Arabayı Kapıda Yatırmak Zararlımıdır.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba
Yollar trafik ve servis imkanları olması sebebiyle arabayı hafta boyu kapıda yatırıyorum. Haftada 2 sefer çalıştığı oluyor. Arabayı park edecek bir kapalı otoparkım yok. Ayrıca rampa aşaği burnu bakar şekilde kapının önünde bir ağacın altında bekliyor
Sorularım şunlar..
* Arabanın güneş altında beklemesinin zararları
* Arabanın rampa aşağı bakmasının zararlari
* Arabanın hafta boyu çalışmadan beklemesinin motora ve aküye zararları
* Araba kaldırıma çıkık olmasından dolayı süspansiyon ve lastiğe yaptığı zararları

Bu konu hakkında uzman arkadaşlardan bilgi alabilrsem sevinirim.
 

123456mtn

Panpa
8 Eyl 2016
1,211
2,491
3,770
Sivas
Marka
Caterham
Birkaç haftadan boyaya farkedilir hasar vermez güneş,
Yokuş aşşağı meselesinin sorun olacağını sanmam,
Motora pek zararı olmaz da mazot veyahut lpg kullanan bir motor ise yakıt etkileniyormuş tam bilmiyorum,
Akü zayıflar hele ki kışın ama bir hafta diyorsunuz pek problem olmaz,
Kaldırıma çıkık bırakmamanızı tavsiye ederim lastik yanakları ve amortisöre zararlı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Ben haftanın belli bir günü trafik yok ise araba ile işe gidiyorum. Bu günde araba ile işe geldim. Bundan başka önlem aklıma gelmiyor. Elimde olsa işim olana kadar kapıda kalsın , Hafta sonu kullanayım.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Düşüncelerim ve okuduklarım kadarıyla:
*güneş her şeye olduğu gibi boyaya da zarar veriyor, sabit duran araba için bu zarar hareket edene göre biraz daha fazla olabilir (direkt aynı açıdan vurduğu için) ama beyaz olmasından dolayı şanslısınız.
*bilgim veya düşüncem yok.
*yatan arabayı haftada bir çalıştırın 5-10 km sürün derler ama 1 hafta yatıp kullandığınız için bir sorun olacağını zannetmiyorum, akü azaldığında nazlanabilir tabii. @mtn'in dediği gibi soğuk havalarda motorin ve gaz, benzine göre dezavantajlı.
*arabayı gün içinde bile uzun süreli olarak bu şekilde bırakmam, bir lastik kaldırımda bir lastik aşağıda bırakmak süspansiyona yük bindiriyor diye okumuştum uzun süre önce, o günden beri öyle park etmektense gidip daha uzağa bırakmayı tercih ediyorum.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Aracin gunes altinda beklemesi ozellikle ic kozmetik parcalarin omrunu etkileyen onemli bir unsurdur. Uzun vadede boyayi da etkiler
Aracin bir tarafinin kaldirimda olmasi da uzun vadede cok saglikli bir durum degil
Rampa asagi birakmanin veya haftada bir calistirmanin bir mahsuru yok
 
Son düzenleme:

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,140
1
3,142
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
bundan öncesine kadar 2 sene eğimli bir arazi üzerine yapılmış bir sitede oturdum. o süreçte de işime hep arabayla gittim geldim. haftasonu da durmam pek zaten, sürekli çalıştı yani araba. ama kapımın önündeki arazi eğimli olduğu ve sağlı sollu park alanı olduğu için sizin gibi eğime paralel olarak değil de dikine park etmek durumunda kalıyordum, yaklaşık 25-30 derece sağa veya sola eğimli olarak duruyordu araba. yani sürekli yüksek bir kaldırıma park ediyordum diyebilirim sizin duruma benzetmek için.

arabayı satarken ekspertizde adam yanıma yaklaşıp sen kaldırıma mı parkediyon bu arabayı diye sordu bana. ben de eğimli arazi dedim. amortisörlerin değerleri farklı çıkmış ordan anlamış. 2 senede ekspertizde anlaşılacak kadar bir etki yapmıştı ama ciddi manada sorun yaşatacak bir şey olmadığını söyledi adam. eğer parkettiğiniz kaldırım çok yüksek değilse ben kayda değer bir sorun olacağını zannetmiyorum.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
bundan öncesine kadar 2 sene eğimli bir arazi üzerine yapılmış bir sitede oturdum. o süreçte de işime hep arabayla gittim geldim. haftasonu da durmam pek zaten, sürekli çalıştı yani araba. ama kapımın önündeki arazi eğimli olduğu ve sağlı sollu park alanı olduğu için sizin gibi eğime paralel olarak değil de dikine park etmek durumunda kalıyordum, yaklaşık 25-30 derece sağa veya sola eğimli olarak duruyordu araba. yani sürekli yüksek bir kaldırıma park ediyordum diyebilirim sizin duruma benzetmek için.

arabayı satarken ekspertizde adam yanıma yaklaşıp sen kaldırıma mı parkediyon bu arabayı diye sordu bana. ben de eğimli arazi dedim. amortisörlerin değerleri farklı çıkmış ordan anlamış. 2 senede ekspertizde anlaşılacak kadar bir etki yapmıştı ama ciddi manada sorun yaşatacak bir şey olmadığını söyledi adam. eğer parkettiğiniz kaldırım çok yüksek değilse ben kayda değer bir sorun olacağını zannetmiyorum.

Ozaman bir hafta arabayı yukarı meyilli, Öteki haftada aşaği meyilli park edeyim eşitlensin :) Bu arada eski sattığın bu arabanın markesinide bize bağışlarmısın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
O duruştan, o eğimden hiçbir şey olmaz. Ben askere gittiğimde 6 ay (14 Ağustos - 14 Şubat) kapının önünde yattı. Valide 2 ayda bir 1 - 2 km yol yaptı (6 ayda toplam 7 km yol yaptı ve 3 kere çalıştı). Hiçbir sorun olmadı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım