HABER Alfa Romeo’nun “sporcuları” yolda

Necati Erdoğan

Yönetim
Editör
92
42
Alfa Romeo 2017’te Türkiye pazarına 2 yeni model daha ekleecek. 510 beygir gücündeki Giulia ve SUV Stelvio markayı farklı boyutlara taşıyacak

2016-alfa-romeo-giulia-yeni-italya-italyan-qv-quadrifoglio-verde-rwd-awd-v6-motor-şanzıman-donanım-opsiyon-fiyat-liste-listesi-tanıtım-los-angeles-auto-show-51-300x200.jpg


Alfa Romeo’nun önümüzdeki dönemde daha sofistike ve premium modeller ile öne çıkacağını belirten Alfa Romeo Marka Direktörü Türker Gürtekin, özellikle son dönemde 4C ve 4C Spider modelleri üzerinden çok güzel geri dönüşler aldıklarını söyledi. 2017 yılında Türkiye pazarına giriş yapacak iki yeni Alfa Romeo modelinin ayrıntılarını, İtalya’daki Alfa Romeo müzesinde basın mensuplarıyla paylaşan Alfa Romeo Marka Direktörü Türker Gürtekin, “4C ve 4C Spider’dan sonra şimdi sırada önce yeni sedan modelimiz Giulia, ardından da SUV modelimiz Stelvio var. Bu önemli haberi sizlere vermek için müzeyi uygun gördük. Çünkü global olarak Alfa Romeo geçen sene müzeyi yenileyip, 105’inci yılda yeni nefes olarak Giulia’yı vurgulamıştı. 2017 yılının ilk çeyreğinde yeni Gulia’yı Türkiye pazarına sokuyor olacağız. Türkiye şartlarına uygun bir motor gamıyla Türkiye’ye giriyor olacağız” dedi.


2017’de Yenilikler

maxresdefault-5-300x225.jpg


Gürtekin, Giulia’nın Türkiye pazarına girmesinin hemen ardından bir diğer model Stelvio’nun onu takip edeceğini bildirdi. Gürtekin, “SUV modelimiz Alfa Romeo Stelvio yavaş yavaş internet mecrasında görülmeye başladı. Son 3 ay içerisinde onun da üretimi başlıyor. Stelvio’yu 2017 yılının ikinci çeyreği sonları, en geçüçüncü çeyreği gibi Türkiye pazarında görüyor olacağız. Dolayısıyla markanın 107. yılı olan 2017 büyük yeniliklere gebe olacak. Giulia’yıbekleyen hazır bir kitle var zaten. Özellikle eski 156 ve 159 müşterileri bizimle temasa geçmeye başladı. Kasım-Aralık ayı gibi test araçlarını getirip hem gazetecilerle hem de söz konusu özel müşterilerimizle buluşturmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

1000’li Satış Hedefleri

Alfa Romeo markasının Türkiye’deki satış adetleriyle ilgili güncel bilgiler veren Alfa Romeo Marka Direktörü Türker Gürtekin, “Bu sene Alfa Romeo için hedeflediğimiz satış adedi 800 adetler bandında. Biz bunu tek bir modelle yani sadece Giulietta’yla yaptık bu sene. Bu bakımdan aslında oldukça zor bir seneydi bizim için. Geçen sene aralıkta markayı yeni bir yere konumladık, tek bir modelle savaştık. Arkadan biraz 4C’nin desteği geldi ama daha çok imaj desteği oldu. 4C bizim zaten az sayıda, özel kotalar ile sattığımız çok özel bir koleksiyon modeli. Ancak önümüzdeki sene Gulia’nınmodellerimiz arasına katılmasıyla, Stelvio’nun gelmesiyle ve Giulietta’nın yeni pozisyonuyla tekrar 1000’li adetleri yakalamayı planlıyoruz” diye konuştu.

Eroldu: “Duygulara hitap eden marka”

italya’daki müze gezisinde konuşan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ise Türkiye’de otomobil sevgisinin gelişmesi ve tutulması için duygusal otomobil müşterilerinin öneminden bahsetti. Alfa Romeo’nun karakteristik özelliğinin bu bağlama oldukça uygun olduğunu belirten Cengiz Eroldu, “Türkiye pazarında rasyonel müşterinin payı çok büyük. Duygusal olarak otomobil alan kitle ise daha az. Türkiye’de otomobilin daha da sevilmesi, tutulması için duygusal otomobil müşterilerinin bir şekilde artırılması lazım. İşte otomotiv basını ve bizlerin ortak misyonu, kesiştiğimiz nokta burası. Zaten Alfa Romeo’da 2017’de gelecek yeni modellerle çok fazla duygulara hitap eden bir marka olacak” dedi.

ABD Pazarında İddialı

Yeni modellerle birlikte Alfa Romeo’nun ABD pazarında kendisine tekrar yer bulacağını vurgulayan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Fiat Chrysler birleşmesinden sonra Alfa Romeo’yu cesaretlendiren bir pazar hâkimiyetinin oluştuğuna dikkatleri çekti. Geçmiş yıllarda Alfa Romeo’nun ABD pazarında var olduğunu ancak sonrasında bu pazardan çıkıldığını hatırlatan Cengiz Eroldu, “Alfa Romeo modelleri aslında ABD pazarı için de çok uygun modellerdir. Çünkü orada bu tür arabalara ilgi gösteren kişi sayısı oldukça fazladır. Bu durumun Alfa Romeo’nun model yenileme noktasında da önemli bir unsuru olacağını düşünüyorum. Çünkü daha önce Batı Avrupa ile sınırlı olan hedef kitlenin ötesinde önümüzde çok büyük bir ABD pazarı var. Bu açılımın da ileride daha hızlı model yenilemelerine yol açacağına inanıyorum” değerlendirmesinde bulundu.



Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..