Testarossa

Profesör
637
Marka
Otokar
Alalı 1 sene oldu konu açamadım, bu konu biraz tecrübelerimi yazacağım uzun bir konu olacak.

Önceki alfamla vedalaştıktan sonra alfadan zevkimi aldığımı düşünüyordum, ilk 1 ay iyi geçti sorun yok, sırtımda bir maddi yük yoktu .Sonra kaşıntı tuttu hayattan zevk almak için alfa şart olduğunu düşündüm :D Daha yeni arabalar alabilcek olsamda 156'nın tadı ayrı .5 araba gezdim sonuç benim

açımdan hüsrandı aralarında iyi arabalar olsada eski arabama pek yakın değillerdi, eski arabam 01 cosmo blu ,tan leather sunroof;



_SAM7377 by Emre Emre, on Flickr



Satılık araba var mı amacıyla gittiğim serviste rica üzerine içi siyah deri dışı gri bir 156 kullandım zaten hoşuma gidiyordu kombinasyon iyice kafama yattı o gün,gece klasik sahibinden.com üzerinden ilan bakarken bir tane araba ilana girdi dışı gri ,içi siyah far yıkamaları üzerinde koltukları düzgün,yoncaları orjinal ,sabahı bekledim işim olmasa bile erkenden kalkıp aradım ilk arayan benmişim.

Bakmaya gittiğimizde arabaya çok talep vardı arayanlar oldu yanımızda iyi ki erkenden aramışım,genel kontrol ettiğimde araba düzgündü eksikleri vardı ama tecrübeliydim artık :D iki tane orjinal anahtarı olması,orjinal alarmı üzerinde olup çalışması hoşuma gitti önceki arabamdaki gibi manuel açmayacaktım artık arabayı , ilk fotoğrafı



20220915_111143 by Emre Emre, on Flickr



Ben almadan hemen önce alfa servisinde ağır bir bakımdan geçmiş,

termostat,triger kayışı,balans kayışı,orjinal bujiler,devirdaim,pipolar,radyatör,yedek su deposu orjinal değiştirilmiş gözle kontrol ettiğimde teyit ediliyordu elimde faturada olunca trigerden yana içim rahattı ama test sürüşünde fark ettiğim alt takım fren sorunları için direkt noterden servise gittim.4 adet denge kolu,arka salıncakları amortisörleri ,ön tarafta alt salıncakları ön amortisörleri ,ön yayları.Diskleri orjinal disklerle ve balataları ferodo balatayla,tüm fren hortumlarını, el freni tellerini değiştirdim son olarak fren hidroliğimiz motul olarak değişti,arabayı teslim aldığımda çok sıkı hissetiren bir arabaya dönüşmüştü .



20220920_184739 by Emre Emre, on Flickr



20220920_145037 by Emre Emre, on Flickr



20220920_172726 by Emre Emre, on Flickr



Bir sorunumuz daha vardı ,araba ilk marşta çalışmıyor ikinci marşta çalışıyordu ustamız teşhisi koydu ve benzin pompası sıfır bosch olarak değişti,aslında üzerinde hiç çatlak yoktu sanırım tamamen değişmeden tamir olabiliyor ama uğraşmak istemedim,konuyu okuyanlar direkt değişim yerini tamir etme yöntemine gidebilir.Pompaya arka koltukları söküp,yuvarlak bir kapağı söktükten sonra ulaşılıyor.Benzin pompasından sonra sorunumuz gitti tabi daha bunlar fragman.



20220929_132147 by Emre Emre, on Flickr



Bu arada ben boş durmayıp sıfır el freni körüğü buldum

20220922_111958 by Emre Emre, on Flickr
 
Son düzenleme:
Yıkadıktan sonra şöyle görünüyordu,farlar orjinal fakat berbat durumda ön çıtalar parlak siyah kötü duruyor



vd218 by Emre Emre, on Flickr

Benzin pompasından 2 gün sonra olması lazım enjektörleri teste-temizliğe gönderdim temizliği testi yapıldı , enjektör oringleri değiştirdim,buji kablosunu beğenemedik o değişti,şanzıman orta kulak değişti bu yapılanlar yeni benzin pompasıyla birleşince bir performans artışı hissettim bunlar bizi mutlu eden şeyler.



