arka kapılar geniş, malzemeler genel olarak iyi; tok ve sıkı, üstler sert, kol dayama kumaş kaplama,
eşya koyma gözü büyük değil ama yarım litre şişe rahat sığıyor,
bide arkada sadece kapılarda hoparlör var, focustan sonra gözler tweeter aradı,
camlar baya açılıyor,
Arka koltuklar böyle duruyor, 3 kafalık mevcut, kol dayama yok, isofix var, kumaşları kaliteli AMA koltuk dolguları sert, uzun yolda ağrı yapabilir, şehir içinde de rahat hissettirmiyor, sünger koyup öyle oturmak lazım,
omuz mesafesi dar,
diz mesafesi 3 parmak, baş mesafesi 4-5 parmak (boy 1.84, bana göre ayarlı ön koltuk),
arkaya inip binmek zor,
ortaya 3. yolcunun oturması zor, ayak şaft tünelinden zor geçiyor, koltuk kızakları da ayağı engelliyor,
koltuk arkalarında eşya koyma cebi var,
ön kol dayamanın arkasında küçük eşya koyma gözü ve 12v soket var,
2 taraflı aydınlatma lambası var,
Ön kapıda biraz daha farklı detaylar var arkaya nazaran,
kapı üstleri hafif yumuşak, ayriyeten kapı tutma kolu da var, üzerinde piano black kaplama var ama biraz deforme olmuş,
geri kalan aynı arkada olduğu gibi,
eşya koyma gözüne yangın tüpü sığıyor,
şöför tarafında yükseklik ayarı var, yanda yok, her iki koltukta da bel destek ayarı yok,
koltuk yanal destekleri çok iyi, kafalığın ileri geri ayarı yok ama cuk diye kafanıza oturuyor,
kumaşların kalitesi yine iyi,
şöför koltuğunun oturuş pozisyonu mükemmel, ideal ayarı bulmak kolay ve geniş bir ayar aralığı var,
kullandığım sürede ağrı falan yapmadı,
kadranlar bu şekilde,
dijital ekrandan 2 tane yol verisini, lastik basınçlarını, elektronik şeylerin yakıta ne kadar etki ettiğini, anlık hız gibi şeyleri görebiliyorsunuz,
fazlasına da ihtiyaç duymuyorsunuz,
yol bilgisayarını sinyal kolundan kontrol ediyorsunuz,
konsol da bu şekilde gözüküyor,
soldan sağa doğru gidecek olursak;
en solda far kumandaları var, uzunlar hariç hepsini oradan kontrol ediyorsunuz, uzunlar için sinyal kolunu kullanmak gerekiyor,
aynı zamanda kumandanın hemen altında eşya koyma gözü var. Kablo, garaj kumandası gibi şeyler rahat sığar.
Direksiyon 3 kollu yapıda ve sport pakete özel altı düz geliyor.
Korna için göbeğin aşağısından basmanız gerekiyor,
Hız sabitleyici ayarı solda, multimedya kontrolü sağda,
Krom detaylar menfezler etrafında ve direksiyon göbeğinin kenarında yer alıyor, kontrast açısından güzel,
Aynı zamanda orta menfezlerden vitese doğru gelen piano black kaplama da var, ekstra şıklık katıyor,
Vitesin etrafında kırmızı ambiyans aydınlatma var,
Konsol herkese göre dizayn edilmiş,
Tuş sayısı kafa karıştırabilir ama alışınca ele oldukça kolay geliyor,
Üstte multimedya ekranı var, turuncu yapıda casio saat görselliğinde geliyor,
hemen altında kapı kilit tuşu, dörtlü ikaz tuşu var,
onların da altında ESP-TCS off, eco mod, park sensörü off tuşları yer alıyor,
ESP tam kapanıyor, kapamak için uzun uzun basmak lazım,
Eco modu açınca durağan haldeyken aracı kapatıyor, gaz tepkisi ölüyor, ne kadar etkili bilmiyorum,
multimedya CD, AUX, USB destekliyor lakin cd400 plus yazmasına rağmen Bluetooth özelliği yok, normalde olması lazım,
büyük ihtimal içindeki ünite cd400, o yüzden yok,
bide ses kalitesi çok iyi değil,
60 kademeye sahip, tizleri fullememe rağmen 15-20. kademeye kadar tizler sönük kalıyor,
basslar ise 50ye kadar iyi (sadece iyi),
20-50 arası dinlenebilir ve tüm frekanslar bu aralıkta duyuluyor,
50den sonra sesler patlamaya başlıyor,
Focus'tan sonra kötü geldi baya,
Bide USB üzerinden dinlerken klasör arasında geçiş yapmak biraz uğraştırıcı, dikkat dağıtabilir,
Altta klima kontrol ünitesi var, otomatik özelliği var ama denemedim, ısıtması güzel,
lakin sıcaklığı ayarlamak için 2 taraftan ayarlamak gerekiyor eşit olması için,
bide fan kısma tuşu yıpranmış biraz,
tuşların bi kısmında yıpranma var, basma hissiyatları kötüleşmiş,
daha önceden 0 sahibi olduğumuz için o farkı net görebiliyorum,
vitesin önünde USB, AUX, 12v soket girişleri var,
aynı zamanda telefon ve cüzdanın rahat sığdığı bir göz var, altında kaplama var
vitesin kendisi çok güzel,
hem ele oturması, vites geçişleri - yolları, malzemesi falan baya başarılı, focustan güzel,
vitesin arkasında 1 bardaklık ve hemen yanında elektronik park freni tuşu var,
yokuş kalkış desteği var arabada ama arabayı biraz fazla tutuyor, istemeden stop etme ihtimali artıyor,
elektronik fren gaza basınca kendisini indiriyor ama arabayı kapatıp kapıyı açtığınız zaman kendisini çekmiyor,
yolda giderken tuşu çekerseniz sert fren yapıyor,
el freni tuşunun arkasında kapaklı 2 bardaklık eşya koyma gözü daha çıkıyor,
bu gözün altında 2. bir saklama alanı daha var, gereksiz küçük eşyaları oraya koyabilirsiniz,
kol dayaması ileri geri ayara sahip,
üzerinde süngerli deri kaplama var, baya destekliyor kolunuzu,
içindeki göz ise yeterli boyutta,
torpidosu orta boyutta, iç dizaynı bi garip. amortisorlu ve aaydınlatması da var.
Güneşliklerde çift aydınlatma var ve ayna kapağını açtığınız gibi yanmaya başlıyor,
orta ayna otomatik kararmaya sahip, güzel de çalışıyor,
lakin boyutu biraz küçük, sadece arka camın biraz fazlasını görebiliyorsunuz,
iç detaylar böyleydi, sürüşünden bahsedelim biraz,
Konfor:
Lastiklerin de payıyla beraber konforlu ve tok hissettiriyor süspansiyonlar,
lakin yavaşlama şeritlerinden geçerken ve keskin kasislerden geçerken araba biraz fazla sarsılıyor,
sanki süspansiyon çalışma aralığına gelmemiş gibi arkası biraz oynuyor,
onun dışında oldukça rafine buldum süspansiyonları,
yalıtım konusunda mk2.5 focustan kesinlikle iyi,
şehir içinde motor sesini duyuyorsunuz ama uzun yolda 3500 deviri geçmediğiniz müddet içeriye çok ses almıyor,
tabi çok pürüzsüz bir motor değil, düşük devirde gaza oturduğunuz vakit titreşim oluyor,
yol yalıtımını kışlık lastiklere rağmen iyi buldum, şile yolunda kullandım çoğunlukla ve içeriye aşırı derecede yol sesi almadı hiç,
hatta belli bir hızdan sonra yol sesini çok duymuyorsunuz,
rüzgar sesini 110dan sonra almaya başlıyor, 150-160'dan sonra ses baya artıyor ve 180den sonra rahatsız edici düzeye ulaşıyor,
ama sınıfına göre yine de kabul edilebilir düzeyde,
koltuklar yukarda bahsettiğim gibi önler iyi ama arkalar kötü,
Motor performansı:
6. vites 2k devirde 116 yapıyor, 3k devirde 170 yapıyor,
1200 devirde bile dip gaz yapsanız araba dolu boş fark etmeksizin yürümeye başlıyor,
alt devir canlılığını beğendim,
max torkunu anlık 2k devirde veriyor, 3k devirde 300nm tork oluyo hâlâ daha,
3500-4100 devir arasında 136hp veriyor,
4500'e kadar güzel çeviriyor, sonrası kesici zaten,
fabrika verisi 0-100: 9.5 saniye, zorlarsanız 9 görülür,
ara hızlanmaları ağırlığına göre gayet iyi,
yokuş yukarı rüzgarlı yolda 180 gördüm,
bu da tork ve güç grafiği,
Yol tutuş ve sürüş hissi:
Direksiyon hissiz ve haddinden yumuşak, şehir içerisinde çok rahat ama uzun yol ve yüksek hızlar için yeteri kadar ağırlaşmıyor,
120 ile giderken tek parmak direksiyonu oynatabiliyorum,
aynı hızda mk2.5 focus için tek elimle sıkı sıkı tutmam gerekiyordu direksiyonu,
ayriyeten direktlik olarak da iyi değil, direksiyon boşluğu biraz fazla,
keskin hamlelerde de yaylı bir direksiyon varmış hissi veriyor, doğal değil kesinlikle,
frenin pedalı ve dozajlaması güzel, bastığınız kadar duruyor,
hassas fren rahat yapılıyor, dip frende ise arabayı yere gömüyor resmen,
lakin diskler biraz küçük, sürekli aşağı eğimli yolda yorulabilir,
debriyaj pedalının ilk %70lik kısmı sert, sonrası boş,
ilk başta garip geliyor ama sonrasında o sert olan kısmın kavrama noktası olduğunu fark ediyorsunuz, acemi biri için güzel nimet,
orta sertlikte aynı zamanda,
gaz pedalı çok yumuşak, focus ve mondeodan sonra yanlışlıkla fazla bastım bi kaç defa,
ilk gaz tepkisi de baya iyi, öndekine dokundurma ihtimali yüksek,
yolda giderken ki gaz tepkileri de baya iyi, fazla gecikme yok pedalda ama biraz daha sert olması lazımdı,
aracın limitleri yüksek,
kafadan kayabilir, bunun haberini vermiyor direksiyon,
ama önce arkayı salmayı başlıyor, ve gaz ile arkayı kontrol edebiliyorsunuz,
ESP'yi yakacak kadar zorlamadım ama o sınıra geldiğimi şasi sayesinde hissettim, arkası gelmeye başlıyordu yavaştan ve ufak direksiyon - gaz hamleleri ile esp yakmadan virajı dönebildim (110km/h),
bahsi geçen viraj,
Yakıt tüketimi:
5000km uzun vade ortalaması 6.2 litreydi,
sakin gidilirse uzun yolda 5 litre rahat görülür,
performanslı kullanımda 8-10 litre civarı yakar,
Start-stop kapalı dur-kalk trafikte 12-13 litreleri görebilir,
Genel olarak araç böyleydi, sonuna kadar okuyabilenleri tebrik ediyorum :d , merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz.
inceleme ve test sürüşü videosu: