KAPALI Araba çalışmıyo

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Oguz Akcay

Asfalt Kurutucu
23
2010 dan berı kullanıyorum 3 veya 4 sefer yaptı böyle ama bayadır olmuyodu marşa basıyorum çeviriyor ama ateşleme olmuyo arabam benzinli 2001 accent soğuk havadan dolayı değil yazında olmuştu bır kez akü iyi durumda marş motorundada bişey olduğunu sanmıyorum bujılerde yeni her marşda da olmuyo çok nadir ama bugün çalışmadı 5-6 kez marş bastım almadı canımı sıkımaya başladı sizce problem nerde
 
2010 dan berı kullanıyorum 3 veya 4 sefer yaptı böyle ama bayadır olmuyodu marşa basıyorum çeviriyor ama ateşleme olmuyo arabam benzinli 2001 accent soğuk havadan dolayı değil yazında olmuştu bır kez akü iyi durumda marş motorundada bişey olduğunu sanmıyorum bujılerde yeni her marşda da olmuyo çok nadir ama bugün çalışmadı 5-6 kez marş bastım almadı canımı sıkımaya başladı sizce problem nerde
Uzun marştan sonra motor boğulmasının belirtisi olan çiğ benzin kokusu geliyor mu?
 
benzinli modellerinde şöyle bir sorun vardı. depoda yakıt olmasına rağmen ve araç ateşleme yapabiliyor olmasına rağmen motora yakıt gelmediği için araç çalışmazdı. genelde ustalar yakıt otomatiği, depo şamandırası ya da benzin fitresini değiştirirler sorun kısa süre çözülür ama yine tekrarlanırdı. o olayın asıl meseli ise şuydu. 2-3 nesil önceki modelin benzin depoları yurt dışındaki benzine göre üretilmişti ve üretici firma depo içini bir kimyasal boya gibi bir katmanla kaplamıştı. bu depoya sahip araçlar ülkemize gelince ülkemizin YÜKSEK NORMLARINA SAHİP ULTRA SÜPER HİPER MİPER BENZİN ile karşılaşınca çözülme yapmış ve döküntüler yakıt pompasına denk geldiği noktada tıkamış ve yakıt akışına engel olmuştur. senin aracın da bu kategoriye giriyor olabilir bu meseleyi de kulak ardı etmemeni öneririm geçmiş olsun
 
@CanSoylu çok spesifik bir soruna dikkat çekmiş. Hiç bilmiyordum, gerçekten enteresanmış. :) Mutlaka incelenmeye değer.

Uzun marştan sonra motor boğulmasının belirtisi olan çiğ benzin kokusu geliyor mu?
Eğer bu sorunun cevabı "hayır"sa, benim aklıma daha basit bir ihtimal geliyor. Amacı yakıtı kesmek olan Immobiliser ile ilgili bir sorun olabilir. Beyni, kabloları, devresi, anahtarındaki çipi, sigortası, anahtar yuvası gibi genel bir kontrol yapılabilir.
 
benzinli modellerinde şöyle bir sorun vardı. depoda yakıt olmasına rağmen ve araç ateşleme yapabiliyor olmasına rağmen motora yakıt gelmediği için araç çalışmazdı. genelde ustalar yakıt otomatiği, depo şamandırası ya da benzin fitresini değiştirirler sorun kısa süre çözülür ama yine tekrarlanırdı. o olayın asıl meseli ise şuydu. 2-3 nesil önceki modelin benzin depoları yurt dışındaki benzine göre üretilmişti ve üretici firma depo içini bir kimyasal boya gibi bir katmanla kaplamıştı. bu depoya sahip araçlar ülkemize gelince ülkemizin YÜKSEK NORMLARINA SAHİP ULTRA SÜPER HİPER MİPER BENZİN ile karşılaşınca çözülme yapmış ve döküntüler yakıt pompasına denk geldiği noktada tıkamış ve yakıt akışına engel olmuştur. senin aracın da bu kategoriye giriyor olabilir bu meseleyi de kulak ardı etmemeni öneririm geçmiş olsun
Teşekkür ederım bende bu yönde bişey düşündüm ya benzın pompası tarafından bı problem var tıkanmış veya baska bı problem var veya bujılerde bır problem var gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Geçen arabanın kitapçığında bir şeye bakıyordum çalıştırma ile alakalı şöyle diyordu 10sn marşa bastınız ve hala çalışmadıysa yarım gaz verip öyle deneyin o da olmazsa tam gaz verin diye yazıyordu deneyin belki sizede çare olur
 
Geçen arabanın kitapçığında bir şeye bakıyordum çalıştırma ile alakalı şöyle diyordu 10sn marşa bastınız ve hala çalışmadıysa yarım gaz verip öyle deneyin o da olmazsa tam gaz verin diye yazıyordu deneyin belki sizede çare olur
Yarım gazın ve gaz pedalını pompalamanın esprisi yakıtın motora gitmesinde sıkıntı yaşanıyorsa onu gidermektir. Yani sağlıklı motora yapıldığında aşırı yakıttan ötürü boğacak, yakıtın ulaşmakta zorlandığı durumlarda ise yakıtı biraz da zorla getirerek motorun çalışmasını sağlayacaktır. Yakıtın gitmediği durumlarda bu hareketler denenebilir.
Gaza sonuna kadar basmak ise gaz kelebeğini sonuna kadar açarak boğulan motordaki fazla yakıtı fazla hava ile yaktırmaya çalışmaktır.

Benzın pompası elektrikli zannedıyorum yarım kontak acıldıgında çalışan benzın pompasıysa eğer ama üçüncü veya dördüncü marşda alıyo ilk iki marş kesınlıkle almıyo bujılerı 1.5 sene once dandik bişey almıştım acaba ondan kaynaklı bı problem olabilirmi
Bozuk veya orijinal olmayan bujiler, arabanın elektronik sistemlerde herhangi bir yerde arızaya sebep olabilir. Eğer benzin pompası elektronik olarak kontrol ediliyorsa o da etkilenmiş olabilir. Bujileri orijinalleriyle değiştirmenizin her zaman faydası olur. Denemeye değer.
 
Yarım gazın ve gaz pedalını pompalamanın esprisi yakıtın motora gitmesinde sıkıntı yaşanıyorsa onu gidermektir. Yani sağlıklı motora yapıldığında aşırı yakıttan ötürü boğacak, yakıtın ulaşmakta zorlandığı durumlarda ise yakıtı biraz da zorla getirerek motorun çalışmasını sağlayacaktır. Yakıtın gitmediği durumlarda bu hareketler denenebilir.
Gaza sonuna kadar basmak ise gaz kelebeğini sonuna kadar açarak boğulan motordaki fazla yakıtı fazla hava ile yaktırmaya çalışmaktır.


Bozuk veya orijinal olmayan bujiler, arabanın elektronik sistemlerde herhangi bir yerde arızaya sebep olabilir. Eğer benzin pompası elektronik olarak kontrol ediliyorsa o da etkilenmiş olabilir. Bujileri orijinalleriyle değiştirmenizin her zaman faydası olur. Denemeye değer.
Zaten çalışmıyorsa diye söylemişler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...