KAPALI araç teklemesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tyln
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tyln

Profesör
351
Marka
Renault
sevgili dostlar ilginç bir tekleme sorunum var.biraz uzun olacak ama vakit ayıranlar için şimdiden teşekkür ederim.
önce hastayı tanıtacak olursam arabam renault broadway 1995.fabrikadan çıktığından beri tüp yüzü görmeyen çift boğaz karbüratörlü benzinli bir bro :)

olay ise şöyle: arabayı sakin kullandığımda 4000 devire kadar herhangi bir sıkıntı yok ama gaza yüklendiğimde 4 ve 5. viteste 4500-5000devirde araba teklemeye başlıyor,boşa aldığımda stop ediyor.1-2-3te 7000devire kadar çeviriyorum ama nezaman 4 yada 5e atıp 4500devire gelse tekliyor.teklerken boşa alıp gaza yüklensem devir çeviriyor.

tahmin yürütüp 2.boğaza pislik gelmiştir dedim ve 1 aydır yüksek devirde kullanıyorum ama ilk 3 viteste aynı sorun olmamasından dolayıda sanayiye gideyim dedim.kendi ustam çok yoğun olduğundan kısa tecrübede bulundu ama bir sıkıntı bulamadı.çünkü rölantide gayet sağlıklı ve 7000e kadar sıkıştırsada tık demedi.arabamında geçmişini bildiği için birşey diyemedim.(yıllardır aynı ustam bakar).tabi benim içime dert olduğu için 3 farklı ustaya daha gösterdim.toplamda 3 mekanik 1 elektrik ustası gördü ve şuan sıkıntı yok devam et tekleme artarsa müdahale ederiz dediler.elektrikçi söyle baktı benlik sıkıntı gözükmüyor dedi.

şimdi bujiler 10.000km'de bir değişiyor kablolar ise geçen sene yenilendi.
mil okuyucu olabilir diyen oldu saçma geldi.
pislik olsa alt viteslerde de yapar ama yapmıyor.
benzin pompası yetersiz kalsa yine 3.viteste 6000-7000çevirmez
distiribütör olabilir ama boşluk göremedim ve platin ucunu zımparayla temizledim.
birde bobin diyen oldu ama bilemedim.yine düşük viteste ve rölantide vs belli eder diye düşündüm.

Not: biliyorum araç eski.olabilir böyle diyen olabilir ama olmamalı.hele birde manevi kıymeti yüksekse hiç yapmamalı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve yaso
sevgili dostlar ilginç bir tekleme sorunum var.biraz uzun olacak ama vakit ayıranlar için şimdiden teşekkür ederim.
önce hastayı tanıtacak olursam arabam renault broadway 1995.fabrikadan çıktığından beri tüp yüzü görmeyen çift boğaz karbüratörlü benzinli bir bro :)

olay ise şöyle: arabayı sakin kullandığımda 4000 devire kadar herhangi bir sıkıntı yok ama gaza yüklendiğimde 4 ve 5. viteste 4500-5000devirde araba teklemeye başlıyor,boşa aldığımda stop ediyor.1-2-3te 7000devire kadar çeviriyorum ama nezaman 4 yada 5e atıp 4500devire gelse tekliyor.teklerken boşa alıp gaza yüklensem devir çeviriyor.

tahmin yürütüp 2.boğaza pislik gelmiştir dedim ve 1 aydır yüksek devirde kullanıyorum ama ilk 3 viteste aynı sorun olmamasından dolayıda sanayiye gideyim dedim.kendi ustam çok yoğun olduğundan kısa tecrübede bulundu ama bir sıkıntı bulamadı.çünkü rölantide gayet sağlıklı ve 7000e kadar sıkıştırsada tık demedi.arabamında geçmişini bildiği için birşey diyemedim.(yıllardır aynı ustam bakar).tabi benim içime dert olduğu için 3 farklı ustaya daha gösterdim.toplamda 3 mekanik 1 elektrik ustası gördü ve şuan sıkıntı yok devam et tekleme artarsa müdahale ederiz dediler.elektrikçi söyle baktı benlik sıkıntı gözükmüyor dedi.

şimdi bujiler 10.000km'de bir değişiyor kablolar ise geçen sene yenilendi.
mil okuyucu olabilir diyen oldu saçma geldi.
pislik olsa alt viteslerde de yapar ama yapmıyor.
benzin pompası yetersiz kalsa yine 3.viteste 6000-7000çevirmez
distiribütör olabilir ama boşluk göremedim ve platin ucunu zımparayla temizledim.
birde bobin diyen oldu ama bilemedim.yine düşük viteste ve rölantide vs belli eder diye düşündüm.

Not: biliyorum araç eski.olabilir böyle diyen olabilir ama olmamalı.hele birde manevi kıymeti yüksekse hiç yapmamalı :)
Hocam fazla hava girişiyle alakalı olabilir gibime geliyor. Avans ayarına bakıldı mı ? Kulakla dinleyerek değil de avans tabancasıyla bir ayar yaptırmakta fayda var. Bir de şunu yapıp denemenizi rica ediyorum; karbüratör hava giriş kısmına bir hortum bağlayıp hortumun ucunu ters yani hava almayacak şekilde çevirip 4-5. vites gazlamayı dener misiniz ? Yani karbüratör yüksek hızlarda ızgaradan hava yemeyecek, hortumu hava girişine takıp sürücü kabinine doğru çevireceksiniz ucunu. Bu hortumu lpgcilerde .çok kolay bulabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Hocam fazla hava girişiyle alakalı olabilir gibime geliyor. Avans ayarına bakıldı mı ? Kulakla dinleyerek değil de avans tabancasıyla bir ayar yaptırmakta fayda var. Bir de şunu yapıp denemenizi rica ediyorum; karbüratör hava giriş kısmına bir hortum bağlayıp hortumun ucunu ters yani hava almayacak şekilde çevirip 4-5. vites gazlamayı dener misiniz ? Yani karbüratör yüksek hızlarda ızgaradan hava yemeyecek, hortumu hava girişine takıp sürücü kabinine doğru çevireceksiniz ucunu. Bu hortumu lpgcilerde .çok kolay bulabilirsiniz.
Bu şekilde karbüratör ucuna takıp biraz daha geriye kıvırırsanız daha sağlıklı bir test olur burada tam kıvırmamışlar


d9fb563c0e09a04c0d65e4c214e26590.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln
Kaç km de araba..
310bin
Hocam fazla hava girişiyle alakalı olabilir gibime geliyor. Avans ayarına bakıldı mı ? Kulakla dinleyerek değil de avans tabancasıyla bir ayar yaptırmakta fayda var. Bir de şunu yapıp denemenizi rica ediyorum; karbüratör hava giriş kısmına bir hortum bağlayıp hortumun ucunu ters yani hava almayacak şekilde çevirip 4-5. vites gazlamayı dener misiniz ? Yani karbüratör yüksek hızlarda ızgaradan hava yemeyecek, hortumu hava girişine takıp sürücü kabinine doğru çevireceksiniz ucunu. Bu hortumu lpgcilerde .çok kolay bulabilirsiniz.
bu yöntemi denerim ama arabam hiç tüp yüzü görmedi.ama hava akışıyla alakalı problem varsa karbüratörün tekrar elden geçmesi gerekir
 
Hocam fazla hava girişiyle alakalı olabilir gibime geliyor. Avans ayarına bakıldı mı ? Kulakla dinleyerek değil de avans tabancasıyla bir ayar yaptırmakta fayda var. Bir de şunu yapıp denemenizi rica ediyorum; karbüratör hava giriş kısmına bir hortum bağlayıp hortumun ucunu ters yani hava almayacak şekilde çevirip 4-5. vites gazlamayı dener misiniz ? Yani karbüratör yüksek hızlarda ızgaradan hava yemeyecek, hortumu hava girişine takıp sürücü kabinine doğru çevireceksiniz ucunu. Bu hortumu lpgcilerde .çok kolay bulabilirsiniz.
buarada avans ayarına bakılmadı ama oda olabilir.gerçi benim araçta otomatik ayarlıyor diye biliyorum ama yinede baktırmakta fayda var :)
 
işte bende ondan şüphelendim ama enazından zımparasını vs yapayım diyip takmıştım.ozaman o parçaya yoğunlaşmak daha mantıklı olacak :D
Tecrübe ayrı bir şey :D bu arada dist kapağı zımparalamak yanlış birşey sebebini bilmesem de özellikle tevzi makarasını zımparalamak ateşlemeyi kötü etkiliyor..
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln
Tecrübe ayrı bir şey :D bu arada dist kapağı zımparalamak yanlış birşey sebebini bilmesem de özellikle tevzi makarasını zımparalamak ateşlemeyi kötü etkiliyor..
kapağı değilde tevzi makarasının ucunu zımparalamıştım çünkü ucu az biraz siyahlaşmıştı.neyse ortak kanıya göre distiribütöre yoğunlaşma konusu benim baya aklıma yattı :D ilk fırsatta onu komple değişeyim zararı dokunmaz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve anl_akl
Distribütör kapağı eskidiyse oradan hava aldığı için ateşleme de sıkıntı oluyordur.
Benim aklıma ilk başta yüksek hızda karbüratörün aldığı havayla ilgili bir etki gelmişti ama distribütör kapağı daha mantıklı geldi. Distribütör üzerinden sorun giderilmezse hava filtre kutusu ve karbüratöre giden havanın diğer yollarına bakmanızı öneririm. Bildiğim kadarıyla çift boğaz Weber karbüratör var ve Weber'ler kolay kolay ayar bozmaz, bu kadar enteresan senaryolar yazmaz :) O yüzden ben olsam karbüratörü son ihtimal görürüm.

Sorun giderildikten sonra sebebi ve sonucu da paylaşırsanız sevinirim. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve tyln
Benim aklıma ilk başta yüksek hızda karbüratörün aldığı havayla ilgili bir etki gelmişti ama distribütör kapağı daha mantıklı geldi. Distribütör üzerinden sorun giderilmezse hava filtre kutusu ve karbüratöre giden havanın diğer yollarına bakmanızı öneririm. Bildiğim kadarıyla çift boğaz Weber karbüratör var ve Weber'ler kolay kolay ayar bozmaz, bu kadar enteresan senaryolar yazmaz :) O yüzden ben olsam karbüratörü son ihtimal görürüm.

Sorun giderildikten sonra sebebi ve sonucu da paylaşırsanız sevinirim. :)
dediğiniz gibi weber karbüratör var ve kesin olarak hatırladığım 160bin km'dir hiç tamir görmedi.en son bakımıda artık diyaframı vs eskidiği için temizleyelim dememdi.buarada benim başıma olması zor arızalar geldiği için her ihtimale açığım.hatta birkeresinde araba şasi yaptı diye frenimi patlatmıştı o derece alakasız arızalarım oluyor :D

buarada benzine gelen zamlar ve şartların zorlamasından dolayı mecbur kalmadıkça arabayı çıkarmıyorum.buyüzden büyük ihtimal kışlık bakım zamanı geldiğinde müdahale ettiririm.yani sonuç kısmı biraz geçikebilir ama hallolduğunda etiketler haberdar ederim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC ve bt
Hatırlıyorum, onu da ibretle okumuştum :)

sevgili dostlar.arabanın teklemeleri artınca benimde kafam attı ve sanayiye gittim.bu işe çözüm gerek diyerek ustayı tuttuğum gibi tecrübeye çıkardım ve artan teklemeleri gördü denedi.
ilk etapta distirübütör kapağı,tevzi makarası ve bobinden distirübütere giden kablo değişti sorun hallolmadı malesef :(

ustam en son elektrik işlerimi yapan adama oda renaultun elektrikçisine yönlendirdi.arıza bobinden ve altındaki soğutucusu olan beyin denen parçadan olabilir dendi.büyük toptancıya sordum yok bende ordaki abime seslendim ve sağolsun bir beyin buldu.gittim denedim ama nafile,oda olmadı.o sinirle döndüm sanayiye ama akşam olmuştu bile.benim son işlemlerimi yapan elektrikçinin ensesine çökeceğim en kısa sürede.çünkü kalan ihtimaller krank okuyucu kablo ile elektirik tesisatına yapılan müdahalelerden kaynaklı diyorlar.bunu diyende 2 farklı elektrikçi.gelişmeler ilginç şekilde gidiyor en kısa sürede en ucuza çözüme kavuşur inşallah
 
sevgili dostlar.arabanın teklemeleri artınca benimde kafam attı ve sanayiye gittim.bu işe çözüm gerek diyerek ustayı tuttuğum gibi tecrübeye çıkardım ve artan teklemeleri gördü denedi.
ilk etapta distirübütör kapağı,tevzi makarası ve bobinden distirübütere giden kablo değişti sorun hallolmadı malesef :(

ustam en son elektrik işlerimi yapan adama oda renaultun elektrikçisine yönlendirdi.arıza bobinden ve altındaki soğutucusu olan beyin denen parçadan olabilir dendi.büyük toptancıya sordum yok bende ordaki abime seslendim ve sağolsun bir beyin buldu.gittim denedim ama nafile,oda olmadı.o sinirle döndüm sanayiye ama akşam olmuştu bile.benim son işlemlerimi yapan elektrikçinin ensesine çökeceğim en kısa sürede.çünkü kalan ihtimaller krank okuyucu kablo ile elektirik tesisatına yapılan müdahalelerden kaynaklı diyorlar.bunu diyende 2 farklı elektrikçi.gelişmeler ilginç şekilde gidiyor en kısa sürede en ucuza çözüme kavuşur inşallah
gına geldi artık şu sözde ustalardan. Bu devirde aldığın arabanın ustası kendin olacaksın. Başka şans bırakmıyorlar maalesef...
 
Son düzenleme:
Yarım hekim adamı candan, yarım hoca adamı dinden eder anlaşılan bu durumda yarım usta da adamı maldan ediyor.Ustaların saçmalığını cahilliğini tüketici çekiyor ne zamana kadar böyle gidecekse?Tekrardan geçmiş olsun umarım düzelir yani R9 gibi tamiri bakımı kolay ve Türkiye piyasasınca tanınan bir araçta bu sorunu dakikasına bulmaları lazım.
 
bugün uzun uğraşlar sonucu dün yarım kalan arıza tespit çabası sona erdi ve sorun çözüldü şükür :D önce manyetik tutucu değişti 2 elektirikçide bakmasına rağmen sonrasında başka bir renocunun tavsiyesini dinleyerek benzin filitresini değiştik ve arabam tekrar canlandı yeminle :D ya filitre temiz ve tıkalı olmamasına rağmen bütün derde sebep olan hain parçaymış.içindeki filitre kısmı oynadığı içindi sanırım ama detaylı bakmadan sinirden parçaladım.şimdi mutlu mesut arızasız günlerime döndüm :D
 
bugün uzun uğraşlar sonucu dün yarım kalan arıza tespit çabası sona erdi ve sorun çözüldü şükür :D önce manyetik tutucu değişti 2 elektirikçide bakmasına rağmen sonrasında başka bir renocunun tavsiyesini dinleyerek benzin filitresini değiştik ve arabam tekrar canlandı yeminle :D ya filitre temiz ve tıkalı olmamasına rağmen bütün derde sebep olan hain parçaymış.içindeki filitre kısmı oynadığı içindi sanırım ama detaylı bakmadan sinirden parçaladım.şimdi mutlu mesut arızasız günlerime döndüm :D
Geçmiş olsun hocam :) Bazı filtrelerde üretim hataları olabiliyor özellikle bütün olarak metal gövdeyle kaplı filtrelerde bu hataları göremiyoruz, kim bilir belki içerideki sabitleyici silikonlar veya plastik malzemeler yakıt akışını zorluyordu. Ya da dediğiniz gibi filtre montajı düzgün yapılmamıştı. Çünkü en ufak kaçakta yakıt basıncı düşüyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln ve EmreKRC
Geçmiş olsun hocam :) Bazı filtrelerde üretim hataları olabiliyor özellikle bütün olarak metal gövdeyle kaplı filtrelerde bu hataları göremiyoruz, kim bilir belki içerideki sabitleyici silikonlar veya plastik malzemeler yakıt akışını zorluyordu. Ya da dediğiniz gibi filtre montajı düzgün yapılmamıştı. Çünkü en ufak kaçakta yakıt basıncı düşüyor
ama işin kötü yanı ortalama 10 usta araca baktı ve 9u elektrik arızası dedi :D son bakan gerçek usta filtreyi değiş dedi ve bu arabada kaç yıldır piyasada olan ve yapboz gibi kolaylığı olan arabanın bukadar bilinmeze gitmesiydi.2günüm sanayide geçince 10liralık çok basit filtrenin bukadar uğraştırması ironik oldu :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...