İngiliz üretici Aston Martin DB11 modelini artık AMG’den alınan çift turbolu V8 motor opsiyonuyla sunuyor. 503 HP güç ve 695 Nm tork üreten ünite otomobili 0’dan 100’e 4 saniyede çıkarabiliyor ve otomobilin bu motorla son sürati 301 km/s.
Aston Martin DB11 V12 ile benzer performans
Bu rakamları daha iyi anlayabilmek adına, 5.2 litrelik çift turbolu V12 motorla karşılaştırmak gerekiyor. Aston Martin’in kendi V12’si, 600 HP güç ve 700 Nm tork üretiyor. Ekstra güç ve torka rağmen V12 DB11’in performans değerleri, AMG motorlu olana oldukça yakın: 0’dan 100’e 3.9 saniyede çıkıyor, son hızı ise 321 km/s.
Benzer performans değerlerinin sebeplerinden biri V8 motorun V12’den daha küçük ve hafif olması. Aston’un açıklamasına göre iki model arasında toplamda 114 kilogramlık bir ağırlık farkı var. Bu da demek oluyor ki AMG motorlu DB11’in ağırlığı 1860 kg.
Aston’a özel modifikasyonlar
Motora, Mercedes’ten Aston’a geçerken bazı değişiklikler yapılmış. Çift turbolu V8, Aston’a özel bir hava emiş kutusuna, yeni bir egzoz sistemine ve yeni bir ECU yazılımına sahip. İngiliz üreticinin söylemine göre, “yazılım, otomobil Aston’a özgü hissiyata ve sese sahip olsun” diye güncellenmiş. Motorun dışında otomobilin şasisinde de bazı farklılıklar var: Motor kulakları, süspansiyon burçları, süspansiyon geometrisi, viraj demirleri, yayları, amortisörleri ve ESP sisteminin davranışları da V8 ünite için optimize edilmiş.
V12 ve V8 modelleri kaputu açmadan birbirinden ayırt etmek için farlara, kaputun üzerine ve jantlara bakmamız gerekiyor: Farların içi V8 modelde siyah, kaputta V12’den farklı olarak dört yerine iki hava girişi var ve jantlar V8’e özel.
DB11 V8 şu an ABD’de satılıyor. Fiyatı 198,995 USD‘den başlayan otomobil, V12 versiyonundan 17,500 dolar daha ucuz. Teslimatların yılın dördüncü çeyreğinde başlaması bekleniyor.
1 arasında 13
Read the whole post here.
Aston Martin DB11 V12 ile benzer performans
Bu rakamları daha iyi anlayabilmek adına, 5.2 litrelik çift turbolu V12 motorla karşılaştırmak gerekiyor. Aston Martin’in kendi V12’si, 600 HP güç ve 700 Nm tork üretiyor. Ekstra güç ve torka rağmen V12 DB11’in performans değerleri, AMG motorlu olana oldukça yakın: 0’dan 100’e 3.9 saniyede çıkıyor, son hızı ise 321 km/s.
Benzer performans değerlerinin sebeplerinden biri V8 motorun V12’den daha küçük ve hafif olması. Aston’un açıklamasına göre iki model arasında toplamda 114 kilogramlık bir ağırlık farkı var. Bu da demek oluyor ki AMG motorlu DB11’in ağırlığı 1860 kg.
Aston’a özel modifikasyonlar
Motora, Mercedes’ten Aston’a geçerken bazı değişiklikler yapılmış. Çift turbolu V8, Aston’a özel bir hava emiş kutusuna, yeni bir egzoz sistemine ve yeni bir ECU yazılımına sahip. İngiliz üreticinin söylemine göre, “yazılım, otomobil Aston’a özgü hissiyata ve sese sahip olsun” diye güncellenmiş. Motorun dışında otomobilin şasisinde de bazı farklılıklar var: Motor kulakları, süspansiyon burçları, süspansiyon geometrisi, viraj demirleri, yayları, amortisörleri ve ESP sisteminin davranışları da V8 ünite için optimize edilmiş.
V12 ve V8 modelleri kaputu açmadan birbirinden ayırt etmek için farlara, kaputun üzerine ve jantlara bakmamız gerekiyor: Farların içi V8 modelde siyah, kaputta V12’den farklı olarak dört yerine iki hava girişi var ve jantlar V8’e özel.
DB11 V8 şu an ABD’de satılıyor. Fiyatı 198,995 USD‘den başlayan otomobil, V12 versiyonundan 17,500 dolar daha ucuz. Teslimatların yılın dördüncü çeyreğinde başlaması bekleniyor.
1 arasında 13
Read the whole post here.
Son düzenleme: