AÇIK Alfa Romeo GT 2.0 Otomatik Alınır mı ?

Zeki61

Zeki aygün
Asfalt Kurutucu
6
29
Marka
Peugeot
Herkese selamlar, uzun zamandır araç bakıyordum Sinan abinin Alfa Romeo videolarından sonra bir alfa Romeo olmaz mı be derken Alfa Romeo GT'ye hayran kaldım. İçime oturdu resmen almayı düşünüyorum. 2.0 otomatik olanını araç hakkında hiç bir bilgim yok sadece haftasonları ve uzun yola giderken kullanacağım arada bir de gazlarım, kime sorduysam bilmeden uzak dur dediler. Size sormak istiyorum illaki aramızda bilir kişi vardır sizce alınır mi? Sorun yaşar miyim?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
156 olsun 147 olsun, daha eskileri modeller dahi aktif olarak bir çok insan tarafından günlük ulaşım için kullanılıyor. Üstelik siz haftasonları/uzun yolda yani keyif için kullanacağınızı belirtmişsiniz; neden olmasın diyorum.

İstanbulda ikamet ediyorsunuz, usta ve yedek parça kullanımı konusunda da avantajlı bir konumdasınız. Hayırlı uğurlu olsun :)
 
Selespeed maalesef evlerden ırak bir şanzımandır. Manuel ve temiz bulursanız neden olmasın. İlla otomatik diyorsanız GT tavsiye etmiyorum.

Ne zaman servise gitsem, yarısına yakını selespeed. Abuk subuk huyları da var. Ustaları bile bazen zorlanıyor çözerken.
 
Selespeed maalesef evlerden ırak bir şanzımandır. Manuel ve temiz bulursanız neden olmasın. İlla otomatik diyorsanız GT tavsiye etmiyorum.

Ne zaman servise gitsem, yarısına yakını selespeed. Abuk subuk huyları da var. Ustaları bile bazen zorlanıyor çözerken.
Temiz selespeed de üzmez, selespeed için bilgi almak isterseniz açtığım konuyu okuyabilirsiniz👍🏻.

iyi bakılmış hiçbir araba üzmez, kötü bakılmış ve saçma sapan elektrik/mekanik tamiratlara maruz kalmış bir selespeed diğer markaların şanzımanlarına göre daha erken nazlanabilir ama “evlerden ırak” demek için yıkığını kullanmak ve onun problemleriyle uğraşmak lazım.

markası farketmeksizin bakımsız her araba sahibini yoracaktır zaten, manuel bakımsız bir gt yerime bakımlı bir selespeed çok daha doğru olur.

Özür dilerim, yanlış da anlamayın ama bilinçsiz ve sokakta duyulan herkesin ağzında olan çok bilinçsiz bir yorum olmuş. Çevremde ve alfa romeo gruplarının çoğunda 156 selespeed kullanıcıları çok memnun. Vites düşürürken ara gaz vermelerine, yüksek devirde kemikli vites geçirmelerine benim gibi bir çok insan hayran.

Herkese selamlar, uzun zamandır araç bakıyordum Sinan abinin Alfa Romeo videolarından sonra bir alfa Romeo olmaz mı be derken Alfa Romeo GT'ye hayran kaldım. İçime oturdu resmen almayı düşünüyorum. 2.0 otomatik olanını araç hakkında hiç bir bilgim yok sadece haftasonları ve uzun yola giderken kullanacağım arada bir de gazlarım, kime sorduysam bilmeden uzak dur dediler. Size sormak istiyorum illaki aramızda bilir kişi vardır sizce alınır mi? Sorun yaşar miyim?
İyi bakılmışını bulursanız çok memnun kalacağınızı düşünüyorum, tavsiye ederim.

156 selespeed aracım var benim de, alfa romeo markası ile ya da selespeed şanzıman ile ilgili her sorunuzu sorabilirsiniz, seve seve yanıtlarım.

Selespeed’in iyi bakılmışı sizi çok memnun eder, tavsiye ederim.
 
Eski bir 147 kullanıcısıyım. Alınır, bayılınarak da bilinir. İyi bakılmış bir alfa çok da keyif verir.

Fakat hayatın gerçeklerine dönersek yaşını almış alfalar fiyat olarak nispeten ucuz kaldığı için bir kısmı apaçilerin eline, bir kısmı da araca hiç para harcamak istemediği(veya imkanı olmadığı) için aşırı dandik ustalara götüren, uygun olmayan parçalar, yağlar kullanan insanların eline düştü. Alfalar da bu senaryoyu hiç sevmeyen araçlar.

Ama temiz bir tane bulursanız unutamayacağınız bir aracınız olur. Sıkıntısız binersiniz.
 
Eski bir 147 kullanıcısıyım. Alınır, bayılınarak da bilinir. İyi bakılmış bir alfa çok da keyif verir.

Fakat hayatın gerçeklerine dönersek yaşını almış alfalar fiyat olarak nispeten ucuz kaldığı için bir kısmı apaçilerin eline, bir kısmı da araca hiç para harcamak istemediği(veya imkanı olmadığı) için aşırı dandik ustalara götüren, uygun olmayan parçalar, yağlar kullanan insanların eline düştü. Alfalar da bu senaryoyu hiç sevmeyen araçlar.

Ama temiz bir tane bulursanız unutamayacağınız bir aracınız olur. Sıkıntısız binersiniz.
Kesinlikle harfi harfine katılıyorum 👏🏻👏🏻🙏🏻🙏🏻
 
Temiz selespeed de üzmez, selespeed için bilgi almak isterseniz açtığım konuyu okuyabilirsiniz👍🏻.

iyi bakılmış hiçbir araba üzmez, kötü bakılmış ve saçma sapan elektrik/mekanik tamiratlara maruz kalmış bir selespeed diğer markaların şanzımanlarına göre daha erken nazlanabilir ama “evlerden ırak” demek için yıkığını kullanmak ve onun problemleriyle uğraşmak lazım.

markası farketmeksizin bakımsız her araba sahibini yoracaktır zaten, manuel bakımsız bir gt yerime bakımlı bir selespeed çok daha doğru olur.

Özür dilerim, yanlış da anlamayın ama bilinçsiz ve sokakta duyulan herkesin ağzında olan çok bilinçsiz bir yorum olmuş. Çevremde ve alfa romeo gruplarının çoğunda 156 selespeed kullanıcıları çok memnun. Vites düşürürken ara gaz vermelerine, yüksek devirde kemikli vites geçirmelerine benim gibi bir çok insan hayran.


İyi bakılmışını bulursanız çok memnun kalacağınızı düşünüyorum, tavsiye ederim.

156 selespeed aracım var benim de, alfa romeo markası ile ya da selespeed şanzıman ile ilgili her sorunuzu sorabilirsiniz, seve seve yanıtlarım.

Selespeed’in iyi bakılmışı sizi çok memnun eder, tavsiye ederim.
Yazınızı okudum. Açıkçası sizin yazınızda da Selespeed'in problemlerinin bir kısmından bahsedilmiş.

Hatta orada "Ben 156'yı tork konvertörlü alışık olduğumuz 2000 yıllarının daha sağlam otomatik şanzımanları ile tercih ederdim ancak İtalyanlar yapmamış, robotlusuna binmeye devam diyoruz" gibi bir ifade de var.

Sizi temin ederim ki, bu işin altyapısına hakimim. Söylediklerim de öyle kulaktan dolma şeyler değil. Kulaktan dolma şey anlatacak olsam, gözümün önünde bu işin cidden ustasına giden bir Selespeed'in sıkıntısını çözmek için üç tane büyük ustanın bir şanzıman başında öğlene kadar kafa patlattığını, elektriksel arızasının gün sonuna kadar ancak çözülebildiğini vs anlatırdım.

