AÇIK Antifriz seçimi karmaşası

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan M.Shadows
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
2,313
24
Marka
Hyundai
Selamlar,benim aracın antifrizini değiştireceğim bu yüzden aşağıdaki ürünü aldım;

B150B8D5-55AD-46B7-9DB3-0DC27C2C541C.jpeg


7C329FC5-C9EA-44E2-B152-DEEC450959CA.jpeg


Araçta muhtemelen ya yeşil ya mavi antifriz var,kırmızı değil onu biliyorum.Bu aldığım üründe de G11 yazıyor en ilkel antifriz tipi anladığım kadarıyla fakat inorganik olması gerekirken organik şeklinde bir ibare var.

Antifrizi tamamen boşaltıp sıfırdan koyacağım sistem temizliği yaptıktan sonra,G11 mavi antifriz aldım ancak herkes alüminyum radyatör için kırmızı organik antifriz öneriyor ne yapacağımı şaşırdım.Hangi antifrizi alacağım bu arabaya,kitapçıkta sadece etilen glikol bazlı soğutucu yazmışlar başka hiçbir bilgi yok g11-g12-g13,silikatlı silikatsız ya da organik-inorganik diye;

192A5227-DE99-4504-97A8-AA9508E758E0.jpeg


Millet rengine bakarak ya mavi ya yeşil koyuyor fakat içim rahat etmedi,nedir bu işin doğrusu ?
 
Merhabalar, yakın zamanda ben de antifiriz değişimi yaptığım için bu konularda azbuçuk bilgi sahibi oldum. Bildiğim bazı konulara değineceğim. Eğer yanlışım olursa lütfen düzeltilsin.
Aldığınız ürün organik-inorganik karışımı yani HOAT türündeki bir antifiriz. Bildiğimiz ilkel inorganik mavi türden değil. İçeriğinde fosfat amin ve nitrat olmadığı yazıyor. Bu maddeler kimi blok türlerinde aşınma meydana getirdiğinden kullanılmazken kimi blok türlerinde olmaması halinde korozyon meydana gelebiliyor. Organik antifiriz kullanılması gereken araçlarda inorganik kullanılması bildiğim kadarıyla pek problem yaratmazken tersi durumunda aşınmalara delinmelere sebebiyet verebiliyor.
Bunun dışında yeni antifiriz koycaksanız kesinlikle önceki antifirizi tamamen boşaltıp 2-3 kez mümkünse saf su ile devirdaim yaptırıp yeni antifirizi doldurmanız sağlıklı olacaktır.
Ben de yeterli bilgiye ulaşmada güçlük çektim ve oldukça kafam karışmıştı. Bu konuda ülkemizde büyük bir boşluk var. Benim bahsettiğim konuları bir kez daha google üzerinden aratmanız faydalı olacaktır.
 
Merhabalar, yakın zamanda ben de antifiriz değişimi yaptığım için bu konularda azbuçuk bilgi sahibi oldum. Bildiğim bazı konulara değineceğim. Eğer yanlışım olursa lütfen düzeltilsin.
Aldığınız ürün organik-inorganik karışımı yani HOAT türündeki bir antifiriz. Bildiğimiz ilkel inorganik mavi türden değil. İçeriğinde fosfat amin ve nitrat olmadığı yazıyor. Bu maddeler kimi blok türlerinde aşınma meydana getirdiğinden kullanılmazken kimi blok türlerinde olmaması halinde korozyon meydana gelebiliyor. Organik antifiriz kullanılması gereken araçlarda inorganik kullanılması bildiğim kadarıyla pek problem yaratmazken tersi durumunda aşınmalara delinmelere sebebiyet verebiliyor.
Bunun dışında yeni antifiriz koycaksanız kesinlikle önceki antifirizi tamamen boşaltıp 2-3 kez mümkünse saf su ile devirdaim yaptırıp yeni antifirizi doldurmanız sağlıklı olacaktır.
Ben de yeterli bilgiye ulaşmada güçlük çektim ve oldukça kafam karışmıştı. Bu konuda ülkemizde büyük bir boşluk var. Benim bahsettiğim konuları bir kez daha google üzerinden aratmanız faydalı olacaktır.


Bilgiler için teşekkürler,IOT,OHT,HOAT,P-HOAT gibi çoğu antifriz türlerini araştırdım,o şekilde araştırınca da P-HOAT yani fosfatlı organik antifriz şeklinde öneriliyor lakin yine net bir kaynak yok çünkü üretici belirtmemiş.Şuan içindeki antifriz inorganik mi organik mi hiçbir bilgim yok.İnternette “ 1998'den sonra üretilen arabalarda normalde silikat içermeyen organik asit teknolojisi (OAT) kullanan antifriz gerekir. Bu tür antifrizler, korozyonu daha iyi koruması sağlar.” şeklinde bir bilgi mevcut,radyatöründe alüminyum olduğunu belirtmeleri neticesinde organik antifriz kullanılmasının daha doğru olacağını düşünüyorum ancak bu seferde elimdeki antifrizde G11 yazıyor ancak G11’ler inorganik yazıyor.Ne üretici ne internette net bir bilgi hala yok yani.
 
Elinizdeki antifirizde HOAT olduğu yazıyor yani inorganik özellikte değil.
Yerli ve özellikle de yabancı soğutma sıvısı sitelerindeki uygun ürünü seçme robotunu kullanmanızı tavsiye ederim (örneğin motul, castrol, valvoline) çıkan sonuçtaki ürünün içeriğine göre kullanılması gereken özellikteki antifirizi bulmanıza yardımcı olacaktır. Renkleri seçim yaparken baz almayın.
Elinizdeki ürünü iade imkanınız varsa, piyasada bulunabiliyorsa Fosfat içeren OAT, bulunamıyorsa motul un sitesinde de önerdiği gibi bir OAT antifiriz kullanılması sanıyorum ki daha isabetli olacaktır.
 
Elinizdeki antifirizde HOAT olduğu yazıyor yani inorganik özellikte değil.
Yerli ve özellikle de yabancı soğutma sıvısı sitelerindeki uygun ürünü seçme robotunu kullanmanızı tavsiye ederim (örneğin motul, castrol, valvoline) çıkan sonuçtaki ürünün içeriğine göre kullanılması gereken özellikteki antifirizi bulmanıza yardımcı olacaktır. Renkleri seçim yaparken baz almayın.
Elinizdeki ürünü iade imkanınız varsa, piyasada bulunabiliyorsa Fosfat içeren OAT, bulunamıyorsa motul un sitesinde de önerdiği gibi bir OAT antifiriz kullanılması sanıyorum ki daha isabetli olacaktır.

Aynen dediğiniz gibi Motul’un sitesinden kontrol ettiğimde Antifriz olarak organik öneriyor,hatta yetmedi önerdiği antifrizin içeriğine de baktım onda da fosfat bulunmuyordu.Fakat bu o kadar sınırlı bir bilgi ki,Motul haricinde bu şekilde araca göre antifriz tavsiye eden site var mı bilmiyorum söylediklerinize bakacağım.Renge güvenerek alamıyoruz,G11 mi 12 mi diye bakarak alamıyoruz,sadece organik olması yetmiyor bir de fosfatlı organik bulmak gerekiyor fakat bu seferde radyatör alüminyum,silikatlı mı sililatsız mı derken iyice akıl karışıyor doğal olarak.Hyundai’ye kalsa etilen glikolu kendimiz suyla karıştırıp koyacağız öyle bir boşvermişlik yani antifriz önerisinde.
 
Son düzenleme:
Aracınız halihazırda yıllardır antifrizli kullanılan, soğutma sisteminin orasında burasında kireç bağlamış bir araç değilse bu ürün aracınıza zarar vermez. En azından üretici böyle taahhüt ediyor.

Aynen dediğiniz gibi Motul’un sitesinden kontrol ettiğimde Antifriz olarak organik öneriyor,hatta yetmedi önerdiği antifrizin içeriğine de baktım onda da fosfat bulunmuyordu.Fakat bu o kadar sınırlı bir bilgi ki,Motul haricinde bu şekilde araca göre antifriz tavsiye eden site var mı bilmiyorum söylediklerinize bakacağım.Renge güvenerek alamıyoruz,G11 mi 12 mi diye bakarak alamıyoruz,sadece organik olması yetmiyor bir de fosfatlı organik bulmak gerekiyor fakat bu seferde radyatör alüminyum,silikatlı mı sililatsız mı derken iyice akıl karışıyor doğal olarak.Hyundai’ye kalsa etilen glikolu kendimiz suyla karıştırıp koyacağız öyle bir boşvermişlik yani antifriz önerisinde.
Açıkçası antifriz önerisinde ben de biraz Hyundai'nin kafasındayım :) Kaliteli bir ürün aldıktan sonra organik veya gelişmiş hibrit antifriz pek fark yaratmayacaktır.
 
Aracınız halihazırda yıllardır antifrizli kullanılan, soğutma sisteminin orasında burasında kireç bağlamış bir araç değilse bu ürün aracınıza zarar vermez. En azından üretici böyle taahhüt ediyor.


Açıkçası antifriz önerisinde ben de biraz Hyundai'nin kafasındayım :) Kaliteli bir ürün aldıktan sonra organik veya gelişmiş hibrit antifriz pek fark yaratmayacaktır.


Hyundai’nin değişim talimatı 210k km/120 ay,aydan dolduğu için mecbur değişiyorum yoksa bunca zaman en ufak sorun yaşamadım.Geçen bakımda ölçtürdüğümde sanırım -20 civarı çıkmıştı,üzerine daha önce 1-2 bakımda az bir su ilave edildiğini biliyorum muhtemelen şu an -15 civarına düşmüştür antifriz,yani yavaştan periyodu geldi.Sanayide de sordum almadan önce,hepsi mavi antifriz almamı önermişti,yetkili servislerin bazısı yeşil bazısı mavi dediği için en sonunda bunu aldım.Kısa vadede sorun çıkarmasa yeter zaten sistemi komple temizleyip içine öyle koyacağım antifrizi.Ben de bir sorun olmaz diye düşünüyorum ancak bazı deneyimler insanı tedirgin ediyor haliyle :)
 
Bu konuyu biraz daha araştırdım,G11 antifrizler için internette tam tersi şekilde silikat ve fosfat içeriyor diye görünce iyice durum karıştı.Benim aldığım antifrizin içeriğinde mono etilen glikol olduğu yazıyor ve hem organik hem de inorganik özelliğinde olduğu söyleniyor.Aynı markanın G12 antifrizi de vardı,içeriği aynı yazılmış olsa da o G12 ve kırmızı diye ben G11 Mavi olanı tercih etmiştim.Aracın kendi antifrizi yeşil dün baktım,fakat ne özelliklerde olduğunu bilmiyorum.Aracın bloğu da radyatör de alüminyum olduğu için antifriz konusunda hassas olmaya çalışıyorum.Kime sorsam renge göre antifriz öneriyor,özellikle mavi ve yeşil öneren çok ancak benim de tecrübe ettiğim gibi bazılarının renkleri aynı olsa da içeriği bambaşka oluyor.Kullanım kılavuzundan hareketle,eğer silikat içeren antifrize gereksinim duyulsaydı VAG gruptaki gibi ekstradan bunu belirtirlerdi diye düşünüyorum.

Şimdi merak ettiğim konu,önünde G11 yazmasına rağmen bu antifriz nasıl HOAT teknolojisinde olabiliyor,G11 yazmasının anlamı ne oluyor ? İnternette G11 için en ilkel antifriz tipi yazılmış,fakat aynı zamanda bu ürünün arkasında da Hibrit Organik ibaresi yazdığı için iyice kafam karıştı.Bunun G12'sinin arkasında da tamamen aynı şeyler yazıyor asıl kafamı karıştıran o,acaba arkasındaki yazan mı yanlış bilemiyorum.Benim aracın motoru özelinde alüminyum blok ve alüminyum radyatör dikkate alındığında inorganik mi,Hibrit Organik mi,yoksa tamamen organik bir antifriz mi kullanılması gerekiyor bunun cevabını merak ediyorum hala.
 
Bu konuyu biraz daha araştırdım,G11 antifrizler için internette tam tersi şekilde silikat ve fosfat içeriyor diye görünce iyice durum karıştı.Benim aldığım antifrizin içeriğinde mono etilen glikol olduğu yazıyor ve hem organik hem de inorganik özelliğinde olduğu söyleniyor.Aynı markanın G12 antifrizi de vardı,içeriği aynı yazılmış olsa da o G12 ve kırmızı diye ben G11 Mavi olanı tercih etmiştim.Aracın kendi antifrizi yeşil dün baktım,fakat ne özelliklerde olduğunu bilmiyorum.Aracın bloğu da radyatör de alüminyum olduğu için antifriz konusunda hassas olmaya çalışıyorum.Kime sorsam renge göre antifriz öneriyor,özellikle mavi ve yeşil öneren çok ancak benim de tecrübe ettiğim gibi bazılarının renkleri aynı olsa da içeriği bambaşka oluyor.Kullanım kılavuzundan hareketle,eğer silikat içeren antifrize gereksinim duyulsaydı VAG gruptaki gibi ekstradan bunu belirtirlerdi diye düşünüyorum.

Şimdi merak ettiğim konu,önünde G11 yazmasına rağmen bu antifriz nasıl HOAT teknolojisinde olabiliyor,G11 yazmasının anlamı ne oluyor ? İnternette G11 için en ilkel antifriz tipi yazılmış,fakat aynı zamanda bu ürünün arkasında da Hibrit Organik ibaresi yazdığı için iyice kafam karıştı.Bunun G12'sinin arkasında da tamamen aynı şeyler yazıyor asıl kafamı karıştıran o,acaba arkasındaki yazan mı yanlış bilemiyorum.Benim aracın motoru özelinde alüminyum blok ve alüminyum radyatör dikkate alındığında inorganik mi,Hibrit Organik mi,yoksa tamamen organik bir antifriz mi kullanılması gerekiyor bunun cevabını merak ediyorum hala.
Bildiğim kadarıyla günümüz araçlarının büyük çoğunluğunda alüminyum radyatör bulunuyor. Kendi aracım da öyle diye biliyorum. 10 yıl / 140k km'dir aynı aracı kırmızı organik antifrizle kullanıyorum, radyatörümde hiçbir sıkıntı yaşamadım bugüne kadar. Otomobillerdeki radyatörlerin farklı cins antifrize karşı eriyecek/bozulacak/hasar görecek kadar narin ürünler olduğunu düşünmüyorum. Kendim de antifriz konusuna titizlikle eğilen biri olarak G11 ibaresini hiç duymadım bugüne kadar. :) Yani titizlik "aman antifriz kaliteli bir şey olsun, radyatör sıfırlandığından beri organik koyuyorum değiştirmeyeyim" seviyesinde olunca da yıllarca sorun çıkarmadan kullanılıyor.
Radyatör önceden kireç ve pas bağlamış mı bence bunu kontrol et/ettir. Eğer bu konuda sorunsuz kondisyondaysa bence elindeki antifrizi kullan geç. İnorganikse ömrü daha az olur, sonra yenilersin. =)
 
Bildiğim kadarıyla günümüz araçlarının büyük çoğunluğunda alüminyum radyatör bulunuyor. Kendi aracım da öyle diye biliyorum. 10 yıl / 140k km'dir aynı aracı kırmızı organik antifrizle kullanıyorum, radyatörümde hiçbir sıkıntı yaşamadım bugüne kadar. Otomobillerdeki radyatörlerin farklı cins antifrize karşı eriyecek/bozulacak/hasar görecek kadar narin ürünler olduğunu düşünmüyorum. Kendim de antifriz konusuna titizlikle eğilen biri olarak G11 ibaresini hiç duymadım bugüne kadar. :) Yani titizlik "aman antifriz kaliteli bir şey olsun, radyatör sıfırlandığından beri organik koyuyorum değiştirmeyeyim" seviyesinde olunca da yıllarca sorun çıkarmadan kullanılıyor.
Radyatör önceden kireç ve pas bağlamış mı bence bunu kontrol et/ettir. Eğer bu konuda sorunsuz kondisyondaysa bence elindeki antifrizi kullan geç. İnorganikse ömrü daha az olur, sonra yenilersin. =)

Benim araçta en başından beri yeşil antifriz varmış,hal böyle olunca bir de önceki antifrizin özelliklerini bilmeyince iyice konuyu araştırayım dedim bu sefer de iş çığırından çıktı :D Bu yeni antifrizi koyarken zaten bol bol saf su ve Liqui Moly'nin sistem temizleyicisini aldım onu kullanacağım fakat kimyasallarda ciddi bir değişim olupta radyatör delinirse sonu epey masraflı bitebilir korkum o.Eğer arkasında yazanlar doğruysa HOAT olması avantajlı benim bildiğim,çünkü Hyundai grubunun P-HOAT kullandığını söylüyorlar aynısının fosfatlısı yani,fakat öncekinin inorganik olma ihtimali ya da öncekinin organik olup bu koyacağımın inorganik olma ihtimali muhtemelen en kötü senaryo olur.Sanayide sorayım dedim sormaz olaydım,alayı mavi al diyor.Mavi alayım da her mavinin içeriği aynı değil ki,her kırmızının da içeriğinin aynı olmadığı gibi adamlar bilmeden söylüyorlar..
 
Benim araçta en başından beri yeşil antifriz varmış,hal böyle olunca bir de önceki antifrizin özelliklerini bilmeyince iyice konuyu araştırayım dedim bu sefer de iş çığırından çıktı :D Bu yeni antifrizi koyarken zaten bol bol saf su ve Liqui Moly'nin sistem temizleyicisini aldım onu kullanacağım fakat kimyasallarda ciddi bir değişim olupta radyatör delinirse sonu epey masraflı bitebilir korkum o.Eğer arkasında yazanlar doğruysa HOAT olması avantajlı benim bildiğim,çünkü Hyundai grubunun P-HOAT kullandığını söylüyorlar aynısının fosfatlısı yani,fakat öncekinin inorganik olma ihtimali ya da öncekinin organik olup bu koyacağımın inorganik olma ihtimali muhtemelen en kötü senaryo olur.Sanayide sorayım dedim sormaz olaydım,alayı mavi al diyor.Mavi alayım da her mavinin içeriği aynı değil ki,her kırmızının da içeriğinin aynı olmadığı gibi adamlar bilmeden söylüyorlar..
Hyundai'nin iç aydınlatmaları mavi ya, oradan yakıştırıyorlardır :d
 
Ben çok araştırdım zamanında ama çok bilgi olduğu için hepsini yine unuttum. inorganik istiyorsanız petrol ofisinin yeşil renkli olanı inorganik, hibrit istiyorsanız totalin mavi olanının üstünde organik katkılı yazanı hibrit. Başka da hatırladığım bir şey yok :D benim araba da komple aliminyum bi dönem hibriti kullandım sonra petrol ofisi yeşile geçtim hibrite çok güvenemedim 30 yaşında aliminyum blok için