KAPALI Arka teker janta sürtüyor ne yapılabilir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

motorhead

Serdar
Senkromeççi
4
42
Marka
BMW
merhabalar,
aracımın jant ve lastiklerini değiştirdikten sonra, arka koltuk doluyken kasislerde ya da yaylandığında arka tekerlerin çamurluğa sürttüğünü farkettim.
önlerde sorun bulunmamakta ancak arkaların yaklaşık 1-1,5 cm kadar yükseltilmeye ihtiyacı var. en uygun maliyet ile ne yapabilirim?
get ya da takoz diyenler olmuştu ancak bunun aracın dengesini bozduğuna dair yazılar okudum internette.
ne önerebilirsiniz ?

ISIJ3593.JPG

kçk2.jpg
 
Son düzenleme:
aynı sorun şuan bende de var, söylenen çözümler biraz sanayi işi ben çok doğru bulmuyorum eski lastik ebatınız ile yenisi farklı ise eskiye dönmenizi tavsiye edebilirim, jantın J ve ET değerleri var muhtemelen onları falan hesaplamadınız (benim gibi)
 
Son düzenleme:
Şaka bir yana
Spacer varsa onu çıkararak, jantları değiştirerek, daha dar yanaklı veya tabanlı lastik kullanarak, yayları değiştirerek veya davlumbazı sökerek çözebilirsiniz ama son ikisini ben olsam yapmam.
 
Şaka bir yana
Spacer varsa onu çıkararak, jantları değiştirerek, daha dar yanaklı veya tabanlı lastik kullanarak, yayları değiştirerek veya davlumbazı sökerek çözebilirsiniz ama son ikisini ben olsam yapmam.
evet o videoyu izlemiştim :D
spacer yok, orijinal. yayları da orijinal diye biliyorum. davlumbazı söksem de zaten oraya sürtme olmuyor sadece yaylanınca çamurluk ağzına sürtüyor hafiften. bir ya da bir buçuk cm kurtaracak ama..
aslında aracın kapısında kullanılabilecek lastik ebatı olarak arkalar 255/35/18 yazıyor. ben 235 kullanıyorum..
acaba diyorum arkadaki yayların miladı doldu da direncinde mi bir sıkıntı söz konusu?
ya da sadece arkalara spor yay taksam sert olacağı için tolere eder mi?
 
Son düzenleme:
Aynı ölçüde daha sert bir yay kullanabilirsiniz, spor amortisör kullanabilirsiniz, kamber açısını açabilirsiniz, 1-2 cm kauçuk takoz koyabilirsiniz, çamurluk ağzını genişletebilirsiniz
 
Aynı ölçüde daha sert bir yay kullanabilirsiniz, spor amortisör kullanabilirsiniz, kamber açısını açabilirsiniz, 1-2 cm kauçuk takoz koyabilirsiniz, çamurluk ağzını genişletebilirsiniz
en hesaplı yöntem kauçuk takoz gibi ama bu da aracın dinamiklerini etkilemez mi?
araçta 2 derece negatif kamber mevcut.
ya da sadece arkalara spor yay sürüş dinamikleri açısından olumsuz bir durum yaratır mı?
 
Son düzenleme:
evet o videoyu izlemiştim :D
spacer yok, orijinal. yayları da orijinal diye biliyorum. davlumbazı söksem de zaten oraya sürtme olmuyor sadece yaylanınca çamurluk ağzına sürtüyor hafiften. bir ya da bir buçuk cm kurtaracak ama..
aslında aracın kapısında kullanılabilecek lastik ebatı olarak arkalar 255/35/18 yazıyor. ben 235 kullanıyorum..
acaba diyorum arkadaki yayların miladı doldu da direncinde mi bir sıkıntı söz konusu?
ya da sadece arkalara spor yay taksam sert olacağı için tolere eder mi?
Dediğiniz gibi yay ve suspansiyon eskimesi bağlı olarak da zamanla araç basılıyor. Spor yay takarsanız tolere edebilirsiniz büyük ihtimalle ama konfor yol tutuş konusunda dezavantaj yaşayabilirsiniz.
 
en hesaplı yöntem kauçuk takoz gibi ama bu da aracın dinamiklerini etkilemez mi?
araçta 2 derece negatif kamber mevcut.
ya da sadece arkalara spor yay sürüş dinamikleri açısından olumsuz bir durum yaratır mı?
1-2 cm yükseltmek demek ağırlık merkezini 1-2 cm yukarı çıkarmak demek. Tabii ki sürüş dinamiklerini etkiler. Binek bir arabaya 3 cm aşağıya indiren spor yay taktığınızı düşünün ağırlık merkezi aşağıya inecek ve esneme payı azalacak, viraj kabiliyeti artacak, bizim durumumuz tam tersi. Otomobili yükseltmek demek budur. Takoz veya başka bir şey, ne olduğunun önemi yok.
Önerilen lastik ebatlarının dahilinde bir dönüşüm yapsanız da süspansiyon sisteminin kondisyonunda zamanla oluşan düşüşten dolayı bu sorunu yaşama ihtimaliniz de var. Amortisörler görevini tam olarak yerine getirmezse, arkadaki iki kişilik yükü yeteri kadar taşımama durumu gayet normal.
 
Eğer jant/lastikler orjinal ölçüdeyse 5 kişi + bagaj yüküne kadar sürtmemesi lazım. Ölçüler orjinalse yayların daha önce kısaltıldığı veya amortisörler eskidiği için biraz alçaldığı ihtimalleri kalıyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...