AÇIK Araba Seçimi ( Golf 5, Mito, Focus, E46 320D, Astra H )

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Selam arkadașlar, bizim küçük fiesta gidici bu belli oldu. Șehir içi sürüșlerimde pratik bir șekilde kullanabileceğim araç arıyorum. Ayağımı yerden kessin yeter diyebilirim, ayağımı yerden keserken de masraf çıkarmasın tabi. :)

Herneyse fiesta'yla ilk bulușmamızdan sonra neredeyse 1.5 yıl oldu, onu ilk aldığım günlerde yağını suyunu koyup bakımlarını yaptırdım ve sonrasında 'sadece' patlayan ampullerle ilgili masraf çıkardı bana. Kıșın W204 çeșitli çeșitli sorunlarla uğraștırırarak beni kendinden soğuturken fiesta marșa basınca ne yapar eder çalışırdı. 😅

Bu arada e 46 hariç hepsi aynı fiyat bandındaki 2006-2010 model araçlar diyebilirim. Bilmiyorum sanki mito bir tık önde gibi, birazcık daha fiyatı fazla ama diğer araçlara göre.

İçlerinden iki tane arabayı az çok biliyorum sadece, ford kullandığım için focus'un nasıl bir araç olduğunu az da olsa tahmin edebiliyorum. Diğeri ise bir hayli sorunlu olan e46 320d zaten, onu bilmeyen yoktur diye düșünüyorum. 😁 Sizce hangisi sorunsuz bir șekilde kullanılabilir arkadașlar? Yardım eden arkadașlara șimdiden çok teșekkür ederim. Bir iki aydır daha yeni bir ateșli b sınıfı ya da c sınıfı bakıyordum aslında ama iș durumlarında yașadığım sıkıntılar bütçe olarak elimi kolumu bağladı. Neyse, hayırlısı diyelim. 😊
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
2. elde sorunsuz araç için piyasanın bir tık üstü parayı gözden çıkarmak gerekiyor. Çok iyi bir ekspertiz (ve/veya usta incelemesi) de gerekiyor. Satıcının da titizliğini gözlemlemek gerekiyor. Bunlardan geçerse E46 dışında hepsinin temizi bulunup sorunsuz binilebilir. E46'nın sorun çıkarmayacak kadar temizi unicorn gibidir, paha biçilmezdir, bütçenizi aşar :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Konuda motor seçenekleri eksik.E46 hariç hangi motorlu alacaksınız sayılan araçları? O görünmüyor.

Onun haricinde yurtdışında olmanızın avantajını kullanın derim. Yurtdışında temiz BMW de olur başka araç da ona göre değerlendiriniz.
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
2. elde sorunsuz araç için piyasanın bir tık üstü parayı gözden çıkarmak gerekiyor. Çok iyi bir ekspertiz (ve/veya usta incelemesi) de gerekiyor. Satıcının da titizliğini gözlemlemek gerekiyor. Bunlardan geçerse E46 dışında hepsinin temizi bulunup sorunsuz binilebilir. E46'nın sorun çıkarmayacak kadar temizi unicorn gibidir, paha biçilmezdir, bütçenizi aşar :)
Bir tane arkadaşımda e46 330 ci cabrio var ve neredeyse f 30 parası istiyor. Cidden temizini bulmak çok zor. :)
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Konuda motor seçenekleri eksik.E46 hariç hangi motorlu alacaksınız sayılan araçları? O görünmüyor.

Onun haricinde yurtdışında olmanızın avantajını kullanın derim. Yurtdışında temiz BMW de olur başka araç da ona göre değerlendiriniz.
Hocam sadece mito 120 beygir olan dizel bir araç, onun dışında her türlü motor seçeneği var benzer fiyat bantlarında. Temiz bmw demek aynı modelin temizini iki katına yakın bir fiyata almak demek desem haksız sayılmam. :)
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Konuda motor seçenekleri eksik.E46 hariç hangi motorlu alacaksınız sayılan araçları? O görünmüyor.

