AÇIK Antifiriz Değişim Sonrası Köpürme ve Renk Değişimi / Soğuk Çalıştırmada Soğutma Suyu İkazı Neden Yanar ?

kazim4444

Kazım AYDIN
Profesör
200
24
Marka
Audi
Merhaba foruma uzun süredir girmiyorum işim düştü de girmiş gibi olacak ama ufak bir sorum olacak geçenlerde aracıma antifriz eklemişler fren diski değiştirmeye gittiğim yerde, daha sonra İstanbul'dan Karabük'e geldim ve suyu kontrol ettiğimde üstü yağlı gibi köpüklüydü ve yeşil renge dönmüştü (Kırmızımsı antfrizden kullanıyorum.) ben de bir yere götürüp antifriz değiştirteyim dedim ama komple temizlik yerine sadece bir su hortumunu çıkarıp üflediler boşalttılar ve yenisini eklediler daha sonra yine üstü biraz yağlı gibi bir durum oldu. Şimdi de aracı sabah çalıştırır çalıştırmaz kırmızı soğutma sıvısı ışığı yanıp sönüyor 1-2 dakika ilerleyince sönüyor sizce sebebi nedir? Sensörle ilgili bir durum mudur? Teşekkür ederim. Ayrı bir başlık açmadım ama hata ettiysem başlık olarak paylaşabilirim.

Ekleme: Su seviyesi olması gerektiği yerde, bariz bir eksiltme yok ve bu durum motor soğukken sabah ilk çalıştırmada oluyor bir kaç kere stop edip ilerleyince düzeliyor. Öğleden sonra tekrar aracı çalıştırdığımda bir sorun olmuyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çözüm
Radyatör suyunu koyduğunuz genleşme kabının rengi kahverengiyse, geçmişte bir dönem antfirizsiz kullanılmış olması muhtemeldir. Zamanla sistemdeki korozyon nedeniyle su genleşme kabının rengi beyazdan kirli kahverengiye dönüyor. Ön izlenimi buradan yapabilirsiniz.

Bazı antifrizler kırmızı olup suyla karıştırıldıktan sonra yeşile yakın renklere dönüşüyor. Bazen da inorganik ve organik antifriz karıştırılıyor, bu da saçma bir hatadır. Bu durumda sistemi tamamen boşaltıp antifrizi komple yenilemek gerekir. Bu ihtimalleri de göz önünde bulundurun.

En kötü ihtimal minimal düzeyde de olsa su ile yağın karışması durumudur ki bu ihtimali düşünmek bile istemeyiz. Motor yağını da kontrol edin. Motor yağ kapağını açtığınızda beyazımsı...
Merhaba foruma uzun süredir girmiyorum işim düştü de girmiş gibi olacak ama ufak bir sorum olacak geçenlerde aracıma antifriz eklemişler fren diski değiştirmeye gittiğim yerde, daha sonra istanbuldan Karabük e geldim ve suyu kontrol ettiğimde üstü yağlı gibi köpüklüydü ve yeşil renge dönmüştü ( kırmızımsı antfrizden kullanıyorum) ben de bir yere götürüp antifriz değiştirteyim dedim ama komple temizlik yerine sadece bir su hortumunu çıkarıp üflediler boşalttılar ve yenisini eklediler daha sonra yine üstü biraz yağlı gibi bi durum oldu. Şimdi de aracı sabah çalıştırır çalıştırmaz kırmızı soğutma sıvısı ışığı yanıp sönüyor 1-2 dakika ilerleyince sönüyor sizce sebebi nedir? Sensörl ilgili bi durum mudur? Teşekkür ederim. Ayrı bi başlık açmadım ama hata ettiysem başlık olarak paylaşabilirim
Arabanızda daha önceden antifriz yoksa ,antifriz koyulunca contadaki çürükleri patlatmış olabilir.
Arabanın modeli ne?
 
ben ocakta aldım aracı su vardı içinde radyatör sıcaklık sensörleri ve termostatı değiştirip o şekilde antifriz koyup kullandım 1 ay öncesine kadar. A3 1.6 motor 2005 model
Yani ocaktan itş bayağı da yol yaptım antifrizli hali ile bu anlattığım durum 1 ay önfe oldu antfriz eklemesini 1 ay Önce yaptılar
 
ben ocakta aldım aracı su vardı içinde radyatör sıcaklık sensörleri ve termostatı değiştirip o şekilde antifriz koyup kullandım 1 ay öncesine kadar. A3 1.6 motor 2005 model
Araçta sizden önce soğutma sıvısında sadece su kullanmışlarsa, antifiriz hiç koymamışlarsa, siz aldıktan sonra koyulan antifiriz buna sebep olmuş olabilir. Daha önce sadece su kullanıldığından eminseniz aracınızı hemen bir yetkili servise ya da çok iyi bir ustaya gösterin. Çünkü bu zamana kadar soğutma sıvısında sadece su kullanılan araçlar, antifiriz koyulduğu zaman motor içinde bir çok bağlantı noktasını, hortumları çatlatabiliyor.
 
Araçta sizden önce soğutma sıvısında sadece su kullanmışlarsa, antifiriz hiç koymamışlarsa, siz aldıktan sonra koyulan antifiriz buna sebep olmuş olabilir. Daha önce sadece su kullanıldığından eminseniz aracınızı hemen bir yetkili servise ya da çok iyi bir ustaya gösterin. Çünkü bu zamana kadar soğutma sıvısında sadece su kullanılan araçlar, antifiriz koyulduğu zaman motor içinde bir çok bağlantı noktasını, hortumları çatlatabiliyor.
ocakta aldığımda sadece sıcaklık sensörü arızası vermişti ben de onu değiştirmiştim antifrizi o zaman koydurttum. Ertesi gün yolda sıcaklık düşüyordu termostat da sıkıntılıydı beraberinde radyatör de değişti çünkü önceki gün koyulan antifriz radyatörde kaçağa sebep olmuştu muhtemelen hepsi aracın sıfır ürünleriydi. termostat radyatör sensörleri değiştirerek yaklaşık 4-5bin km yaptım hiçbi sıkıntı yaşamadım bu kadar uzun sürede patlak vermeyecek bir durum mudur peki?
 
ocakta aldığımda sadece sıcaklık sensörü arızası vermişti ben de onu değiştirmiştim antifrizi o zaman koydurttum. Ertesi gün yolda sıcaklık düşüyordu termostat da sıkıntılıydı beraberinde radyatör de değişti çünkü önceki gün koyulan antifriz radyatörde kaçağa sebep olmuştu muhtemelen hepsi aracın sıfır ürünleriydi. termostat radyatör sensörleri değiştirerek yaklaşık 4-5bin km yaptım hiçbi sıkıntı yaşamadım bu kadar uzun sürede patlak vermeyecek bir durum mudur peki?
Eğer söylediğim üzere araca daha önce sadece su koyulmuşsa, antifiriz hiç koyulmamışsa, ilk kez koyulduğu vakit daha önce suyun kireçlendirdiği ve çürüttüğü noktalardan sızıntı, kaçak yapabilir. Bunun ne kadar sürede patlak vereceğini de kimse bilemez. Umarım söylediğimiz gibi değildir, önceden sadece su koyulması gibi bir hata yapılmamıştır. Mutlaka gidip bir servise, düzgün bir ustaya gösterin hocam.
 
Eğer söylediğim üzere araca daha önce sadece su koyulmuşsa, antifiriz hiç koyulmamışsa, ilk kez koyulduğu vakit daha önce suyun kireçlendirdiği ve çürüttüğü noktalardan sızıntı, kaçak yapabilir. Bunun ne kadar sürede patlak vereceğini de kimse bilemez. Umarım söylediğimiz gibi değildir, önceden sadece su koyulması gibi bir hata yapılmamıştır. Mutlaka gidip bir servise, düzgün bir ustaya gösterin hocam.
Anladım. Daha öncesinde hiç mi koyulmadı yoksa temiz antifrize özen mi gösterilmedi bilemiyorum ama 11 yıllık sahibinden almıştım olmadı ona bir sorayım ustaya gösterip olumsuz bi dönüt alırsam. Ben o aradaki vakit ve yapılan yola istinaden bu kaçak, çürütme durumlarını ekarte etmiştim. Hiç de hararet vs olmadı bir de su eksiltme çok çok az olunca yani olması gerektiği kadar olunca bu durumu düşünmedim hiç teşekkür ederim.
 
Anladım. Daha öncesinde hiç mi koyulmadı yoksa temiz antifrize özen mi gösterilmedi bilemiyorum ama 11 yıllık sahibinden almıştım olmadı ona bir sorayım ustaya gösterip olumsuz bi dönüt alırsam. Ben o aradaki vakit ve yapılan yola istinaden bu kaçak, çürütme durumlarını ekarte etmiştim. Hiç de hararet vs olmadı bir de su eksiltme çok çok az olunca yani olması gerektiği kadar olunca bu durumu düşünmedim hiç teşekkür ederim.
Rica ederim hocam. Siz bir eski sahibine sorun, sonra ustaya gösterin. Sadece su koyulması durumu yoksa problem zaten başkadır. Ona göre bir yol izlenir.
 
Teşekkür ederim abi. Karabük’te öğrenciyim bildiğim bi usta yok o yüzden öncesinde sizlere sormak istedim fikir edinmek açısından.
Herhangi bir usta da olur fark etmez kardeşim. Ekstra bir şey yapmayacak. Araca daha öncesinde sadece su mu koyulmuş yoksa antifiriz de koyulmuş mu ona bakacak hepsi bu. Onarım, arıza giderme vb işine girmeyecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kazim4444
Radyatör suyunu koyduğunuz genleşme kabının rengi kahverengiyse, geçmişte bir dönem antfirizsiz kullanılmış olması muhtemeldir. Zamanla sistemdeki korozyon nedeniyle su genleşme kabının rengi beyazdan kirli kahverengiye dönüyor. Ön izlenimi buradan yapabilirsiniz.

Bazı antifrizler kırmızı olup suyla karıştırıldıktan sonra yeşile yakın renklere dönüşüyor. Bazen da inorganik ve organik antifriz karıştırılıyor, bu da saçma bir hatadır. Bu durumda sistemi tamamen boşaltıp antifrizi komple yenilemek gerekir. Bu ihtimalleri de göz önünde bulundurun.

En kötü ihtimal minimal düzeyde de olsa su ile yağın karışması durumudur ki bu ihtimali düşünmek bile istemeyiz. Motor yağını da kontrol edin. Motor yağ kapağını açtığınızda beyazımsı köpüklenmiş bir bulaşık varsa sıkıntı var demektir.
 
Çözüm
Selamlar güncelleme yapayım, sitelerden okuduğum kadarıyla kısa mesafe kullanılan yağın hafif köpürmesi (sadece üst dolum kapağında çubukta bir belirti yok) normal deniyor özellikle 1.6 bse motorda düz motor dediğimiz motorda. 10-40 castrol kullanıyorum bakımdan sonra değiştireceğim yine güncellerim. Asıl soruna gelirsek şimdilik genleşme kabında değişime gittik usta antifrizde ve yağda bi sorun olmadığını söyledi genleşme kabını değiştirince sabahları soğuk ilk çalıştırmada olan soğutma sıvısı uyarısı geçti gibi duruyor. aynı sorunu yaşayan veya ileride yaşayabilecek arkadaşlara rehber olabilir. Aksi bir durumda yine güncelleme yapacağım.
 
Selamlar güncelleme yapayım, sitelerden okuduğum kadarıyla kısa mesafe kullanılan yağın hafif köpürmesi (sadece üst dolum kapağında çubukta bir belirti yok) normal deniyor özellikle 1.6 bse motorda düz motor dediğimiz motorda. 10-40 castrol kullanıyorum bakımdan sonra değiştireceğim yine güncellerim. Asıl soruna gelirsek şimdilik genleşme kabında değişime gittik usta antifrizde ve yağda bi sorun olmadığını söyledi genleşme kabını değiştirince sabahları soğuk ilk çalıştırmada olan soğutma sıvısı uyarısı geçti gibi duruyor. aynı sorunu yaşayan veya ileride yaşayabilecek arkadaşlara rehber olabilir. Aksi bir durumda yine güncelleme yapacağım.

Yağın köpürmesi normal bir durum değil.Castrol kullanmanız da buna sebep oluyor olabilir kendisi köpürmeyle ün kazanmıştır özellikle 10 40 gibi düşük özelliklere sahip yağı.Tavsiyem tez zamanda o yağdan kurtulmanız olur,motorunuzun yağı 5 30 dur.
 
