Amatör || 2017 BMW 330e iPerformance Testi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Geçici olarak iş sebebiyle yurtdışındayım ve çalıştığım şirkete BMW hibrit modellerini getirmiş. Biraz araştırıp ve satıcıdan temel bilgiler alarak aracı test etmiştim. Her gün test videosu çekmeyen amatör biri olarak 20dk'da iyi iş çıkardığımı düşünüyorum :)


Videoda bahsetsem de şanzıman konusunda küçük bir düzeltme yapmak, net verilerle konuşmak lazım:


Şanzıman bildiğimiz ZF8 tork konvertörlü şanzımanın ucunda sadece elektrikli motorun etkili bir şekilde kullanılmasını sağlayacak devreye girip çıkmasını sağlamak için kullanılan bir debriyaj sistemine sahip şöyle ki:

En soldaki turuncu yer
e9ff6c51ee1c779f4dbf836ff859fed1.jpg


3 serisinin Plug-in hybrid modeli olan 330e'de;

2.0 litre TwinPower Turbo 180 beygir benzinli motor (Double-VANOS ve Valvetronic) ile

eDrive 87 beygir electrikli motor yer almaktadır.


İkisinin birlikte kullanımında 5000-6500 devirlerde 252 beygir, 1350'den 4250devirlerde 420Nm güç ortaya çıkıyor.
0-100km/sa: 6,1saniye


Yakıt tüketimi aracın kullanılacağı menzile göre değişiyor.

Piller dolu ve kısa mesafeli kullanımlarda(20km'e kadar sanırım) 2,1lt/100km yaktığını belirtmişler.

50km'ye kadar 3,5-4,5lt yaktığını ve uzun yolda ise 7lt ortalaması olduğunu söylüyorlar.

Test aracının ortalaması ise 9.5lt idi. Yanılmıyorsam 1600kg civarında bu kadar güzel hızlanan bir araba için normal. 1yıllık ortalamada 8lt'leri görebilir. kısa mesafeli kullanımlarda şarj desteği ile daha da düşebilir.

Yaklaşık 41lt yakıt deposu var.


Vites topuzunun yanındaki eDrive butonu ile üç farklı elektrikli sürüş modu arasından seçim yapılabilir.
Bu modlar sırasıyla sistemin her şeyi otomatik ayarladğı AUTO eDRIVE modu, tamamen elektrikli MAX eDRIVE modu ve bataryanın kullanılmadığı, şarj edildiği SAVE BATTERY modlarıdır.

Sürüş modları:
ECO PRO, COMFORT, SPORT ve SPORT+

7.6 kWh'lik hava soğutmalı lityum iyon batarya paketi vardır. 7,6kWh'lik batarya ile 35-40km civarında elektrik menzili sunabiliyor.

Aracın üzerinde Potenza S001 vardı. Arkalar 255/40R18 idi.

Biraz daha vaktim olsa daha iyi şeyler cikarabilirdim :)

Umarım konuyu yanlış yere açmamışımdır.
 

Geçici olarak iş sebebiyle yurtdışındayım ve çalıştığım şirkete BMW hibrit modellerini getirmiş. Biraz araştırıp ve satıcıdan temel bilgiler alarak aracı test etmiştim. Her gün test videosu çekmeyen amatör biri olarak 20dk'da iyi iş çıkardığımı düşünüyorum :)


Videoda bahsetsem de şanzıman konusunda küçük bir düzeltme yapmak, net verilerle konuşmak lazım:


Şanzıman bildiğimiz ZF8 tork konvertörlü şanzımanın ucunda sadece elektrikli motorun etkili bir şekilde kullanılmasını sağlayacak devreye girip çıkmasını sağlamak için kullanılan bir debriyaj sistemine sahip şöyle ki:

En soldaki turuncu yer
e9ff6c51ee1c779f4dbf836ff859fed1.jpg


3 serisinin Plug-in hybrid modeli olan 330e'de;

2.0 litre TwinPower Turbo 180 beygir benzinli motor (Double-VANOS ve Valvetronic) ile

eDrive 87 beygir electrikli motor yer almaktadır.


İkisinin birlikte kullanımında 5000-6500 devirlerde 252 beygir, 1350'den 4250devirlerde 420Nm güç ortaya çıkıyor.
0-100km/sa: 6,1saniye


Yakıt tüketimi aracın kullanılacağı menzile göre değişiyor.

Piller dolu ve kısa mesafeli kullanımlarda(20km'e kadar sanırım) 2,1lt/100km yaktığını belirtmişler.

50km'ye kadar 3,5-4,5lt yaktığını ve uzun yolda ise 7lt ortalaması olduğunu söylüyorlar.

Test aracının ortalaması ise 9.5lt idi. Yanılmıyorsam 1600kg civarında bu kadar güzel hızlanan bir araba için normal. 1yıllık ortalamada 8lt'leri görebilir. kısa mesafeli kullanımlarda şarj desteği ile daha da düşebilir.

Yaklaşık 41lt yakıt deposu var.


Vites topuzunun yanındaki eDrive butonu ile üç farklı elektrikli sürüş modu arasından seçim yapılabilir.
Bu modlar sırasıyla sistemin her şeyi otomatik ayarladğı AUTO eDRIVE modu, tamamen elektrikli MAX eDRIVE modu ve bataryanın kullanılmadığı, şarj edildiği SAVE BATTERY modlarıdır.

Sürüş modları:
ECO PRO, COMFORT, SPORT ve SPORT+

7.6 kWh'lik hava soğutmalı lityum iyon batarya paketi vardır. 7,6kWh'lik batarya ile 35-40km civarında elektrik menzili sunabiliyor.

Aracın üzerinde Potenza S001 vardı. Arkalar 255/40R18 idi.

Biraz daha vaktim olsa daha iyi şeyler cikarabilirdim :)

Umarım konuyu yanlış yere açmamışımdır.
Şuan izleyemiyorum ama yazdıklarınla bence yeterli bilgiler vermişsin abi :) emeğine sağlık abi anlayacağımız elektrik destekli kısa mesefede az yakan istediğinde çok kaçan bir BMW ile sürüş gerçekleştirmişsin :D bence iyi olmuş abi devamını bekliyoruz :) Aracı da bi canlı görmek lazım merak ettim sen yazınca :)
 
Her zaman söyledim yine söylüyorum hybrid araçlar hoşuma gidiyor ve mantıklı görüyorum hem tam elektrikli tesla ya da i3 gibi ''sürüşü baltalamıyorlar'' hem de ekonomiyi elektrikli motorla geliştiriyorlar bence ilerleyen senelerde petrolhead'ler için tek çıkar yol hybridler olacak çünkü 50 sene sonra belki tamamen benzinli ya da dizel bir araç çıkmayacak.330e'yi de merak ediyordum yazınızla gayet iyi özetlemişsiniz olsa affetmeden kullanırım deyimi yerindeyse alaman yapmış biz de camını takmışız.:D
 
Sport+'da ZF8 nasıl vites atıyorsa öyle atıyor. Gayet vites tepkileri güzel geldi bana. Şanzımanın tek farkı elektrikli motorun devreye alınma şekli. Onun şanzımandaki viteslerle alakası yok tork ve güç konusunda benzinli motora destek oluyor. Kalkışı sport+ da yaptım videoda gözüküyor olması lazım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...