Onun haricinde yurtdışında olmanızın avantajını kullanın derim. Yurtdışında temiz BMW de olur başka araç da ona göre değerlendiriniz.
Atıyorum temiz w211 fiyatının bir tık üzerine w212 alabiliyorsunuz, bunun gibi birçok örneği var bu durumun. :)
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
889
1,615
2,320
İst.
Marka
Ford
Golf 5 eğer 2.0 tdi veya 1.9 tdi değilse 1.6 mito çok güzel tercih olur. Tabi temizini bulmak mesele ve yazılan fiyatlar giu fiyatına yakın bunu da göz önünde bulundurun
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Golf 5 eğer 2.0 tdi veya 1.9 tdi değilse 1.6 mito çok güzel tercih olur. Tabi temizini bulmak mesele ve yazılan fiyatlar giu fiyatına yakın bunu da göz önünde bulundurun
Bu arada tdi golf'lerin kilometreleri genelde yüksek hocam, fsi olanları daha uygun gibi ama onlarda fsi işte. Başka bir ülkede yaşıyorum, mito'lar normalde birkaç tık daha pahalı ama bir tane denk geldi 185.000'de ve 185.000 kilometre bir alfa'yı satmak o kadar kolay değil ki bu yüzden uygun denk geldi öyle. Bayağı bir devrik cümle oldu. :) Aslında tipi en güzel olan mito gibi, satma sıkıntısı olmasa güzel araç. Aracın tek beklediğim yanı kullanımı kolay olması, w 204 cidden şehir içinde çok fazla yakıyor. Onun dışında 135'lik mito'nun 0-100'ünün 8.2 saniye olduğunu görünce şaşırmıştım. :)
 

MotorcycleHead

Motorcycle Head
Düz Yol Gazcısı
3 Mar 2021
32
12
145
26
İstanbul
Marka
Volkswagen
Yerinizde olsam Opel astrayı seçerdim severek takip ettiğim blog sitesinde haftanın ilanlarını paylaşıyorlar ve şaşırtıcı derecede astralara yoğun ilgininin olduğunu düşünüyorum. Bakmak isterseniz linkini bırakıyorum.
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Yerinizde olsam Opel astrayı seçerdim severek takip ettiğim blog sitesinde haftanın ilanlarını paylaşıyorlar ve şaşırtıcı derecede astralara yoğun ilgininin olduğunu düşünüyorum. Bakmak isterseniz linkini bırakıyorum.
Teșekkürler hocam, baktım ama araç fiyatları șaka gibi. Daha 6-7 sene önce önce sıfır polo'lar 2000-2005 model araçların șimdiki fiyatına alınabiliyor ki hatta 2 tane boș paket polo alınabiliyordu. Șaka gibi fiyatlar gerçekten. 😅
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
2014ten beri Golf V 'e biniyoruz ailece. Sorunuz varsa cevaplayabilirim.
Teșekkür ederim hocam, bayağı bir sorum var. :)
-Genel olarak golf 5'lerin kasa ağırlık oranı nasıl?
-Șehiriçi trafiğine girince çok yakıyor mu?
-Aracınız hangi motor ve șanzıman ikilisine sahip?
-Neden golf 5'lerde fsi motoru gören kaçıyor?
-İyi yol tutuyor mu?
-Yol sesi alıyor mu?
-Uzun yol konforu nasıl?
Kusuruma bakmayın, biraz çok oldu galiba sorular. :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Teșekkür ederim hocam, bayağı bir sorum var. :)
-Genel olarak golf 5'lerin kasa ağırlık oranı nasıl?
-Șehiriçi trafiğine girince çok yakıyor mu?
-Aracınız hangi motor ve șanzıman ikilisine sahip?
-Neden golf 5'lerde fsi motoru gören kaçıyor?
-İyi yol tutuyor mu?
-Yol sesi alıyor mu?
-Uzun yol konforu nasıl?
Kusuruma bakmayın, biraz çok oldu galiba sorular. :)
Biz de Golf 5'e biniyoruz, ben de kendi tecrübelerimize göre cevaplandırayım iki kişiden farklı farklı dinlemiş olursunuz. @LiveForSpeed 'lerinki 1.6 FSi bizdeki ise 1.6 BSE-Atmosferik ben o sebepten atmosferik 1.6 motora göre cevaplayacağım.

-1208kg 102 bg (0-100, 11.5 civarı ama kısa oranlı şanzımanla bence daha atik süreler çıkabilir, ağırlığını hissettirmiyor)

- 100km/L 9 litre civarı.

-1.6 BSE 102bg-5 ileri manuel

-TR şartları için konuşursak LPG uyumlu değiller, ondan dolayı tutulmuyor, takılan kitler var tabii ki ama diğerlerine göre pahalı. Onun haricinde muhtemelen bir tık daha kompleks olduğu için ustaların işine gelmiyordur, yoksa FSi daha verimli ve teknolojik bir motor.

-Tutuş limitleri çok yüksek süratlere çıkmadıkça çoğu kez koparmayı başaramazsınız, ki hoş zorlasanız da zaten çizgisinde gitmeyi arkadan kaymayı sevmeyen bir araç. Limitleri yüksek kısacası. Zevkli zevksiz olayına gelirsek de ben aşırı zevk alamıyorum sürüş dinamiklerinden ama tutuş limiti yüksek olduğu için gazlarken kendimi daha güvende hissediyorum. Çoğu kişi bu aracı kullanırken kolaylıkla yüksek süratlerde viraj alabilir.

-Yol sesi çok fazla almıyor, diğer VAG grupları gibi medeni bir araç, yalıtım seviyesi yüksek.

-Şanzımanı kısa olduğu için 100-110 ile giderken 3 bin d/dk'da oluyorsunuz bu kadar kısa şanzıman uzun yolda kafa ütülüyor, bas bas bağırıyor. Dolayısıyla uzun yolda can sıkıyor. Yalıtım, tutuş, ses sistemi, konfor bunların hepsi uzun yolda sizi mutlu eder ama bizim araçtaki şanzımanda bu sıkıntı can sıkıyor, FSi'larda oran daha uzun ve 6 vites diye hatırlıyorum, FSi uzun yola sık çıkanlar için daha iyi olur.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Teșekkür ederim hocam, bayağı bir sorum var. :)
-Genel olarak golf 5'lerin kasa ağırlık oranı nasıl?
-Șehiriçi trafiğine girince çok yakıyor mu?
-Aracınız hangi motor ve șanzıman ikilisine sahip?
-Neden golf 5'lerde fsi motoru gören kaçıyor?
-İyi yol tutuyor mu?
-Yol sesi alıyor mu?
-Uzun yol konforu nasıl?
Kusuruma bakmayın, biraz çok oldu galiba sorular. :)
Bildiğim kadarını ben cevaplayayım, sahibi yine cevapları verir:
- FSI motoru görünce kaçmalarının temel sebebi lpg =) FSI'ın mpi hitler motordan benim bildiğim iki temel farkı var: direkt enjeksiyon ve değişken supap zamanlaması. Özellikle direkt enjeksiyon denen şey çok hassas dengelerde tasarlanıp üretilen bir yapıdır. Zamanında hitler motora koydukları kara düzen lpg'leri fsi'lara koymaya kalkınca motorlar fazla nazlandı, çok sıkıntı çıkardı. Lpg'lisini görürseniz siz de kaçın, zira Prins gibi her motora uygulanabilen sistemler daha birkaç yıldır var, lpg gören fsi muhtemelen en kötüsünü görmüştür.
- Yol tutuşu zamanının referans arabası Focus kadar iyidir. Çevikliğini bilemem ama viraj limitleri belki daha bile yukarıda olabilir. Şasi rijitliği filan zamanının en iyisiydi. VW'in maliyetten kaçınmadan altyapısına tüm argesini yatırdığı bir jenerasyondur Golf V.
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Biz de Golf 5'e biniyoruz, ben de kendi tecrübelerimize göre cevaplandırayım iki kişiden farklı farklı dinlemiş olursunuz. @LiveForSpeed 'lerinki 1.6 FSi bizdeki ise 1.6 BSE-Atmosferik ben o sebepten atmosferik 1.6 motora göre cevaplayacağım.

-1208kg 102 bg (0-100, 11.5 civarı ama kısa oranlı şanzımanla bence daha atik süreler çıkabilir, ağırlığını hissettirmiyor)

- 100km/L 9 litre civarı.

-1.6 BSE 102bg-5 ileri manuel

-TR şartları için konuşursak LPG uyumlu değiller, ondan dolayı tutulmuyor, takılan kitler var tabii ki ama diğerlerine göre pahalı. Onun haricinde muhtemelen bir tık daha kompleks olduğu için ustaların işine gelmiyordur, yoksa FSi daha verimli ve teknolojik bir motor.

-Tutuş limitleri çok yüksek süratlere çıkmadıkça çoğu kez koparmayı başaramazsınız, ki hoş zorlasanız da zaten çizgisinde gitmeyi arkadan kaymayı sevmeyen bir araç. Limitleri yüksek kısacası. Zevkli zevksiz olayına gelirsek de ben aşırı zevk alamıyorum sürüş dinamiklerinden ama tutuş limiti yüksek olduğu için gazlarken kendimi daha güvende hissediyorum. Çoğu kişi bu aracı kullanırken kolaylıkla yüksek süratlerde viraj alabilir.

-Yol sesi çok fazla almıyor, diğer VAG grupları gibi medeni bir araç, yalıtım seviyesi yüksek.

