Alfa Romeo’dan bir SUV çıkmasını 2003 senesindeki Kamal konseptinden beri bekliyorduk. Bu bekleyiş artık sona erdi. Los Angeles otomobil fuarında tanıtılan Alfa Romeo Stelvio Alfa’nın sportif genlerini SUV vücudu ile birleştiriyor.
Alfa Romeo, Giulia lansmanı ile izlediği; önce en üst modeli tanıtıp, makül modelleri sonradan tanıtma stratejisini Stelvio lasnmanında da uyguluyor. Giulia’da olduğu gibi Stelvio da önce en üst sportif modeli Quadrifoglio versiyonu ile tanıtıldı. Kaputun altında Giulia Quadrifoglio’dan tanıdığımız Ferrari’den devşirme 505 beygir gücündeki 2.9 litrelik çift turbo V6 motor görev yapıyor. Alfa Romeo’nun Q4 isimli dört çeker sistemi ile beraber gelen araç 0-100km/h hızlanmasını bir SUV için etkileyici bir değer olan 3,9 saniyede tamamlıyor.
1 arasında 3
Stelvio’nun dış görünüşünü iki kelime ile özetlemek gerekirse “Giulia SUV” demek en güzel açıklama olacaktır. Stelvio’ya nereden bakarsanız bakın sedan kardeşi Giulia’dan izler görebilirsiniz. Fakat bu kesinlikle olumsuz bir durum değil, şayet Giulia her geçen gün yeni ödüllere layık görülürken Alfa Romeo’nun Giulia’da kullandığı tasarım dilinden vazgeçmesi gereksiz macera arayışı olurdu. Giulia ile olan benzerlikler iç mekan da devam ediyor. İç mekan benim sportif ve yalın olarak nitelendirdiğim, çok beğendiğim bir tasarım.
Quadrifoglio versiyonunda kırmızı dikişli spor koltuklar, karbon fiber dekorlar gibi sportif dokunuşlar aracın sportifliğini içeride de sergilemeye yardımcı oluyor. Quadrifoglio’da opsiyon olarak sadece Brembo seramik frenler, Recaro spor koltuklar ve 900 Watt gücündeki Harman Kardon ses sistemi sunuluyor. Yani Quadrifoglio versiyonu donanım olarak dopdolu geliyor denilebilir.
Stelvio Q her ne kadar son zamanlarda gördüğüm en etkileyici SUV olsa da kabul etmek gerekir ki Stelvio’nun Ferrari motorlu sporcu versiyonu pek de akla yatan veya Alfa Romeo’nun satış rakamlarını etkileyecek bir model değil. Bulunduğu sınıfta bir rakibi olduğunu söylemek bile güç.
Alfa Romeo için asıl önemli olan ise Stelvio’nun düşük donanım seviyelerinde elde edeceği başarı. Giulia’dan tanıdığımız 280 beygir gücündeki 2 litre benzinli ve 210 beygir gücündeki 2.2 dizel motor seçenekleri ile sunulması beklenen Stelvio, bir SUV müşterisinin sportiflik ihtiyacını bu motorlarla da tatmin edecektir. Standart olarak 18 inç jantlar ve Q4 dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılacak olan modellerin rakipleri karşısında nasıl performans göstereceğini ise zaman gösterecek.
Firmaların son zamanlardaki SUV atağı konusunda sizin düşünceleriniz neler? Sizce Q5, X3, XC60, Macan gibi dişli rakiplerine kıyasla tercih edilebilir mi?
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Alfa Romeo, Giulia lansmanı ile izlediği; önce en üst modeli tanıtıp, makül modelleri sonradan tanıtma stratejisini Stelvio lasnmanında da uyguluyor. Giulia’da olduğu gibi Stelvio da önce en üst sportif modeli Quadrifoglio versiyonu ile tanıtıldı. Kaputun altında Giulia Quadrifoglio’dan tanıdığımız Ferrari’den devşirme 505 beygir gücündeki 2.9 litrelik çift turbo V6 motor görev yapıyor. Alfa Romeo’nun Q4 isimli dört çeker sistemi ile beraber gelen araç 0-100km/h hızlanmasını bir SUV için etkileyici bir değer olan 3,9 saniyede tamamlıyor.
1 arasında 3
Stelvio’nun dış görünüşünü iki kelime ile özetlemek gerekirse “Giulia SUV” demek en güzel açıklama olacaktır. Stelvio’ya nereden bakarsanız bakın sedan kardeşi Giulia’dan izler görebilirsiniz. Fakat bu kesinlikle olumsuz bir durum değil, şayet Giulia her geçen gün yeni ödüllere layık görülürken Alfa Romeo’nun Giulia’da kullandığı tasarım dilinden vazgeçmesi gereksiz macera arayışı olurdu. Giulia ile olan benzerlikler iç mekan da devam ediyor. İç mekan benim sportif ve yalın olarak nitelendirdiğim, çok beğendiğim bir tasarım.
Quadrifoglio versiyonunda kırmızı dikişli spor koltuklar, karbon fiber dekorlar gibi sportif dokunuşlar aracın sportifliğini içeride de sergilemeye yardımcı oluyor. Quadrifoglio’da opsiyon olarak sadece Brembo seramik frenler, Recaro spor koltuklar ve 900 Watt gücündeki Harman Kardon ses sistemi sunuluyor. Yani Quadrifoglio versiyonu donanım olarak dopdolu geliyor denilebilir.
Stelvio Q her ne kadar son zamanlarda gördüğüm en etkileyici SUV olsa da kabul etmek gerekir ki Stelvio’nun Ferrari motorlu sporcu versiyonu pek de akla yatan veya Alfa Romeo’nun satış rakamlarını etkileyecek bir model değil. Bulunduğu sınıfta bir rakibi olduğunu söylemek bile güç.
Alfa Romeo için asıl önemli olan ise Stelvio’nun düşük donanım seviyelerinde elde edeceği başarı. Giulia’dan tanıdığımız 280 beygir gücündeki 2 litre benzinli ve 210 beygir gücündeki 2.2 dizel motor seçenekleri ile sunulması beklenen Stelvio, bir SUV müşterisinin sportiflik ihtiyacını bu motorlarla da tatmin edecektir. Standart olarak 18 inç jantlar ve Q4 dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılacak olan modellerin rakipleri karşısında nasıl performans göstereceğini ise zaman gösterecek.
Firmaların son zamanlardaki SUV atağı konusunda sizin düşünceleriniz neler? Sizce Q5, X3, XC60, Macan gibi dişli rakiplerine kıyasla tercih edilebilir mi?
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..