Bir süre kullandıktan sonra orman yollarında aydınlatma yok gibiydi,İlker Kemalle görüşüp orjinal farlara led dönüşüm yapıldı, ilk yapılması gereken işlem bu bence nedeniyse 156 mk1 farları berbat.Farlardan sonra istediğim görüntü oluştu.



20221202_105224 by Emre Emre, on Flickr



2023-10-11_07-36-35 by Emre Emre, on Flickr
Görev adamıyla birlikte.

15 jantlar hem demode hem 156'nın karakterine çok uygun bir ebat değil,jant değişikliğinde kararsızdım 16 teledial mi yoksa 17 modellerden biri mi olmalıydı karar veremiyordum.Araştırırken şu modele denk geldim aslında bildiğim bir modeldi ama ağır sanıyordum ,hafif olduğu için ve Ve Speedline hastalığım olduğu için (önceki aracımda kullandığım jantlarda speedline teledialdi) bu janta karar verdim koyuldum aramaya ve Tekirdağda buldum bir cumartesi günü öğlen yola çıkarak bostancıdan esenyurta kadar durk kalk giderek Tekirdağa vardım yol boyu umarım kaynak yoktur diye dua ediyordum ve vardığımda hiç boyanmamış kaynaksız işlemsiz olduğunu görünce çok rahatladım aldım geldim hemen.

İstanbulda jantlara düzeltme işlemi yaptırıp Continental Premium Contact6 lastikleri geçirdim ,156 farklı bir karaktere geçmişti hem görüntü hem sürüş olarak , 15 jantlı ve sararmış farlı haline göre 10 yıl gençleşmişti.





Screenshot_20231011_195631_WhatsApp by Emre Emre, on Flickr

16 Teledial 10050 gram,16 selespeed 10500 gram bu jant 17 olmasına rağmen daha hafif.



20230426_134400 by Emre Emre, on Flickr



İyi durumda olan derileri korumak için deriklinikten deri koruma seti sipariş ettim. Firma yetkilileriyle konuştuğumda uygun setin bu olduğuna karar verdik,ben fırça aldım ama önermiyorum eski derilerde kullanmayı sünger yeterli uygulama videosu firma sitesinde var Set içeriği ;

20220928_170025 by Emre Emre, on Flickr

ürünler benden tam puan aldı daha önceden turtlewax kullanıyordum.



Bir süre sorunsuz kullandıktan sonra bir akşam kaputu kaldırıp rutin kontrolde üst kapakla bloğun birleştiği yerde nem gördüm şüphelendim,orayı iyice temizledikten sonra gözlem yaptım.Maalesef su devamlı geliyor ve araba bundan dolayı su eksiltiyor,bu durumda yapılcak çok bir şey olmuyor ya görmezden gelip binceksin öyle ya da kapak açılcak.Servise gidip durumu anlatınca kapağı açtık ve rektefiyede kapağın yüzeyinin yamuk olduğu tespit edildi. Kapak tekrar taşlanıp takılabilirdi fakat ben istemedim ,sıfıra inmiş kapakla içim rahat etmeyeceği için yeni bir kapak ihtiyacı oluştu.Sıfır TS silindir kapağı yok en azından ben bulamadım,bir kaç yerle konuştuktan sonra bir tane kapak buldu servisim çok düşük km çıkması yurtdışı olduğu iddia ediliyordu.Ustam böyle bir kapağı çıkma olarak görmediğini sıfırdan farksız olduğunu söyledi ve kapağı dükkana getirdiler bende incelediğimde bu zamana kadar gördüğüm en düzgün kapak olduğundan kapağı aldım,bilmeyenler için kapağı biz sadece yüzeysel anlayabiliyoruz su kanallarından ve payından tam kararı rektefiyeci veriyor.

şansıma kapağın üzerinde orjinal sübaplar orjinal devirdaimde vardı ,üzerindeki orj. devirdaim benim 5000 km yapmış yan sanayi devirdaimden çok daha iyiydi.



20230126_170504-1 by Emre Emre, on Flickr



20230126_170527-1 by Emre Emre, on Flickr



O kadar açılmışken hazır segman kullanmak yerine segman yaptırdım,krank ve pistonlar ölçüldü ve sorun gözükmedi.Üst kapak,segmanlar,tüm contalar,yatakalar ,1 tane bobi,yağ pompa süzgeç değişti.Karterimiz tamire gitti civata kısmına helicoil işlemi uygulandı.Son olarak Motul yağ koyulup tüm filtreler değişti bakımda aradan çıkmış oldu.

Motul yağ sadece rodaj içindi,1000 km rodaj süresi deniliyor ,ben rodajı Bursa ,Eskişehir,Ankaraya yolunda yaptım 3000 rpm üstünü geçmemeye dikkat ettim.Eskişehir -Polatlı arasında akşam olup hava iyice soğuyunca ısıtma sistemi yetmemeye başladı özellikle sağ taraftan soğuk,soldan ılık hava gelmeye başladı.Durup akünün eksi kutubunu çıkartıp flapları yeniden kurdurunca biraz düzeldi fakat yetersiz.

İstanbula dönünce Lıquı Moly 10w-40 tam sentetik yağ ile (tam sentetik olduğunu iddia ediyorlar) değişim yapıldı üzerine ceratec katkı eklendi.Benim bu yağı koyma sebebim LM başka bir katkıyla cerateci karıştırmayı önermiyor,diğer LM 10w40 yağların birisinde MoS2 diğerinde Molygen katkı var.




 
Son düzenleme:
Isıtma sorununa çözüm belliydi,kalorifer radyatörü,işçiliği zor ustaların yapmak istemediği bir şey.Kalorifer radyatörümüz değişti özellikle kale taktırmadım ömrü kısa ,ısıtma sorunuda çözüldü maddi olarak çökmüş durumdaydım

Screenshot_20231011_211248_WhatsApp by Emre Emre, on Flickr
Kazana antifriz dolmuş.

Göstergelerde saatin ampulü patlamıştı,komple göstergeleri yeşil t5 ledlerle değiştirdim.Yeşil olduğu için daha az ışık veriyor, beyaz ledler göz yoruyor.

20230608_233226 by Emre Emre, on Flickr

Tekrar bir süre kullandıktan sonra Sakaryaya gittim,sabah arabaya bindiğimde vitese geçmiyor.Gece sorunsuz araba sabaha bozulmuş neyse geceyi bekledim bir şekilde 5 e takarak bostancıya kadar 5. viteste geldim.
Debriyaj indi görüntü şu;

Screenshot_20231011_212350_WhatsApp by Emre Emre, on Flickr


Debriyaj,alt merkez,üst merkez valeo (bunun LPR? markasıda vardı 1000 tl ucuza ama güvenemedim),arka krank keçe,balans tapaları,şanzıman yağı değişip volant taşlandı. 10.000 civarı tutmuştu martta bunlarla birlikte arabanın mekaniğinde el atmadığım yer kalmamıştı tek bir yer vardı ondan korkuyordum.
Tahmin edilebildiği gibi çok sürmeden korktuğum başıma geldi rolanti valfi bozuldu. Önceki arabamda başıma geldiği için biliyorum araba stop ediyor ,kullanılmaz hale geliyor üretimi yok çıkması temiz olarak nadir.
Alfa parçası satan yerlerde bulamayınca Sultanbeyliden bir parçacıdan aldım ,bozuk çıktı 3500 liraydı dolar 19 lirayken.Zorda olsa geri iade ettim başta konuşmasam üstüne basa basa almazdı üstelik aynı gün
3 ay böyle idare ederek sonunda çok temiz bir parça buldum,stop etme sorunu kalktı arabaya tekrar kavuştum derken 5 senelik alfa maceramdaki en büyük soruna start vermişiz.
 
Araba iyi güzel stop etmiyor, arıza ışığı yaktı cihaza bağlayıp hataya baktığımızda vuruntu sensör hatası.Usta diyor bu normalde hata vermez silelim dene.

Denedim bir süre sonra yine geldi ve araba kendini kısıyor.Vuruntu sensörünü aldım sıfır yine sorun devam ediyor.Usta çözüm bulamıyor bir ara balans iptalinden bahsetti ne alakaysa .Zaten balans,yağ soğutucusu kırmızı çizgimdir :D Sorun çözülmeden ayrıldım dükkandan,bu sorun rolanti valfinden sonra olduğu için ondan bile şüphelendik.

2 gece uyumadan araştırma yapınca Bosch motronic 1.5.5 kullanan 156'nın elektrik şemasını buldum,kendim elektrikten hiç anlamayan biriyim müstakbel kayınpeder elektrik mühendisi olunca belki o yardım eder umuduyla giriştim :D en sonunda sorunu kendim çözdüm deneme yanılma yöntemiyle,kısacası ;rolanti valfi sökülürken beyinde soketlerden ayrılıyor beyin zarar görmüş.



Yaz geldiğinde Cpc6 lastiklerim sıcakta frende kötüleşince 4 adet Goodyear asymetric5 225 45 17 aldım,kullandığım en iyi lastik yol tutuş ve direksiyon hissi seviye atladı,cpc6 lar diş olarak 5m olsada sıcakta beğenmiyordum.



20230424_183353 by Emre Emre, on Flickr



Direksiyonumuz çok kötüydü,deri kaplattım 5 saatlik el emeğiyle tam istediğim direksiyonu elde ettim.



Uu by Emre Emre, on Flickr



Göstergeleri ledle değişince ,sony teypin kırmızı renkleri güzel olmadı,teyp güncel iyi teyp olmasına rağmen baştan beri aklımda olan Alpıne teypti.Ani bir kararla

sıfır Alpine teyp aldım, Alpine bu arabalara tek yakışan teyp bence dizaynı harika teybe ilk defa güç verince ///ALPINE BEST yazması her şeyi açıklıyor.Fiyatı 6000 tl civarı bana sorarsanız kaliteli müzik dinlemek için değer.




20230606_221721_(1) by Emre Emre, on Flickr
 
Bu yaz önden gelen bir ses vardı,sağ iç aks kafası değişti ,üst salıncak değişti.Manifoldda kaçak varmış onun tamir olabilceğini söylediler yaptırdık.İlk uzun yolda daha kötü şekilde kaçırmaya başladı mecbur çıkma temiz bir parça bulup değiştirdim.Egzoz işi vardı oda aradan çıktı.Manifold tamirini önermiyorum.

Aldığımda sağ güneşlik bozuk,sol güneşlik ayağı kırıktı.Albea ayağı biraz işlemle birebir oluyor rengi ve görünüşü ayırt edilmiyor bile ben orjinal bulcam diye direndim keşke önyargılı olmasaydın bire bir aynıymış. Sağ güneşlikte tamiri imkansız gibi çıkmasını aldım yavaş yavaş parça sorunları çıkmaya başlıyor.2019 yılında çok daha rahat çıkma parçaya erişebiliyorduk şimdi güneşliği bile bulmak sorun oluyor.



1 senede yaşadığım sorunları aktarmaya çalıştım 100.000 üzeri para ve fazlasıyla zaman ve emek,156 alacaklara belki yol gösterir. Benim kişisel tavsiyem 156 alırken km ve boya önemsiz ,en önemli şey sahibi .Yapılan işlemlerin nerde ne şekilde yapıldığıda çok önemli ,en iyi servise gitsen bile bire bir ilgilenmeden iyi iş olmuyor. Buraya yazmadıklarım ufak şeylerle birlikte 1 senede güzel bir kıvama geldi aracım,yeni model alfalarıda merak ediyorum. Okuyan herkese teşekkürler.



20230424_184134 by Emre Emre, on Flickr



20230424_183339 by Emre Emre, on Flickr





20230926_170754 (1) by Emre Emre, on Flickr



20230607_190835 by Emre Emre, on Flickr



IMG_3419 by Emre Emre, on Flickr



IMG_3402 by Emre Emre, on Flickr
 
Konu hayırlı uğurlu olsun Emre,resmen araca yapılan tüm bakımların detaylı anlatımı gibi olmuş alacak olan burayı okur artık :D (benim görev adamı da çıkmış,şeref duyduk hatatat )

Aracı yakından tanıyan biri olarak,gerçekten çok temiz ve detaylı bakıldığına zaten şahidim.Kendi fikrim,araca sonraki bakımda iyi bir şanzıman yağı şart,onun haricinde bakımları kusursuz denilebilir.Motor yağı olarak 10W-40 hateri olduğum için 5W-50'nin bu motora çok daha iyi geleceğini düşünüyorum (10W-60 ile çalışabilen bir motor olduğu için).Bu konuda Molygen 5W-50 kesinlikle denemeye değer,kullandığın yağ tabii ki kötü değil ancak hem viskozite hem dayanım hem katkı olarak Molygen çok daha üstün,bu kadar titiz bakılmış bir motorda sonucu çok merak ediyorum açıkçası.Tabii ki kullanım kılavuzuna hareketle yağ seçmek lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela göstermesin maşaallah.
 
İlk kez alfa alacak olsam bu başlığı okuduktan sonra arkama bakmadan kaçardım heralde :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap
Ne demiş üstat Nicola Romeo: "Sevgi neydi? Sevgi iyilikti, dostluktu, sevgi emekti." hatatat
Gerçekten buram buram emek kokuyor, bu kadar uğraş ve stresi çoğu insan göze alamaz. Güzel günlerde kazasız belasız kullan inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve M.Shadows
Ne güzel zaman ayırıp bütün bu işlerin içinden sevginiz ile çıkabilmişsiniz.. tebrik ederim .. umarım uzun yıllar gönül rahatlığı ile binersiniz.
 
hem mekanik hem kozmetik hem de sahibinin bilinci olarak çok zor bulunacak ve çok kıymetli bir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Konu hayırlı uğurlu olsun Emre,resmen araca yapılan tüm bakımların detaylı anlatımı gibi olmuş alacak olan burayı okur artık :D (benim görev adamı da çıkmış,şeref duyduk hatatat )

Aracı yakından tanıyan biri olarak,gerçekten çok temiz ve detaylı bakıldığına zaten şahidim.Kendi fikrim,araca sonraki bakımda iyi bir şanzıman yağı şart,onun haricinde bakımları kusursuz denilebilir.Motor yağı olarak 10W-40 hateri olduğum için 5W-50'nin bu motora çok daha iyi geleceğini düşünüyorum (10W-60 ile çalışabilen bir motor olduğu için).Bu konuda Molygen 5W-50 kesinlikle denemeye değer,kullandığın yağ tabii ki kötü değil ancak hem viskozite hem dayanım hem katkı olarak Molygen çok daha üstün,bu kadar titiz bakılmış bir motorda sonucu çok merak ediyorum açıkçası.Tabii ki kullanım kılavuzuna hareketle yağ seçmek lazım.
5W-50 molygen benim hep aklımdaydı , senle yaptığımız istişarelerde teknik olarak uygun olduğuna karar verince kararımı netleştirdim.

Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela göstermesin maşaallah.
Teşekkür ederim.
Ne demiş üstat Nicola Romeo: "Sevgi neydi? Sevgi iyilikti, dostluktu, sevgi emekti." hatatat
Gerçekten buram buram emek kokuyor, bu kadar uğraş ve stresi çoğu insan göze alamaz. Güzel günlerde kazasız belasız kullan inşallah.
Saol Bedirhan, yaşlandırıyor insanı gerçekten :D
Ne güzel zaman ayırıp bütün bu işlerin içinden sevginiz ile çıkabilmişsiniz.. tebrik ederim .. umarım uzun yıllar gönül rahatlığı ile binersiniz.
Uzun süre binmeyebilirim, 5 yıldır 156 kullanıyorum değişim zamanı geldi gibi.
hem mekanik hem kozmetik hem de sahibinin bilinci olarak çok zor bulunacak ve çok kıymetli bir.
Senin 156 gibi işte :D
 
Alfa Romeo 156 giriş, gelişme ve sonuç olmuş bu. Sonucu geçen denedik gayet keyifli yapılanların hakkı verilmiş.

Eline koluna sağlık Emre, güle güle kazasız belasız nice kilometrelere.
 
Alfa Romeo 156 giriş, gelişme ve sonuç olmuş bu. Sonucu geçen denedik gayet keyifli yapılanların hakkı verilmiş.

Eline koluna sağlık Emre, güle güle kazasız belasız nice kilometrelere.
Saol, Emre artık SS ile nice kilometreler yapıcaz.

Perşembe günü kırık olan yağ çubuğunu bulup aldım , fahiş fiyata bile olsa almak zorunda kaldım
:(
yağ emiş hortumu terlemişti hortum gitmiş değiştirdim.

Cuma günü arabayı yeni sahibine teslim ettim,hayırlı olsun.Otomobil sektörünün içinde olan ve işten anlayan birine teslim ettiğim için gönlüm rahat verilen emeğin farkında.
Stok olarak bu kadar yola oturan bir 156 kullanmamıştım,kullandığım süre boyunca zorlasamda istemediğim sürece hiç kaymadı,korkutmadı.
Şuan makyajlı bir Selespeed 156 sahibiyim yakında,karşılaştırma yapacağım.Makyajsız sahibiyken daha iyi olduklarını söylediğimde havada kalıyordu artık rahatça söyleyebilirim Walter De Silva tasarımlı 156 gerçek 156.