Yağın köpürmesi normal bir durum değil.Castrol kullanmanız da buna sebep oluyor olabilir kendisi köpürmeyle ün kazanmıştır özellikle 10 40 gibi düşük özelliklere sahip yağı.Tavsiyem tez zamanda o yağdan kurtulmanız olur,motorunuzun yağı 5 30 dur.
castrol için normal olduğunu söyledi usta da. peki önereceğiniz bir yağ var mıdır? Evveliyatını bilmiyorum 5bin kmdir 10-40 kullanıyorum bundan sonra koyacağım 5-30 bir sorun yaratır mı?
 
castrol için normal olduğunu söyledi usta da. peki önereceğiniz bir yağ var mıdır? Evveliyatını bilmiyorum 5bin kmdir 10-40 kullanıyorum bundan sonra koyacağım 5-30 bir sorun yaratır mı?

Öncesini bilmediğiniz için eğer aracın kmsi yüksekse ve sürekli bu zamana kadar bu viskozite kullanıldıysa bir miktar yağ eksiltebilir,o yüzden konulduktan sonra bir periyodik bakım zamanı kadar ara ara yağı kontrol etmekte fayda var.Ancak araç için her türlü daha iyi olacaktır,o motor için bu kadar kalın bir yağa kesinlikle gerek yok,anca araç 200 bin kmnin üstündeyse ve LPG liyse kullanılır onda da 5 40 tavsiye edilir 10 40 yine kullanılmaz bu varken.

Ben aracımda Liqui Moly kullanıyorum,sizin araç için Toptec 4200 serisinin önerebilirim bildiğiniz bütün yağları unutturur.Koyarken mutlaka Engine Flushla koyulması lazım ki eski yağdan eser kalmasın,ve tabii ki mutlaka kaliteli yan sanayi ya da orijinal yağ filtresi.

Yağ konusunu bir kenara bırakırsak,genleşme kabında bir sensör bulunur su tehlikeli seviyede kaynar ya da düşerse size uyarı verir,bu sensörden doğan bir sorun buna sebep oluyor olabilir.
 
Öncesini bilmediğiniz için eğer aracın kmsi yüksekse ve sürekli bu zamana kadar bu viskozite kullanıldıysa bir miktar yağ eksiltebilir,o yüzden konulduktan sonra bir periyodik bakım zamanı kadar ara ara yağı kontrol etmekte fayda var.Ancak araç için her türlü daha iyi olacaktır,o motor için bu kadar kalın bir yağa kesinlikle gerek yok,anca araç 200 bin kmnin üstündeyse ve LPG liyse kullanılır onda da 5 40 tavsiye edilir 10 40 yine kullanılmaz bu varken.

Ben aracımda Liqui Moly kullanıyorum,sizin araç için Toptec 4200 serisinin önerebilirim bildiğiniz bütün yağları unutturur.Koyarken mutlaka Engine Flushla koyulması lazım ki eski yağdan eser kalmasın,ve tabii ki mutlaka kaliteli yan sanayi ya da orijinal yağ filtresi.

Yağ konusunu bir kenara bırakırsak,genleşme kabında bir sensör bulunur su tehlikeli seviyede kaynar ya da düşerse size uyarı verir,bu sensörden doğan bir sorun buna sebep oluyor olabilir.
Evet önceki antifrizden dolayı muhtemelen sensör arızası oluştu şu anlık halloldu gibi. Yağ konusunda araç lpgli ama aldığımda vardı söktürmedim açmıyorum kullanmıyorum yalnızca tüp tarihi 10 seneyi yeni doldurmuştu tankı değiştirdim öylece duruyor. 197binde aracım, motul xcess 5-40 öneriyorlar sizce onu mu kullanmalıyım yoksa toptec 5-30 mu kullanmalıyım? Biraz fazla soru sordum ama bilgi ve tecrübelerinizi paylaşmanız kıymetli teşekkür ederim.
 
castrol için normal olduğunu söyledi usta da. peki önereceğiniz bir yağ var mıdır? Evveliyatını bilmiyorum 5bin kmdir 10-40 kullanıyorum bundan sonra koyacağım 5-30 bir sorun yaratır mı?

Aracınızın motoru itibariyle yarı sentetik 10w40 yağa devam edebilir ya da daha sessiz olsun daha teknolojik seçim olsun derseniz 5w40 tam sentetik yağ kullanabilirsiniz. Daha incesi ya da daha kalını şimdilik gerek yok gibi görünüyor.

Ben şuan sahtesi olmadığı ya da diğer yağlar kadar sahtesi yaygınlaşmadığı ve kendini kanıtlamış bir firma olduğunu düşündüğümden Motul kullanıyorum. Daha önce de n11 üzerinden mobil-oil satıcısına güvendiğim için mobil kullanıyordum, şu an bmw LL-01 onaylı yağ veremedikleri için tercih etmiyorum. Bir de yağı temin ederken seçtiğiniz yöntem en önemlisi. Sanayide ya da başka yerlerde satılan yağlara ne yazık ki güvenimiz kalmadı. O yüzden Motul'ün internet satış mağazası shoptr.motul.com 'u kullanıyorum ve en güvendiğim usta dahi olsa yağı kendim götürüyorum. Filtre konusunda da filtremarketim.com 'u yine forumlardan ve yorumlardan inandığım bir firma olduğu için tercih ediyorum. Tüm bakım parçalarını (yağ, filtreler, antifiriz, saf su, balata, disk) bu şekilde kullanıcı yorumlarına da bakarak internetten sipariş veriyor ve ustama götürüyorum. O bana bu bizde de vardı niye aldın dese bile kendi bildiğimi doğru kabul ederek yaptırıyorum.

Aşağıdaki üç yağı da tercih edebilirsiniz, üçü de aracınızın motoru için gerekli VW 502 00 onayına sahip motor yağları.

6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Yarı Sentetik)

6100 SYN-NERGY 5W-40 (Yarı Sentetik)

8100 X-CESS 5W-40 (Tam Sentetik)

 
Evet önceki antifrizden dolayı muhtemelen sensör arızası oluştu şu anlık halloldu gibi. Yağ konusunda araç lpgli ama aldığımda vardı söktürmedim açmıyorum kullanmıyorum yalnızca tüp tarihi 10 seneyi yeni doldurmuştu tankı değiştirdim öylece duruyor. 197binde aracım, motul xcess 5-40 öneriyorlar sizce onu mu kullanmalıyım yoksa toptec 5-30 mu kullanmalıyım? Biraz fazla soru sordum ama bilgi ve tecrübelerinizi paylaşmanız kıymetli teşekkür ederim.

Bu kmlerde 5-40 kullanmanız daha doğru olur o halde,ancak dediğim gibi koymadan önce engine flush ile motor yağını iyice inceltip motordan atın ki yeni koyulan tam sentetik yağ görevini tam anlamıyla yapabilsin.
 
Aracınızın motoru itibariyle yarı sentetik 10w40 yağa devam edebilir ya da daha sessiz olsun daha teknolojik seçim olsun derseniz 5w40 tam sentetik yağ kullanabilirsiniz. Daha incesi ya da daha kalını şimdilik gerek yok gibi görünüyor.

Ben şuan sahtesi olmadığı ya da diğer yağlar kadar sahtesi yaygınlaşmadığı ve kendini kanıtlamış bir firma olduğunu düşündüğümden Motul kullanıyorum. Daha önce de n11 üzerinden mobil-oil satıcısına güvendiğim için mobil kullanıyordum, şu an bmw LL-01 onaylı yağ veremedikleri için tercih etmiyorum. Bir de yağı temin ederken seçtiğiniz yöntem en önemlisi. Sanayide ya da başka yerlerde satılan yağlara ne yazık ki güvenimiz kalmadı. O yüzden Motul'ün internet satış mağazası shoptr.motul.com 'u kullanıyorum ve en güvendiğim usta dahi olsa yağı kendim götürüyorum. Filtre konusunda da filtremarketim.com 'u yine forumlardan ve yorumlardan inandığım bir firma olduğu için tercih ediyorum. Tüm bakım parçalarını (yağ, filtreler, antifiriz, saf su, balata, disk) bu şekilde kullanıcı yorumlarına da bakarak internetten sipariş veriyor ve ustama götürüyorum. O bana bu bizde de vardı niye aldın dese bile kendi bildiğimi doğru kabul ederek yaptırıyorum.

Aşağıdaki üç yağı da tercih edebilirsiniz, üçü de aracınızın motoru için gerekli VW 502 00 onayına sahip motor yağları.

6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Yarı Sentetik)

6100 SYN-NERGY 5W-40 (Yarı Sentetik)

8100 X-CESS 5W-40 (Tam Sentetik)

teşekkür ederim x-cess 5-40 öneren oldukça fazla, 10-40 pek önerilmiyor. Öğrenciyim mali durumları biraz düzeltip Liqui Moly ile arasında bir seçim yapıp mann filtre+ engine flush ile değişimini sağlayacağım. Değişim sonuçlarını yine sizlerle paylaşırım