KAPALI Arabamı enjeksiyona çevirmek istiyorum

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sammstein
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sammstein

Profesör
50
Merhaba otopark ailesi. Bi süredir aklımda karbürlü arabamı enjeksiyona çevirmek gibi bir düşüncem var. Arabam 1995 Honda Civic EG8 1.5 motor kodu d15b3. Biraz araştırdım Avrupa veya USA Civiclerinde d15b7 enjeksiyonlu motor var ve motor yapısı aynı. (Sanırım d15b3 Türkiye gibi ülkelere yollanırken d15b7 ye karbüratör atıp maliyeti düşürmek amaçlı bi motor.) Benim düşüncem karbüratörü süküp d15b7 emme manifoldu vs. alıp taksam başarılı olur muyum? Bikaç forumda okumuştum yapanlar varmış. Bu işlerden anlayan arkadaşlar abiler bi yardım edebilir misiniz? Maliyeti ne kadar olur? Performans ve yakıt tasarrufuna katkısı olur mu? Teşekkürler, saygılar..
 
Performans artışı ve sanayilerde karbüratörden anlayan ustaların ender olması. Birde karbüratörlü araçların bazı sıkıntıları vardır LPG de fazlasıyla çekişin düşmesi gibi.
 
Performans artışı ve sanayilerde karbüratörden anlayan ustaların ender olması. Birde karbüratörlü araçların bazı sıkıntıları vardır LPG de fazlasıyla çekişin düşmesi gibi.
Sanayide karbüratörden anlayan ustalar ne ara azaldı ya. Berkcan, Yiğit Efe, Kıvanç adında ustalar mı türedi :) Davut Usta'ya, Mustafa Ağabeye ne oldu :) :)
 
Sanayide karbüratörden anlayan ustalar ne ara azaldı ya. Berkcan, Yiğit Efe, Kıvanç adında ustalar mı türedi :) Davut Usta'ya, Mustafa Ağabeye ne oldu :) :)

Hahahah :D Bu yaz bi iki ustaya gittim cikle sorunu çözdük dediler ama sorun çözülmediği gibi aksine bir tanesi şanzıman telinin ayarını kaçırmış (tork konvertörlü şanzıman) bende bir daha götürmedim aracı :D Varsa Ankara'da bildiğiniz işinin ehli usta tavsiye etmenizi isterim. :):) Doğru düzgün bi gaz ayarı yaptıramadık arabaya arkadaşımın 1994 Civic'i şehir içi LPG'de 17 kuruş yakıyor benim Civic 27 kuruşlarda dolanıyor :(:(
 
Son düzenleme:
Hahahah :D Bu yaz bi iki ustaya gittim cikle sorunu çözdük dediler ama sorun çözülmediği gibi aksine bir tanesi şanzıman telinin ayarını kaçırmış (tork konvertörlü şanzıman) bende bir daha götürmedim aracı :D Varsa Ankara'da bildiğiniz işinin ehli usta tavsiye etmenizi isterim. :):) Doğru düzgün bi gaz ayarı yaptıramadık arabaya arkadaşımın 1994 Civic'i şehir içi LPG'de 17 kuruş yakıyor benim Civic 27 kuruşlarda dolanıyor :(:(
Ankara'yı bilmem maalesef, Lada Samara varken gittiğimiz bi usta vardı İstanbul'da ama aracı satalı yıllar oldu tabi hala aynı yerinde midir bilmem.
 
ben olsam ITB yaptırır,,headers ve dereceli egzantirik ile hem ses hem performans alırım ki tahminim enjektörlüye çevirme maliyeti kadar tutar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Merhaba ,
Sizdeki arabanın meraklısıyım. Biraz resim ve bilgi paylaşırmısın. Bu araba en kelepir otomatik Hondalardan. 2 kapı olanı ilgimi cekti bir araba. Otomatik vites kutusu, motorun devir cevirebilirliği gibi bize az bahset hatta test videosu çekermisin.
Merhabalar. Ben de bu aracı çok severek aldım, aracım otomatik 4 ileri tork konv. şanzıman. Vites geçişlerinde olsun geri kaçırma olsun hiçbir sorunum yok. Araçda 9.000 devir götergesi var arada zorlarım 6.500 7.000leri çeviriyorum. Sürüş hissi falan çok hoş bir araç. Yakıt olarak aşırı tasarruflu bi araç (bizim aracın LPG'de bikaç sıkıntısı olduğu için normalden fazla yakıyor). Çok zevkli bi arabadır kısaca, her türlü oynamaya müsait :D:D. Şuan Konya'da olduğumdan video imkansız aracımı Ankara'da bırakmak zorunda kaldım ancak ilerleyen zamanlarda olabilir. Bu akşam bir kaç fotoğraf atarım sizin için. Varsa merak ettiğiniz başka bir şey cevaplamaya çalışırım :):)
 
Son düzenleme:
Bence karbüratörlü motor candır ya uzar gider. Ayrıca araba çok da eski değil karbüratör parçaları hala bulunur piyasada. Ayrıca dediğiniz işlem çok para ister, yerinizde olsam motoru revizyona sokup orjinal hali üzerinde oynardım..
 
Bence karbüratörlü motor candır ya uzar gider. Ayrıca araba çok da eski değil karbüratör parçaları hala bulunur piyasada. Ayrıca dediğiniz işlem çok para ister, yerinizde olsam motoru revizyona sokup orjinal hali üzerinde oynardım..
Motor bir önceki sahibi tarafından 13.000 km önce komple revizyon edilmiş. Karbüratörlü motor uzar gider kısmını biraz daha açar mısınız? Daha mı iyi olur karbüratör yani. Teşekkürler. :):)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...