Ne yazık ki bu tarz sorunlar bir çok şeyden olabilir ve buradan tahmin etmesi oldukça zor. Ancak genel bilinen durumlardan bahsedecek olursak; balansın hangi hızda geldiği ve ne zaman kesildiği çok önemli. 60-80km/h aralığında ve diğer hızlarda sallama kesiliyorsa şaft balansından yapar. 90km/h ve üstü hızlarda, hızlanma devam ederken bir geliyor bir duruyor ise jant-lastik balansından dolayı yapar. 60km/h hızdan sonra sürekli gelen ancak gazı kestiğinizde veya boşa attığınızda kesilen bir sallama varsa diferansiyel veya akslardan dolayı yapar diyebiliriz. E46'ların şanzımandan sonraki aktarma organları biraz fazla hassastır ve her şey kusursuz olmadığı sürece bu tip şikayetleriniz az da olsa hep devam eder.
Öncelikle işimiz araçtaki tüm motor-şanzıman kulakları, şaft askıları kontrolü olmalı, şanzıman kulağının kopuk olması şaft tarafından balansın arkaya iletilmesine sebep olabiliyor. Daha sonra diferansiyel askısı kontrol edilmeli, akslarda boşluk var mı kontrol edilmeli. Yine olmazsa diferansiyelin içine kadar girilebilir, ancak içinden dolayı sallama yapıyorsa çok fazla dayanmayacaktır bir yerde sıyıracak ve çıkmasına ihtiyaç olacaktır. Jant-lastik balansından da emin olmalısınız, burada jantlarda yamukluk var mı lastikler sökükken incelenmeli, lastikler sıfır dahi olsa taban hatasından balans yapıyor olabilir, gerekirse çıkma balans yapmadığından emin olunan lastikler ile denenmeli. Bu kontrollerin sonunda da balansın araç üstünde yapılması tavsiyelerimden olacaktır.
Aynı motora sahip 2005 E46 318i ile 5 yıl 60 bin km birlikteliğim oldu ve bu tarz sorunlardan sürekli şikayetim oldu. Tam anlamıyla kesebildim dersem yalan olur ancak hafifletebiliyorsunuz. Ben iki kere dip gazda çukura girdiğimden aks kestim, bir sağ bir kere de sol kesti ve ikisi de sıfırlanmış oldu. Bir kere de fazla yüklüyken ESP kapalı yokuşta zorladım ve diferansiyel kırdım. Kırılmadan hemen önce de sallama başladı ve yaklaşık 50km boyunca gaza oturduğumda sallıyordu araç ve gazı kesince kesiliyordu, daha sonra da dayanmadı, komple dağıttı içini ve yürümedi araç. Aksları sıfır takınca büyük oranda sallamalar azaldı. Yine diferansiyel değişirken askısı da sıfır değişti. Askının pek etkisi olmadı diyebiliriz ancak vites geçişlerindeki arkadan gelen küt sesini azalttı. İki üç kere şaftçıya gittim bu araç sallıyor diye ancak sökmediler dahi çünkü bahsedilen hızlarda bir sallama yoktu. En son bir şaft askınından ani kalkışlarda ses gelmeye başladı ve değiştirdik o operasyondan sonra da şikayetlerimde azalma olmuştu.