KAPALI Akü kutup başları paslı olunca marş sorunu olur mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Yine R19 yine sorun...
Dün 10 dakika motor kapalı müzik dinledikten sonra araç marş basmadı vurdurdum kullandım bırakırken kapatıp tekrar marş bastım çalıştı ancak şimdi yine marş almıyor. Jetta'dan takviye yapacaktım ama akü şarjlı diyor kendi göstergesinde. Şarjlıyken şarj etmeye çalışırsam ne olur kestiremediğim için buraya sormaya karar verdim. Akü kutup başları çok paslı geldi bana kopan tellerde var bu etkileyebilir mi marş motorunu? WD40 sıkıp temizleyebilir miyim direkt üstündeyken faydası olur mu?
Screenshot_20200314-131453_Gallery.jpg
 
Yine R19 yine sorun...
Dün 10 dakika motor kapalı müzik dinledikten sonra araç marş basmadı vurdurdum kullandım bırakırken kapatıp tekrar marş bastım çalıştı ancak şimdi yine marş almıyor. Jetta'dan takviye yapacaktım ama akü şarjlı diyor kendi göstergesinde. Şarjlıyken şarj etmeye çalışırsam ne olur kestiremediğim için buraya sormaya karar verdim. Akü kutup başları çok paslı geldi bana kopan tellerde var bu etkileyebilir mi marş motorunu? WD40 sıkıp temizleyebilir miyim direkt üstündeyken faydası olur mu?
Ekli dosyayı görüntüle 24525
Temizleyin elbette , kopan akım kabloları sorundur tabi
 
Arabamı ilk aldığımda eksi kutup başı nedeniyle yaşadım bunu, eksi hattı ayrı olanlar çalışıyor şaseyi aküden alanlar çalışmıyordu, kablo uçları değişti akü kutupları temizlendi düzeldiydi
 
Elbette söküp temizleyin , kontrolünü yapın , beyazlaşma varsa kola ile yada sıcak su ile halledebilirsiniz , pası kolada alır bu arada :)
 
Arabamı ilk aldığımda eksi kutup başı nedeniyle yaşadım bunu, eksi hattı ayrı olanlar çalışıyor şaseyi aküden alanlar çalışmıyordu, kablo uçları değişti akü kutupları temizlendi düzeldiydi
Bende ondan şüphelendim ya eksinin durumu çok kötü. Bi temizleyip marş deneyeceğim çalışmazsa mecbur takviye ya da vurdurma.
 
Bende ondan şüphelendim ya eksinin durumu çok kötü. Bi temizleyip marş deneyeceğim çalışmazsa mecbur takviye ya da vurdurma.
Akü tarafını da kablo tarafını da temizleyin, çatlak vs. Var mı kontrol edin iki tarafta da. Bende kablo tarafında kılcal bi çizik gibi çatlak vardı o bile baya etkiliyo
 
Akü tarafını da kablo tarafını da temizleyin, çatlak vs. Var mı kontrol edin iki tarafta da. Bende kablo tarafında kılcal bi çizik gibi çatlak vardı o bile baya etkiliyo
Kutup başlarını sökerim hocamda nasıl temizlenir bilmiyorum. WD40 sıkıp bulaşık teliyle girişsem bir sorun olur mu? Birde akü sarjlı diyor ya göstergede bu doğru mu? Takviye yapmama gerek yok mu?
 
Bizzat başıma geldi volvoda. Araba bir süre yatmıştı gidip çalıştırmak isteyince tak edip kaldı. Akü bitti derken kutup başlarını bir sökeyim dedim. Akü ile kutup başı arası komple oksitlenmiş, marşa basınca aradaki dirençten dolayı akım geçemiyordu. Zımpara ile temizleyip geri takınca düzeldi.
 
valla benim kutup başını zımparayla temizledi oto elektrikçi kablo ucunu zaten değişmiştik
Bizzat başıma geldi volvoda. Araba bir süre yatmıştı gidip çalıştırmak isteyince tak edip kaldı. Akü bitti derken kutup başlarını bir sökeyim dedim. Akü ile kutup başı arası komple oksitlenmiş, marşa basınca aradaki dirençten dolayı akım geçemiyordu. Zımpara ile temizleyip geri takınca düzeldi.
Zımparam yok ya. Bi marş bassa sanayiye gideceğimde neyle temizlesem bilemiyorum. Bulaşık teli daha kötü yapar mı acaba?
 
Bence bulaşık teli de olur ama sorumluluk kabul etmem :D herhangi bi hırdavatçı inşaat malzemesi satan yer varsa yakınlarda oralarda olurzımpara
Bulaşık teli de olur. Aşındırıcı bir şey olması yeterli. Hatta tornavidayla falan bile kazınabilir.
Çok teşekkürler gerçekten yardımlarınız için. Bu forum olmasa çoktan satardım herhalfe bu arabayı :)
Sentetik tiner ve WD40 ile deneyeceğim bakalım inşallah basarda sanayiye gidebilirim.
 
Accentimizde olmuştu ve kutup başlarına kaynar su dökmüştük düzelmişti ama wd40 varsa bence onu kullanmanız daha sağlıklı olur.
 
arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim. temizledim ama yinr marş basmadı mecbur vurdurarak mutlu aküye gittim. 60 amper 380 lira dediler birde doping marka vardı o da mutlunun 350den 280e düştü dediler onu taktık şu an bir sıkıntı yok. Üstündeki akü 5 yıllıkmış artık şarj tutmuyormuş.
 
Yeni akunun sağlığı için o bağlantıları daha düzgün hale getirmelisiniz.. mesela sıfır zımpara ve ek şase kabloları gibi.. yoksa yeni akunun sonuda kısa zamanda diğeri gibi olacaktir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...