Bu bakım mevzusu biraz ilginç bir konu. Sorunuyla bilinen DSG'de de zamanından önce mekatronik tüpü güncellemesi yapılırsa, mekatronik ve şanzıman yağı değişirse, dur kalk trafikte N'ye, kalkışlarda manuel vitese alınırsa, kavramanın çok ısınmasına müsaade edilmezse vs sorun çıkarmıyor. Sorundan ve bakımdan ne anlaşıldığına göre değişir. S85 makinenin de 60 binde bir kol yatakları değişiyor mesela.

Sorun çıkarmayan otomatik şanzıman, sokaktaki herhangi birinin alıp sadece D'ye atarak kullanabileceği, yağını vs düzenli olarak kontrol etmek zorunda kalmayacağı, farklı kullanım alışkanlıkları gerektirmeyen şanzımanlardır. Akşamdan viteste bırakıp kontak kapatıldı, basınçlı yağ sistemde bırakıldı diye contaları zamanla yağ kaçıran bir şanzımanı, bu kategoride değerlendirmem mümkün değil.

Sizin görüşünüz ve kullanım tecrübeniz ayrı olabilir. Ona bir şey diyemem, saygı duyarım. Lakin arkadaş fikir istemiş, ben de kendi fikrimi beyan ettim.
 
Temiz selespeed de üzmez, selespeed için bilgi almak isterseniz açtığım konuyu okuyabilirsiniz👍🏻.

iyi bakılmış hiçbir araba üzmez, kötü bakılmış ve saçma sapan elektrik/mekanik tamiratlara maruz kalmış bir selespeed diğer markaların şanzımanlarına göre daha erken nazlanabilir ama “evlerden ırak” demek için yıkığını kullanmak ve onun problemleriyle uğraşmak lazım.

markası farketmeksizin bakımsız her araba sahibini yoracaktır zaten, manuel bakımsız bir gt yerime bakımlı bir selespeed çok daha doğru olur.

Özür dilerim, yanlış da anlamayın ama bilinçsiz ve sokakta duyulan herkesin ağzında olan çok bilinçsiz bir yorum olmuş. Çevremde ve alfa romeo gruplarının çoğunda 156 selespeed kullanıcıları çok memnun. Vites düşürürken ara gaz vermelerine, yüksek devirde kemikli vites geçirmelerine benim gibi bir çok insan hayran.


İyi bakılmışını bulursanız çok memnun kalacağınızı düşünüyorum, tavsiye ederim.

156 selespeed aracım var benim de, alfa romeo markası ile ya da selespeed şanzıman ile ilgili her sorunuzu sorabilirsiniz, seve seve yanıtlarım.

Selespeed’in iyi bakılmışı sizi çok memnun eder, tavsiye ederim.
Bir şey yazmama gerek kalmamış, Alkın doğru şeyler yazmış.Tesisatı bozulmuş bir sele düzen tutmaz ama kafaya koyulduysa geçmişte doğru yerde işlem görmüş selespeedi almak lazım.
2. Nesil bir robot var üzerinde tesisatta geliştirmeler mevcut.
Tesisatı kurcalanmamış arabaya sıfır robot, tüp,pompa takarsan doğru işlem olur, bir robotu 3 4 kere revize ettirip sonra yolda kalırsan arabaya suç bulmamak lazım.

Sistemin bir elemanı bozulabilir önemli olan geçici çözümler yerine kalıcı çözüm yöntemine gitmek.
 
Son düzenleme:
Yazınızı okudum. Açıkçası sizin yazınızda da Selespeed'in problemlerinin bir kısmından bahsedilmiş.

Hatta orada "Ben 156'yı tork konvertörlü alışık olduğumuz 2000 yıllarının daha sağlam otomatik şanzımanları ile tercih ederdim ancak İtalyanlar yapmamış, robotlusuna binmeye devam diyoruz" gibi bir ifade de var.