-Şanzımanı kısa olduğu için 100-110 ile giderken 3 bin d/dk'da oluyorsunuz bu kadar kısa şanzıman uzun yolda kafa ütülüyor, bas bas bağırıyor. Dolayısıyla uzun yolda can sıkıyor. Yalıtım, tutuş, ses sistemi, konfor bunların hepsi uzun yolda sizi mutlu eder ama bizim araçtaki şanzımanda bu sıkıntı can sıkıyor, FSi'larda oran daha uzun ve 6 vites diye hatırlıyorum, FSi uzun yola sık çıkanlar için daha iyi olur.
Çok güzel bilgiler vermișsiniz, teșekkür ederim hocam. Ben fsi motoru atmosferik olarak biliyordum ya da öyle zannediyordum ki diğer motor hakkında hiçbir bilgim yoktu. :)
11.5 saniye 102 beygir bir araç için fena değil, açıkçası %90 șehir içinde kullanacağım. Sürúș zevki konusunda klasik bir volkswagen ne kadar mutlu ediyorsa bu araçta o kadar mutlu eder galiba diye düșünüyorum.

Yalıtım konusunda iyi olmasına sevindim, normalde focus daha mantıklı ama o yıllardaki focus'un yalıtım konusunda sınıfının çok gerisinde kaldığını duymuștum. Șehir içinde bile dıșarıdan gelen tüm sesleri aldığı için çok konforsuz fiesta, uzun yola çıkmak zaten zulüm. 😅
 

Awacs

Sinan
Asfalt Kurutucu
23 Kas 2020
157
1
121
635
27
Sivas
Marka
Ford
Bildiğim kadarını ben cevaplayayım, sahibi yine cevapları verir:
- FSI motoru görünce kaçmalarının temel sebebi lpg =) FSI'ın mpi hitler motordan benim bildiğim iki temel farkı var: direkt enjeksiyon ve değişken supap zamanlaması. Özellikle direkt enjeksiyon denen şey çok hassas dengelerde tasarlanıp üretilen bir yapıdır. Zamanında hitler motora koydukları kara düzen lpg'leri fsi'lara koymaya kalkınca motorlar fazla nazlandı, çok sıkıntı çıkardı. Lpg'lisini görürseniz siz de kaçın, zira Prins gibi her motora uygulanabilen sistemler daha birkaç yıldır var, lpg gören fsi muhtemelen en kötüsünü görmüştür.
- Yol tutuşu zamanının referans arabası Focus kadar iyidir. Çevikliğini bilemem ama viraj limitleri belki daha bile yukarıda olabilir. Şasi rijitliği filan zamanının en iyisiydi. VW'in maliyetten kaçınmadan altyapısına tüm argesini yatırdığı bir jenerasyondur Golf V.
Güzel tecrübeler var yazınızda, teșekkür ederim hocam. Demekki bu yüzden fsi araçları satmak daha zormuș, söylediğiniz gibi golf 5 zamanının en iyi arabalarından bir tanesi idi ki hatta gti modelini tasarlarken ford'dan eski mühendisleri alarak ford mühendislerinin focus rs tecrübelerini de kullanmıșlardı diye biliyorum. Bu yüzden golf 5 gti modelinin sürüș karakterinde focus rs'ten bir șeyler olduğunu söylüyordu Sinan abi. :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Çok güzel bilgiler vermișsiniz, teșekkür ederim hocam. Ben fsi motoru atmosferik olarak biliyordum ya da öyle zannediyordum ki diğer motor hakkında hiçbir bilgim yoktu. :)
11.5 saniye 102 beygir bir araç için fena değil, açıkçası %90 șehir içinde kullanacağım. Sürúș zevki konusunda klasik bir volkswagen ne kadar mutlu ediyorsa bu araçta o kadar mutlu eder galiba diye düșünüyorum.

Yalıtım konusunda iyi olmasına sevindim, normalde focus daha mantıklı ama o yıllardaki focus'un yalıtım konusunda sınıfının çok gerisinde kaldığını duymuștum. Șehir içinde bile dıșarıdan gelen tüm sesleri aldığı için çok konforsuz fiesta, uzun yola çıkmak zaten zulüm. 😅
FSi motor da atmosferik 1.6'sı 115 bg 6 ileri.
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,025
4,274
4,220
varsova
Marka
Porsche
ikinci el ve sorunsuz arac bakiliyorsa marka model farketmeksizin dizele bakilmamasi gorusundeyim. Benzinli arac ihmal edilmis bir dizelden daha ekonomik olacaktir. Aralarinda hangisini en iyi kondisyonda bulabiliyorsaniz onu alin bence. Hepsi ayni kondisyonda olsa Golf alirdim , ikinci tercihim focus, ucuncusu astra olurdu. Nihayetinde kullanilmis bir arac aliyorsaniz kriterleriniz icinde parca bulunabilirligi, usta tarifeleri, servis bulunabilirligi gibi faktorlerde olmali. Dolayisiyla bmw ve alfa elenirdi.
 

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Biz de Golf 5'e biniyoruz, ben de kendi tecrübelerimize göre cevaplandırayım iki kişiden farklı farklı dinlemiş olursunuz. @LiveForSpeed 'lerinki 1.6 FSi bizdeki ise 1.6 BSE-Atmosferik ben o sebepten atmosferik 1.6 motora göre cevaplayacağım.

-1208kg 102 bg (0-100, 11.5 civarı ama kısa oranlı şanzımanla bence daha atik süreler çıkabilir, ağırlığını hissettirmiyor)

- 100km/L 9 litre civarı.

-1.6 BSE 102bg-5 ileri manuel

-TR şartları için konuşursak LPG uyumlu değiller, ondan dolayı tutulmuyor, takılan kitler var tabii ki ama diğerlerine göre pahalı. Onun haricinde muhtemelen bir tık daha kompleks olduğu için ustaların işine gelmiyordur, yoksa FSi daha verimli ve teknolojik bir motor.

-Tutuş limitleri çok yüksek süratlere çıkmadıkça çoğu kez koparmayı başaramazsınız, ki hoş zorlasanız da zaten çizgisinde gitmeyi arkadan kaymayı sevmeyen bir araç. Limitleri yüksek kısacası. Zevkli zevksiz olayına gelirsek de ben aşırı zevk alamıyorum sürüş dinamiklerinden ama tutuş limiti yüksek olduğu için gazlarken kendimi daha güvende hissediyorum. Çoğu kişi bu aracı kullanırken kolaylıkla yüksek süratlerde viraj alabilir.

-Yol sesi çok fazla almıyor, diğer VAG grupları gibi medeni bir araç, yalıtım seviyesi yüksek.

-Şanzımanı kısa olduğu için 100-110 ile giderken 3 bin d/dk'da oluyorsunuz bu kadar kısa şanzıman uzun yolda kafa ütülüyor, bas bas bağırıyor. Dolayısıyla uzun yolda can sıkıyor. Yalıtım, tutuş, ses sistemi, konfor bunların hepsi uzun yolda sizi mutlu eder ama bizim araçtaki şanzımanda bu sıkıntı can sıkıyor, FSi'larda oran daha uzun ve 6 vites diye hatırlıyorum, FSi uzun yola sık çıkanlar için daha iyi olur.


Katılıyorum yazdıklarınıza. 1.6 Hitler motorun şanzımanı zaten oldukça kısa diğer 1.6 atmosferiklere göre. Bizim arabayla 3.viteste çıkamadığım yokuşu Hitler mk2 leonla 3.viteste çıkabiliyordum :)
102lik motor lpgli kullanılacaksa ve çok performans beklentisi yoksa gayet makul mantıklı. Leonda bu motorla 120 kmhden sonra devir 4bin rpm civarında olmasına rağmen gaz tepkileri çok ölüyordu bizim golfe göre ki . 1.2.3. viteslerde fsi ile arasında çok büyük bir fark yok, şanzıman oranları kısa olduğu için aradaki beygir farkını bir nebze kapatıyor düşük viteslerde.
Güzel tecrübeler var yazınızda, teșekkür ederim hocam. Demekki bu yüzden fsi araçları satmak daha zormuș, söylediğiniz gibi golf 5 zamanının en iyi arabalarından bir tanesi idi ki hatta gti modelini tasarlarken ford'dan eski mühendisleri alarak ford mühendislerinin focus rs tecrübelerini de kullanmıșlardı diye biliyorum. Bu yüzden golf 5 gti modelinin sürüș karakterinde focus rs'ten bir șeyler olduğunu söylüyordu Sinan abi. :)
FSİ araçları satmak zor değil bizim bindiğimiz araç ağır hasar kayıtlı (airbagler orjinal, şasi,tavan,direkler,bagaj, kapı içleri vs boyasız) ve fsi :) Pandemiden önce ilana 49dan koymuştuk ilk hafta 3 kişi 45bin teklif etti. Yani acil satmak durumunda olsak düşündüğümüz fiyatın 2-3 bin altına çok rahat elden çıkarabilirdik.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım