Herkese merhabalar arkadaşlar.
Malum uzuuuunca bir süredir kendime otomobil bakıyordum. Çok farklı modeller arasında gittim geldim. Sahibinden.com'u her açtığımda alfa romeo'lara baktım ama etraftan gelen aman alma aman bakımı zor aman varyatör aman satamazsın vs söylentilerinden geri çıktım. Babam da dahil olmak üzere alfa almamı kimse istemiyordu.
Ancak bi gün sanayiide tanıdığım kaportacının dükkanında bi 147 gördüm. Dış görünüşü baktım babamın hoşuna gitti, anahtarı istedim sahibinden. 5 dk babama kullandırdım bayıldı. (O gün o arabanın fiyatında anlaşamadık o yüzden alamadım o ayrı) O arabadan sonra rahatça alfa bakmaya başladım
Bi çok mk1 mk2 147 ve 156 baktım. 2.0 selespeed baktım, 1.6 ts 147baktım. Bir türlü içime sinen temizini bulamadım.
Krediyi çektiğime araba alacağıma falan pişman olup isyan ettiğim günlerde işyerinden bi katip abim aradı, gardiyan bi arkadaşta alfa var satılıktı bi ara ona bahsettim istersen gel bak arabayı dedi. İftar vakti civarı arabaya baktım çok hoşuma gitti, ufak tefek eksikleri vardı ama motoru yürüyeni temizdi. Fiyat olarak mk2 bütçelerine ve arabanın temizliğine göre iyi sayılabilecek bi bedele el sıkıştık, sahibinin küçük çocuğu olduğu için 15 gün geç aldım arabayı ama sonunda kavuştum.
Hikaye kısmını okumak istemeyenleri burdan alayım.
Aracım (artık benim la hala alışamadım) 2004 model mk2 olarak geçen Alfa romeo 156 1.6 Twinspark Progression donanıma sahip. 162.xxx km'de arabamın muayene ocak ayında yapılmış, muayene öncesi ilk defa lpg takılmış.Üzerinde Zavoli lpg var, alfa 1.6 ts ile en uyumlu lpg olduğu söyleniyor Teknik özellikler için autodata
Alfaların full donanımları aslında distinctive ama progression ile arasında da çok fark yok. Hız sabitleyici yok bende tek. Onun haricinde bi fark yok ya da ben henüz bulamadım. Sunroof deri koltuk her ikisinde de opsiyon olarak sunulmuş. Arka baş diz mesafesi cart curt ölçmedim ama baya geniş ve rahat. Sıkıntı yok. Aracın çevikliği ve konforu gerçekten harika (Konfor lastiklere rağmen iyi) . Dün bi ufak kaza atlattık kamyon sıkıştırdı ford focus tepemize çıkıyordu, daha düşük motorlu ve hantal bi araba olsaydı (ya da direksiyonda ben olsaydım) 2nci gün kaza yapmış olabilirdik. Allah korudu...
-Far Yükseklik ayarı
-12 airbag(say say bitmiyor, hepsi aktif çalışır halde)
-Yükseklik ayarlı ön koltuklar
-4 cam otomatik,
-Ön arka sis farı
-Digital klima
-Yükseklik ayarlı direksiyon.
-Ön-arka kol dayama(arka kolun arkası da açılıyor, bagaja ulaşabiliyorsunuz.(orjinal)
Şu an aklıma gelen donanımlar.
Arabada dış aksesuar çok fazla vardı, yazılar vs alayını söktüm. Park sensörü takılmış sonradan. Bi de önlerde gündüz ledi var ki vallahi adamlar cuk oturtmuş muazzam duruyor elli kere fişlerine kablolarına baktım sökesim gelmedi duruyor öyle
Orjinal teybi vardı üzerinde, ses kalitesi rezaletti. Gittim teypçiye 250 liraya pioneer taktırdım, direksiyondan kumanda için ayrı aparat gerekiyormuş 156larda uyum sıkıntısı varmış 150 lira civarında o aparatta ilerde alırım dedim şimdilik aciliyeti yok 28 yaşıma kadar hiç bi arabamızda direksiyonda tuş kumanda yoktu zaten Pioneer'i takınca hoparlörler ağzımı açık bıraktı. Elektronikçiye hoparlör kapaklarını söktürdüm, 4 kapıda 4 alpine hoparlör çıktı önler normal arkalar twitterlı, ön kapılarda ayrıca tweeter var kapı açma kolunun yanında. Alpine yazısını gördüğümde yüzüm canlanmış bi sırıtmaya başlamışım elektronikçi kahkaha attı. Ama cidden çokiyi alpine....
Kaportada boyalar mevcut, renk farklılıklarını şu ana kadar arabayı yakından görenler içerisinde tek ben farkedebildim ( @berkertekin abi kadar olamasam da ) , dikkatli bakmayınca belli olmuyor ama metalik gri sonuçta tam tutmayan yerler var. Araçta değişen sadece ön kaput. İnşaattan parça düşmüş, kaput ve ön cam yalan olmuş. Bu kazadan ötürü 2000 lira civarında bi hasar kaydı mevcut. Onun haricinde ufak tefek sağ ön ve sol arkadan tıklamışlar boya var düzeltme var ama değişen yok bu kazalardan ötürü üç tane 142,671 ve 590 liralık hasar kayıtları var. Dün komple Pasta&Cila&Parlaklık koruma uyguladım, resmen cincik gibi oldu araba.
Eksiler;
- Jantları seviyorum ama Lastikleri beğenmedim. Önlerde 18/55/205 Falken var arkalarda debica mı ne öle bişi. İlk fırsatta 4 lastik şart.
- Ön arka logolar silinmiş, üzerinde türk bayrağı falan vardı. Yoncalarım eksik. Sipariş vereceğim hafta içi gelir onlar(Dün sipariş verdim sanıyodum siparişi onaylamamışım, sarhoştum hatırlamıyorum)
- Far ampullerini değiştirmeyi düşünüyorum, biraz totoyu topladıktan sonra % 130 h7 osram falan takacağım. Ön sol far fena halde soluktu, geceleri aydınlatmayı bile etkiliyordu. Temizletmeye götürdüm kimse uğraşmadı herkes olmaz bu git yeni far al dedi(orjinali 660, yan sanayii 300 lira) . Kendim denemek istedim Zımpara+ pasta cila ile epey uğraştım baya parladı ama bi sevdim. Before after yapamıyorum temizlik öncesi yakından fotoğraf çekmemişim ama şu an ki hallerini atıyorum. Yanında malum gündüz ledleri de var.
Malum Gündüz ledi, gündüz görünümü (@berkertekin @pulusoglu )
- Tamponda falan ufak tefek sürtmeler var, pasta cila ile kurtarabildiğimi kurtardım, rütuşlanacak yerler var ama çok fazla değil. Sol ön çamurlukta ufak bi vernik atığı var. Tavanda 20 cm kadar bi güneş yanığı var, baktığın açıya göre görülüyor ya da görülmüyor ( ilgili fotolar;
Vernik atığı
Tavan güneş yanığı
- Ön konsolda orjinal teybi çıkarıp pioneer takınca çerçeve abuk subuk kaldı tabi, uygun teyp çerçevesini sipariş verdim pazartesi kargoda olur çarşamba elimde Düzenleme yaparım montajından sonra.
Edit: Yol bilgisayarının artı tuşu yok, düşmüş. Sanırım tek onu bulamam gibi. Bakalım bakalım
İçerden bazı fotolar
asfdasdf tamam tamam vurmayın
Devam ediyorum içerden fotolar
garaj anahtarı vs koymalık ufak göz
Sonradan takılmış park sensör şeysi
arka havalandırmalar mevcut, koltuk altında da hava çıkışı var ordan da sıcak soğuk hava geliyor.
Pasta cila sonrası fotoğraflar.
Son olarak, sizlerin de yakından tanık olduğu binbir zorlukla ve sancılı bi süreç sonrası hayal ettiğim arabaya kavuştum. Üstelik tamamen tesadüf olarak alfhonso nick'imin yanına alfa arabanın alf plakası oldu. Öyle supercar değil hothatch değil ama bütçelerimle alabileceğim en iyi arabalardan. Üstelik sevdiğim bi markaya ait. Allah çok daha iyilerini sizlere nasip etsin inşallah.
İyi dilekleriniz için şimdiden teşekkürler,
Otopark sticker'larım @pulusoglu sayesinde kargoda, pazartesi elimde.
Edit: Dün sanayiide bi tanıdığımızın işyerinden bi çalışanı arabaya talip oldu, 15inde 27,500 vereyim gel dedi. Daha yeni aldım satmak istemiyorum dedim.
İç dış temizlik yaptım ancak kullandığım köpük çok kaliteli değilmiş, koltuklarda tam verim alamadım. Bi de apartmandan biri elektrik süpürgesi sesinden dolayı şikayet etmiş, onun sinirine istediğim gibi bi temizlik yapamadım. İlerleyen zamanlarda tekrar temizlik yapacağım
Malum uzuuuunca bir süredir kendime otomobil bakıyordum. Çok farklı modeller arasında gittim geldim. Sahibinden.com'u her açtığımda alfa romeo'lara baktım ama etraftan gelen aman alma aman bakımı zor aman varyatör aman satamazsın vs söylentilerinden geri çıktım. Babam da dahil olmak üzere alfa almamı kimse istemiyordu.
Ancak bi gün sanayiide tanıdığım kaportacının dükkanında bi 147 gördüm. Dış görünüşü baktım babamın hoşuna gitti, anahtarı istedim sahibinden. 5 dk babama kullandırdım bayıldı. (O gün o arabanın fiyatında anlaşamadık o yüzden alamadım o ayrı) O arabadan sonra rahatça alfa bakmaya başladım
Bi çok mk1 mk2 147 ve 156 baktım. 2.0 selespeed baktım, 1.6 ts 147baktım. Bir türlü içime sinen temizini bulamadım.
Krediyi çektiğime araba alacağıma falan pişman olup isyan ettiğim günlerde işyerinden bi katip abim aradı, gardiyan bi arkadaşta alfa var satılıktı bi ara ona bahsettim istersen gel bak arabayı dedi. İftar vakti civarı arabaya baktım çok hoşuma gitti, ufak tefek eksikleri vardı ama motoru yürüyeni temizdi. Fiyat olarak mk2 bütçelerine ve arabanın temizliğine göre iyi sayılabilecek bi bedele el sıkıştık, sahibinin küçük çocuğu olduğu için 15 gün geç aldım arabayı ama sonunda kavuştum.
Hikaye kısmını okumak istemeyenleri burdan alayım.
Aracım (artık benim la hala alışamadım) 2004 model mk2 olarak geçen Alfa romeo 156 1.6 Twinspark Progression donanıma sahip. 162.xxx km'de arabamın muayene ocak ayında yapılmış, muayene öncesi ilk defa lpg takılmış.Üzerinde Zavoli lpg var, alfa 1.6 ts ile en uyumlu lpg olduğu söyleniyor Teknik özellikler için autodata
Alfaların full donanımları aslında distinctive ama progression ile arasında da çok fark yok. Hız sabitleyici yok bende tek. Onun haricinde bi fark yok ya da ben henüz bulamadım. Sunroof deri koltuk her ikisinde de opsiyon olarak sunulmuş. Arka baş diz mesafesi cart curt ölçmedim ama baya geniş ve rahat. Sıkıntı yok. Aracın çevikliği ve konforu gerçekten harika (Konfor lastiklere rağmen iyi) . Dün bi ufak kaza atlattık kamyon sıkıştırdı ford focus tepemize çıkıyordu, daha düşük motorlu ve hantal bi araba olsaydı (ya da direksiyonda ben olsaydım) 2nci gün kaza yapmış olabilirdik. Allah korudu...
-Far Yükseklik ayarı
-12 airbag(say say bitmiyor, hepsi aktif çalışır halde)
-Yükseklik ayarlı ön koltuklar
-4 cam otomatik,
-Ön arka sis farı
-Digital klima
-Yükseklik ayarlı direksiyon.
-Ön-arka kol dayama(arka kolun arkası da açılıyor, bagaja ulaşabiliyorsunuz.(orjinal)
Şu an aklıma gelen donanımlar.
Arabada dış aksesuar çok fazla vardı, yazılar vs alayını söktüm. Park sensörü takılmış sonradan. Bi de önlerde gündüz ledi var ki vallahi adamlar cuk oturtmuş muazzam duruyor elli kere fişlerine kablolarına baktım sökesim gelmedi duruyor öyle
Orjinal teybi vardı üzerinde, ses kalitesi rezaletti. Gittim teypçiye 250 liraya pioneer taktırdım, direksiyondan kumanda için ayrı aparat gerekiyormuş 156larda uyum sıkıntısı varmış 150 lira civarında o aparatta ilerde alırım dedim şimdilik aciliyeti yok 28 yaşıma kadar hiç bi arabamızda direksiyonda tuş kumanda yoktu zaten Pioneer'i takınca hoparlörler ağzımı açık bıraktı. Elektronikçiye hoparlör kapaklarını söktürdüm, 4 kapıda 4 alpine hoparlör çıktı önler normal arkalar twitterlı, ön kapılarda ayrıca tweeter var kapı açma kolunun yanında. Alpine yazısını gördüğümde yüzüm canlanmış bi sırıtmaya başlamışım elektronikçi kahkaha attı. Ama cidden çokiyi alpine....
Kaportada boyalar mevcut, renk farklılıklarını şu ana kadar arabayı yakından görenler içerisinde tek ben farkedebildim ( @berkertekin abi kadar olamasam da ) , dikkatli bakmayınca belli olmuyor ama metalik gri sonuçta tam tutmayan yerler var. Araçta değişen sadece ön kaput. İnşaattan parça düşmüş, kaput ve ön cam yalan olmuş. Bu kazadan ötürü 2000 lira civarında bi hasar kaydı mevcut. Onun haricinde ufak tefek sağ ön ve sol arkadan tıklamışlar boya var düzeltme var ama değişen yok bu kazalardan ötürü üç tane 142,671 ve 590 liralık hasar kayıtları var. Dün komple Pasta&Cila&Parlaklık koruma uyguladım, resmen cincik gibi oldu araba.
Eksiler;
- Jantları seviyorum ama Lastikleri beğenmedim. Önlerde 18/55/205 Falken var arkalarda debica mı ne öle bişi. İlk fırsatta 4 lastik şart.
- Ön arka logolar silinmiş, üzerinde türk bayrağı falan vardı. Yoncalarım eksik. Sipariş vereceğim hafta içi gelir onlar(Dün sipariş verdim sanıyodum siparişi onaylamamışım, sarhoştum hatırlamıyorum)
- Far ampullerini değiştirmeyi düşünüyorum, biraz totoyu topladıktan sonra % 130 h7 osram falan takacağım. Ön sol far fena halde soluktu, geceleri aydınlatmayı bile etkiliyordu. Temizletmeye götürdüm kimse uğraşmadı herkes olmaz bu git yeni far al dedi(orjinali 660, yan sanayii 300 lira) . Kendim denemek istedim Zımpara+ pasta cila ile epey uğraştım baya parladı ama bi sevdim. Before after yapamıyorum temizlik öncesi yakından fotoğraf çekmemişim ama şu an ki hallerini atıyorum. Yanında malum gündüz ledleri de var.
Malum Gündüz ledi, gündüz görünümü (@berkertekin @pulusoglu )
- Tamponda falan ufak tefek sürtmeler var, pasta cila ile kurtarabildiğimi kurtardım, rütuşlanacak yerler var ama çok fazla değil. Sol ön çamurlukta ufak bi vernik atığı var. Tavanda 20 cm kadar bi güneş yanığı var, baktığın açıya göre görülüyor ya da görülmüyor ( ilgili fotolar;
Vernik atığı
Tavan güneş yanığı
- Ön konsolda orjinal teybi çıkarıp pioneer takınca çerçeve abuk subuk kaldı tabi, uygun teyp çerçevesini sipariş verdim pazartesi kargoda olur çarşamba elimde Düzenleme yaparım montajından sonra.
Edit: Yol bilgisayarının artı tuşu yok, düşmüş. Sanırım tek onu bulamam gibi. Bakalım bakalım
İçerden bazı fotolar
asfdasdf tamam tamam vurmayın
Devam ediyorum içerden fotolar
garaj anahtarı vs koymalık ufak göz
Sonradan takılmış park sensör şeysi
arka havalandırmalar mevcut, koltuk altında da hava çıkışı var ordan da sıcak soğuk hava geliyor.
Pasta cila sonrası fotoğraflar.
Son olarak, sizlerin de yakından tanık olduğu binbir zorlukla ve sancılı bi süreç sonrası hayal ettiğim arabaya kavuştum. Üstelik tamamen tesadüf olarak alfhonso nick'imin yanına alfa arabanın alf plakası oldu. Öyle supercar değil hothatch değil ama bütçelerimle alabileceğim en iyi arabalardan. Üstelik sevdiğim bi markaya ait. Allah çok daha iyilerini sizlere nasip etsin inşallah.
İyi dilekleriniz için şimdiden teşekkürler,
Otopark sticker'larım @pulusoglu sayesinde kargoda, pazartesi elimde.
Edit: Dün sanayiide bi tanıdığımızın işyerinden bi çalışanı arabaya talip oldu, 15inde 27,500 vereyim gel dedi. Daha yeni aldım satmak istemiyorum dedim.
İç dış temizlik yaptım ancak kullandığım köpük çok kaliteli değilmiş, koltuklarda tam verim alamadım. Bi de apartmandan biri elektrik süpürgesi sesinden dolayı şikayet etmiş, onun sinirine istediğim gibi bi temizlik yapamadım. İlerleyen zamanlarda tekrar temizlik yapacağım
Son düzenleme: