Teşekkür ederim sayın suzikisan vakit ayırdığınız ve cevap yazdığınız için.
Konudan bağımsız olarak, yıllar olmuş bir forumda soru sormayalı, DH ve TechT forumlarıyla pişip, en son alfistiT formunda takılalı, soru soralı 7-8 sene geçmiş. Sinan Koç sağolsun otopark forum bu tadı tekrar tattırdı, ,)
siz söyleyince aklıma kazındı gittim obd2 arıza tespit cihazlarına, ecu'dan nasıl bilgi çekileceğine veya enjektör ayarlarını vs. nasıl değiştirebileceğimize baktım. halen araştırma aşamasında iken anladığım kadarıyla chatgpt'ye anlatarak nasıl .fls formatındaki bir dosyayı çekebileceğimizi sordum. pratikte nasıl işlediğini anlat demediğiniz sürece işte bunu bulun bunu gerekli programları yükleyip yapın vs. der program adı vermez. ayrıca tarayıcıda da hesap açmadan chatgpt.com 'a giderek direkt sohbet başlatabilirsiniz. işte bana verdiği sonuç
Adım Adım İşlemHazırlık:
Bilgisayarınıza gerekli yazılımları yükleyin (KSuite, WinOLS, vb.).ECU flash cihazınızı ve bağlantı kablolarınızı hazır hale getirin.
ECU'ya Bağlantı:ECU flash cihazınızı OBD2 portu veya doğrudan ECU bağlantı noktası aracılığıyla aracınıza bağlayın.Cihazınızın düzgün çalıştığından emin olun.
ECU'dan .fls Dosyasını Okuma:KSuite gibi yazılımı açın ve aracınızı seçin.ECU flash cihazınızı kullanarak "Read" (Oku) seçeneğini seçin.Yazılım, ECU'nuzdan flash dosyasını okuyacak ve bilgisayarınıza kaydedecektir.Dosyanın başarıyla okunduğundan emin olun ve kaydedin.
Dosyayı Düzenleme (Opsiyonel):Eğer dosyayı düzenlemek istiyorsanız, WinOLS veya ECM Titanium gibi bir yazılım kullanarak dosyayı açın ve gerekli değişiklikleri yapın.Değişiklikleri yaptıktan sonra dosyayı kaydedin.
Dosyayı Başka Bir Cihaza Aktarma:Kopyaladığınız .fls dosyasını aktarmak istediğiniz cihazı belirleyin.Hedef cihazın ECU'suna flash cihazınızı bağlayın.Yazılımı kullanarak "Write" (Yaz) seçeneğini seçin ve dosyayı hedef cihaza yükleyin.
Dosyanın başarıyla yüklendiğinden emin olun.
Düzenleme: ayrıca uyarı kısmını koymadım ama yanlış ayar veya başka motordaki eksik bir parça motorun uyarı vermesi veya ışık vermesi halinde yine de çalıştırılır ise (sorun olduğu halde) motora büyük çaplı bir zarar verebilir. ayrıca kullandığınız aracın tam modelini söylerseniz belki yardımcı olacak daha çok kişi çıkacaktır. araç modelinde beyinde autotune var mı diye kontrol edin derim. eski modellerde olmasa da 2000'li yıllardan sonra iki tekerli motorlarda bile oksijen değerini ölçüp motora ona göre benzin gönderen akıllı / auto tuner beyinler var diye biliyorum. ayrıca ileride yine modifikasyon yapacaksanız / çekiş gücünde vs. arıza çıkaracak bir araca sahipseniz 300tl'nize kıyıp şu cihazı alabilirsiniz (obd2 cihazıdır)
link
Ben obd2 ne nerden bileceğim derseniz chatgpt çıktısı kısaca şöyle; Obd 2 genelde D şeklindedir ve 1996 sonrası tüm ABD malı araçlarda zorunludur. 16'pin den oluşur ve genelde obd1 portları kaputun altında olur. ayrıca kullanma kılavuzunda da yazıyormuş internette bu kılavuza ulaşabilir veya araba modeli + obd 1-2? yazarak bulabilirsiniz.
obd 1 için arıza tespit cihazı bulamadım.
Başta koyduğum obd 2 linkinde bulunan cihaz en ucuz ve en kullanışlı cihazdır. incelemelerine baktıktan sonra alın derim, arıza silme / lamba söndürme yazsa da bunun için daha pahalı aletler görmüştüm bu cihazın hünerlerinden çok emin değilim. obd 2 için yurt dışından almak isterseniz ecudna ya bakın derim, orada kullanılan kırmızı arıza tespit ve arıza silme cihazını dmax deki beyaz saçlı adamın elinde görmüştüm. ayrıca neden bu dosyayı istediğinizi söylerseniz daha rahat yardımcı olurum, belki direkt orijinal beyin almak veya başka hurda bir araçtan satıcı ile görüşüp bu beyni kargolatmak daha mantıklı olacaktır. (elden teslim daha mantıklı sonra uğraşırsınız param gitti diye)