KAPALI Araçta ki arızayı cihazın bulamaması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Esco
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Esco

Davidphomi
Elit Apaçi
200
40
Marka
Suzuki
Arkadaşlar merhaba, aracım da tekleme sorunu mevcut rolantide çalışırken. Lpg de daha çok oluyor stop etcek seviyeye kadar geliyor ama stop etmıyor, benzin de daha az hissettiriyor. Ustam hava akışında problem var dedi ama arızalı parçayı sensörü bulamadım, cihaz göstermıyor dedi. Bende yetkili servisin cihazı ile seninki arasında fark var mı orda baktırayım dedim var dedi, bilgisi olan var mı. Sanayi de özel servisin cihazın da çıkmayan sorun yetkili servisin cihazın da çıkar mı? birde yetkili servis de arıza tespiti tahminen ne kadardır? yetkili servis lafını duyunca aklımda direk ister istemez fahiş fiyatlar geliyor malesef.
 
Tüp beynine bir baktırın derim. Zamanında bizim de başımıza geldi, tüp beyni yanmıştı. Arabayı benzine aldığımızda dahi sapıtarak çalışıyordu, lpg'nin elektrik tesisatını komple sökünce benzinde normale dönüyordu ve bizim arıza da cihaza bağlanınca bulunmuyordu.
En sonunda komple tesisatı gözden geçirdik sağlamdı, tüp beyni söküldü ve yandığı farkedildi. Belki sizde de benzer bir durum vardır, bir kontrol ettirin derim.
Servise gelince, Skoda yetkili serviste harbiden fahiş fiyat verilmişti bana, bir sormak lazım. En azından telefonla arayıp araç diagnozu ne kadar diye sorabilirsiniz.

Edit; gaz kelebeği olabilir mi acaba? Söktürüp temizletip ayar yaptırın isterseniz.
 
Son düzenleme:
Araç ne göremedim ya da mobilden girdiğimden mi gözükmüyor bilmiyorum rolanti motorunu kontrol ettir. Aynı sorun bende de vardı stop edecek kadar düşüyor daha sonra tekrar yükseliyor geri düşüyor düzensizdi yani. Soketi tırnağı kırıldığı için yerinden çıkıyormuş oraya bir klips atıp kurtuldum ip gibi çalışıyor şu an.
 
Araç ne göremedim ya da mobilden girdiğimden mi gözükmüyor bilmiyorum rolanti motorunu kontrol ettir. Aynı sorun bende de vardı stop edecek kadar düşüyor daha sonra tekrar yükseliyor geri düşüyor düzensizdi yani. Soketi tırnağı kırıldığı için yerinden çıkıyormuş oraya bir klips atıp kurtuldum ip gibi çalışıyor şu an.
1.6Turbo İnsignia araç, usta hava akışında problem var bi yerde tıkanıklık var diyor.
 
Aracı yeni aldık üstelik yeni bujin bobinler değişti üstüne bu, buna rağmen araç kendinden soğutmadı ama :)
 
1.6Turbo İnsignia araç, usta hava akışında problem var bi yerde tıkanıklık var diyor.
Böyle bir yazı buldum dediklerini deneyebilirsin. Ama gördüğüm kadarıyla bunlarda kronik bir sorun.

bu sorun arabayi sabah sogukken ilk calistirdiginda ilk 2-3 dakika yapmiyorsa ki buyuk ihtimal budur. o zaman kapali dongu closed loop ekipmanlarini kontrol edecegiz. 1- maf sensoru temizligi 2 map sensoru temizligi (hem turbonun hem manifoldun mapi) 3- 1. konum oksijen sensoru. bunlarin temizligi yada hatali olaninin temizlenmesi yada degisimi gerekli. eger araba sabah sogukken ilk calistiginda da bu oluyorsa bu arabanin emme manifolduna olculmemis hava giriyordur. araba hava yakit karisimini dengeleyemiyordur. bunun icinde emme manifoldunun contasinin kacirmadigindan emin olun. ve emme manifolduna bagli 4-5 tane inceli kalinli baglanan hortum vardir bunlarin yerinden cikmadigindan emin olun. ve emme manifoldunun altinda bir hava kutusu vardir. buna bagli hortumlarin cikmadigindan emin olun ve son olarak emme manifoldunun altinda bir tane selonoid valve vardir buna bagli borularin kontrolu ve bozulmasi durumundada bu valfin degismesi gereklidir. valfi baskasiyla deneyemiyorsaniz sunu yapin manifolddan bu valve ve hava kutusuna giden hortumu kapatin ve o sekilde yola cikin. bu sorun cozumu kolay bir sorundur ve yaygin karsilasilir. bi tane obd cihaziniz varsa yol da verileri kontrol etseniz bile bulabilirsiniz.
 
Ufak bir su kaçağı için Kıbrıs Opel yetkilisine gittiğimde arıza tespit için 250 tl eğer yaptırırsanız ücret almayacağız dedi. Zaten usta yürüyen arabayı yürütmeyecek kıvama getirdiği için mecbur 200 tl bayıldım :)
 
Böyle bir yazı buldum dediklerini deneyebilirsin. Ama gördüğüm kadarıyla bunlarda kronik bir sorun.

bu sorun arabayi sabah sogukken ilk calistirdiginda ilk 2-3 dakika yapmiyorsa ki buyuk ihtimal budur. o zaman kapali dongu closed loop ekipmanlarini kontrol edecegiz. 1- maf sensoru temizligi 2 map sensoru temizligi (hem turbonun hem manifoldun mapi) 3- 1. konum oksijen sensoru. bunlarin temizligi yada hatali olaninin temizlenmesi yada degisimi gerekli. eger araba sabah sogukken ilk calistiginda da bu oluyorsa bu arabanin emme manifolduna olculmemis hava giriyordur. araba hava yakit karisimini dengeleyemiyordur. bunun icinde emme manifoldunun contasinin kacirmadigindan emin olun. ve emme manifolduna bagli 4-5 tane inceli kalinli baglanan hortum vardir bunlarin yerinden cikmadigindan emin olun. ve emme manifoldunun altinda bir hava kutusu vardir. buna bagli hortumlarin cikmadigindan emin olun ve son olarak emme manifoldunun altinda bir tane selonoid valve vardir buna bagli borularin kontrolu ve bozulmasi durumundada bu valfin degismesi gereklidir. valfi baskasiyla deneyemiyorsaniz sunu yapin manifolddan bu valve ve hava kutusuna giden hortumu kapatin ve o sekilde yola cikin. bu sorun cozumu kolay bir sorundur ve yaygin karsilasilir. bi tane obd cihaziniz varsa yol da verileri kontrol etseniz bile bulabilirsiniz.
Usta gittiğim 2 usta da cihaza bağladı zaten ama cihaz da görünmedi 2.gittiğim usta orjinal opel servisine veya büyük bir özel servise git oralarda ki cihazlar daha kapsamlı dedi, bakalım önümüzde ki haftaiçi herşey belli olcak. Böyle de binilir araca hiçbir zararı yok ama tamamen temiz binmek istiyor insan
 
Yetkili serviste ariza tespit fiyati alın telefonda. Ayıp degil ya açıp sormak. Uyarsa gidersiniz.
Bir de insignia facebook grubu var. Bayağı bilgili arkadaşlar var orada, fikir alabilirsiniz
 
Yetkili serviste ariza tespit fiyati alın telefonda. Ayıp degil ya açıp sormak. Uyarsa gidersiniz.
Bir de insignia facebook grubu var. Bayağı bilgili arkadaşlar var orada, fikir alabilirsiniz
Pazartesi arıcam zaten, gruba üyeyim çoğu kişide olmuş bu galiba, ama seçenek çok olduğundan tek bi çözümü yok. Birisi maf sensörü diyor biri map sensörü diyor, biri gaz kelebeği diyor. Bakalım hayırlısı artık subap olmasın da :)
 
Bilgisi olan varsa 2 ustaya gittim arkadaşlar ilki direk subap dedi ve 5-6 lira masraf çıkarttı gözümü korkuttu diğeri hava akışında tıkanıklık var bi yerde diyor, subapları sorunlu olan araç böyle rahat gider mi ne bileyim usta bizi kazıklamaya mı kalktı acaba
 
Bunun birçok sebebi olabilir ama sensör arızalarında bunu ECU kolay bir şekilde size bildirir.. ışık yakar.. bir durum hariç.. eğer hava emme sisteminde kaçak varsa, yani motor ekstra dan hava çekiyorsa bu durumu ECU belli değerler içinde tolore edebilir ve ışık yakmaz.. yüksek devirlerde bunu hissetmesenizde düşük devirlerde belli olur. Ayrıca dengesiz rolantiye de sebep olur. Kaçak arttıkça oksijen sensörü arıza yakacaktır. Benim aklıma ilk olarak hava kaçağı geldi. Geçmiş olsun..
 
Bunun birçok sebebi olabilir ama sensör arızalarında bunu ECU kolay bir şekilde size bildirir.. ışık yakar.. bir durum hariç.. eğer hava emme sisteminde kaçak varsa, yani motor ekstra dan hava çekiyorsa bu durumu ECU belli değerler içinde tolore edebilir ve ışık yakmaz.. yüksek devirlerde bunu hissetmesenizde düşük devirlerde belli olur. Ayrıca dengesiz rolantiye de sebep olur. Kaçak arttıkça oksijen sensörü arıza yakacaktır. Benim aklıma ilk olarak hava kaçağı geldi. Geçmiş olsun..
Teşekkürler. Aracı alırken expertiz de çok zorladılar alttan bi yerden duman çıktı acaba ondan kaynaklı olabilir mi ki, ama öyle bi kaçak olsa usta şimdi yağ kaçaklarını yapıyor kartel tarafında kaçaklar hep onları yaparken fark etmez mi durumu, uğraştırıcak galiba bizi ama değer umarım.
 
Benim biraderdede honda 1.4is var ondada rölanti dengesizliği vardı biz ustaya götürdük gaz kelebeği filan dedi 200-300 tl bi masraf çıkardı (sadece balata spreyi sıkacak alacağı paraya bak .... ) bizde evde sökebildiğimiz kadar soketleri söktük temizledik gaz kelebeğini temizledik ecu resetledik rölanti sorunu benzinde düzeldi ancak tüpde ısınınca filan yapıyor büyük ihtimal tüp beyni filan die düşünüyoruz ancak bi çözüm bulamadık benzinde devam :D
Eğer çok mekanik bi yapıya sahip değilse gaz kelebeği, soketleri filan güzelce balata spreyi ile temizle ecu reset yap rölanti sorunun düzelmesse sonra geçersin sibaplara filan boşa ustalara para yedirme !
 
Bugün yetkili servise gittim orda ki cihazda da çıkmadı aslında çıkıyor ama şöyle yazıyor, bilinmeyen sensör kodu hatası çıkıyor aracı bırakın inceleyelim hatayı buluuruz dediler ama ona göre de arıza tespit fiyatı artabilir dediler kararsızım yarın sabah bırakbilirim ama fiyattan korkuyorum
 
Bugün yetkili servise gittim orda ki cihazda da çıkmadı aslında çıkıyor ama şöyle yazıyor, bilinmeyen sensör kodu hatası çıkıyor aracı bırakın inceleyelim hatayı buluuruz dediler ama ona göre de arıza tespit fiyatı artabilir dediler kararsızım yarın sabah bırakbilirim ama fiyattan korkuyorum
Hocam bi uğrayın derim, aklinizda kalmasın. Bende de tekleme vardı bobin buji değişecek dendi sibir Otogaza gittim 120 liraya çözdüler işi.

şibir kral, audiye afr yaptırdım 1,5 sene önce falan. o gün bugündür lpg kaynaklı hiç sorun yaşamadım ve performansı da hala aynı arabanın

Muhakkak gidin
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...