Sizi temin ederim ki, bu işin altyapısına hakimim. Söylediklerim de öyle kulaktan dolma şeyler değil. Kulaktan dolma şey anlatacak olsam, gözümün önünde bu işin cidden ustasına giden bir Selespeed'in sıkıntısını çözmek için üç tane büyük ustanın bir şanzıman başında öğlene kadar kafa patlattığını, elektriksel arızasının gün sonuna kadar ancak çözülebildiğini vs anlatırdım.

Bu bakım mevzusu biraz ilginç bir konu. Sorunuyla bilinen DSG'de de zamanından önce mekatronik tüpü güncellemesi yapılırsa, mekatronik ve şanzıman yağı değişirse, dur kalk trafikte N'ye, kalkışlarda manuel vitese alınırsa, kavramanın çok ısınmasına müsaade edilmezse vs sorun çıkarmıyor. Sorundan ve bakımdan ne anlaşıldığına göre değişir. S85 makinenin de 60 binde bir kol yatakları değişiyor mesela.

Sorun çıkarmayan otomatik şanzıman, sokaktaki herhangi birinin alıp sadece D'ye atarak kullanabileceği, yağını vs düzenli olarak kontrol etmek zorunda kalmayacağı, farklı kullanım alışkanlıkları gerektirmeyen şanzımanlardır. Akşamdan viteste bırakıp kontak kapatıldı, basınçlı yağ sistemde bırakıldı diye contaları zamanla yağ kaçıran bir şanzımanı, bu kategoride değerlendirmem mümkün değil.

Sizin görüşünüz ve kullanım tecrübeniz ayrı olabilir. Ona bir şey diyemem, saygı duyarım. Lakin arkadaş fikir istemiş, ben de kendi fikrimi beyan ettim.

Selespeed robotunun vites düşürürken gaz veriyor olması, yüksek devirde ekstra kemikli vites geçirmeleri çok sevdiğim özelliklerinden ancak ben "selespeed mükemmel bir şanzıman" ya da "problemsiz tam bir japon gibi" demedim.

"Selespeed evlerden ırak bir araba" diyen birisinin işin altyapısına sahip olduğunu çok düşünmem çünkü gene konumda bahsettiğim gibi "Alfa'nın parçasını bulamazsın" diyen birisi ile aynı nitelikte bir cümle benim gözümde.

Doğru bir araba kullanıcısı iseniz zaten selespeed'in ne kadar performansa teşvik eden şanzıman olduğunu anlarsınız, evinizin önünden itelemek yerine evinizin önünden ayırmazsınız.

Yaşıtlarına göre kötü ustaların elinden oynanmışı ya da kötü bakılmışı masraf açma potansiyeline sahiptir, örnek verecek olursak yaşıtında bir Vw Bora'nın tork konvertörlüsü ya da BMW E46'nın ZF'si kadar dayanmaz.

Ama iyi bakılmış bir Alfa Romeo'nun selespeed şanzımanı sizi 15-20 yaşında bir araba ne kadar üzerse o kadar üzer.




Tekrar tekrar diyorum:

Yanlış zihniyet, yanlış usta, yanlış bakım vardır; sorunsuz araba yoktur.
 
Alınır :) zaten forumun Alfa Romeo kadrosu konuya gerekli ve özenli cevapları vermişler bana da alınır demek düşüyor , haydi şimdiden hayırlı olsun :)
 
Üstte selespeed’in sürüş keyfinden ve dezavantajlarından bahsedilmiş. Selespeed’li bir Alfa alınır mı benim fikrim bence de alınır. Ama bakımlı olduğunu destekleyecek belgeleri sunabilecek bir satıcı varsa alınır. Yakın zamanda yetkili zor belki ama kendini ispatlamış bir özel serviste şanzımanda değişmesi ya da yapılması gereken bakımların yapıldığı fatura sunabiliyorsa girilebilir. Şahsen ben de bu düşünceyle 8 yaşında dsg şanzımanlı bir aracı geçtiğimiz yıl yetkili serviste kavraması değiştirildiği için gönül rahatlığıyla aldım. Araç alım sürecinde bunu göz ardı etmemek lazım. Şimdiden hayırlı olsun