KAPALI Akü kutup başi oksitlenmesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba
Resimde gorulen oksitlenmenin zarari varmidir..
20170406_122718-936x1664.jpg
 
Olmaz mı?

Kaç yıllık akü bilmiyorum, ama bence komple değiştirin artık. Bütçe yoksa aküyü dışarı çıkarın ve o kutubu balata spreyiyle temizleyin. Zımparalayın. Sokete de aynı işlemi uygulayın ve kurutup geri takın.

O kısma silikon kapak ya da plastik bir kapak bulun bence en kısa zamanda. Bu şekilde durması iyi değil, oksitlenme aküden çekilmesi gereken akımı engelleyecektir.

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Vardır.
Kutup başlarının tercihen kapakla muhafaza edilmesinde fayda var. Aksi halde böyle oksitlenmeler olur. Bu da zamanla hem kutup başı bağlantısının dayanıklılığına olumsuz etki ederek ömrünü kısaltır, hem de iletkenlik konusunda en ufak bir sorun yaşanırsa voltaj değişimlerinden ötürü arabanın her noktasında emp etkisinde kalmış gibi saçma sapan sorunlar çıkabilir.
 
Bunu kendim yapabilirmiyim. Elektrikciyemi götüreyim. Akü 6 aylık.
Akü altı yıllıksa önce bi ölçtürün, ömrü dolduysa ölçümde anlaşılır. Durumu iyi değilse değiştirirsiniz zahmet etmeden sadece soketi temizlersiniz.

Yok ömri yerindeyse, 10luk anahtarla o soketleri çıkarırsınız. Sonra da akiyi araba dışına alırsınız. Artı ve eksi kutuba aynı anda sıvı gelmeyecek şekilde temizlersiniz. En fazla 20dk sürecektir.

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Bunu kendim yapabilirmiyim. Elektrikciyemi götüreyim. Akü 6 aylık.
İşçiliğine güveniyorsan @cemdogu nun dediği gibi kendin de yaparsın.
İnternette greas yağı sürdüklerini okudum, iş görürmü :(
Gres yağının iletkenliğe etkisi olur mu olmaz mı bilmediğim için net yorum yapamam ama en ufak bir olumsuz etkisi varsa az önce dediğim elektronik arızalarıyla boğuşursun. Benim bildiğim en doğrusu tamamen kurutup, sonra da uygun bir kapakla muhafazaya almak.
 
6 aylık aktif kullanılan bi akünün böyle oksitlenmesi garip geldi bana, balata spreyi çözüm olabilir ama mevcut oksitlenmeyi çözer, aldığın yere baktırabilirsin

Araba Kışı kapıda ağır şartlarda gecirdi. onun yüzünden su deymiş olabilir düşüncesindeydim. Tabi bu ihtimal böyle sonuc verirmi bilemedim. Kışın ve yağışlar yüzünden olma ihtimali varmı. Resimde görüldüğü gibi çok sıkı duruyor yerinde.
 
Kaput içerisinde buhar oluşuyor. Hem yağ buharı hem de motor ısısından dolayı su buharı. Dolayısıyla çıplak metal ne varsa oksitlenebilir. Motor takozlarının bağlantı yerlerine dikkat edin mesela değişimlerde, hep paslıdır. Bu normaldir. Korunması gerekir.

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Birmot Küçükyalı servis şefiyle görüştüm. resimleri gösterdim. Sıcak su dökerek temizlememi, akabinde wd40 sıkmamı istedi. Bunun hava şartlarından dolayı bir çok arabada oluştuğunu söyledi. Aynı resmi fiat teknisyenine gösterdim , aynı cevabı oda verdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Abartılacak bir konu değil, ama temizlenmeli. Arabada elektronik şakaya gelmez. Servis müdürünüz doğru söylemiş ancak araç üstünde bunu yapmak çok riskli. Söküp dışarda yapmanız daha doğru olur.

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Araba Kışı kapıda ağır şartlarda gecirdi. onun yüzünden su deymiş olabilir düşüncesindeydim. Tabi bu ihtimal böyle sonuc verirmi bilemedim. Kışın ve yağışlar yüzünden olma ihtimali varmı. Resimde görüldüğü gibi çok sıkı duruyor yerinde.


abi kış şartlarından olabilir elbet ama sen arabana özen gösteriyorsun titiz davranıyorsun bu öyle kısa sürede olacak mevzu değil, sıcak su + balata spreyi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
eskiden kutup başlarının üzerine bir kaşık karbonata koyar üzerine sıcak su dökerdik ve bu oksitlenme anında giderdi ve gres yağı ile üzerinden geçer bir daha ki kışa kadar olmazdı. bu oksitlenme akünün sızdırmazlık kalitesi ile ilgili. üzerine kapakta koysan gaz muhafazası iyi olmaz ise oluşur. Benzer bir durum asit ve baz şişelerinin aynı dolapta tutulmasında şişe kapağı çevrelerinde de gözlemlenir. Bu genelde eski akülerde görülür. Bir de biraz ucuza kaçan akülerde. Güncel bir çok akü bu sorunu yaşamıyor artık. Yukarıda bahsettiğim şeyi 1985-1995 arasında uygulardık ama artık Mutlu- İnci gibi akülerde ortadan kalktı. Benimkinde var bu sorun derse bu markalar için muhtemelen ölçümünü ve sıvı miktarını yaparken biraz savruk davranan usta sıvı dökmüş ve silmiştir ama buharı kaldığı için oluşmuştur. Bir de kuru akülerde hiç rastlamadım diyebilirim nu sıkıntıya
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Accente olmuştu benzeri, akü 6 yıl belki de daha eskidir. Kaynar su döktüm dümdüz üstüne, bez ile sildim, tertemiz oldu, en son sıkıntı yoktu, en basit yol bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...